Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Vad har du för snittbetyg? Mitt är strax över 3 på runt 200 öl.

Ps. Jag känner att jag behöver försvara mig lite här. Jag har en hel del lokalbryggd hantverksöl och annat gott som inte är med bland dessa 200 öl. För att inte tala om en 10-20 hembryggda sorter (av riktiga hembryggare, inte mig själv). Just sayin'. Vill inte ge fel intryck här, liksom.

3.10 på 652 öl

Permalänk
Inaktiv

Snart blir det ett glas Black Velvet.
Har dragits med en konstig brännandes känsla sedan i måndags från näsan ner i halsen så måste bränna bort lite skit.

Permalänk
Medlem

Same same och leker vidare med Creative G6:an

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vad har du för snittbetyg? Mitt är strax över 3 på runt 200 öl.

Ps. Jag känner att jag behöver försvara mig lite här. Jag har en hel del lokalbryggd hantverksöl och annat gott som inte är med bland dessa 200 öl. För att inte tala om en 10-20 hembryggda sorter (av riktiga hembryggare, inte mig själv). Just sayin'. Vill inte ge fel intryck här, liksom.

Mitt är 2.47 på 584 öl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Mitt är 2.47 på 584 öl.

Haha, gillar du ens öl?

Permalänk

@Pantsoff: S.k "tjejdrinkar" för min del. Aldrig tyckt om bärs. Cider, drinkar, shots.. mmmhhh

Permalänk
Medlem

En Melleruds utmärkta pilsner, perfekt när man grillar 😎

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

3.41 på 309 öl

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Haha, gillar du ens öl?

Det beror väl på hur man ser det. På en femgradig skala tycker jag att en helt ok öl ligger på 2.5, och jag tycker att min betygskurva är hyfsat normalfördelad. Mindre än 10% av de öl jag druckit har jag gett 4+, för då tycker jag att det är en väldigt (!) bra öl. Och så många väldigt bra öl har jag inte druckit.

Med det sagt tycker jag att det är betygsinflation på Untappd. På tok för många som ger allt mellan himmel och jord 4.5-5, speciellt generiska berliner weiße och NEIPA med snygga etiketter.

Permalänk
Hedersmedlem

OnT: Stockholm Brewing Folkpils. Bra humlebett. Sjysst kropp för att vara en folkis.

Skrivet av DasIch:

Haha, gillar du ens öl?

Beror ju på vad man har för skala och vad man fokuserar på för öl - prova allt eller bara prova det som borde vara bra.

Skrivet av oatp1b1:

Det beror väl på hur man ser det. På en femgradig skala tycker jag att en helt ok öl ligger på 2.5, och jag tycker att min betygskurva är hyfsat normalfördelad. Mindre än 10% av de öl jag druckit har jag gett 4+, för då tycker jag att det är en väldigt (!) bra öl. Och så många väldigt bra öl har jag inte druckit.

Med det sagt tycker jag att det är betygsinflation på Untappd. På tok för många som ger allt mellan himmel och jord 4.5-5, speciellt generiska berliner weiße och NEIPA med snygga etiketter.

https://i.imgur.com/gESUGKx.jpg

Yep. Det är rätt blandat.. och många har väl en egen skala, vad 0-5 egentligen betyder.

Själv har jag 3.52 i snitt. Går väl upp pga ölfestivaler med bra bärs på.. har slutat köpa _allt_ som släpps i lokalt och småskaligt för häller ut hälften.

Min egna skala:
<1 Skräp. Felbryggt mestadels.
1-2.5 Inte så jävla spännande. Och bärs som kanske är bra i grunden men med felsmaker.
2.5 Ok.
3.5 Dricker jag gärna igen.
4 Grymt bra.
4.5 Världsklass.
5 Memes och sinnessjukt bra bärs.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Waza Imperial Citrongräs Berliner. Balanserad syra, subtil krydda, en del citrus. Grymt bra.

Bryggd med/av vinnarna av SHBFs sommarölsträff 2019.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Waza Vår-IPA. Mjuk. Fruktig som fan. Lättdrucken.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Sierra Nevada - Bigfoot (2020)

Redig fruktig maltsmak med bitter eftersmak.

Nummer 11563 på systemet.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Dricker inte just nu, men igår...
Två exempel som inte funkade alls!
Destihl Brewery - Hawaii Five Ale
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/destihl-brewery-1232315
https://static.systembolaget.se/imagelibrary/publishedmedia/qalgo7q91qzikljmmidl/24396302.jpg
Jag var tvungen att testa, men nej kokos funkar inte i öl! (Inte för mig iallafall...)
Gick att få ner om man tänkte på annat och inte fokuserade på den sötaktiga kokos-avslutningen, men inte njutbart.

...

Brutal Brewing - Raw Law Salty Caramel Chocoffee Stout
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/brutal-brewing-3421003
https://static.systembolaget.se/imagelibrary/publishedmedia/x6yw0jz3bw6uck9wu3u8/24417163.jpg
Nej, den här var verkligen en misslyckad Stout för min del! Nästan så jag undrar om det var något fel på den. (den kan ha stått ett hyfsat tag i kylen, men inte så länge så den hunnit blivit dålig tror jag?)
Bränd, besk, sur, salt mm i en obehaglig stickande helhet. Det fanns kanske lite kakao där, men doldes av allt annat som skrek på uppmärksamhet.
Jag och en kompis delade på en, men vi båda hällde ut den. (och vi båda gillar normalt sett stoutar!)

Hawaii Five Ale var ett riktigt lågvattenmärke, smakade kemiskt med eftersmak av kokos.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

OnT: Stockholm Brewing Folkpils. Bra humlebett. Sjysst kropp för att vara en folkis.

Beror ju på vad man har för skala och vad man fokuserar på för öl - prova allt eller bara prova det som borde vara bra.

Yep. Det är rätt blandat.. och många har väl en egen skala, vad 0-5 egentligen betyder.

Själv har jag 3.52 i snitt. Går väl upp pga ölfestivaler med bra bärs på.. har slutat köpa _allt_ som släpps i lokalt och småskaligt för häller ut hälften.

Min egna skala:
<1 Skräp. Felbryggt mestadels.
1-2.5 Inte så jävla spännande. Och bärs som kanske är bra i grunden men med felsmaker.
2.5 Ok.
3.5 Dricker jag gärna igen.
4 Grymt bra.
4.5 Världsklass.
5 Memes och sinnessjukt bra bärs.

Medhåll på allt. Har själv inte gett en femma än, men hoppas jag får göra det någon gång. Två stycken 4.75 är det högsta jag gett.

OnT: Lindemans Cuvee Rene. Helt ok, men sett till priset är den fin.

Permalänk
Hedersmedlem

Sternla Märzen. Bra maltsötma fast inte för mycket. Balanserad. Hinkbar.

Edit: för övrigt kommer det nog att bli ett dåligt tick-år. I den här takten och inge GABF så blir det svårt..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Alesmith Speedway Stout Bourbon Barrel Aged, vintage 2013. Köpte den på bryggeriet 2014. Gav bort den i bröllopspresent. Men nu va de dags att dricka.. Magi. Ett ton kaffe och massor av choklad. Torr. Grymt mycket bourbon. Alltid en vinst.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Myser i stugan, cheers....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CCWarlock:

Alesmith Speedway Stout Bourbon Barrel Aged, vintage 2013. Köpte den på bryggeriet 2014. Gav bort den i bröllopspresent. Men nu va de dags att dricka.. Magi. Ett ton kaffe. Torr. Grymt mycket bourbon. Alltid en vinst.
https://i.gyazo.com/0535b6a854c464b4b86a9b98f338ea2a.jpg

Jag gillar inte när det är för mycket kaffesmak, men annars så låter den asbra!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon42512:

Jag gillar inte när det är för mycket kaffesmak, men annars så låter den asbra!

Mycket choklad också, glömde slriva det.

OnT: blir en Pripps Blå Lättöl till lunchen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Omnipollo Alice och Omnipollo Braraba.
Första en humlebomb. Andra en superbitter mangosuris som inte är så sur. Hmm.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Crooked Stave / Omnipollo Bianca Peaches & Cream Wild Wild Brett
Magisk persikosuris som är boostad med laktos och vanilj. Hade inte behövt laktos och vanilj, persikan bär heeela bärsen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Lite mer bärs. Nederlänsk stojt med grejor i. Finsk gose med mango. Svensk kveik. Svensk saison.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Kom till Akkurat för Oud Beersels lambic.. Har uppenbarligen inte varit här på ett tag för de fanns minst fem nya.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CCWarlock:

Lite mer bärs. Nederlänsk stojt med grejor i. Finsk gose med mango. Svensk kveik. Svensk saison.
https://i.gyazo.com/46000dfb669cfcc5a8a415fb4460dfc3.jpg

Skrivet av CCWarlock:

Kom till Akkurat för Oud Beersels lambic.. Har uppenbarligen inte varit här på ett tag för de fanns minst fem nya.
https://i.gyazo.com/04155e2d34584c4d3f0bc3004e1375df.jpg

Går det bra med sociala distanseringen i Stockholm?

Själv dricker jag pepsi max.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Går det bra med sociala distanseringen i Stockholm?

OT: Nä, folk har tröttnat / tror att det är över nu...

OnT: Jack Daniels Gold

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

GT

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AplAy:

Går det bra med sociala distanseringen i Stockholm?

Själv dricker jag pepsi max.

Som stolt skåning så slipper jag tjockträskarna.

Att trängas på uteserveringar är deras grej. Jag sitter ensam och chuggar kvalisortbärs.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CCWarlock:

Som stolt skåning så slipper jag tjockträskarna.

Att trängas på uteserveringar är deras grej. Jag sitter ensam och chuggar kvalisortbärs.

Helt rätt! Vi på Sweclockers borde dra ihop några simpla Zoom-hängkvällar med egen booze hemma och så (eftersom det inte är seriösa affärsssamtal så spelar det ingen roll om Kina vet om det.)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Premiär på denna goding, riktigt fin.

Visa signatur

R7 3700X | Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | Corsair Vengeance LPX 4x8gb @ 3000mhz | EVGA Supernova 650w G3 | ASUS PRIME X370-PRO | WD Black NVMe SSD M.2 500GB OS | Corsair Hydro H115i PRO RGB | Fractal Design Define C | AOC AG352UCG6