Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Tack! Den låter RIKTIGT GOD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Vasa 1628<Uppladdad bildlänk> har läst om den och slog till på en flaska när den fanns på lokala Systembolaget.

Skrivet av TaunyTiger:

Ja, samma här, såg också den genom David Kringlunds kanal. Helt klart intressant. Kanske får kolla om det är nåt som ska införskaffas.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

<Uppladdad bildlänk>

Grymt, rejält glas också!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Fredagsøl på jobbet. Nå er det kun en time kvar før jeg ikke jober noe mer på noen måneder, det må vi fire med lit bærs!

(Säger inte till en norrman att du dricker bärs, blir ganska awkward)

Permalänk

Det ju bara dan före nyårsafton så jag softar med ett glas varm Blossa starkvinsglögg och ett glas med iskall Kir för att höja tempen i kroppen då det blåser iskalla, nåja... kalla vindar ute på Kalmarsund idag.

Man kan kalla det lågprisalkohol.

Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk
Medlem

Chang.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Drack en Fuller's Old Winter Ale till maten ikväll. En solid jul/vinter öl helt klart.

Jag blev tvungen att införskaffa Vasa 1628 som det pratades om tidigare här. Ganska trevlig om man gillar lakrits, som jag gör, då det är en ganska tydlig smak av det. Hade varit intressant att veta hur den hade påverkats av att vara lite högre alkoholhalt. Den är "bara" 33%. Om den påverkas positivt på samma sätt som t.ex. whisky av att vara lite högre procent, typ minst 40% (gärna 46%)?

Permalänk
Medlem

Zacapa 23 i badet.😋

Permalänk
Medlem

Skål 🥂

Permalänk
Medlem

En stänkare innan nyårsmiddag!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Har arbetat mig igenom alla julklappar utom en nu, så ikväll tänkte jag testa den som är kvar, nr 4 på bild

Santa Gose F IT ALL

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Äre nyår så äre!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Zacapa 23 i badet.😋<Uppladdad bildlänk>

Ja, det är en mumsig rom.

Permalänk
Medlem

Vi börjar med detta!

Mackmyra Gin alltså..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Börjar...??.....nog mer att sluta året med......fin samling....SKÅL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swed_Ghost:

Börjar...??.....nog mer att sluta året med......fin samling....SKÅL!

Det eskalerade!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Haha....ät inte för mycket chips bara.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Äre nyår så äre!
<Uppladdad bildlänk>

Schysst kombo. Vin för 3000Kr och pizza för 89Kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Schysst kombo. Vin för 3000Kr och pizza för 89Kr.

Rationellt att ta bakispizzan samtidigt så slipper man pizzaköerna imorgon.

OnT: Zacapa 23, utan bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Rationellt att ta bakispizzan samtidigt så slipper man pizzaköerna imorgon.

OnT: Zacapa 23, utan bad.

Japp, Mindfighter har uppenbarligen varit med förr - han vet hur nyår ska firas.

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli att beställa en sån här
http://alcoholicvodka.com/

Intressant experiment med marknadsföringen.

Permalänk
Medlem

Irish coffee

Permalänk
Medlem

Bärs!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Den här hittar ni nog inte hemma i svedala

Nasdowie (eller hur det nu stavas)!

Permalänk
Medlem

S.B.S Jamaica single origin

En olagrad vit rom som precis legat en månad på ett 1L-fat, vilket i sin tur mättats en månad med en 50/50-blandning av port/madeira. Sedan har Jamaican ävem legat en vecka på ett omättat 1L-fat.

Riktigt grym doft och smak 🥰
Riktigt förvånande hur mycket doft och smak hunnit påverkas på så kort tid.

Hällde över romen i port-madeira-fatet igen, blir ren och skärmkärlek fram till sommaren.

Det omättade fatet fyllde jag upp med Bristol Cream för mättning 1-2 månader. Sedan ska en S.B.S Guyana Single Origin lagras åtminstone 6 månader.

Permalänk
Medlem

Vi provar Vasas brännvin. riktigt trevligt

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

<Uppladdad bildlänk>

Vi provar Vasas brännvin. riktigt trevligt

Ja, jag skaffade den också. Drack den för andra gången igår kväll. Den är ganska trevlig.

Permalänk
Medlem

Blir det något härligt att dricka i afton?

Jag tänkte ta mig några hederliga öl ljus lager och kanske någon snaps koskenkorva lakrits/hallon.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Blir det något härligt att dricka i afton?

Stauning Rye… enda bra danskarna gjort antagligen, dags att återta, återupprätta stormakten Sverige!

Visa signatur

Apple