Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk

synd för dom som "hatar" den blå tinten.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Förstår Dice att dom vill behålla det som det är.

Lite kluven är jag dock.

Men jag är faktiskt nöjd med det som det är helt ärligt

Men skulle vart shyst att i alla fall fått se hur alla olika miljöer och sådära faktiskt hade sätt ut med lite mer färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highsound:

Vem fan skulle vilja spela utan grading? Ser ju förjävligt ut.

"EA Says Battlefield 3’s Already Sold 5 Million Copies" Och det var i "Oct. 31, 2011"

http://www.giantbomb.com/news/ea-says-battlefield-3s-already-...

Svarar det kanske på din fråga?

Permalänk
Entusiast

Kommer tänka både en och två gånger innan jag köper BF4 på releasedagen nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

"Hej, vi gör ett spel som vi är stolta över. Sen vad ni spelare säger skiter vi totalt i, spela spelet som vi vill och håll käften" ;D
Tänk om Blizzard hade gjort samma sak gällande starcraft2

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Tänkte börja spela igen då jag hörde om konsolkommandot, men nu blir det inte av.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

BOOOOOOOOOOOO! Dåligt att inte lyssna på sin spelarbas.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xilliton:

Det spelar ingen roll för mig om hur färgerna är..
Bara det går att spela

Går svartvitt bra? Så klart färgerna spelar roll. tycker det ser mycket mer behagligt ut för ögonen också. och som sagt det är en smaksak så man behöver inte byta, men låt oss som vill göra det.

Skulle bli mycket roligare med lite mods

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Så mycket lyssnade dom på spelarna... Kan inte säga att jag är det minsta förvånad dock =/

Permalänk
Medlem

Detta färgfilter tycker jag bara märks på Wake island, sharqi peninsula och lite på Strike at Karkand. Resten av banorna så märks den knappt.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Fan va bra! Drygt att alla ni lamers ska klaga på att spelet ser snyggt och verklighetstroget ut!
Tror ni att det är "CS" färger i luften under krig? Det ska inte föreställa en söndagspromenad i skogen direkt...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Nu avinstallerar jag BF3! Origin + blåfilter.. ARGH!

Permalänk
Medlem

Dom skulle haft en ordentlig smäll, så dom vaknat upp!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt för er som spelar spelet och inte gillar färgprofilen.
Har själv lagt skiten på hyllan sedan långt tillbaka.

Permalänk
Avstängd

Ojdå, tredje gången gilt bestämmer jag mig för att avinstallera BF3, fuck you DICE, blir att lira Planetside 2 istället

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Tråkiga nyheter.. Såg verkligen fram emot detta =(

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

ni som avinstallerar BF3, hur skadar det EA/DICE? Ni har ju redan köpt spelet?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshiegy:

Fan va bra! Drygt att alla ni lamers ska klaga på att spelet ser snyggt och verklighetstroget ut!
Tror ni att det är "CS" färger i luften under krig? Det ska inte föreställa en söndagspromenad i skogen direkt...

Nej, tror ingen har påstått det heller, däremot att ett alternativ finns skadar väl ingen?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Battlefield 4, Fyra nyanser av brunt

Hehehehehehe

Kanske detta blir en "feature" i BF4...

Permalänk
Skrivet av Frux:

Nu är det dock så att DICE först har gjort en vacker tavla som folk uppskattar, men velat ge tavlan en distinkt look och därför som ett sista steg smetat över ett lager ketchup. Det folk klagar på är det sista onödiga lagret med ketchup som bara sabbar tavlan utan att tillföra något.

Detta är vad som skulle hända med BF3 om casual fansen fick tag i det. BF3 har sina brister i och med att folk på servrarna är helt dumma huvudet och bara vill spela 3k tickets hela tiden och det faktum att det inte finns någon matchmaking. Men om ni skulle försöka fixa det skulle ni bara förstöra det. Läs valfri professionell recension och kolla om du inte hittar någon som inte nämner hur vackert BF3 är.

Permalänk
Medlem

nästa DLC: FÄRGMODDNING ENDAST 200 KR!

Permalänk
Skrivet av Marticus:

ni som avinstallerar BF3, hur skadar det EA/DICE? Ni har ju redan köpt spelet?

Dom har inte sagt något om att skada någon eller ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ni som avinstallerar BF3, hur skadar det EA/DICE? Ni har ju redan köpt spelet?

"Skadar" ju inget genom att avinstallera det osv, men man kan ju med säkerhet säga att dom personerna lär inte köpa något som har med spelet att göra. expantioner / premium eller nästa battlefield(dvs battlefield 4) osv, och det "skadar" dom / förlorar dom på.
Och minskat intresse för spelet borde dom förlora på med då dom bör få en del av kakan som blir när folk hyr servrar osv?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Folk som fortsätter att säga att Dice inte är EA's bitch och inte har blivit ett likadant skit företag och skitspel som cod serien lurar sig själva va*an är det för fel på dagens fps makers cs:go är ju också ett skämt! Hoppas EA går i konkan efter sina försök till att göra pc'n till en strikt konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knakmupp:

Men pojkar och flickor, skärpning! Man kan likna det DICE gör vid en tavla eller något annat konstverk. Ni ser en vacker tavla som hänger på ett galleri, köper den och kommer hem med den. Väl hängandes på väggen tycker ni inte att färgskalan är riktigt som ni har tänkt er. Tavlan är fortfarande fin, men ack! lite för blå i tonen.

Inte fan ringer ni upp konstnären, kallar honom/henne diverse skällsord och sen försöker tjata till er att konstnären ska ändra färgtonen på tavlan? DICE har skapat en produkt som ni har köpt, DICE har rättigheterna till spelet och således rätt att bestämma hur det ska se ut. OM de skulle vilja släppa en uppdatering där alla tanks förvandlas till rosa Barbiebilar så har de den rätten. Ni har valet att sluta spela spelet om ni inte tycker om den profileringen.

Jag kan tycka att skalan är lite väl blå, men den förstärker också känslan av att krig är något kallt och fruktansvärt. DICE har valt färgskalan, så det kanske är dags att växa upp och inse att man inte får allt man vill här i livet, vissa saker är bara att acceptera.

Spel är inte direkt konst, man vill kunna ha kul och spela
När något inte stämmer i ett spel och spelarna absolut stör sig på så ska det tas med allvar.
Bara för att det är krig så ändras inte färgen med en hink blått, det är efterblivet.

Och vi kan få allt i livet bara vi gör något åt saken, det finns program att använda och sätta sitt konto på risk.
Exakt som frihetskämpar sätter sitt liv på spel när dom demonstrerar för demokrati i vissa länder.

Så lägg ner med onödiga och barnsliga kommentarer om att man ska böja sig ner och hålla käften, löser inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

nästa DLC: FÄRGMODDNING ENDAST 200 KR!

Det skulle inte förvåna mig!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Har inte spelat detta på riktigt länge på grund av att jag fick depressioner med mera av grådasket. Jag hade tänkt att prova igen efter den här förändringen så det var ju synd detta.
En del skriver att det blir "snyggare" med grådask påslaget, men det beror ju i så fall på att grafiken är för dålig och att man döljer detta med ett filter som får allt att se lite "coolare" ut. Bättre då att man snabbar upp utvecklingen på spel lite mer rent allmänt så att bättre grafik infinner sig tidigare. Inte som nu, då de allra flesta spel är lika tekniskt fulländade som för fem år sedan.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Battlefield 4, Fyra nyanser av brunt

OMG hur kommer BF5 vara?? En mörkblå plump, lol:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

"Hej, vi gör ett spel som vi är stolta över. Sen vad ni spelare säger skiter vi totalt i, spela spelet som vi vill och håll käften" ;D
Tänk om Blizzard hade gjort samma sak gällande starcraft2

När har Blizzard ändrat Starcraft 2s färgskala eller design efter release? Att göra enheter starkare eller svagare är inte samma sak som att ändra hela designen på spelet, eller tänker jag lite ruttet?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Undrar om... kanske blir det lite lugnare/mognare i chatten på många svenska servrar om nu så här många inte kommer spela längre? För det här är nog bland den mest övertjatade debatten någonsin och majoriteten har inte klagat så här pass före hacket kom till. Det är först nu och större delen av skaran bara faller in i ledet utan en tanke.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro