Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk

Blir en klassisk G&T ikväll. Hendriks neptunia med fever tree tonic och en citron

Permalänk
Medlem

Jag testade Braastad V.S.O.P. (cognac) för första gången igår. Tyckte den var helt okej, inte den bästa cognac jag testat, men fullt duglig för det relativt låga priset (379kr). Får se om den "öppnar upp sig" efter att man öppnat flaskan som vissa whiskys t.ex. brukar kunna göra.

Permalänk
Medlem

Ikväll blev det en favorit i repris. Plantation (Grande Reserve). Den är stabil, speciellt för sin prisklass.

Permalänk
Medlem

En kopp av min hemmagjorda glögg.

Mumma!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Testade en Abbaye D'Aulne Christmas Beer idag. Den var faktiskt riktigt trevlig tycker jag, kan definitivt se hur den skulle passa bra ihop med julmat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Testade en Abbaye D'Aulne Christmas Beer idag. Den var faktiskt riktigt trevlig tycker jag, kan definitivt se hur den skulle passa bra ihop med julmat.

Passarväldigt bra till julgodis och pepparkakor med

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Grebbestads Julöl, mycket trevlig, mörk fyllig och bra eftersmak

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

Passarväldigt bra till julgodis och pepparkakor med

Jaha, det får man testa nån gång. Tyvärr så köpte jag bara en, jag köpte lite gott och blandat för att testa (plus nåt säkert kort också), så det får bli vid ett senare tillfälle.

Permalänk
Medlem

Idag blev det en ny julöl som jag inte testat förut, Evan Evans Ho! Ho! Ho! Amber Christmas Ale. Helt okej, är väl en ganska klassisk julöl smakmässigt, tycker jag.

Drack också Braastad V.S.O.P. för andra gången. Och ja, den har faktiskt öppnat upp sig lite sen sist. Kändes helt klart mer smakrik nu.

Permalänk
Medlem

Skål och god jul

Permalänk
Medlem

Precis varit ute i skogen 1,5 tim, blir strax en Irish Coffee.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Skål och god jul
<Uppladdad bildlänk>

Kilchoman är en riktigt trevlig whisky tycker jag, men vet inte om jag skulle dricka den ur vanligt dricksglas. Men det är klart, har man inget annat så får det ju funka.

Skål och God Jul!

Permalänk
Medlem

Sitter och sippar på det sista (i glaset) av den whisky (anCnoc Sherry Cask Finish Peated Edition) jag fick av farsan i julklapp. Jag har testat den förut och jag tycker att den är helt okej, speciellt för sin prisklass.

Permalänk
Medlem

Ungarna sover, jag och min bättre hälft tar en runda från Färöarna.
Den är dyr (1600:-) men rätt god.
Särskilt i jämförelse med sin kusin Floki från Island.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Har precis kommit hem från julfirandet och meckat ihop en Lynchburg Lemonade. Känns helt rätt på den tunga julmaten.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Sötsliskig, chokladmjölkaktig, inte alls vad jag väntar mej i en Brown Ale. Hade kanske funkat till en dessert men missade målet helt som matdryck.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Kanske inte min nya favorit. Gillar lakrits, inte så glad i porter.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Chimay fantastisk som alltid!

Permalänk
Medlem

Cider med smak av pepparkaka.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

plantation 6x100ml
Fick denna i julklapp, jobbar mig igenom den lite långsamt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Tom Collins, fast istället för sockerlag har jag reducerat julmust

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

<Uppladdad bildlänk>

Kanske inte min nya favorit. Gillar lakrits, inte så glad i porter.

Den där såg intressant ut. Jag gillar både lakrits och porter, så det borde vara nåt för mig.

Permalänk
Medlem

Blev en julöl från Ocean Bryggeriet idag. Som julöl var den inte dum alls, den gör väl inga större utsvävningar utan är en ganska traditionell julöl i smaken. Smakrik och fyllig.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Vasa 1628

har läst om den och slog till på en flaska när den fanns på lokala Systembolaget.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Vasa 1628<Uppladdad bildlänk> har läst om den och slog till på en flaska när den fanns på lokala Systembolaget.

Också sett den här!
Spännande, hur smakade den?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

dracks i söndags... är absolut ingen whiskyexpert, men jag märker ju vad som är gott lagom ur fokus bild när flarran är slut
nåt min farbror fixat Nikka Malt, japansk virre

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Jag såg den också på David Kringlunds kanal. Smakar anis och är ganska söt, tycker absolut man ska köpa en flaska.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Kanske fel tråd men vilken öl brukar ni dricka när det är alkoholfritt som gäller?
Jag föredrar lättöl eller alkoholfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Kanske fel tråd men vilken öl brukar ni dricka när det är alkoholfritt som gäller?
Jag föredrar lättöl eller alkoholfritt.

Fel tråd. …men föredrar denna personligen:
https://www.systembolaget.se/produkt/alkoholfritt/brooklyn-sp...

Visa signatur

Apple