World of tanks-tråden

Permalänk
Skrivet av e1m1:

Någon som gör mini-maraton för Leobesättningen? Blir det första maraton jag kommer fullfölja tror jag. Köpte vagnen för några veckor sedan också, när allt var rabatterat, men har inte kört den då jag tänkte träna min T6-crew till BIA först (lär fortsätta med det, men flytta dem direkt till T8 när den väl kommer).

Nä men var grymt sugen, hade det varit semester skulle jag nog gjort det men att lyckas med dom dagliga uppdragen samtidigt som man jobbar är lite för mycket för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Och i trafiken krävs det en genomförd utbildning och certifikat på att du har genomgått och klarat av utbildningen, körkort. Var finns detta i WoT?

Du rapporterar folk för saker som raportsystemet inte är tänkt att anändas för, alltså samspelar inte du med den delen av spelet och skadar det avsiktligt, det finns ju diverse guider som visar hur rapportsystemet fungerar så att man kan använda det relativt normalt, det är ditt ansvar att lära dig om du skall spela ett spel med tusentals spelare online.

Så varför skall inte du "få böter" för ditt missbruk av ett system?

Det finns inget som säger att man inte "får" rapportera någon som inte sköter sig/bottar. Man ska rapportera afk/bots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Det finns inget som säger att man inte "får" rapportera någon som inte sköter sig/bottar. Man ska rapportera afk/bots.

Fast det är ju inte alls vad vi pratar om här.

Skrivet av VideoyGTX:

Oavsett vad så förtjänar en spelare som är så pass dålig att rapporteras eftersom han förstör för sina lagkamrater.

Så sluta försöka byta ämne tack.

Du tycker att dåliga spelare skall rapporteras för att de förstör för laget och i förlängningen spelet.

Du missbrukar rapportsystemet vilket förstör för rapportsystemet och i förlängningen spelet.

Ser du inte hyckleriet i det?

Sedan är ju en väntad följdfråga "var går gränser till för dåligt"?

Snackar vi 300wn8, 35%winrate, 1000 wn8, 45%winrate, 2000wn8 50% winrate?

Var har du lagt din godtyckliga gräns för vad som är acceptabelt för dig och varför är din godtyckliga gräns den som skall tas hänsyn till?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Det finns inget som säger att man inte "får" rapportera någon som inte sköter sig/bottar. Man ska rapportera afk/bots.

Det finns heller inget som säger att man inte FÖR vara skitkass i ett spel. Jag lovar, om min sambo börjat spela WoT så hade hon garanterat inte varit speciellt bra, betyder det att hon inte får spela då enligt dig?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Det finns heller inget som säger att man inte FÖR vara skitkass i ett spel. Jag lovar, om min sambo börjat spela WoT så hade hon garanterat inte varit speciellt bra, betyder det att hon inte får spela då enligt dig?

Nej, men förhoppningsvis kommer hon lära sig vad som är "rätt" och "fel" om hon är en mogen individ. Överlag brukar svenska spelare vara bra på onlinespel så jag tror inte det är något problem.

Kom igen, om ni har lirat några tusen spel i wot så vet ni exakt vilka "individer" jag talar om, de är inte önskvärda att ha i sitt lag enligt mig och flera av dessa kan mycket väl vara bots med tanke på hur de "rör" sig i spelet eller helt enkelt är afk. Att vara dålig är ingen ursäkt att använda bot-program, vara afk, dränka sig, TK eller campa med t.ex. en HT eller MT. Som sagt, ni vet vilka typer jag snackar om. Tack och hej.

Sluta göra en big deal av vad jag gör i spelet, fokusera på riktiga problem istället annars kanske jag drar iväg en rapport eller två eftersom ni är på mig hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Sluta göra en big deal av vad jag gör i spelet, fokusera på riktiga problem istället annars kanske jag drar iväg en rapport eller två eftersom ni är på mig hela tiden.

Så eftersom vi har en annan uppfattning av vad WoTs rapporteringssystem ska användas till, förtjänar vi att rapporteras för att vi är på dig hela tiden? Tja, jag tänker inte argumentera emot att det följer din inställning till vad rapporteringsystem ska användas till.

Jag är väl för dålig på att använda ett forum och förtjänar nog en rapport eller två. Jag är avgjort ingen man vill ha i sin tråd, och förtjänar inte att skriva inlägg då jag nog bara har 46% SweCWR

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Uttråkad, kör missions men har fastnat på :

The Survival of the Fittest
Any USA/UK/PL tier 6+
Destroy 10 enemy vehicles that belong to Alliance

Kör uk och dödar tyska, italienska och japanska tanks men händer ingenting. Varför står det inte "Destroy 10 enemy vehicles that belong to Axis"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Sluta göra en big deal av vad jag gör i spelet, fokusera på riktiga problem istället annars kanske jag drar iväg en rapport eller två eftersom ni är på mig hela tiden.

Och där kom vi åt pudelns kärna.

Din inställning är att man skall spela enligt dina regler och åsikter, du gnäller över att vissa system missbrukas medan du glatt missbrukar system själv vilket är så uppenbart hycklande och du tycker itne att folk som är dåliga på spelet skall ha rätt att spela spelet.

Överlag så osar dina inlägg av elitism och hyckleri vilket, i åtminstone mitt fall, gör att man inte lägger lika stort värde på vad du skriver.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Och där kom vi åt pudelns kärna.

Din inställning är att man skall spela enligt dina regler och åsikter, du gnäller över att vissa system missbrukas medan du glatt missbrukar system själv vilket är så uppenbart hycklande och du tycker itne att folk som är dåliga på spelet skall ha rätt att spela spelet.

Överlag så osar dina inlägg av elitism och hyckleri vilket, i åtminstone mitt fall, gör att man inte lägger lika stort värde på vad du skriver.

Det är inte hyckleri alls. Alla får spela, men tyvärr bidrar vissa spelare inte till det roliga t.ex. bottar, afk eller andra problematiska element. Som sagt ingen big deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Det är inte hyckleri alls. Alla får spela, men tyvärr bidrar vissa spelare inte till det roliga t.ex. bottar, afk eller andra problematiska element. Som sagt ingen big deal.

Så du ser inget hyckleri i att å ena sidan oja dig över folk som förstör spelet och i nästa andetag vara en av dem som förstör spelet?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Så du ser inget hyckleri i att å ena sidan oja dig över folk som förstör spelet och i nästa andetag vara en av dem som förstör spelet?

Nej, eftersom jag anser att jag agerar etiskt.

Permalänk
Medlem

Okay imma let you Finnish men jag vill bara fråga vad ni känner inför 3k dpm trimmad Kranvagn, är det värt satsa på linjen nu kanske? Förut så var det ju bara för att det var randigt stål, nu kanske Kranvagn har en kompetetiv plats?

Även;
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/705414-360-days...

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Dum ändring, det enda som behövdes fixas var gun handling på alla svenska tanks. Hägra alpha är kasst.

Permalänk
Medlem

För att minska exponeringstiden och uppehålla dpm så kan man ju annars minska intra clip. Det känns dock som att de verkar vilja behålla karaktärsdraget hull down crest fighter med en längre intra clip, fast ändock göra den mindre dödlig med ett skott mindre per klipp, samt mer flexig med högre mobilitet och kortare reload.
Verkar vettigt, för även om alphan är högre så är klippet mindre dödligt. Heck, påminner om när man kör 90 mm i duo 50 100, lägre potential per clip men man hinner initiera, dra sig tillbaka och ladda om och ur innan striden är över. Vi talar lagspel alltså. Randoms är det bara högre alpha som gäller pga dess natur.
Dock, även om randoms är randoms så är en högre alpha lägre clip en bättre avvägning än låt säga högre alpha mindre armor osv. Ingen bryr sig om att 4005 har lång reload när den väl har satt ett skott, skadan är skedd. Med lägre clip så blir trade off dock omedelbar, motståndaren gör mindre skada, man får tid att avsluta fighten innan motståndaren hunnit ladda om.
Breaking points? Sure, vi kan gå igenom några bra exempel 1v1, som dessutom kan användas för att jämföra andra situationer beroende på tanks HP.

Nedan följer tabeller över ett 1v1 möte tanks emellan, där båda parter spelar perfekt. Breaking point är helt enkelt den HP då en tank kan avslutas i ett clip. Alla tanks är, förutom bonds, maxade för 1v1. Version 1.5 ST.

Här ser vi hur mycket starkare 57an är mot AMX i 1v1, vilket inte är någon överaskning.

Här ser vi att även en buffad Kran får jämt men förlorar mot T57an.

Här ser vi hur en buffad Kran slår en AMX med marginal.

Här ser vi essentiellt hur svag Emil är.

Eller hur stark 50 100 är.

Eller hur svag CDC är.

1v1 händer sällan i randoms eller TB, FL, CW och w/e, men vi ser här bl.a. med breaking points, hur perfekta situationer kan göra det omöjligt för vissa tanks att vinna över andra och således hur med hjälp av analys från kompetetivt flermanna ger oss en bild över hur duglig, OP eller broken en tank är.
Inget lag spelar Kran idag, av goda anledningar. Sällan ser man heller en Kran toppa listan i slutet av en random. Med dessa förändringar så återstår att se om lagen hittar användningsområden för Kran utöver fasta situationer samt om randoms får se Kran lite oftare och högre upp i listorna.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ingen har frågat efter högre alpha damage. Om något så borde både alpha och DPM minskas eftersom det leder till att folk inte tar risker. Förr i tiden brukade man byta skott med varandra, det var en viktig skill. Men nu är det ingen som vill göra det, inte jag heller pga. den eviga inflationen av höga alpha kanoner, hög DPM, autloaders och pen/guld. Många grundläggande skills som gällde förr i tiden gäller inte längre.

Banorna är ett skämt också, det finns fett många positioner där man kan stå hull down, dessutom bakom flera buskar och/eller grushögar vid hörn där man i princip kan gömma hela tankens hull. Allt detta leder till guldspam eller camping/rush. Man kan inte ens brawla eller flanka som man gjorde innan HD banorna.

Svenska HTs är inte bra för spelet heller, de har turret som inte ens har några weakspots. Sånt ska egentligen inte existera enligt mig.

Permalänk
Medlem

Gud vad jag älskar att stå hull down på en kulle gömd bakom en buske och spamma guldammo på gnällspikar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Gud vad jag älskar att stå hull down på en kulle gömd bakom en buske och spamma guldammo på gnällspikar...

Det tror jag inte men du försöker köra sådan onvänd psykologi för att få uppmärksamhet hihi.

Permalänk

Vad ska man säga, mer än tumme ner på videon iaf...
Blocka kartor som Himmelsdorf och Ruinberg, spela artilleri, hur är det då Random battles när man kan välja bort vissa kartor?
Premium förändring ger mer exp och en "piggy bank", men när blev en spelare bättre för att man får mer exp eller silver?
Det problemet jag har med Emil 1 är att träffa fiende och penetrera, inte att göra skada så det här blir ju bara ännu sämre för mig med mindre ammunition. Men det är ju klart Wargaming missar aldrig och träffar alltid en weakspot! Bra nerf där WG.

En uppdatering jag hade velat ha, var femte eller tionde match med artilleri så möter man bara artillerister?

Wargaming verkar känna av att mindre vill spela Wot och det märks då de kastar bort erbjudanden hela tiden med sina mikro belöningar de verkar mer och mer desperata att få spelarna att komma eller stanna kvar. Tyvärr så har jag ju allt jag vill ha redan, jag ser heller inget mål att komma till tier 10 så vad blir då kvar.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Tycker ändringarna på svenska tunga stridsvagnar ser intressanta ut (tier 9 och 10 iaf)! Ska köpa Emil II vid nästa rabatt som kommer (förmodligen nästa victory day?). Rent spontant tycker jag det ser ut som att tier 9 och 10 fick sig en buff medan tier 8:an fick sig en liten nerf, den behövde inte 40 extra alpha och 6 sekunder bättre reload för sämre gun handling, tyckte Emil 1 var riktigt bra som den var, både i randoms och för frontline. Ska se till att få tag på Emil 1951 i alla fall, den verkar vara princip lika bra/dålig som Emil 1 nu och jag gillar att spela med autoloaders.

Blocka kartor ser jag fram emot! Blocka karelen och klippor blir det för min del! Eller karelen/malinovka för superheavies.

Permalänk
Medlem

7 dagar för 750k max är inget ahaha. Det kanske låter mycket men det är det inte.

Permalänk
Medlem

Det är 10% bonus innan utgifter, eller 65% extra crediter jämfört 50% extra crediter som tidigare. Det är 75 bra matcher. Det är ca ok 3 matcher per dag med premiums. För vem som helst som spelar fåtal matcher per dag, samlad hög matcher på helger eller bara när den får tid emellan göromålen så är det perfa. 750k adds up.

Det är en mid tier tank i veckan.

Eller 7 rundor CW med arty..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag är definitivt sugen på att börja köra svenska heavies nu, har dock inga flera garageplatser. Grindade fram besättningen till min Leo (som legat utan crew sedan jag köpte i väntan på att 72ans fått sin första skill) också häromveckan, så kanske blir att jag skippar ursprungsplanen att låta 72ans hoppa till nya T8 med när jag väl låst upp den och kör över dem på Emil istället, då medsen verkar lite halvkassa (efter att ha sett quacky lira T8-9 igår). Kan då bestämma om jag vill hålla Leo eller gå högre med meds senare.

Blockade för övrigt mines, vilket är en kul karta t.o.m. tier ~5, och riktigt trist där efter...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

medsen verkar lite halvkassa (efter att ha sett quacky lira T8-9 igår).

Blockade för övrigt mines, vilket är en kul karta t.o.m. tier ~5, och riktigt trist där efter...

...och just sådana uttalanden är anledningen till spelet är obalanserat. Varför kan inte folk se svenska MTs för vad de egentligen är? De är mobila plattformar med hög alpha och hög pen, detta är deras styrka och vad som gör dem unika. Om du gillar en tier 8 MT med 360 dmg och 217mm pen ja då kan du spela dem, ingen tvingar dig.

Jag lirar t.ex. t-34-2 en kass tanks enligt måga, men den är egentligen balanserad om man tänker efter. De har bra mobilitet och camo rating och rätt stark turret, därför betalar den med kass armor och gun handling och medioker pen (även fast 181mm faktiskt fungerar om man använder tanken så som den är tänkt). Vi behöver inte fler starkare tanks vi behöver en global nerf för att dra tillbaka statsen en aning för att göra olika tanks mer unika. Jag tror spelet hade blivit roligare om tanksen hade varit mer balanserade. Fördelen ska komma av ens positionering och lagspel, inte av att ha en tank som ingen kan spela ut eftersom den är så bra/obalanserad.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX:

Så å ena sidan är det uttalanden som mitt, om att jag inte gillar allt, som leder till att spelet är obalanserat, å andra sidan får jag gillar vad jag vill? Och det kommer från någon som enligt tidigare uttalande bara lirar några få tanks?

Anledningen till att jag inte är hypad är just att jag upplever frustration med t-34-1, som enligt vad jag läste innan jag skaffade den skulle vara samma typ av hög-alpha-med (även om den inte riktigt har noterbart hög alpha längre). Säger inte att den är dålig (eller att t-34-2 som väl är liknande), men de passar väl inte min spelstil, därför tror jag inte heller svenska medsen kommer göra det. Lirar hellre e.g. kina-tds (T6-7) om jag vill köra sneaky boomstick.

De enda två T8or jag har är dock Caern och 50-100, gillar både två (trots att jag inte är mycket av en HT-spelare) och det är väl inte direkt några vagnar som betraktas som OP. Emil/KrV är en blandning av både dessa, så är väl rätt naturligt att jag hellre skulle gå på den linjen?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

@VideoyGTX:

Så å ena sidan är det uttalanden som mitt, om att jag inte gillar allt, som leder till att spelet är obalanserat, å andra sidan får jag gillar vad jag vill? Och det kommer från någon som enligt tidigare uttalande bara lirar några få tanks?

Anledningen till att jag inte är hypad är just att jag upplever frustration med t-34-1, som enligt vad jag läste innan jag skaffade den skulle vara samma typ av hög-alpha-med (även om den inte riktigt har noterbart hög alpha längre). Säger inte att den är dålig (eller att t-34-2 som väl är liknande), men de passar väl inte min spelstil, därför tror jag inte heller svenska medsen kommer göra det. Lirar hellre e.g. kina-tds (T6-7) om jag vill köra sneaky boomstick.

De enda två T8or jag har är dock Caern och 50-100, gillar både två (trots att jag inte är mycket av en HT-spelare) och det är väl inte direkt några vagnar som betraktas som OP. Emil/KrV är en blandning av både dessa, så är väl rätt naturligt att jag hellre skulle gå på den linjen?

Inte direkt men den generella mentaliteten hos spelare att alltid vilja ha bättre tanks är att skylla på varför spelet ser ut som det gör.

Permalänk
Medlem

Hittills har SuperDuperPremium inneburit endast fåtal tiotal tusen extra i veckan från spargrisen och okänt antal extra tiotusen från missions osv. Inte blockat några maps heller, precis som sex så förnöjer variation oavsett om man är sub eller dom.
Den där extra expen som man kan trycka igång själv dock asså.. rusade igenom centurion 7/1 så snabbt att jag inte hade creds gör CAX sen. En miljon silver åt helvete sen när man tibax från semestern. Blev ungefär 50k tech exp per tvåtimmars session.
Hur känner ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Det är roligt med lite extra krediter, men det är inte bra om folk når höga tiers för snabbt. Inflation i höga tiers är exakt varför MM inte fungerade på tier 6-8.

Permalänk
Medlem

Kan ni gissa vad som hände i denna match

Titta noga

Permalänk
Skrivet av Multithread:

Kan ni gissa vad som hände i denna match

Titta noga

https://i.ibb.co/WBMVWMS/ajaja.jpg

Ninjacap? Och så:

Permalänk
Medlem

Helt rätt

Typ 10st gick direkt till cap och alla från bägge lagen överlevde.

Inte helt vanligt att detta sker.