World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

@anon32713:

Ja, gick tjänade in en hel del förra julen, utan premium account (borsätt några dagar man fick) eller premium vagnar (inga T6-T8). Men jag tänker att om det blir BM innan jul så kanske man inte ens hunnit maxa bonusarna än, och om det är dagarna precis efter har man inte hunnit grinda in så mycket credits än heller

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Det blev New Year Box x75 igår.

4.1 miljoner silver
45300 guld varav 19800 är ersättning för tanks. 25500 guld om jag inte fått dubletter av en enda tank alltså.
39 dagar premium
Julia Winnfield
alla 6 3D skins
alla 5 lägre tier tanks

703 II (122)
E 75 TS

Och direkt nivå tio på festivalstämningen, så det här klarar man sig på ett år

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Och direkt nivå tio på festivalstämningen, så det här klarar man sig på ett år

Kommer nog nå max festivalstämning idag, eller iaf imorgon. Hade rätt mycket kul i helgen, så kunde lätt köra igenom alla uppdragen och nådde level 6 första dagen, 8 andra, och 9 igår. Lär väl ta ytterliggare några dagar för de stora dekorationerna dock beroende på hur mycket kostnaden går upp (vet iof inte om de räknas med för festivalstämning, har utgått från att de inte gör det).

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Kommer nog nå max festivalstämning idag, eller iaf imorgon. Hade rätt mycket kul i helgen, så kunde lätt köra igenom alla uppdragen och nådde level 6 första dagen, 8 andra, och 9 igår. Lär väl ta ytterliggare några dagar för de stora dekorationerna dock beroende på hur mycket kostnaden går upp (vet iof inte om de räknas med för festivalstämning, har utgått från att de inte gör det).

De stora dekorationer ger inte festivalstämning men de ger extra credits var och en för sig.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem

@Punnisher:
Själv köpte jag Lunar 75 lådor.

Typ 5 miljoner silver
Typ 20000 guld
75 dagar premium
Julia Winnfield
alla 6 3D skins
alla 5 lägre tier tanks

703 II (122)
E 75 TS
Progetto 46
SU-130PM

Jag skulle vilja påstå det var mycket väl värt 1000 SEK. Bara de 4 tier 8 stridsvagnarna hade nog säkert kostat 400 kr i snitt = 1600 SEK.
Jag är på god väg att få min Lunar skin, sedan kommer jag "köpa loss" de från föregående år med enbart shards.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk

@AmpRC:
Visst är det värt det
Sen börjar det bli lite många tanks nu, fick ikväll en Congratulations att jag har låst upp 210 fordon nu. Så utöver de premium tanks man har hinner man ju inte spela alla man vill.
Fördelen med mycket guld är att man kan ju använda det till premium tid när man vill, jämfört med att man får många premiumdagar nu, så om man bara har tid 1-2 timmar på en vardag blir det oftast svårt att få de dära premium uppdragen att funka med 25 bonds på slutet.
Slutligen ikväll, körde nyss 3 matcher med Kv-2, top dmg och förlust alla ggr, sen fjärde matchen, top tio och vinst, jag orkar inte mer(ikväll alltså), så av alla elva matcher jag körde så var jag aldrig top 5 i dmg eller vann(5 vinster totalt).

SU-130PM, var ju med förra året på maraton(Winter challenge), kom upp i 50% rabatt på den då(316:-), gav mig 10900 guld i fredags

Lite kul att jag köpte 5 lådor 2016, 11 lådor 2017, 11 + 11 + 25 lådor 2018. Och nu i år går man all in direkt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Hej! Jag lirar WoT Mercenaries på PS4. Två nyfikna frågor för valfri insatt person att svara på:

- Radio signaler, hur fungerar det? Tex så finns det en skill eller perk som förlänger radiosignaler med 20%. Men varför ska man välja den? Jag upplever att alla fordon mitt lag upptäcker syns på kartan ändå, även om jag befinner mig på andra sidan spelplanen. Så vad är den bra för?

- Bra skill/perk för artilleri? Vore det inte logiskt med radiouppgraderingar? men det jag nyss beskrev talar ju emot det.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xatu:

- Radio signaler, hur fungerar det? Tex så finns det en skill eller perk som förlänger radiosignaler med 20%. Men varför ska man välja den? Jag upplever att alla fordon mitt lag upptäcker syns på kartan ändå, även om jag befinner mig på andra sidan spelplanen. Så vad är den bra för?

Hej,

Radio Operator: BiA , Situational Awareness , Camo , Rep och för 5:e brukade jag ta Firefighting, men nu kör jag Call for Vengeance , dör oftare än jag fattar eld, och kanske gör dem extra sekunderna att teamet tar en kill.

Kanske inte svaret du letade efter men det är inte mycket användbart på en Radio Operator, iallafall inte på PC versionen.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerfectGamingWeather:

Hej,

Radio Operator: BiA , Situational Awareness , Camo , Rep och för 5:e brukade jag ta Firefighting, men nu kör jag Call for Vengeance , dör oftare än jag fattar eld, och kanske gör dem extra sekunderna att teamet tar en kill.

Kanske inte svaret du letade efter men det är inte mycket användbart på en Radio Operator, iallafall inte på PC versionen.

På PC verkar det som att man tränar tre-fyra besättningsmän individuellt per tank. I Mercenaries så är det lite förenklat så man tränar hela gruppen istället, man kan tänka det som endast en individ som kan lära upp mot 15 skills eller nåt sånt.

Men intressant att ta del av din prioritetsordning om skills 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xatu:

På PC verkar det som att man tränar tre-fyra besättningsmän individuellt per tank. I Mercenaries så är det lite förenklat så man tränar hela gruppen istället, man kan tänka det som endast en individ som kan lära upp mot 15 skills eller nåt sånt.

Men intressant att ta del av din prioritetsordning om skills 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, raioskillsen är generellt sett helt värdelösa. Det skulle kunna vara värt det på riktigt låga tiers men även där så är det bättre att kunna skada saker eller överleva än att få veta vad som händer på andra sidan kartan.

Har inte så bra koll på konsol men för WoT så gäller generellt att det aldrig är fel att ta camo och repair. I ryska mediumagnar och andra vagnar med ammorack i fronten så är safe stowage bra. Sixth sense bör alltid vara första perken på din commander.

Men camo+repairs, prio på repairs på i princip alla vagnar. Andra bra skills är Recon, Snap Shot, Clutch Braking, Smooth Ride, Situational Awareness. Situational awareness är rakt av bättre än recon.

Perks måste tränas fullt innan de har effect oh där är Sixth sense fantastisk, brothers in arms är bra att ha men det är bättre att träna lite skills först. Safe stowage är också bra. Övrigt är överlag ovärt. När du har tränat upp dina första 4-5 skills med typ camo/repair/BiA/klassspecifika skills eller perks så kan man börja titta på dem.

Men de gör överlag inte särskilt mycket, jämför mer repairs som kortar ner tiden du är trackad med runt 50% om hela besättningen har den fulltränad. Det är skillnaden mellan att vara permatrackad och et öppet mål och att komma in i en bra position och blappa folk.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Jag kör mest tunga och medelklassvagnar och tränar alltid upp sjätte sinnet som 1:a färdighet på befälhavaren, resten tränar upp reperationer. Sedan som 2:a färdigheter tränas; slängskott, motorbromsning lastsäkring osv. Det är först på 3:e färdigheten som det börjar att tränas upp vapenbröder faktiskt. Allt efter 4;e färdigheten blir övriga förbättrande färdigheter för just den vagnen som används. Tex om befälhavaren också är radiosignalist så förbättras siktfärdigheter först. Tycker det räcker mycket bra med 3 100% upptränade färdigheter som grund faktiskt på en besättning. Det är klart att det bara blir bättre med fler givetvis. Ibland väljs det också att återställa någon färdighet och sedan återträna någon skill för silver/guld för att förbättra besättningen lite snabbare, då kan det t ex vara så här; befälhavare : vapenbröder, sjätte sinnet, situationsmedvetenhet (beror på om bef havaren också är radiosignalist).. skytt: vapenbröder, slängskott, reperationer.. förare: vapenbröder, motorbromsning, reperationer.. laddare : vapenbröder, lastsäkring, reperationer

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är sugen på att tradea in nån av mina gamla premium tanks nu mot nånting nytt å fräscht men behöver tips på bra kandidater, gärna så op som möjligt.

Jag har spelat sen 2013 och har ca 25900 matcher, jag är en hyfsat ok spelare och mina favorittanks är Tortoise, Skoda T 50 och E 25.

Jag lutar väl mest åt att tradea in T28 HTC för 3500g för jag spelar den aldrig.
Jag har även 1800 guld och betalar sen mellanskillnaden.

Dom tanks jag kikat mest på att byta till är:

M4A1 Revalorisé
SU-122-44
WZ-120-1 FT
112
FV4202

i den ordningen...

Vilken tycker ni vore bäst och roligast av dom?
Motivera gärna och varför inte tips på andra premium tanks också.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

@J-Ballz:

WZ120 är den enda där jag lirat (dock endast som en veckas rental) och den är riktigt kul, tror dock det är väldigt blandade åsikt om den, men jag har definitivt kört den, 112 eller möjligen Reval.
112 är främsta alternativet då jag har för mig att den rankades väldigt bra av QB/Dez i deras årsrankningar.

Nice att T28an kan tradas... och för så mycket ändå? Shit, här sitter jag med 2k guld, och flera t8-prems som jag efter FL kunde köpt för kring 5k guld med kupong någon gång i höstas när där också var rea, hade jag sålt T28an hade jag haft råd.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@J-Ballz: Får man verkligen 3500g för T28 ?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta:

Pris på wikin är 7k guld, så det är ju hälften av det, verkar stämma.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Varför vill man trada dock? Är det inte alltid bättre att bara sälja, och köpa, då för man ju en slot också.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

@scienta:

Pris på wikin är 7k guld, så det är ju hälften av det, verkar stämma.

Det var högt det. Kan ju vara värt att bli av med den skiten då.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det var högt det. Kan ju vara värt att bli av med den skiten då.

Ja den ger 3500g sen vet jag ju inte om priset på tanksen man tradar till är normala eller högre än normalt.

8,8 CM PAK 43 JAGDTIGER ger hela 5000g men jag tror min har för mycket sentimentalt värde för att sälja även om det inte är en jättebra TD

e1m1: Varför man vill tradea är ju för att man får guld tillbaks och på så vis behöver punga ut med mindre riktiga pengar.
Säljer man en premium tank som normalt får man ju bara credits å inge guld.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

@J-Ballz:

Aaah, jag utgick från att normala premiums gav guld om man säljer, fast nu när jag skriver det låter det väldigt olikt WoT att man skulle kunna köpa och sälja prems på det viset

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av J-Ballz:

Hej!

Jag är sugen på att tradea in nån av mina gamla premium tanks nu mot nånting nytt å fräscht men behöver tips på bra kandidater, gärna så op som möjligt.

Jag har spelat sen 2013 och har ca 25900 matcher, jag är en hyfsat ok spelare och mina favorittanks är Tortoise, Skoda T 50 och E 25.

Jag lutar väl mest åt att tradea in T28 HTC för 3500g för jag spelar den aldrig.
Jag har även 1800 guld och betalar sen mellanskillnaden.

Dom tanks jag kikat mest på att byta till är:

M4A1 Revalorisé
SU-122-44
WZ-120-1 FT
112
FV4202

i den ordningen...

Vilken tycker ni vore bäst och roligast av dom?
Motivera gärna och varför inte tips på andra premium tanks också.

Har bara spelar FV4202 av dom men illar den, en av mina favoriter när den inte var premium iaf, gillar meds med bra gun depression så man kan leka runt ridges, så den är inget dåligt val, men, har inte pprövat den som Premium, kommer itne ihåg om dom ändrade den mycket.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

HECK YEEAAAAH! Gold noobs kan ju slänga sig i väggen, nu kommer det lite rättvisa till spelet Hoppas bara att balanseringen funkar bra

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

HECK YEEAAAAH! Gold noobs kan ju slänga sig i väggen, nu kommer det lite rättvisa till spelet Hoppas bara att balanseringen funkar bra

https://youtu.be/vqMIRh2Kgrk

Vad jag sett från folk som spelat test server så blir det allt annat än balanserat.
HE blir värdelöst och redan starka tanks blir ännu bättre...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Vad jag sett från folk som spelat test server så blir det allt annat än balanserat.
HE blir värdelöst och redan starka tanks blir ännu bättre...

Skickades från m.sweclockers.com

... men det är ju därför de har test-servern för att se hur det faller ut.
Jag hoppas det blir bra detta och att de framför allt gör om systemet för "gold/premium/special rounds".

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem

@J-Ballz: Som tidigare påpekats, det måste ju testas ut ordentligt. Men principen med högre DPM med vanliga AP är helt klart rätt väg att gå framåt.

Nu kan jag 0 och inget om matematiken bakom spelparametrar, men jag kan tänka mig att det hade varit enklare att sänka skadan på premium-skott istället för att höja skada på AP - vilket då påverkar hela spelet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Loggade in och spelade några rundor i veckan, har inte spelat på ett år typ. Jäklar vad mycket "konstiga" saker de har nu. Blueprints? Bonds? Och jag har fått tanks jag aldrig haft tidigare, typ T-50-2, Super-hellcat? wut?

Finns det någon snabb genomgång för en som inte hängt med?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

@Hulle Bonds används för att köpa permanenta uppgradering av viss utrustning. Istället för Gun rammer på 10% ger en köpt på bonds 12,5% typ. Bonds får du genom att få medaljer i slag och generellt sluta på topp i matchen. Då kan du få typ 25 bonds, men en enskild medalj ger dig bara 1-2 bonds.

Blueprints får du i missions slumpmässigt och de kan användas för att ge rabatt på nästa tier. Har du fullt ut alla blueprints får du alltså 100% research rabatt. Vissa blueprints är för en specifik stridsvagn medan andra är för ett visst land.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

@Hulle Bonds används för att köpa permanenta uppgradering av viss utrustning. Istället för Gun rammer på 10% ger en köpt på bonds 12,5% typ. Bonds får du genom att få medaljer i slag och generellt sluta på topp i matchen. Då kan du få typ 25 bonds, men en enskild medalj ger dig bara 1-2 bonds.

Blueprints får du i missions slumpmässigt och de kan användas för att ge rabatt på nästa tier. Har du fullt ut alla blueprints får du alltså 100% research rabatt. Vissa blueprints är för en specifik stridsvagn medan andra är för ett visst land.

Tack!

Vad hände förresten med de där stora tankstriderna de pratade om för länge sedan? Global battle? Vad hette det? Där man spelade på jättekartor, finns de kvar? Hittar inget om det i klienten.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

@AmpRC:
@Hulle:

Bonds kan sedan nyligen också användas för att köpa vissa premium/reward tanks.

Där är också "rewards for merit" som kan ge blueprints (samt credits/prem time/m.m.). Något man får lite emellanåt när man lirar, skulle egentligen vara belöning för att man spelat bra, men verkar något slumpmässigt

Med de stora striderna menar du kanske frontlines? De körde de en vecka i månaden under tio månader förra året. I år verkar det bli lite annorlunda, ska börja i mars tror jag och hålla på i fyra månader. Bäst att du går in och kollat nyheterna på deras hemsida istället, var nyhet från någon dag bakåt.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av scienta:

HECK YEEAAAAH! Gold noobs kan ju slänga sig i väggen, nu kommer det lite rättvisa till spelet Hoppas bara att balanseringen funkar bra

https://youtu.be/vqMIRh2Kgrk

När inte guld funkar kör man ju HE, nu blir man bara värdelös(eller full time artillerist), tack
Den här förändringen är ju Wargaming själva ansvarig för, de spottar ut silver och belöningar hela tiden, sen gör premiumtanks bättre än tech tree tanks, japp. En match i Frontlines kan ge en flera hundra tusen silver så varför ska man inte öka sin chans med några procent i vanliga matcher att penetrera när setupen är helt off i matchmaking'en på vanliga matcher.
Vi ska alltså få ett bättre, balanserat spel, samtidigt som den ska ge Wargaming mer pengar, eller? Tror du de vill ha mindre intäkter, då kan jag ju damma av min gamla Kv-5.

Skrivet av scienta:

@J-Ballz: Som tidigare påpekats, det måste ju testas ut ordentligt. Men principen med högre DPM med vanliga AP är helt klart rätt väg att gå framåt.

Nu kan jag 0 och inget om matematiken bakom spelparametrar, men jag kan tänka mig att det hade varit enklare att sänka skadan på premium-skott istället för att höja skada på AP - vilket då påverkar hela spelet.

Ett skott som inte träffar eller penetrerar är noll i dpm, vissa kvällar förlorar man hela tiden och är top 3 och andra vinner man fastän man inte gör någonting för laget, ibland slängskjuter man iväg och träffar hur bra som helst andra gånger zoomar in och det är en fet miss... Det är mer RNG än inte.
15 tanks slumpas i en match, mot 15 motståndare. du har ingen aning om uppsättningen i varken vän eller fiendes tankstank eller hur bra besättning alla har så att jävlas med He och ammunition hjälper ju ingenting om jag kommer rullandes med en Chrysler K GF(köpte skiten på BM och jag kommer aldrig få tillbaka de 5 miljonerna av denna tank), som för övrig är värdelös utan högre pen, om man inte kör på en sten för då flyger pipan över(eller under) hela fiende och man bara slösar bort sina dyra skott.

Sen apropå HE och Kv-2, så där kan man välja att inte röra skadetabellen...
"As far as I know, the KV-2 is one of the unaffected tanks when it comes to HE changes. This should be officially confirmed later on."
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/735178-sandbox-...

Skrivet av Hulle:

Loggade in och spelade några rundor i veckan, har inte spelat på ett år typ. Jäklar vad mycket "konstiga" saker de har nu. Blueprints? Bonds? Och jag har fått tanks jag aldrig haft tidigare, typ T-50-2, Super-hellcat? wut?

Finns det någon snabb genomgång för en som inte hängt med?

/hulle.

T-50-2 https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/10-years-giveawa...
Super Hellcat https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/seniority-awards...

Blueprints, onödig grej, tycker jag(som har det mesta redan). Jag hade halft låst upp IS-7, testade med bluprints och sen hade jag över 100k poäng låsta till Object 257 för jag hade missat att man kan klicka ur det man redan har tjänat in. Kostade flera tusen guld att konvertera allt till free exp

Crew books, Träna besättningen, får sådana helt gratis lite nu och då men det går även att köpa för silver, finns i fliken där man organiserar sin besättning
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/1-5-1-crew-books...

Bonds, spara bonds, bra att ha till något i framtiden, har själv över 11k bonds nu och det räcker väl inte till en bra tank, om man nu vill ha en. Även till utrustning, kostar ju även bonds att flytta så välj noga. spelar man mycket får man enmatch bonds belöningar(plus andra saker), har väl över 160 sjätte sinnet besättning tex.

Grand Battles, det roligaste tog de bort från tier 8
Har man det påslaget får man det ibland på tier 10(som man bara spelar ibland), men man hinner aldrig lära sig kartan så man gör ingen nytta där heller :/

Frontlines, bara tier 8, bästa sättet att tjäna silver och med personal reserves påslaget samtidigt som man försöker bli General så ger det en hel del i bonus, men har du en PR som ger 50% mer silver, kör premium då för full avkastning.
Frontline: Personal Reserves for XP
--- Några förändringar i år, då de gjort om Frontlines, börjar i Mars https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/frontline-2020/
Steel hunter, battle royale, överlev så länge som möjligt, kommer senare.

En sida som lyfter det mesta med Word of Tanks kan man uppdatera om man vill se enkelt https://thearmoredpatrol.com/

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@Punnisher: Du är lite över hela kartan och snackar just nu. Är osäker på om du faktiskt har en poäng. Kan du inte hantera vanliga AP-skott, eller vad menar du?

Som WG själva säger så är tanken att de olika ammunitionstyperna ska tillföra ett mer dynamiskt spel där spelaren kan välja ammunition efter situation. Att vara så pass insatt att man vet skillnaden på de olika typerna gör alltså att man får ett övertag, istället för att vem som helst ska kunna ladda premium-ammo och vara nöjd. Då premium-ammo ofta kräver premium-konto för att man som spelare ska gå runt så blir det i praktiken pay 2 win. Sen kan det såklart finnas andra saker som borde balanserad och som t.o.m. kunde vara viktigare.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather