Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Battlefield 4, Fyra nyanser av brunt

Skrivet av lacrits:

Nä, det var Quake det..

..eller Far Cry 2

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ni som avinstallerar BF3, hur skadar det EA/DICE? Ni har ju redan köpt spelet?

personligen kommer jag ALDRIG mer köpa ett spel från DICE och är vääääldigt nära på att 100% sluta köpa spel publicerade av EA för jag orkar verkligen inte med dom längre

innan lirade jag både need for speed, the sims, red alert, crysis, simcity, battlefield (ofc) men nu kommer jag kanske aldrig mer köpa några uppföljare eller liknande spel som EA släpper i framtiden, vilka är förlorarna då?

red alert 3 var pinsamt och extremt obalanserat i multiplayer
crysis 2 var ett jävla skämt vid release och en konsolport med dx9
need for speed pro street/shift/shift 2 var pinsamt dåliga och the run blir dåligt efter att ha spelat det i 10 timmar
battlefield 3 med deras jävla blåfilter
the sims 3 med alla buggar och helt tappat charmen älskade the sims 1 och 2
simcity kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte spelat det på nästan 5 år.

sen inte nog med det tvingar dom oss att spela alla spel genom ORIGIN!! arggh!!

Permalänk
Medlem

Suck! Hoppades att de skulle göra det.... En anställd på DICE vs. xx tusen gamers...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Undrar om... kanske blir det lite lugnare/mognare i chatten på många svenska servrar om nu så här många inte kommer spela längre? För det här är nog bland den mest övertjatade debatten någonsin och majoriteten har inte klagat så här pass före hacket kom till. Det är först nu och större delen av skaran bara faller in i ledet utan en tanke.

Hehe. Det tror jag inte. Det här är ett ganska vanligt fenomen. Spelarna gnäller på forum och lovar dyrt och heligt att aldrig röra spelet fler gånger...Sen sitter de och lirar utan skam i kroppen. Se vad Uvania skrev tre poster ner

Det är så skönt att DICE har ryggrad att inte ge vika för den högljuda massan som finns på internet. Kudos!
Sen är deras förklaring bara ett stort finger tror jag They got ballz

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av LeMisanthrope01:

Gud har hört min bedjan. Exakt vad jag har sagt hela tiden(kolla bara min inläggshistorik). Helt rätt gjort! Bästa dagen i mitt liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur förstör det för dig att annat folk kan uppleva bf3 på ett annat sätt?? det är ju absolut inget som påverkar dig som du nämner i ditt inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag håller tummarna för att alla ni gnällspikar håller vad ni lovar och slutar spela BF3 och framförallt håller er borta från en eventuell BF4.

Permalänk
Keeper of Traditions

Tycker det är bra att de kan stå för sina designval och inte viker sig för att några spelare börjar gnälla på färger...

Gör istället om det i BF4 om man nu måste ändra, jag gillar dock färgsättningen i BF3

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Näe usch, bussarna går aldrig på de tider jag vill att de ska gå.

Jag tänker aldrig åka buss igen!

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Solding:

"Skadar" ju inget genom att avinstallera det osv, men man kan ju med säkerhet säga att dom personerna lär inte köpa något som har med spelet att göra. expantioner / premium eller nästa battlefield(dvs battlefield 4) osv, och det "skadar" dom / förlorar dom på.
Och minskat intresse för spelet borde dom förlora på med då dom bör få en del av kakan som blir när folk hyr servrar osv?

Det stämmer bra de, har inga planer för Premium, Warfighter, Battlefield 4 eller framtida EA titlar. :cry:

Permalänk
Medlem
Skrivet av osca_r_00:

OMG hur kommer BF5 vara?? En mörkblå plump, lol:)

BattleSmurfs 5. Sedan släpps kartpaketen: 'Back to Gargamels cottage' och 'The dense fantasy forest'.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Om dom inte visste skulle dom inte sagt något, det skapar enorma förväntningar som visas vara fel, att det inte händer och då blir det en jäkla gnäll överallt så ett råd till DICE är att hålla käften om saker dom "tror" eller "kanske" ska komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeMisanthrope01:

Gud har hört min bedjan. Exakt vad jag har sagt hela tiden(kolla bara min inläggshistorik). Helt rätt gjort! Bästa dagen i mitt liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Ehh va? hade det påverkat dig om dem infört det eller? Hade du velat ha det som det är idag så hade det ju bara varit att inte aktiver det?
Sen att du inte trodde det skulle införas är en annan sak. Men att du blir överlycklig över ett beslut som endast skulle göra spelet snyggare för dem som ville det förstrå jag inte???

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Undrar om saker och ting hade varit annorlunda om David Goldfarb hade varit kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knakmupp:

Men pojkar och flickor, skärpning! Man kan likna det DICE gör vid en tavla eller något annat konstverk. Ni ser en vacker tavla som hänger på ett galleri, köper den och kommer hem med den. Väl hängandes på väggen tycker ni inte att färgskalan är riktigt som ni har tänkt er. Tavlan är fortfarande fin, men ack! lite för blå i tonen.

Inte fan ringer ni upp konstnären, kallar honom/henne diverse skällsord och sen försöker tjata till er att konstnären ska ändra färgtonen på tavlan? DICE har skapat en produkt som ni har köpt, DICE har rättigheterna till spelet och således rätt att bestämma hur det ska se ut. OM de skulle vilja släppa en uppdatering där alla tanks förvandlas till rosa Barbiebilar så har de den rätten. Ni har valet att sluta spela spelet om ni inte tycker om den profileringen.

Jag kan tycka att skalan är lite väl blå, men den förstärker också känslan av att krig är något kallt och fruktansvärt. DICE har valt färgskalan, så det kanske är dags att växa upp och inse att man inte får allt man vill här i livet, vissa saker är bara att acceptera.

Konstverk? Detta är en kommersiell massmarknads produkt inte ett enstaka exemplar.

Det är blått och saknar färgmättnad över lag. Den samling överdrivna lensflares är också något jag stört mig på från dag ett. Jag håller själv på med foto och inte ens i fullt motljus blir det fler än 3-4st.

Varför denna frustration? Jo för att jag menar att med små medel hade man kunnat göra bf3 så mycket bättre om inte perfekt...

Ta denna bild och lägg på ett blåfilter så har du BF3..

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Hehe. Det tror jag inte. Det här är ett ganska vanligt fenomen. Spelarna gnäller på forum och lovar dyrt och heligt att aldrig röra spelet fler gånger...Sen sitter de och lirar utan skam i kroppen. Se vad Uvania skrev tre poster ner

Det är så skönt att DICE har ryggrad att inte ge vika för den högljuda massan som finns på internet. Kudos!
Sen är deras förklaring bara ett stort finger tror jag They got ballz

Indeed, jag håller med.

Skrivet av GaMeR2K5:

Fanns ju ingen anledning till uppror INNAN dessa anklagelser om fusk och hot om avstängning?

Det finns heller ingen anledning alls att använda ett hack (vad det än gör) från första början, moddar man så kan avstängning ske och DICE/BF3 är LÅNGT ifrån ensamma om detta. Så det är en storm i ett vattenglas hur som helst. En del utvecklare tillåter mods, andra inte. Deal with it är vad som gäller.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

BattleSmurfs 5. Sedan släpps kartpaketen: 'Back to Gargamels cottage' och 'The dense fantasy forest'.

Dagens LMAO

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Spel är inte direkt konst, man vill kunna ha kul och spela
När något inte stämmer i ett spel och spelarna absolut stör sig på så ska det tas med allvar.
Bara för att det är krig så ändras inte färgen med en hink blått, det är efterblivet.

Och vi kan få allt i livet bara vi gör något åt saken, det finns program att använda och sätta sitt konto på risk.
Exakt som frihetskämpar sätter sitt liv på spel när dom demonstrerar för demokrati i vissa länder.

Så lägg ner med onödiga och barnsliga kommentarer om att man ska böja sig ner och hålla käften, löser inget.

Som jag skrev, kan hålla med om att färgskalan är lite väl blå/grå men färgen kanske används för att förstärka en känsla.

Kanske lite OffT, men att tro att man kan få allt man vill är väl aningen naivt? Barnsliga kommentarer är väl att skriva att man ska slänga spelet i papperskorgen bara för att ett spelföretag väljer att inte följa några spelares vilja. Det är ju lite som att jag vill ha högre lön på jobbet men när chefen inte ger mig tillräckligt påökt så skriker jag att han/hon är ett jäkla pucko som inte fattar något. Visst, jag kan säga upp mig och stå utan fast inkomst vilket kanske inte är det smartaste i världen. Eller, så kan jag diskutera med chefen vad jag kan göra för att övertyga mer i min arbetsinsats och få företaget att ändra sig angående min lön. Alternativ två är ju lite det du förordar, något som vissa "gamers" kanske borde ta till sig. Istället för att skriva att DICE är puckon som inte kan sitt jobb så borde de väl istället fortsätta trycka på för en förändring men ändå vara beredda på att DICE kanske inte väljer att lyssna på deras bön.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Bah, drama, jag orkar inte, jag skiter i om vi inte får justera färgerna etc jag kan spela ändå inget jag gråter över.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Klart det skall se likadant ut för alla. Sluta lipa gott folk. Och fuska mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Har spelat bf3 både på dator och på ps3, visst är den en ganska kall grade dock så tycker jag inte att den är så kall att det är något att ragea över, har sett många populära filmer som har betydligt mer outrageous grade än BF3 utan några som helst klagomål, typ alla krigsfilmer kör ju på en ganska extrem grading.

Känns lite som att detta beror på att folk sitter med paneler som är sjukt kallt inställda, de flesta paneler (speciellt TN-paneler) brukar ju köra med sjukt kalla färger med fabriksinställningarna, känns som att det blir lite tårta på tårta i detta fallet. Både min tv och min datorskärm är hårdvarukalibrerade och tycker verkligen inte att BF3 färgval ser ut som skit, det är kallt men inte för kallt. Tycker det ger en karg och gritty känsla som iaf jag tycker passar i krigsspel. Ser dock förjävligt ut på min laptop som redan har en otroligt kall bild, så kan förstå varför vissa klagar.

Hur som helst props till DICE för att dom visar nån form av konstnärlig integritet. Och tror många behöver kalibrera sina skärmar ist för att klaga på DICE! Är lite som att klaga på att det är dålig/ för mycket bas på en skiva när man sitter med Beats Audio lurar :S

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Mina planer på att införskaffa BF3 ligger nu på is på obestämd tid. Snacka om att pissa på sina kunder!

Vi vill ha den här funktionen!

Nej!

Snälla?

OK då... ha ha,... Just kidding, in your face mofus!

Vad gnäller du för om du inte ens äger spelet? Vissa människor...

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Vissa banor med filtret ser ju bara löjligt ut, men en liten gnutta färg hade ju inte skadat och det kan inte vara så svårt för dice att fixa det heller. Och eftersom det är en liten färgkorrigering så borde det inte påverka hur man ser fiender heller. Jag vill inte ha som på moden, men en gnutta mer bara ^^

Till topic.
Sluta vela Dice och ge oss ett svar direkt utan att krångla

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Avstängd

haha tattar utvecklare

Skruvarn har ingenting med skärmkalibrering att göra när banorna är blåa och sjukt fula.
Ta en titt på lite comparison bilder från alpha och release.

Och alla som håller med dice, ni sätter bara käppar i utvecklingen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Det finns vissa personer här som INTE har sett bilder med och utan blå filtret ! Fel på ögonen kanske. Kanske färg blinda?! Bort med blå-filter skiten!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Funderar på att köra med "färgmodden" på servar utan punkbuster, borde väll va safe?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

idioti. Skyrim är vad det är tack vare mods. Skyrim med mods gör allt så mycket vackrare och roligare..

Jag kan förstå att de tycker att det är ett "konstverk" men varför skulle det vara något mindre värt om spelarna fick göra något eget och mer personligt av det?

Att utvecklingen i spel och allt annat inom mjukvara går mer och mer mot stängdhet gör mig mycket sorgsen.

Om du laddar hem spelet olagligt så får du full frihet och du slipper saker som battlelog och origin, men om du stödjer DICE och betalar för ett fantastiskt spel så ska man bara vara glad att man ens får möjligheten att spela deras spel, its bullshit..

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

personligen kommer jag ALDRIG mer köpa ett spel från DICE och är vääääldigt nära på att 100% sluta köpa spel publicerade av EA för jag orkar verkligen inte med dom längre

innan lirade jag både need for speed, the sims, red alert, crysis, simcity, battlefield (ofc) men nu kommer jag kanske aldrig mer köpa några uppföljare eller liknande spel som EA släpper i framtiden, vilka är förlorarna då?

red alert 3 var pinsamt och extremt obalanserat i multiplayer
crysis 2 var ett jävla skämt vid release och en konsolport med dx9
need for speed pro street/shift/shift 2 var pinsamt dåliga och the run blir dåligt efter att ha spelat det i 10 timmar
battlefield 3 med deras jävla blåfilter
the sims 3 med alla buggar och helt tappat charmen älskade the sims 1 och 2
simcity kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte spelat det på nästan 5 år.

sen inte nog med det tvingar dom oss att spela alla spel genom ORIGIN!! arggh!!

Samma här jag har inte köpt ett spel från EA sen Battlefield 3 och jag kommer inte köpa något mer. Origin är precis lika värdelöst som Ubisofts DRM och jag har inte köpt ett enda Ubisoft spel sen Splinter Cell Conviction släpptes.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Solding:

Funderar på att köra med "färgmodden" på servar utan punkbuster, borde väll va safe?

Du kan köra den på punkbuster servrar också, det gör jag. http://bf3.realmware.co.uk/colour-tweaker/faq

Förövrigt är Dice dumma i huvudet. Detta kommer inte glömmas.

Permalänk
Skrivet av Solding:

Funderar på att köra med "färgmodden" på servar utan punkbuster, borde väll va safe?

Förvänta dig inte alltid helt fusk-fria matcher om du kör på servrar utan punkbuster!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coolacrille:

Vad gnäller du för om du inte ens äger spelet? Vissa människor...

Han kanske skulle skaffa det om spelet faktiskt såg trevligt ut för ögonen?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear