World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem

Enkelt prova armored warfare. Ingen premium ammo. Inget arty i pvp. Active protective system. Missiler. Poppa rök. Bilar som går 80 - 110 km/h med auto cannons och missiler.

12 h boost med 50% crediter och xp.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Japp! För 4-5 år sen eller nåt, de hade ett eget spelläge för det, det var väl en hel del som loggade in mitt i natten när det var lite folk och riggade uppdragen som var sinnessjukt svåra att klara av. Tor det är sen dess är alla events, typ ranked battles/frontline tidsbegränsade så det inte går att upprepa T-22 fiaskot. Många vart bannade och fick den tillbakadragen efter det, huruvida det var permaban eller inte minns jag dock inte.

Ja är ju samtidigt bra (är ju inte mycket folk inne utanför dessa tidsbegränsningar), men samtidigt lite störande

Ja det är lite fult att rigga uppdrag på det viset, lite som dessa "gratis" tanks. Ger tydligen WG rätt bra med cash, för dom har haft 3 event hittills (om det inte var fler).

Samt gjort dessa betydligt svårare att fixa också.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Vad dumma hjulvagnarna är!
Acceleration som en dragster och greppar bättre än en wrc-bil i svängarna.
Spelet får se sig slaget av Overwatch i realism.

Permalänk
Medlem

Spelet ska vara "kul" för alla barn så klart. Dagens spelare gillar roliga och söta grejer (kawai).

Permalänk
Medlem

Det heter kawaii, 可愛い, du wapaneseiska bakaryo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Vinna med stil B)

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

Vad dumma hjulvagnarna är!
Acceleration som en dragster och greppar bättre än en wrc-bil i svängarna.
Spelet får se sig slaget av Overwatch i realism.

Men en Maus i öknen är så realistiskt 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det handlar väll inte om realism utan om spelbalans. Jag tycker snabba lights är otroligt jobbiga. Svåra att skjuta tillbaka på och de kan genom att spamma guld ta ner din HP sakta men säkert. Som sagt, WG har inte alla hästar hemma.

Permalänk

@Margarin:
Ungefär lika mycket realistiskt som lefh18b2 är fransk.

Permalänk

För att sammanfatta året som gått så har de lagt upp en hel sida om det, men missar andra saker som vanligt:
2018: A Look Back https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/2018-review/
Någon som minns Grand Battles med tier 8, men de kunde inte lägga in Hinterland till exempel så när man får den på tier 10 har man ingen aning om vad man hamnat på.

@Broken-arrow:
Angående SU-130PM och om min besvikelse... Allt handlar ju om match making(hur bra laget samarbetar mot fienden och vice versa), banan man får och vilka tärningsslag man får när man trycker på Fire, för man har ju ändå fått till några okej matcher med den. Det spelar ju mindre roll om man är bottom tier än top tier, vilket folk gnäller om men är någon annan i top så borde ju de vinna(och även vi i botten), eller?
Att de nerfar apcr(guldammo) bryr jag mig mindre om, oftast så fungerar ju ändå bara HE när folk kör hull down eller möter en stålvägg så apcr är ju lika värdelösa som stenar på tanks och slöseri med silver.
Testar nu IS-6 som Rental och efter 5 förluster på raken kan jag ju säga att den är lika rolig som allt annat som folk kallar OP. Inte för att någon säger det men de negativa kommentarerna fokuserar ju för det mesta på vissa vagnar och att winraten/MM gör att folk förlorar, men ingen säger att det är det motsatta när man vinner(alltså om winrate är 40% och att om man vinner så säger ju xvm ingenting).

Hursomhelst så återställdes mitt twitch konto(och jag funderar på det andra Care package wargaming har), jag loggar in, kör igång amazon prime, och ingenstans finns det någon information om twitch på den där jävla sidan, inte heller på twitch finns information om hur man kopplar ihop till twitch prime... Råkade däremot klicka att betala årsvis och hoppas jag lyckats återställa till att inte betala en tusenlapp. Till slut så frågar jag google, fastän jag har amazon prime nu, och hade missat att jag hade kvar prime video från förra månaden så jag har betalat 31.40:- till Amazon video, hursomhelst:

Jag googlar "twitch prime" vilket gör att jag kommer till:
https://www.twitch.tv/prime där jag klickar på "påbörja din gratisperiod" sen får man välja nation om man inte är inloggad på twitch(det blir bara ett felmeddelande annars), sen klickar mig vidare, får logga in på amazon, sen logga in på twitch, sen länka kontona, sen har man twitch prime och kan nu prenumerera med twitch prime...

På tal om rental koderna, vilket gäller fram till måndag, vilket fungerar för mig och för en kompis, en kod från varsin sida ger 7 dagar rental:
Någon som glömt att lösa in koderna som de gav ut i oktober, eller en kod till en Premium vagn och gäller till sista december, dags att göra det nu när man har bonus på allt och nyårs ledigt
Alla finns på forumet upplistade en bit ner:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/687589-what-tan...

Och då det inte fungerade för alla så släpptes ännu fler koder och det kom upp på en reddit tråd:
https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/9u6ey9/tier_8_...

Jag fick en 100% crew med IS-6 men inte med T92 så de på reddit tråden kanske bara lånar ut vagnen och en 50% crew.

Nästa år och om den nya op vagnen Panhard EBR 75 (FL 10) som gör något ingen annan kan göra, klättra upp för berg som om det var en bergsget. Sen att unicums som quickybaby gnäller på att man inte har full siktsträcka samtidigt som han spottar flera fiendevagnar gör ju saken ännu roligare.
Tar de sen bort Friendly Fire kan de ju lika gärna lägga ner spelet, FF är ju själva kärnan i WoT, någon realism ska väl ändå spelet ha kvar.
XVM och annat sånt skit gör däremot mer skada och motverkar ett bra samarbete så det ska bort!

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Alltid trevligt med en tur i Tiger I

Permalänk
Medlem

@rosapantern
Sweet.
Ingen Automatic Fire Extinguisher? Warum?
Visa crew!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

@Alakai: Här har du min besättning. Automatic Fire Extinguisher har jag nästan aldrig använt då Tiger brinner otroligt sällan, fungerar bra med manual.

Permalänk
Medlem

@rosapantern
Varför ingen repair på crew? Sure idag att repair inte är lika viktigt som ens för ett år sen då metan är tightare och hot inte kommer från att man står still utan snarare vad man möter och när. Meeen, har du aldrig saknat att kunna skippa repairkit i vissa situationer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

@Alakai: Oftast så ligger jag på ett sådant avstånd att det inte finns någon risk att ett larvband blir avskjutet, skulle det vara så att det händer så utnyttjar jag "Repair Tool". Men ta inte detta som att jag sitter i ett hörn och väntar på att motståndaren kommer jag försöker oftast trycka framåt så jag kan reka åt laget samtidigt som jag själv skjuter med Tigerns 5s reload time.

Fungerar bra i dem flesta fallen, men blir man konstant beskjuten av fiendens artilleri så är man i stort sett död om det är flera som skjuter.

Permalänk
Medlem

Jag brinner ofta i min tiger II, synd men ibland måste man ta risken för att ha lite kul.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Jag brinner ofta i min tiger II, synd men ibland måste man ta risken för att ha lite kul.

Vad gör fienden bakom dig? 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

Vad gör fienden bakom dig? 🤔

Har lite kul.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Hört talas om flanka eller arty-skott?

Permalänk

https://youtu.be/d7WRAwyiC2c?t=150
Helt och hållet på ryska och på mindre än 2 minuter har wargaming förstört en hel klass genom 1.4.
Förändrat hela spelet från spänning till irriterande och lekstuga med sina hastighet.
WV (Wheeled vehicles) medverkar även till att stödja en precis aimbot vilket dessa fordon har med sin lock-on target, som i sin tur medverkar till att de som inte klarar av att missa skott kommer att leta efter just moddar till sådana funktioner.

George_Walverth har gjort det bästa inlägget i tråden om kommande uppdatering:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/696187-public-t...

Om jag får välja så skrotar de dessa WV helt och hållet men det ska mycket till innan Wargaming tar sitt förnuft till fånga.
Sen behöver man ju inte ha 3 artilleri per lag, det räcker med 1, sen om man får vänta en minut på match är väl upp till den som spelar det. För så kul är det inte att spela, man sänker sin hitrate och ibland är det helt omöjligt att träffa något, fördelen är att man oftast får leva längre vilket kanske är över nu, vilket visas här från samma stream ovan:
https://youtu.be/d7WRAwyiC2c?t=5808

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

WV (Wheeled vehicles) medverkar även till att stödja en precis aimbot vilket dessa fordon har med sin lock-on target, som i sin tur medverkar till att de som inte klarar av att missa skott kommer att leta efter just moddar till sådana funktioner.

Hänger inte med här. Låset som följer med dessa hjulade saker är väl ungefär samma funktion som har funnits som en mo i evigheter fram tills att den blev bannad? Det är väl bara ett förenklat sätt att aktivera vanliga standard autoaim?

et är för övrigt en av de moddar jag hade problem med att de bannade. Att sitta och leka "hitta pixeln" när man försöker låsa på något har ingenting med spelskicklighet att göra utan är bara ett rent frustrationsmoment som den modden eliminerade.

Eller funkar den nya autoaimen för hjulade saker annorlunda?

I övrigt så är det väl mycket överdrifter i ditt inlägg imo. De har förstört en hel klass? Det tvivlar jag starkt på.

Georges inlägg startar starkt med att säga att hjulade vagnar bara tjurrusar motståndarbasen och spottar ALLT. Det finns inget som hindrar dig från att göra detsamma i lättvagnarna smo redan finns och att självmordsrusha deras bas direkt är inte direkt en vettig taktik, inte ens om vagnarna är lite snabbare.

Han säger att et inte går att träffa dem eftersom de är så snabba, det stämmer inte det heller.

Och tydligen gör de snabba vagnarna att man inte längre kan fundera och filosofera över spelet vilket också förstör hela estetiken.

Hittar faktiskt inget alls jag direkt kan säga att jag håller med om.

Man behöver inte ha 3 artilleri per lag, oh man behöver heller inte ha mer än en tungvagn per lag, för så kul är det inte att spela. Om de som spelar tungvagnar får vänta en minut på match är väl det upp till dem? Detsamma gäller för TD, MT, LT också.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Bilarna är överdrivna, spelet kommer bli helt absurt med dessa snabba bilar med superaccuracy. WOT behöver inte dessa bilar, inte i deras nuvarande form.

Sedan ska de buffa obj 279, rätt kul va, en tank som inte kan pennas frammifrån med normal AP och endast med guldammo med över 300mm pen. Gå skjut er WG/KGB.

Permalänk

@HugSeal:
Utveckling och förnyelse är alltid till godo, oavsett som händer?
Fokus på det som förbättrar laganda eller för att tilltala en ny målgrupp(mer pengar i sann kapitalistisk anda)?
WG gör spelet ännu snabbare och ännu mer personifierat, för lagarbete är inget som lockar eller för att WG tror att de kan få in mer pengar från barnen som just köpt skins och dance moves till Fortnite.

En stor fokus på att gnälla på Wargaming är ju så kallade op tanks, har det inte alltid funnits op tanks i spelet?
Och då utifrån matchmaking. Så när en Type 5 Chi-Ri får möta en Type 4 Heavy eller en T-43 möter en ST-I då kan man inte förvänta sig att göra någon som helst nytta eller penetrera för det är inte tanken, vad än folk tror.
Förr i tiden var det vinkla tanks'en och planera striden, men det händer ganska ofta att när jag kommer fram till striden med min T95 att 5 redan dött för att de tror sig kunna göra något, istället för att vänta på den som kan blocka 4k utan problem som top tier.

0-80 km/h på 2 sekunder kan inget fordon i spelet idag, så de har ju kommit fram till andra sidan innan vissa laddat klart första skottet!

Ja autoaim finns ju men i dessa farter som över 100k/h kan du inte sikta utan att du har ännu bättre aimbot, det är ju även en specifik "feature" för dessa fordon att bara klicka och skjuta. Och med tanke på alla gnälliga personer som hatar artillerister kan de avreagera sig här, vilket höjer stämningen ännu mer och det blir ännu bättre spel framöver[ironi].
Online och ... Internet, alla har inte 100/100 med 30 ping till servern och har du aldrig märkt att i vissa matcher så missar man flera skott som borde träffat och i andra så träffar man sånt som inte borde träffat, mera fart hjälper inte här.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

@HugSeal:
Utveckling och förnyelse är alltid till godo, oavsett som händer?
Fokus på det som förbättrar laganda eller för att tilltala en ny målgrupp(mer pengar i sann kapitalistisk anda)?
WG gör spelet ännu snabbare och ännu mer personifierat, för lagarbete är inget som lockar eller för att WG tror att de kan få in mer pengar från barnen som just köpt skins och dance moves till Fortnite.

En stor fokus på att gnälla på Wargaming är ju så kallade op tanks, har det inte alltid funnits op tanks i spelet?
Och då utifrån matchmaking. Så när en Type 5 Chi-Ri får möta en Type 4 Heavy eller en T-43 möter en ST-I då kan man inte förvänta sig att göra någon som helst nytta eller penetrera för det är inte tanken, vad än folk tror.
Förr i tiden var det vinkla tanks'en och planera striden, men det händer ganska ofta att när jag kommer fram till striden med min T95 att 5 redan dött för att de tror sig kunna göra något, istället för att vänta på den som kan blocka 4k utan problem som top tier.

0-80 km/h på 2 sekunder kan inget fordon i spelet idag, så de har ju kommit fram till andra sidan innan vissa laddat klart första skottet!

Ja autoaim finns ju men i dessa farter som över 100k/h kan du inte sikta utan att du har ännu bättre aimbot, det är ju även en specifik "feature" för dessa fordon att bara klicka och skjuta. Och med tanke på alla gnälliga personer som hatar artillerister kan de avreagera sig här, vilket höjer stämningen ännu mer och det blir ännu bättre spel framöver[ironi].
Online och ... Internet, alla har inte 100/100 med 30 ping till servern och har du aldrig märkt att i vissa matcher så missar man flera skott som borde träffat och i andra så träffar man sånt som inte borde träffat, mera fart hjälper inte här.

All utveckling och förnyelse leder inte till något positivt så nej, jag håller inte med om ditt första påstående. Vet faktiskt inte heller hur det har med diksussionen att göra?

Fokus på det som förbättrar laganda? Vilken laganda? Jag ser inte hur just hjulade vagnar kommer försämra lagandan något katastrofalt. Det enligt dig bästa inlägget om saker säger ju att bilarna kommer scouta väldigt bra, det förbättrar väl lagandan om något?

Spelet har alltid (pratar såklart om randomstrider, klantrider etc. är en helt annan sak) varit en arkadskjutare med fokus på individuella prestationer. Det är inte många matcher man får till riktigt bra lagarbete och gör man det så är det med någon enstaka annan vagn i laget och beror på personerna som kör vagnarna. Hur blir detta annorlunda för att de kör en snabbare vagn?

Ser inte hur du kopplar detta till att ta intälter från folk som spelar Fortnite, du får gärna utveckla detta.

Jo, det har alltid funnits OP vagnar i spelet. Och det faktum att WG släpper livevagnar som vem som helst kan se är helt bruten redan innan supertest är en stor anledning till att jag knappt spelar längre. Bobject är ett fantastiskt exempel på detta. Alla kunde se att dne var för snabb och för väl bepansrad. Så Innan vagner går live beslutar sig WG för att BUFFA frontpansaret...

Vet inte hur du kom in på matchmaking och att en chi ri inte pennar en type 4? Nej det kan den inte och nej det är det inte tänkt att den skall kunna. Men vad har det med något av det jag skrev att göra?

Det handlar fortfarande om att utnyttja sitt pansar och att plaera striden. Du tar upp att din t95 komer fram sent till strider där dina lagkamrater redan har dött. Så alltså verkar det ju redan som att spelet är rätt "snabbt och personifierat"? Hur menar du att det komer ändras med hjulade vagnar?

De kan komma fram till andra sidan innan några laddat första skottet? Möjligen. Men det finns garanterat folk som kan skjuta dem.

Jag hade för mig att vagnarna gick runt 80, inte 100km/h? Att man inte kan sikta utan en aimbot tvivlar jag på starkt. Om det går att sitka på och träffa en lättvagn på 400m+ så lär du kunna träffa en lite snabbare vagn som kör närmre. Det behövs inget fusk för det.

Jo, jag har märkt att man ibland missar skott pga ping etc. Men det gäller alla vagnar, inte bara vagnar som man behöver sikta x meter framför istället för y<x meter framför.

Samanfattningen av dina argument verkar vara att du itne gillar vagnar om kör för fort. Vad är "för fort"? Kan du ge en siffra på vilken hastighet som inte är okej?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

@HugSeal:

Tror T10an (EBR 105) klarar 105km/h, och har också 105mm kaliber om jag minns rätt, för det finns inga andra nummer

T8-T9 (och kanske även t6-t7) kör 80

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

@HugSeal:

Tror T10an (EBR 105) klarar 105km/h, och har också 105mm kaliber om jag minns rätt, för det finns inga andra nummer

T8-T9 (och kanske även t6-t7) kör 80

Tur att det inte var britterna som fick hjulade saker då. 183 är en stor siffra

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Georges inlägg startar starkt med att säga att hjulade vagnar bara tjurrusar motståndarbasen och spottar ALLT. Det finns inget som hindrar dig från att göra detsamma i lättvagnarna smo redan finns och att självmordsrusha deras bas direkt är inte direkt en vettig taktik, inte ens om vagnarna är lite snabbare.

Han säger att et inte går att träffa dem eftersom de är så snabba, det stämmer inte det heller.

Och tydligen gör de snabba vagnarna att man inte längre kan fundera och filosofera över spelet vilket också förstör hela estetiken.

Hittar faktiskt inget alls jag direkt kan säga att jag håller med om.

16 personer håller med George iaf så helt fel ute är personen inte.
Så, vad har med en diskussion att göra... om du knappt spelar längre, då är du antagligen inte en potentiell kund längre?
För att upprepa mig själv: "tilltala en ny målgrupp(mer pengar i sann kapitalistisk anda)"

Om du hade sett videon jag länkade först hade du sett 105km/h på tier 10 och sen fundera på potentialen för de som kör med sådana här samtidigt som MM är helt och hållet riktat mot specifik tank och inte ens PR eller hur många ggr man kört en viss karta eller hur lite ens tank är upplåst.

Du låser alltså fast bilen tills du kan dra iväg i toppfart på 2 sekunder. Det blir lite som den där jävla fågeln i Kalle Anka på julafton. Ställ dig bakom en sten/hus, varva upp och släpp iväg. Ingen i fiendelaget fokuserar på dig medans du lyser upp de sista 5 vagnarna innan de hunnit märka att du ens passerade, sen behöver man inte ens sikta på någon utan högerklick och du har ett target = aimbot = ett fusk jämfört med andra tanks, för att inte tala om den låga Dispersion dessa har.

För att det här är en förnyelse av spelet... eller. Allting ska gå fortare och mera, det är ju roligare?
Ungefär som en Battlefield trailer, allt på en gång. Jag tror inte att det är därför man spelar WoT.

Folk vill inte betala för något de inte får ut något av, en tank måste vara bättre än en tidigare, lite av ett problem när tanks har olika färdigheter och det är "gratis".
Varför jag drar in Fortnite här är för att WG verkar vara mer ute efter snabba pengar än en stabil spelarbas som gillar spelmekaniken och upplägget i WoT och hur den har varit.
Sen att man har svårt att vinna om man inte kan bygga snabbt i Fortnite, jag tror inte WG vill ha 15 min matcher utan 5 min matcher som man sedan använder apcr i för att kunna göra någon skada, och då går man sedan back och får betala på för att gå runt.
När det gäller Fortnite så funkar ju det helt gratis nu, men om 8 år hur kul är Fortnite då, hur många kommer köpa skins och annat som inte ger ett litet övertag i spelet, om det ens finns kvar då.

Lagandan är att Lt, Mt, Ht, och även Td hjälper artilleri och andra att skjuta ner de i fiende laget som utgör största/första hotet/fiende. Men det ska ju även vara en bra balans, max 70km/h tycker jag. Där går gränsen för vad som är acceptabelt. Jag tog ut tex. maten ur min LT-432 för det gick för fort med det.
Det finns hur många aspekter till på laganda som man tror man kan fixa/informera och varför jag tog upp min T95 är för att fastän man bara har ett liv så verkar många inte bry sig om det, man kanske tar ett steg för långt och sen är det kört.

Folk stirrar sig blint på MM och Winrate men hur många har läst av alla vinklar och vrår på alla banor, Paris tex. Där jag fick guida min bror om hur han skulle stå och titta för att se fiende(på ett specifikt ställe, det finns ju några till) för att där han var såg man ingenting och då var vi inte ens en tank emellan oss. Som tur var så dog han inte där men på varje ny match så finns det säkert 5 personer som inte vet detta och sen blir folk kallade noobs och monkeys, och bottar osv.
Bra laganda där

Varför jag tar upp Type 5 Chi-Ri får möta en Type 4 Heavy är för att apcr är så överskattat så det stänker om det när det gäller alla tanks. Ungefär 50% större chans att ens skada fiende med HE i mitt fall iaf om man har RNG på sin sida och träffar det man siktar på.
Lägg sen till fordon som kör 3 ggr snabbare än du, har aimbot och sen internet då detta är ett online spel där många tidigare suttit med hårdvara som inte ens duger till att spela Fortnite med...
Där har du sambandet.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@Punnisher:

16 personer i en tråd på rätt många inlägg, många håller med om mycket. Det betyder inte att jag ser det som rätt. Att prata om hur estetiken förstörs t.ex.

Jag är helt klart en potentiell kund, men så länge de släpper fler och fler brutna vagnar så bojkotta jag dem.

Japs, t10an går snabbt. Det är dock en vagn som eventuellt är trasigt snabb. Har inte kollat up stats på vagnen, hur står den sig i dpm, viewrange, camo etc. med de övriga t10 lightvangarna?

Det finns många trasiga vagnar. t95:an du nämnde tidigare är ju t.ex. rätt OP i nuläget om man ser till winrate.

Förtår inte vad du menar med: "samtidigt som MM är helt och hållet riktat mot specifik tank och inte ens PR eller hur många ggr man kört en viss karta eller hur lite ens tank är upplåst."

Hur menar du riktat mot en specifik tank?

Nej, jag låser inte fast bilen. Kan du lägga av med att slänga ur dig påståenden som du vill få det att verka som att jag tagit ställning i? Jag sade ifrån vid dit förra kring utveckling, så sluta med det tack.

Boosten är ett märkligt val av dem, ja.

Det är väl ändå inte en aimbot? Det är väl bara ett enklare sätt att låsa autoaim? Och det är garanterat inte ett fusk.

Skall allting gå fortare? Det verkar i mina ögon som att detta är en linje som går snabbt, inte allting. Vad tyckte du om buffen t95 mfl vagnar fick för ett tag sen när de ökade topspeed?

Jag tror inte heller att folk spelar wot för att leka fågeln på julafton, jag tvivlar på att vi kommer se t10 matcher med 10 av dessa i varje lag.

Går Fortnite dåligt? De verkar väl ha byggt pp ett solitt spel och inte bara vara ute efter snabba pengar?

Angående apr, nu drar du in guldammo också. Vore det inte enklare att diskutera en sak i taget? Jag trodde att vi pratade om galet snabba vagnar?

Så lagandan är att klasserna hjälper varandra? Hur motverkar dessa snabba vagnar denna laganda och vad menar du med "bra balans"? Balans mellan vad?

Det finns ett gäng vagnar med en tophastighet över 70kmph redan innan dessa vagnar, förstör en pz1c eller en rhm pzw lagandan?

Ja, folk, framförallt sämre spelare, har en tendens att dö av kvickt i detta spelet. Men hur menar du att snabbare vagnar kommer att förstärka detta? Visst, folk kommer kunna köra fram för aggressivt och dö lite snabbare än i en annan lättvagn. Men att dö 60 eller 90 sekunder in är kanske ingen jätteskillnad?

Vet inte hur mm och wr kom in i diskussionen men wr är ju rätt starkt kopplad till hur bra man spelar. Så har man en hög WR har man ofta koll på banorna. Förstår inte hur du menar att folk som kallar andra saker kommer bli sämre med dessa hjulade vagnar i spelet?

Kul att du hjälper brorsan med banorna! En del ställen är kluriga att hitta och det är mycket roligare att spela i pluton.

Vet inte om apcr är överskattat när det gäller alla tanks. I många vagnar kan premium ammo jämfört med standard gör stor skillnad i skadan man gör under matchen. Och jag tivlar på att du kan göra så mycket skada på en type 4 med chi ri HE

De kör 3 ggr så snabbt, de har inte en aimbot. Saken är den att hastighet är rätt oanvändbart på massor av banor. Type 5 och t95 är bägge riktigt slöa, ändå överpresterar de rejält.

Men så många korridorer är det få ställen där man kan utnyttja den hastigheten.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

@Punnisher:
Förtår inte vad du menar med: "samtidigt som MM är helt och hållet riktat mot specifik tank och inte ens PR eller hur många ggr man kört en viss karta eller hur lite ens tank är upplåst."

Hur menar du riktat mot en specifik tank?

Nej, jag låser inte fast bilen. Kan du lägga av med att slänga ur dig påståenden som du vill få det att verka som att jag tagit ställning i? Jag sade ifrån vid dit förra kring utveckling, så sluta med det tack.

Det är väl ändå inte en aimbot? Det är väl bara ett enklare sätt att låsa autoaim? Och det är garanterat inte ett fusk.

Skall allting gå fortare? Det verkar i mina ögon som att detta är en linje som går snabbt, inte allting. Vad tyckte du om buffen t95 mfl vagnar fick för ett tag sen när de ökade topspeed?

Jag tror inte heller att folk spelar wot för att leka fågeln på julafton, jag tvivlar på att vi kommer se t10 matcher med 10 av dessa i varje lag.

Går Fortnite dåligt? De verkar väl ha byggt pp ett solitt spel och inte bara vara ute efter snabba pengar?

Angående apr, nu drar du in guldammo också. Vore det inte enklare att diskutera en sak i taget? Jag trodde att vi pratade om galet snabba vagnar?

Så lagandan är att klasserna hjälper varandra? Hur motverkar dessa snabba vagnar denna laganda och vad menar du med "bra balans"? Balans mellan vad?

Det finns ett gäng vagnar med en tophastighet över 70kmph redan innan dessa vagnar, förstör en pz1c eller en rhm pzw lagandan?

Ja, folk, framförallt sämre spelare, har en tendens att dö av kvickt i detta spelet. Men hur menar du att snabbare vagnar kommer att förstärka detta? Visst, folk kommer kunna köra fram för aggressivt och dö lite snabbare än i en annan lättvagn. Men att dö 60 eller 90 sekunder in är kanske ingen jätteskillnad?

Vet inte hur mm och wr kom in i diskussionen men wr är ju rätt starkt kopplad till hur bra man spelar. Så har man en hög WR har man ofta koll på banorna. Förstår inte hur du menar att folk som kallar andra saker kommer bli sämre med dessa hjulade vagnar i spelet?

Kul att du hjälper brorsan med banorna! En del ställen är kluriga att hitta och det är mycket roligare att spela i pluton.

Vet inte om apcr är överskattat när det gäller alla tanks. I många vagnar kan premium ammo jämfört med standard gör stor skillnad i skadan man gör under matchen. Och jag tivlar på att du kan göra så mycket skada på en type 4 med chi ri HE

De kör 3 ggr så snabbt, de har inte en aimbot. Saken är den att hastighet är rätt oanvändbart på massor av banor. Type 5 och t95 är bägge riktigt slöa, ändå överpresterar de rejält.

Men så många korridorer är det få ställen där man kan utnyttja den hastigheten.

Som jag förstår så funkar mm med att min t95 mm möter en annan t95 eller liknande om sådan finns i kö, sen om motståndarlagets t95 kör sin första match ej uppgraderad. Ta sen 14 vagnar till så kan man ha ett lag som kör helt "stock" och andra fullt uppgraderad? Sen om ett lag har 150k matcher spelade och andra 300k matcher spelade, blir det jämt då?
Inte så bra matchmaking alls.
Sen att många kanske spelar 1-5 timmar på en vecka gör ju att man aldrig kommer lära sig allt som finns i spelet då varje tank har sin specifika weakspot, eller inte. Ökad hastighet gör det inte roligare för dessa, eller för den delen skada, max 500 för ett artillery tycker jag.

WV kan ju låsa fast bilarna(boost), för att sen slunga sig iväg, som Dragracing. Det är ju själva grejen med de nya fordonen. Vad du gör är väl upp till dig med dessa. Om det är någon ställning här, vart har du nu fått det ifrån?

Autoaim funkar bra när du kör i 5 km/h men kör du i 80 km/h ska du fan inte träffa ett skit, då är det aimbot.
När man själv står still, siktar in 100% och missar för att RNG tycker att det fanns 10-20% som inte var en tank då är det helt klart ett fusk att träffa i dessa farter.

Nej, jag tyckte inte alls att det var kul med en fart buff till T95. Efter hela uppgraderingen av fysiken är ju den trasig där du kan åka upp på bergväggar och välta, Elc Amx blev helt obrukbar med Clutch controll så ja, det var bättre förr. Men allt är ju iofs snyggare idag. Skulle inte förvåna mig om E25 gick att köra före jag skaffade den också.

Klagomål mot WG har ju med många saker att göra, därav att jag tar upp flera saker för att det verkar inte spela någon roll vad folk säger och tycker, WG gör det som ger mest pengar. Fortnite går jättebra och hur jag jämför WoT med det är att båda är f2p men WoT har funnits i 8 år, mindre socialt, mer fokus på... tanks, sin besättning och utrustning och det verkar som att de vill förnya sin spelarbas, och då genom tanks som skiljer sig så mycket mot andra och gärna med fart. Läser mitt första inlägg om Fortnite och jag vet inte riktigt vad som är konstigt med det, ett skin eller dans steg är väl en personifiering vilket lockar mer till ett köp nuförtiden än en prenumeration på premium konto som binder spelaren en tid. Personal Reserves kommer väl att ta över premium konto också. Tänk mer kortsiktigt, bind inte upp dig. Vilket i längden kostar mer för oss på olika sätt, vilket kapitalismen gör.

Fortnite får ju snabba pengar liksom WG, vilket betyder att vi verkar bli dummare och dummare för varje år som går
136:- för en månad premium och 1k guld, min december kostade 1100:- till WG...
Sen att du drar större växlar och vill ha ut mer av min lilla koppling till hur jag tänker, när det mest var en liten jämförelse(Fortnite och BF) i att folk idag vill ha saker som går fortare än tidigare, men alla som spelar WOT kanske inte är intresserad av Rocket League, å andras sidan har jag inte läst så mycket på forum tidigare så det kanske alltid har låtit så här illa.

Lagandan är ju unik för varje match, inte bara hastigheten, alla matcher är ju olika. Det räcker ju med att någon säger "bad mm", det finns tre artilleri eller någon börjar klicka på minimappen för att de dött för tidigt eller klickar oavbrutet i flera sekunder. Eller när halvdöda medium tanks står bakom en sten och vägrar släppa förbi en Ht som kan ta en eller två smällar för laget för att komma vidare.

Hur bra man presterar har väl mycket att göra med hur mycket skada man gör, att halva laget tar smällen för att jag ska träffa fienden blir ju ganska orättvist för statistiken, top fem men de i botten var de som gjorde att jag kunde komma så högt.

Lite kul att de redan nerfat hastigheten till 95 KM/h, för det här gör WG för att vi ska tycka att de lyssnar på folket. Varför räcker det inte med 70 som de andra... Nej jag tror inte heller vi kommer så så många av dessa, det är bara själva grejen att de finns, vad är nästa grej. Svävare, airstrikes eller rymdraketer?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@Punnisher:

Så din poäng är att du vill ha skicklighetsbaserad matchmaking? Det finns gott om argument både för och emot detta. Jag tycker att det vettigaste om man vill ha skicklighetsbaserade matcher vore att spela klanstrider eller rankat. Du säger bara att mer hastighet inte gör det roligare, sendrar du in arty i diskussionen om franska lättvagnar?

Mer pansar gör det inte roligare för dessa, mer siktsträcka gör de tinte roligare för dessa, mer dpm gör det inte roligare för dessa, mer pen gör det inte roligare för dessa. Ditt argument kan användas på allt.

Varifrån jag har fått att du påstår att jag tagit ställning? Är inte det rätt uppenbart?
"Du låser alltså fast bilen tills du kan dra iväg i toppfart på 2 sekunder."
"Utveckling och förnyelse är alltid till godo, oavsett som händer?"
Jag bad dig att lägga av med att lägga påståenden i min mun redan efter första, ändå fortsatte du.
Är det inte uppenbart varifrån jag har fått det ifrån?

Att träffa något när man kör i 80kmph är uppenbarligen varken aimbot eller fusk då det är en av WG accepterad del av klienten.

Du går från fartbuff av t95 till hela fysikändringen och hur elc amx påverkades av den. E25 går för övrigt utmärkt att köra även efter fysikändringarna.
http://wotreplays.eu/site/3882861#westfield-hugseal-e_25

Kan du snälla försöka hålla dig till ett ämne i taget? Just nu så hoppar du vilt mellan tre-fyra olika saker och det är otroligt rörigt att försöka reda ut. Och ag har varken tid eller lust att försöka tyda det och ta reda på vilken kommentar som handlar om vilket ämne. Så kan du försöka hålla dig till de nya franska hjulade vagnarna vilket ar det jag kommenterade på?

Ja det finns många saker att klaga på med WG, att slänga ihop allt i en hoptrasslad härva hjälper dock inte.

Du pratade om snabba pengar i Fortnite. snabba pengar är vanligtvis ett uttryck för företag som slänger ihop något för att göra en snabb förtjänst utan en tanke på livstidsintäkter. De vill ha så mycket pengar som möjligt på så kort tid som möjligt och sen bara ignorera produkten. Därför blev jag förvirrad av din jämförelse med Fortnite då FN verkar vara rätt måna om sin produkt.

Om du lade 1100 på WoT under december så verkar det ju onekligen som att deras val funkar perfekt för att få in pengar av dig? Det ser ut som att de gör precis rätt saker om du nu fortsätter att ge dem enorma summor.

Jag bad om en förklaring, jag vet inte riktigt vad du menar med större växlar där. Du pratade om snabba pengar vilket jag inte fick ihop med jämförelsen med Fortnite. Nu förklarade du ju att din komentar om snabba pengar inte hade med snabba pengar att göra utan med att spelet gick fortare, men det är väl rätt förståeligt att jag blev förvirrad?

Så lagandan är unik för varje match, det är inte bara hastigheten? Men det jag undrade över var hur just hastigheten, som ju är vad vi faktiskt pratar om, aktivt försämrar lagandan. Nu drar du upp en massa andra saker som försämrar lagandan, så det verkar ju som att det inte är knutet till snabba franska vagnar utan snarare spelet i sig? Men argumentet var ju att de nya snabba hjulade vagnarna förstör lagandan?

Beror på vad du menar med att prestera bra. Jag personligen tycker att winrate är den säkraste mätaren för spelskicklighet. Såklart med hänsyn till vilka vagnar man spelar etc. Ser dock inte alls hur detta är kopplat till snabba hjulade vagnar? Varför tar halva laget smällen pga det?

Dn slutparagraf verkar vara att du ogillar dem för att det är ett nytt inslag som du helt enkelt inte tycker om eftersom du gör märkliga kopplingar till rymdraketer?

Kul att du pratar om airstrikes när det är i princip var artilleri är i nuläget. Nysläppta tungvagnar är ogenomträngliga bunkrar på hjul, är inte det också lite galet? Detsamma för t95.

Japanska tungvagnarna är artillerivagnar med pansar, är inte det lite galet?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar