Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

staropramen!

Permalänk
Medlem

Så himla god.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Smakar som att suga på ett järnrör, som min kamrat så vackert la fram det. Jag skulle dock vilja påstå att smaken påminner om just ett ankare, nyligen upphalat from havsbottnet.. svalkande, lite salt med kraftig blodsmak, jag gillar'e.

OnT:

*lånad blld*
Avnjöt en sånhär rackare, inga fel.. lite skarp kanske.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Avnjuter min favoritöl, Paulaner Salvator.

Lånad bild men kör på liknande ölglas från Hard Rock Cafe München

Åh det det ser lockande ut!

Är ett stort fan av Hefe och dricker massor när jag är på besök på huvudkontoret i Tyskland.
Aldrig sett denna versionen av Paulaner dock, vart får man tag i den?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Åh det det ser lockande ut!

Är ett stort fan av Hefe och dricker massor när jag är på besök på huvudkontoret i Tyskland.
Aldrig sett denna versionen av Paulaner dock, vart får man tag i den?

Den bör nog finnas lite varstans i Tyskland, såg den på stormarknader etc
I Sverige tror jag inte den finns i all fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Den bör nog finnas lite varstans i Tyskland, såg den på stormarknader etc
I Sverige tror jag inte den finns i all fall.

Ah typiskt!
Tack ändå Ett tips till alla ölälskare, flytta inte till Norge, landet där en Erdinger Hefe kostar 50-55 NOK i butik

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Erdinger Wessbier. Jag har fallit pladask för veteöl det senaste året. Ale slinker också ner, lager dricks det aldrig längre.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kul att du gillar den:)

Prövat Fullers?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nmc:

Erdinger Wessbier. Jag har fallit pladask för veteöl det senaste året.

Roligare än Erdinger kan man väl dock unna sig? Weihenstephaner, Franziskaner eller Paulaner till exempel.

Permalänk
Medlem

Själv dricker jag just nu Newcastle och Zlatopramen när jag själv väljer öl

Skrivet av Elgot:

Roligare än Erdinger kan man väl dock unna sig? Weihenstephaner, Franziskaner eller Paulaner till exempel.

Är det inte bättre att dricka det man gillar?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det inte bättre att dricka det man gillar?

Man får naturligtvis dricka vad man vill men Erdinger känns lite ovanlig som favoritveteöl (nu har ju i och för sig ingen utropat den som sådan heller). Jag menar dock inte att kritisera; i en demokrati måste man få tycka även så.

Permalänk
Medlem

Mmmmmmmmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Man får naturligtvis dricka vad man vill men Erdinger känns lite ovanlig som favoritveteöl (nu har ju i och för sig ingen utropat den som sådan heller). Jag menar dock inte att kritisera; i en demokrati måste man få tycka även så.

Jo jag förstår allt vad du menade med din kommentar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Absolut Vodka och halvt avslagen cola med is.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Roligare än Erdinger kan man väl dock unna sig? Weihenstephaner, Franziskaner eller Paulaner till exempel.

Det är väll mer att det är etablerat i alperna, så marknadsföringen har gjort susen. Jag är öppen för förslag. Ska är om jag inte kan testa de du nämnde. Hoegaarden är en som slinker ner väldigt ofta också.

Edit: Erdinger är väll inte favorit ölen, utan det är veteöl som sådant som jag gillar.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Just nu läppjar jag på en hembryggd öl som går under arbetsnamnet 'smoked oak infused imperial stout'. Smakar som en armada av nytjärade ekor med en subtil ton av russin, underbart med andra ord.

Permalänk
Medlem

Testad en dyr öl ikväll

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Permalänk

Il Conte, billigt men smaskigt rötjut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Devils Rock Riesling

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Just nu sitter man med en Ardbeg Uigeadail och njuter!

*Lånad bild*

Permalänk
Medlem

Groggar nu på tjeckisk vodka och påskmust.

Varför är det här forumet så jäkla långsamt?

Permalänk
Hedersmedlem

Ardbeg Corryvreckan just nu....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fick bli en whisky såhär på natten/tidig morgon.
Riktigt god förövrigt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

En Higland park 12a. Det slank även när en flaska Brooklyn lager på kvällskvisten.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Godaste ölen!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Just nu är det en iskall Mariestad Export som slinker ner, helt okej öl enligt mig.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Just nu är det en iskall Mariestad Export som slinker ner, helt okej öl enligt mig.

God öl smakar som bäst och mest lätt kyld (12-14 °C kanske?). Är den iskall så smakar den ju mindre!

Permalänk
Medlem

Inte just nu, men tidigare idag blev det ett litet glas av detta:

Orahovac, hemgjord som jag fick av en rysk polare när jag var i Slovenien. Valnötslikör, rätt god och inte så fasligt stark för att vara rysk.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

God öl smakar som bäst och mest lätt kyld (12-14 °C kanske?). Är den iskall så smakar den ju mindre!

Beror ju på vilken öl man dricker, medans många belgiska öl smackar bäst när dom är lite varmare så smackar en lageröl som heineken eller carlsberg bäst när den är välkyld.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X