Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Skulle DICE göra om 1942...vilket de "typ" gjorde med 1943 som skulle komma till PC (look at that) så kommer det att vara lika blått som BF3... alltså så realistiskt som möjligt, för det "simulerar"

Ojojoj nu svär du i kyrkan när du säger att bf1943 är som ett nytt 1942.. blir faktiskt lite illa berörd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Konstverk? Detta är en kommersiell massmarknads produkt inte ett enstaka exemplar.

Det är blått och saknar färgmättnad över lag. Den samling överdrivna lensflares är också något jag stört mig på från dag ett. Jag håller själv på med foto och inte ens i fullt motljus blir det fler än 3-4st.

Varför denna frustration? Jo för att jag menar att med små medel hade man kunnat göra bf3 så mycket bättre om inte perfekt...

Ta denna bild och lägg på ett blåfilter så har du BF3..
http://wumocomicstrip.com/img/strip/-WM_strip_2009-09-15.gif

Så här? xD

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Battlefield 4, Fyra nyanser av brunt

Nja, mer fifty shades of gray

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av baggso:

Ojojoj nu svär du i kyrkan när du säger att bf1943 är som ett nytt 1942.. blir faktiskt lite illa berörd

Skickades från m.sweclockers.com

Du har helt rätt Battlefield 1943 är endast ett simpelt arcade konsolspel, med ytterst få vapen, fordon och kartor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RzrTrek:

Du har helt rätt Battlefield 1943 är endast ett simpelt arcade konsolspel, med ytterst få vapen, fordon och kartor.

1943 var ju tänkt enl dice att vara en remake.
Men det blev ju inte så, men tydligen tolkar ni det jag skrev om att det var en punkt och pricka remake.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Pfftt... Blir bara att använda Realmware's Colour Tweaker och FXAA Injector för att fortsätta njuta av ett vackert spel.

Otroligt ful och dyster emo wristcutter tråkdepp filter.

Så mycket bättre men inte perfekt. Med lite bleaching och aning mindre rött med hjälp av injectorn blir det perfekt.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phreec:

Pfftt... Blir bara att använda Realmware's Colour Tweaker och FXAA Injector för att fortsätta njuta av ett vackert spel.

http://i.imgur.com/v54Z1h.jpg

Otroligt ful och dyster emo wristcutter tråkdepp filter.
http://www.tehfusion.co.uk/uploads/bf3/sharqi-standard.jpg

Så mycket bättre men inte perfekt. Med lite bleaching och aning mindre rött med hjälp av injectorn blir det perfekt.
http://www.tehfusion.co.uk/uploads/bf3/sharqi-removed.jpg

Det känns inte "emo" utan ser rent utsagt skit ut i mina ögon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ökar jag färgtempen på min skärm så ökar ju ALLA färger... dvs det blåa.
Sänker jag så blir ju allting grått och tråkigt.'

Astro, du menar väl Simulerad? Inte Stimulerad?

Ja om man inte kan ställa in färgerna för sig så är det så klart svårt, går väl att göra nå profil för det i windows dock. Och det verkar som att du har missförstått mig lite, jag säger inte att BF3 helt magiskt får en naturlig färg grade med en bra kalibrerad skärm, det jag ville poängtera är att med en bra skärm som visar varma naturliga färger så ser det inte så förjävligt ut som många påstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Vilken värld lever du i? Spelet utspelar sig inte på Mars.

Vilken värld lever du i där spel som bf3 stimulerar verkligheten?
Men visst, din värld är kanske är lite annorlunda än våran då det är en självklarhet att hoppa från störtande helikopter och kasta c4;an på jeten samtidigt som du plockar fram bössan för att snipa den där fienden som din stridskamrat har pekat ut kartan... Precis som de gör på film. I blått filter.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Ja om man inte kan ställa in färgerna för sig så är det så klart svårt, går väl att göra nå profil för det i windows dock. Och det verkar som att du har missförstått mig lite, jag säger inte att BF3 helt magiskt får en naturlig färg grade med en bra kalibrerad skärm, det jag ville poängtera är att med en bra skärm som visar varma naturliga färger så ser det inte så förjävligt ut som många påstår.

Du menar att du tar bort mycket av det blåa och då tror dig fått en naturlig bild?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Artificialaiming. Du vet inte vem som fuskar.

nej, men man fuskar antagligen inte om statsen är rimliga. han jag var med om hade 200
+ kills och dött 0 gånger. varför skulle man fuska om du ändå inte får bättre stats? det är uppenbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Vilken värld lever du i där spel som bf3 stimulerar verkligheten?
Men visst, din värld är kanske är lite annorlunda än våran då det är en självklarhet att hoppa från störtande helikopter och kasta c4;an på jeten samtidigt som du plockar fram bössan för att snipa den där fienden som din stridskamrat har pekat ut kartan... Precis som de gör på film. I blått filter.

Du menar väl fortfarande simulera och inte stimulera? Eller stimulerar battlefield 3 dig?
Astroboy har uppenbarligen inte spelar arma iallafall.

Skrivet av Mruder:

nej, men man fuskar antagligen inte om statsen är rimliga. han jag var med om hade 200
+ kills och dött 0 gånger. varför skulle man fuska om du ändå inte får bättre stats? det är uppenbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom flesta med artificialaiming använder det så att de är nära top 3 hela tiden och därav ingen risk för ban samtidigt som ingen ser att du fuskar när du själv måste sikta själv men att fusket skjuter så fort du kommer nära bröst/huvud.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Ja om man inte kan ställa in färgerna för sig så är det så klart svårt, går väl att göra nå profil för det i windows dock. Och det verkar som att du har missförstått mig lite, jag säger inte att BF3 helt magiskt får en naturlig färg grade med en bra kalibrerad skärm, det jag ville poängtera är att med en bra skärm som visar varma naturliga färger så ser det inte så förjävligt ut som många påstår.

Att man ens ska behöva hålla på och tweaka färger på olika sätt för att få det se okej ut är ju bara helt värdelöst.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa Premium, men nu skiter ja i det!

Permalänk
Medlem

Personligen älskar jag den blåa tonen. Den skapar en dystrare och kallare stämning som starkt bidrar till en mer realistisk krigskänsla. Jag är så jävla trött på spel som försöker se intressanta ut genom att slänga in så många starka färger att man får huvudvärk (t.ex. WoW, Minecraft eller äldre spel i Battlefieldserien om man vill hålla sig till liknande spel).

Visa signatur

i5 2500K @ 4,7 Ghz - Kühler H2O 620 - 16 Gb Vengeance - p8p67 PRO B3 - gtx 560 ti Phantom 2 Gb - Force 3 SSD 120 Gb - Caviar Green 2 Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Du menar väl fortfarande simulera och inte stimulera? Eller stimulerar battlefield 3 dig?
Astroboy har uppenbarligen inte spelar arma iallafall.

Men jösses. Är du fortfarande ledsen på mig för att jag sa åt dig att läsa en tråds innehåll istället för ställa precis samma fråga som trådskaparen?
Håll dig till diskussionen istället för att fåna dig. Och om du nu ska gnälla på felstavelser så bör du håll dig till korrekt svensk grammatik. Jag har markerat det åt dig.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Du menar att du tar bort mycket av det blåa och då tror dig fått en naturlig bild?

Nej här tros det inget, min skärm är hårdvarukalibrerad så jag vet att skärmen visar korrekta färger. http://en.wikipedia.org/wiki/Tristimulus_colorimeter
http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spyder4pro/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Co_OKiE:

Personligen älskar jag den blåa tonen. Den skapar en dystrare och kallare stämning som starkt bidrar till en mer realistisk krigskänsla. Jag är så jävla trött på spel som försöker se intressanta ut genom att slänga in så många starka färger att man får huvudvärk (t.ex. WoW, Minecraft eller äldre spel i Battlefieldserien om man vill hålla sig till liknande spel).

Haha. Minecraft har starka färger? Är du goth familjens kung eller något?

WoW har inte starka färger det heller. Tycker du ska ställa tillbaka din saturation till standard.

Hur är det mer realistiskt? Fråga de som är stationerade i Irak eller Afghanistan om deras värld är blå.

Och sedan när blir ett multiplayer spel dystert? Iofs folk som bunny hoppar är ju dystra...

Skrivet av astrob0y:

Men jösses. Är du fortfarande ledsen på mig för att jag sa åt dig att läsa en tråds innehåll istället för ställa precis samma fråga som trådskaparen?
Håll dig till diskussionen istället för att fåna dig. Och om du nu ska gnälla på felstavelser så bör du håll dig till korrekt svensk grammatik. Jag har markerat det åt dig.

Va? Du ser väl att R och T är bredvid varandra.
Samtidigt säger du sTimulera och inte sImulera... det är ju du som har problem och inte jag egentligen.

Sedan är väl inte "Felstavelser" korrekt heller?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

moneybrubbing idiots

Bättre att dom fixar lite buggar istället för att släppa premium och allt vad de heter

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Vilken värld lever du i där spel som bf3 stimulerar verkligheten?
Men visst, din värld är kanske är lite annorlunda än våran då det är en självklarhet att hoppa från störtande helikopter och kasta c4;an på jeten samtidigt som du plockar fram bössan för att snipa den där fienden som din stridskamrat har pekat ut kartan... Precis som de gör på film. I blått filter.

Nu pratar vi väl om färger och filter? Håll dig till rätt samtalsämne snälla.

Färgen är för jävlig som sagt, sen om du kan göra MacGyver stunts har väl inget med färg paletten att göra?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Jag skickade i alla fall ett kort medelande till DICE via deras twitter vad jag tycker om det här, det skulle ni andra också gärna kunna göra, men var inte otrevliga.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

DICE tar helt rätt beslut. Färgen tillhör spelets själ. Dock är det oerhört korkat att säga att filtret kommer implementeras för att sedan ändra sig.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

DICE tar helt rätt beslut. Färgen tillhör spelets själ. Dock är det oerhört korkat att säga att filtret kommer implementeras för att sedan ändra sig.

"Spelets själ" haha.. what?!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Nu pratar vi väl om färger och filter? Håll dig till rätt samtalsämne snälla.

Färgen är för jävlig som sagt, sen om du kan göra MacGyver stunts har väl inget med färg paletten att göra?

Men snälla. Tråden är om färgjustering och post #138 (av dig) handlade om att spelet inte ter sig såsom verkligheten med nuvarande färgpalett och att det är fult (pga av det?). Vad tusan har verkligheten med bf3 att göra....

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hemskt amatörmässigt...

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Men snälla. Tråden är om färgjustering och post #138 (av dig) handlade om att spelet inte ter sig såsom verkligheten med nuvarande färgpalett och att det är fult (pga av det?). Vad tusan har verkligheten med bf3 att göra....

Har ju tydligen massor att göra med verklighet, då alla som tycker om det blåa påpekar hela tiden att det ger en realistisk känsla!?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Haha. Minecraft har starka färger? Är du goth familjens kung eller något?

WoW har inte starka färger det heller. Tycker du ska ställa tillbaka din saturation till standard.

Hur är det mer realistiskt? Fråga de som är stationerade i Irak eller Afghanistan om deras värld är blå.

Och sedan när blir ett multiplayer spel dystert? Iofs folk som bunny hoppar är ju dystra...

I vilken värld är detta inte starka färger?

Visa signatur

i5 2500K @ 4,7 Ghz - Kühler H2O 620 - 16 Gb Vengeance - p8p67 PRO B3 - gtx 560 ti Phantom 2 Gb - Force 3 SSD 120 Gb - Caviar Green 2 Tb

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

"Spelets själ" haha.. what?!

Ja, BF3's själ förstås. Skulle Wake Island se ut som Wake Island från BF1942 skulle inte spelet kännas som det BF3 jag tidigare spelat.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Har ju tydligen massor att göra med verklighet, då alla som tycker om det blåa påpekar hela tiden att det ger en realistisk känsla!?

Självklart.
http://www.youtube.com/watch?v=LrOIgxQ--Tc

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

Ja, BF3's själ förstås. Skulle Wake Island se ut som Wake Island från BF1942 skulle inte spelet kännas som det BF3 jag tidigare spelat.

Men nu är det så att Battlefield 3 är själlöst..