The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

PC utan mods.
Funkar finfint med ett 3080 och 5600x i ultrawide.

Det fins så sjukt bra mods jag tycker du skall köra med !

kolla in denna tråd.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1581305-moddar-till-th...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Näbbdjuret:

PC utan mods.
Funkar finfint med ett 3080 och 5600x i ultrawide.

One does not simply play utan mods.

Även om många tycker att man ska köra "vanilla" (första gången kanske iaf) så håller jag inte med. Finns på tok för många fantastiska mods, är man petig kan man ju skippa de som ändrar gameplay iaf.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Stort tack alla, blir att modda heute abend.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Kul spel! Stött på botchlings, nekkers, ghouls, drowners mm och vissa kan man bara veva ner men rätt många måste man parera med att ducka och strejfa mm. Quen har jag stor användning av eftersom jag har svårt att hitta bra utrusntning. Meditation är ett måste innan varje uppenbart möte med onska. Antar att jag behöver kolla youtube. Är lvl 6 och i slutfasen med blodiga baronens (långa) quest vid crow perch.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Näbbdjuret:

Kul spel! Stött på botchlings, nekkers, ghouls, drowners mm och vissa kan man bara veva ner men rätt många måste man parera med att ducka och strejfa mm. Quen har jag stor användning av eftersom jag har svårt att hitta bra utrusntning. Meditation är ett måste innan varje uppenbart möte med onska. Antar att jag behöver kolla youtube. Är lvl 6 och i slutfasen med blodiga baronens (långa) quest vid crow perch.

Alltså att få spela W3 för första gången.. <3

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Alltså att få spela W3 för första gången.. <3

Köpte boken "Vänligheten" skriven av Ajvide för typ en vecka sen och den har inte fått någon tid alls ha ha! W3 tar all min lediga tid precis som CP77 gjorde i December. Det är nice att inte ha långtråkigt

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Köpte boken "Vänligheten" skriven av Ajvide för typ en vecka sen och den har inte fått någon tid alls ha ha! W3 tar all min lediga tid precis som CP77 gjorde i December. Det är nice att inte ha långtråkigt

Vilket spel gillar du mest, Cyberpunk eller witcher 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vilket spel gillar du mest, Cyberpunk eller witcher 3?

Är bara lvl 7 än så länge, har precis tagit mig till storstan för att köpa o sälja. Blir ganska lätt hävd av ett par-tre lvl 10 drowners så Witcher upplever jag som svårare, men de är ganska lika varandra i struktur och framförallt olika vapen (fysiska och magi/hack). CP77 känns fräschare men W3 är mycket rikare och fungerande. Och levande.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Är bara lvl 7 än så länge, har precis tagit mig till storstan för att köpa o sälja. Blir ganska lätt hävd av ett par-tre lvl 10 drowners så Witcher upplever jag som svårare, men de är ganska lika varandra i struktur och framförallt olika vapen (fysiska och magi/hack). CP77 känns fräschare men W3 är mycket rikare och fungerande. Och levande.

Fräschare , du menar grafiken då antar jag? Cyberpunk är ju ett nyare spel dock finns det många äldre spel som klår nyare med hästlängder.

ps: glöm inte dlc: Blood and wine och hearts of stone.

Permalänk
Medlem

Meh, insåg precis att det går att fast travel:a till olika regioner nu. Underlättar en del i balanserandet main/side quest.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Meh, insåg precis att det går att fast travel:a till olika regioner nu. Underlättar en del i balanserandet main/side quest.

Haha, ja det gör det. 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har haft den här i huvudet senaste veckan. Vidrigt och underbar.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Har haft den här i huvudet senaste veckan. Vidrigt och underbar.
https://www.youtube.com/watch?v=_fhnCSI7RvU

Haha! Ska spela den där. Det där är nog den bit jag minns starkast från spelet, de där jävla satanshäxorna med den där olustiga skogsmusiken.

Edit: Vilket bra tips med Vänligheten förresten, verkar ju lovande. Ska testa Bokus play och sträcklyssna på den. Gjorde samma sak med Låt den rätte komma in för många år sen och den var perfekt som ljudbok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Har haft den här i huvudet senaste veckan. Vidrigt och underbar.
https://www.youtube.com/watch?v=_fhnCSI7RvU

Vad tycker du om spelet så här långt? Tycker du cyberpunk 2077 är lika bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad tycker du om spelet så här långt? Tycker du cyberpunk 2077 är lika bra?

Ett spel helt i min smak, för att konkretisera efter kanske 100 timmar och lvl 20 på karaktären:
+Stor välgjord värld som är värd att utforska
+Dina val får konsekvenser
+Skaplig mängd intressanta karaktärer
+Enormt många olika sorters ondska att hantera
+Mängden sätt att ta sig an onskan
+Helt ok stridsmekanik
+Mängden lore/historia
+Inte bara massa "fetchquests"
+Billigt (även om jag betalat 300:- så kommer jag lätt att spendera > 300 timmar i spelet)

-Död pga fallhöjd (bortmoddat i mitt spel)
-Bärvikt (bortmoddat i mitt spel)
-Kan upplevas som lite gammalt utseendemässigt (förbättrat med moddar i mitt spel)
-Vissa karaktärer är något dryga (Dandelion är jag rätt trött på)

CP77 är snyggare, men kortare main story och mindre mängd intressanta karaktärer. De val man gör i det spelet får inte olika konsekvenser på samma sätt som i W3. Jag är väl en av ytterst få här i världen som spelade CP77 innan W3 på pc just nu. Med det sagt så hävdar jag att CP77 var roligt, men W3 ännu roligare för att det är rikare på innehåll har färre buggar/bortmoddade irritationsmoment.

De spel som jag lagt 100+ timmar i de senaste fem åren är annars Fallout 4, Skyrim och Fallout 76.
Backlogg: Disco Elysium, RDR2, GTA5

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

För de som inte ännu skaffat spelet så är det bra priser på gog.com just nu.
80:- för standard edition och 100:- för goty edition.
Sjukt värt om du frågar mig.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Färdig! Trodde spelet skulle sluta vid Kaer Morhen, men det var väl ungefär dussinet timmar till.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag kommer definitivt spela igenom allt igen när remastrade utgåvan släpps, orimligt bra spel!
Speciellt Red Baron questlinjen. Får rysningar än idag av det.
Att jämföra Witcher 3 med CP77 är en skymf, inte ens samma galax. CP77 är mediokert (150 timmar cirka) medans Witcher 3 är oslagbart.
Så synd att sumpa det förtroende så magnifikt som de gjort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag kommer definitivt spela igenom allt igen när remastrade utgåvan släpps, orimligt bra spel!
Speciellt Red Baron questlinjen. Får rysningar än idag av det.
Att jämföra Witcher 3 med CP77 är en skymf, inte ens samma galax. CP77 är mediokert (150 timmar cirka) medans Witcher 3 är oslagbart.
Så synd att sumpa det förtroende så magnifikt som de gjort...

Jag har inte ens spelat W3 än. Med dom orden blir man riktigt sugen!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Till er som inte spelat än, skit i fast travel. Häst eller springa är grejen. Det finns så mycket att bråka med som ger ex xp och ingredienser. Samt att spelet är vackert att färdas i. Upptäck spelet, rusa inte förbi det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Framför allt så ska man se upp för modden fast travel anywhere, då den kan göra att du buggar ur quester, samt missar stora quests för att du teleporterat dig förbi någon trigger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Är bara lvl 7 än så länge, har precis tagit mig till storstan för att köpa o sälja. Blir ganska lätt hävd av ett par-tre lvl 10 drowners så Witcher upplever jag som svårare, men de är ganska lika varandra i struktur och framförallt olika vapen (fysiska och magi/hack). CP77 känns fräschare men W3 är mycket rikare och fungerande. Och levande.

försök att hitta quests för de olika Witcher school armors och vapen, då kommer du få rejäla upgrades

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Färdig! Trodde spelet skulle sluta vid Kaer Morhen, men det var väl ungefär dussinet timmar till.

Rekommenderar starkt att även spela Blood and Wine.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

försök att hitta quests för de olika Witcher school armors och vapen, då kommer du få rejäla upgrades

Använde superior catschool utrustning till större delen, funkade finfint.

Skrivet av Savage_Gray:

Rekommenderar starkt att även spela Blood and Wine.

Japp, tänkte köra Hearts of Stone först och sen B&W.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Använde superior catschool utrustning till större delen, funkade finfint.

Japp, tänkte köra Hearts of Stone först och sen B&W.

åååhhh vad avis jag blev nu.
du som har hela berättelsen framför dig.
Att spela genom W3 för första gången är typ bättre än att bli av med oskulden!

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Till er som inte spelat än, skit i fast travel. Häst eller springa är grejen. Det finns så mycket att bråka med som ger ex xp och ingredienser. Samt att spelet är vackert att färdas i. Upptäck spelet, rusa inte förbi det.

Usch vad sugen jag blev nu. Får vänta tålmodigt på mitt 3080 samt remaster-versionen innan jag påbörjar min andra genomspelning.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Den där Gaunter O´Dimm är en lurig jävel...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Använde superior catschool utrustning till större delen, funkade finfint.

Japp, tänkte köra Hearts of Stone först och sen B&W.

Helt rätt ordning. Hearts of stone var helt klart den sämsta DLCn. Tyckte den var riktigt kort

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Helt rätt ordning. Hearts of stone var helt klart den sämsta DLCn. Tyckte den var riktigt kort

Kort men enormt bra tyckte jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Helt rätt ordning. Hearts of stone var helt klart den sämsta DLCn. Tyckte den var riktigt kort

Hearts of stone är ju underbart bra, det är mer story och blood and wine är new land.