Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Intressant, är det något lettiskt brännvin/vodka?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Intressant, är det något lettiskt brännvin/vodka?

Litauisk, med anor från Polsk-Litauiska samväldet. Rågbrännvin lagrat på ekfat med lind- och äppelblad. Denhär tycks innehålla en del brandy med om jag lyckats tolka texten på bakre etiketten rätt. Ganska gott med.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

FREDAG!!!!!
Börjar kvällen med en Hemingway Special Daiquiri och lite finrom och fintryffel 🥰

Imorgon Sportfiskemässan 🎣

Trevlig helg 🥃

Permalänk
Medlem

Idag dricker man Guinness, så är det bara. @St Patrick´s day.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Fick bli lite Sambuca.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Fick bli lite Sambuca.

En bra sambuca är riktigt gott 👍🏻

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hembryggd Altbier, ingen bild men typ rödbrun med lagom skum

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Sportfiskemässa, check
Biljard på Biljardpalatset, check

Nu en IPA på Brewdog.
Var typ 13-14 år sedan jag tog en bira på stan 😲

Permalänk
Medlem

Fortsätter med en Lost Elephant på Tiki Room 😊

Permalänk

Just nu sitter man med ett glas "Svensk Rök" från Mackmyra.

En av de få från dem jag gillar.

Permalänk
Medlem

Så avslutar vi kvällen med ett folieryck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Så avslutar vi kvällen med ett folieryck

<Uppladdad bildlänk>

Är den god?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Är den god?

Den var väldigt fruktig, men lite tam.
Väldigt lättdrucken.

Men så har smaklökarna dämpats en hel del under hela dagen 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Är den god?

Återkommer ofta till denna som en go to/ förbruknings 😀 whisky. Rätt enkel men med lite mer karaktär än irländare generellt. Bra pris med. Tyckte till och med att den funkade ok som en ”rom” och cola när det knep.

Permalänk

Rekommenderas! Riktigt god! En sommar-ale känns det som

Permalänk

Fick lite "Bombadier Ale"-vibbar. Men inte lika mastig som den. God.

EDIT:
Definitivt pannknacksöl. Räcker nog med 2 sen är det bara att gå och lägga sig :S

EDIT2:
Man måste återhämta sig och andas i ca 30-45 minuter efteråt innan man kan angripa någon annan alkoholhaltig dryck

Permalänk

Väldigt lätt och frisk som smakar grape/citrus/ananas..... god och uppfriskande...... speciellt efter en Bron som nu i efterhand man ångrat att man druckit upp hela. Känns som man druckit ett avkok på en heltäckningsmatta som varit på ett motell sen 1963. Bron köper jag inte nå fler gånger.

Denna dock är god om man gillar något lätt och uppfriskande.

Permalänk

Order restored...... en av de bästa på hyllan

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Order restored...... en av de bästa på hyllan

<Uppladdad bildlänk>

Minns att jag såg den drickas i tv-serien Will & Grace, det var då jag upptäckte den

Permalänk
Skrivet av upaflsh:

Minns att jag såg den drickas i tv-serien Will & Grace, det var då jag upptäckte den

Denna är nog nästan ännu bättre Antar att du provat den sen länge men om inte så ska alla som gillar ale prova den Så jäkla god

Permalänk

Kungen är nog Chimay dock.

9%... kanske inte låter mycket men börja med 2 sådana....... så får man knappt köra Mario Kart efter det. De biter jävligt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Kungen är nog Chimay dock.

<Uppladdad bildlänk>

9%... kanske inte låter mycket men börja med 2 sådana....... så får man knappt köra Mario Kart efter det. De biter jävligt bra

Chimay blå är riktigt trevlig.
själv provade jag den här för första gången nyss. förvånansvärt smakrik. Easter lager från fermenterarna.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Kungen är nog Chimay dock.

Skrivet av qnorsten:

Chimay blå är riktigt trevlig.

Alla är vi olika: jag får kväljningar av Chimay
(smakar kolsyrad jäst som legat några år i en jordkällare)
Ska jag ha Trappist röstar jag för Rochefort - testa den om ni inte gjort det (gärna både 6, 8 och 10 varianten.. men jag minns inte vilken av dem jag gillar bäst)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Alla är vi olika: jag får kväljningar av Chimay
(smakar kolsyrad jäst som legat några år i en jordkällare)
Ska jag ha Trappist röstar jag för Rochefort - testa den om ni inte gjort det (gärna både 6, 8 och 10 varianten.. men jag minns inte vilken av dem jag gillar bäst)

Haha gött då vet vi att vi kan byta öl om det inträffar

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Alla är vi olika: jag får kväljningar av Chimay
(smakar kolsyrad jäst som legat några år i en jordkällare)
Ska jag ha Trappist röstar jag för Rochefort - testa den om ni inte gjort det (gärna både 6, 8 och 10 varianten.. men jag minns inte vilken av dem jag gillar bäst)

Prova 100W IPA. Den är riktigt god och ren. Utan pälshår och Gremlins.