Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Någon mer som har fått en beställd dator från Elfynd?
Är lite nyfiken på hur det har gått för er ...

Den MSI Prestige PS42 8RC jag beställde i onsdags nådde utlämningsstället redan i torsdags, men jag kunde inte hämta ut den förrän idag. Testar med lite spel nu, och den presterar i linje med vad jag förväntat mig. Ytteremballaget hade fått en liten stöt i ett hörn, men knappast så att det var någon fara. Jag är mycket nöjd så här långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrians:

Lenovo D24f-10, 1 249 kr
144Hz, 1080p, AMD Freesync, 23.6", HDMI, DP
Fick ytterligare 10% rabatt med en rabattkod från Mecenat (MEC410), vet dock ej om koden är personlig eller inte

https://www.lenovo.com/se/sv/accessories-and-monitors/monitor...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5139461

Kan bekräfta att koden inte är personlig. Löjligt billig 144Hz för den som är ute efter det.
Totalkostnaden blir 1124:-
Däremot står jag över köp då jag redan har en 144Hz 1080p skärm. Skulle förvisso behöva en till som jag kan ha hos tjejen men den var fruktansvärt ful måste jag säga. Nu är det här förvisso en kass recension, på italienska utan någon som helst textningsfunktion som stöd med översättning på youtube av nån anledning. Men betraktningsvinklarna och svärtan verkar vara rätt kass också.

Är man däremot desperat efter 144Hz och toksnål så är det väl bara att slå till?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Köp Samsung s10e, s10, eller s10 plus och du kan köpa Samsung Watch förr 199kr.

https://www.elgiganten.se/cms/samsung-galaxy-s10/samsung-gala...

Gäller detta enbart på elgiganten tro?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Köp Samsung s10e, s10, eller s10 plus och du kan köpa Samsung Watch förr 199kr.

https://www.elgiganten.se/cms/samsung-galaxy-s10/samsung-gala...

Gäller detta enbart på elgiganten tro?

När det kommer till såna här erbjudande så gäller det alla återförsäljare i norden utav Samsung telefoner för du aktiverar erbjudandet via samsung member app.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

När det kommer till såna här erbjudande så gäller det alla återförsäljare i norden utav Samsung telefoner för du aktiverar erbjudandet via samsung member app.

Låter ju mycket bra, då kan köpa s10an via comhem tex och köpa klockan via appen alltså.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Låter ju mycket bra, då kan köpa s10an via comhem tex och köpa klockan via appen alltså.

Japp står på EG hemsida *När du köper en telefon i Samsung S10 familjen får du köpa Samsung Galaxy Watch för 199:- i members-appen. Gäller köp under kampanjperioden 29 juli-11 aug.
Erbjudandet måste nyttjas i members-appen innan 25 augusti.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Japp står på EG hemsida *När du köper en telefon i Samsung S10 familjen får du köpa Samsung Galaxy Watch för 199:- i members-appen. Gäller köp under kampanjperioden 29 juli-11 aug.
Erbjudandet måste nyttjas i members-appen innan 25 augusti.

OBS! Jag köpte en S10E via Cyberphoto för nån månad sen när Elgiganten annonserade Galaxy S10-serien med en Tab A för 99:- i members-appen och jag fick INTE nån jävla platta trots påståenden i detta forum om att erbjudandet gällde alla återförsäljare.

Om ni verkligen vill ha en klocka så bör ni verifiera detta med återförsäljaren istället för att lita på gissningar från forumet.

Mvh, Blåögd och en smula bränd.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Japp står på EG hemsida *När du köper en telefon i Samsung S10 familjen får du köpa Samsung Galaxy Watch för 199:- i members-appen. Gäller köp under kampanjperioden 29 juli-11 aug.
Erbjudandet måste nyttjas i members-appen innan 25 augusti.

Jag loggade just in på members appen på en samsung s7 och där står inget om klocka. Kanske behöver vara på en s10....

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av reflux:

OBS! Jag köpte en S10E via Cyberphoto för nån månad sen när Elgiganten annonserade Galaxy S10-serien med en Tab A för 99:- i members-appen och jag fick INTE nån jävla platta trots påståenden i detta forum om att erbjudandet gällde alla återförsäljare.

Om ni verkligen vill ha en klocka så bör ni verifiera detta med återförsäljaren istället för att lita på gissningar från forumet.

Mvh, Blåögd och en smula bränd.

Tack verkar som det inte står något alls om detta erbjudande i members appen. Får nog köpa den på elgiganten om man vill vara säker på att få klockan om ingen annan på forumet vet bättre.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Måste man aktivera EG erbjudandet på sin s10? Eller går det bra med vilken android telefon som helst?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Christiaan:

Måste man aktivera EG erbjudandet på sin s10? Eller går det bra med vilken android telefon som helst?

Skickades från m.sweclockers.com

Testa på min farsas s10 och där fanns inget sådant erbjudande i samsung menbers.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Ryzen 7 3700x - FYNDVARA - 3290 SEK @ netonnet.
Om det står att den ej finns i lager, köp ändå - har du tur kommer du få en helt ny istället (jag fick en helt ny när det var fyndvara någon tidigare gång).

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Prisjakt: 3825 KR billigast, 3890 kr hos mer kända försäljare - https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5139823

Får se om de skickar en

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk

https://www.elgiganten.se/cms/samsung-galaxy-s10/samsung-gala...

Detta verkar bara gälla lurar på Elgiganten alltså? Synd att ångerätten inte gäller på mobiler då man måste bryta förpackningen för att aktivera erbjudandet!

Hade ju kunnat beställa klockan och ångra luren annars.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Får se om de skickar en

Jag la också en beställning, får se vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk

Ingen 3700X för mig blev det iaf.

Permalänk
Medlem

Nepp, ingen 3700x här heller

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Inte för mig heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

https://www.elgiganten.se/cms/samsung-galaxy-s10/samsung-gala...

Detta verkar bara gälla lurar på Elgiganten alltså? Synd att ångerätten inte gäller på mobiler då man måste bryta förpackningen för att aktivera erbjudandet!

Hade ju kunnat beställa klockan och ångra luren annars.

Du kan alltid åberopa ångerrätten på mobiler, oavsett om förpackningen är bruten eller ej. Skall ej förväxlas med Elgigantens egna öppet köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde en 3700x. Vet inte om det blir någon men pengarna drogs iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddiie:

Beställde en 3700x. Vet inte om det blir någon men pengarna drogs iaf

Jag fick ett mail ganska snabbt efter lagd order där dom beklagade att varan inte fanns och att den var utgående.
Frågade om jag ville avboka eller om jag hade hittat något annat från dom för pengarna.

Så skulle gissa på att du får ett liknande mail och att pengarna betalas tillbaka till kortet.

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

Du kan alltid åberopa ångerrätten på mobiler, oavsett om förpackningen är bruten eller ej. Skall ej förväxlas med Elgigantens egna öppet köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Även om den är öppnad? För nästan ringa Elgiganten och fråga Finns ju någon klausul att om varane j går att sälja som ny kan man få stå för mellanskillnaden.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbz84:

Jag fick ett mail ganska snabbt efter lagd order där dom beklagade att varan inte fanns och att den var utgående.
Frågade om jag ville avboka eller om jag hade hittat något annat från dom för pengarna.

Så skulle gissa på att du får ett liknande mail och att pengarna betalas tillbaka till kortet.

Konstigt att den fortfarande går att köpa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Även om den är öppnad? För nästan ringa Elgiganten och fråga Finns ju någon klausul att om varane j går att sälja som ny kan man få stå för mellanskillnaden.

För att ångerrätten skall kunna åberopas så måste avtalet ha ingåtts på distans, dvs - beställ på nätet och hämta i butik eller få det skickat hem. Så länge själva köpeavtalet (beställningen) görs på distans så kan du åberopa hela DAL.

Citat:

15 § Om konsumenten utövar sin ångerrätt, ska konsumenten ersätta näringsidkaren för
...
2. en varas värdeminskning i den mån den beror på att konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, under förutsättning att näringsidkaren har gett konsumenten information enligt 2 § första stycket 9 på det sätt som anges i 3 § eller 5 § första stycket.

Dvs, för att kunna fastställa dess egenskaper och funktion så kan du bryta förpackningen och även starta upp telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbz84:

Jag fick ett mail ganska snabbt efter lagd order där dom beklagade att varan inte fanns och att den var utgående.
Frågade om jag ville avboka eller om jag hade hittat något annat från dom för pengarna.

Så skulle gissa på att du får ett liknande mail och att pengarna betalas tillbaka till kortet.

Beställde du före eller efter mig? Jag har inte fått något mail än och när jag kollar ordern på 'Köphistorik' så står det inget konstigt där. Vad står det för dig där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddiie:

Beställde du före eller efter mig? Jag har inte fått något mail än och när jag kollar ordern på 'Köphistorik' så står det inget konstigt där. Vad står det för dig där?

09:10 fick jag min orderbekräftelse och 10:56 fick jag mailet gällande att den inte fanns i lager.
Går jag in på köphistorik är det ser jag inte något köp, är nog för att jag fick meddelandet att ordern var annullerad skulle jag tro.

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbz84:

09:10 fick jag min orderbekräftelse och 10:56 fick jag mailet gällande att den inte fanns i lager.
Går jag in på köphistorik är det ser jag inte något köp, är nog för att jag fick meddelandet att ordern var annullerad skulle jag tro.

Jag fick orderbekräftelse strax innan 12 och har fortfarande inte hört något. Vet inte riktigt vad jag vill dock, blir dyrare dator än jag hade tänkt mig om köpet går igenom men roligt med en så bra cpu..

Edit: Nu har netonnet tagit bort den också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappie:

Steelseries Arctis 7 2019 Edition Svart. OBS! FYNDVARA !
799:

https://www.webhallen.com/se/product/293493-Steelseries-Arcti...

Lägst på prisjakt just nu Komplett 1190:-
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4925869

Har ett par själv! Helnöjd!

Tack!

Beställt och kan vara första julklappen som är inhandlad

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Får se om de skickar en

Skrivet av robbz84:

Jag la också en beställning, får se vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av farnebr1nk:

Ingen 3700X för mig blev det iaf.

Skrivet av SAnDis:

Nepp, ingen 3700x här heller

Skrivet av robbz84:

Inte för mig heller

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av buddiie:

Beställde en 3700x. Vet inte om det blir någon men pengarna drogs iaf

Skrivet av robbz84:

Jag fick ett mail ganska snabbt efter lagd order där dom beklagade att varan inte fanns och att den var utgående.
Frågade om jag ville avboka eller om jag hade hittat något annat från dom för pengarna.

Så skulle gissa på att du får ett liknande mail och att pengarna betalas tillbaka till kortet.

Skrivet av Cenorida:

Konstigt att den fortfarande går att köpa

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av buddiie:

Beställde du före eller efter mig? Jag har inte fått något mail än och när jag kollar ordern på 'Köphistorik' så står det inget konstigt där. Vad står det för dig där?

Skrivet av robbz84:

09:10 fick jag min orderbekräftelse och 10:56 fick jag mailet gällande att den inte fanns i lager.
Går jag in på köphistorik är det ser jag inte något köp, är nog för att jag fick meddelandet att ordern var annullerad skulle jag tro.

Ursäkta för så många citera flera, men fick kritik förut för att jag brukade inte citera historiken när jag svarade till folk så

Jag som tipsade om fyndet. Anledningen bakom varför jag tipsade om att köpa även om den ej är i lager är då den fanns som fyndvara i söndags 28/7 med, och jag köpte en trots att den ej fanns i lager. Men den gången så avvaktade jag med att dela med mig infon om fyndvaran med hopp av att få större chans att de ger med sig heh. Såg dock att den var uppe igen som fyndvara imorse så tipsade om den då jag redan hade min skickad.

Jag fick orderbekräftelse med ordernummer 23:10 söndags med info om att den saknas i lagerhyllan. Måndagen var det tyst, och jag ringde tisdag morgon och bad snällt om att få en uppdatering på min order. Fick då svar att fyndvaran jag beställt redan var såld då (vilket jag antog) men att jag istället skulle få en helt ny 3700x för samma pris. Leveransbeställningsmailet kom senare på tisdagen.

Har fått den skickad till mitt postombud idag och skall hämta den nån gång. Jag saknar fortfarande moderkort samt chassi för mitt nya bygge så jag har ej bråttom. Kan återkomma med mer info/bilder för den som skulle vilja att jag styrker min version

Finns en ny fyndvara med 3700x nu, ni kanske kan pröva för en rond #2 :v)

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Ursäkta för så många citera flera, men fick kritik förut för att jag brukade inte citera historiken när jag svarade till folk så

Jag som tipsade om fyndet. Anledningen bakom varför jag tipsade om att köpa även om den ej är i lager är då den fanns som fyndvara i söndags 28/7 med, och jag köpte en trots att den ej fanns i lager. Men den gången så avvaktade jag med att dela med mig infon om fyndvaran med hopp av att få större chans att de ger med sig heh. Såg dock att den var uppe igen som fyndvara imorse så tipsade om den då jag redan hade min skickad.

Jag fick orderbekräftelse med ordernummer 23:10 söndags med info om att den saknas i lagerhyllan. Måndagen var det tyst, och jag ringde tisdag morgon och bad snällt om att få en uppdatering på min order. Fick då svar att fyndvaran jag beställt redan var såld då (vilket jag antog) men att jag istället skulle få en helt ny 3700x för samma pris. Leveransbeställningsmailet kom senare på tisdagen.

Har fått den skickad till mitt postombud idag och skall hämta den nån gång. Jag saknar fortfarande moderkort samt chassi för mitt nya bygge så jag har ej bråttom. Kan återkomma med mer info/bilder för den som skulle vilja att jag styrker min version

Finns en ny fyndvara med 3700x nu, ni kanske kan pröva för en rond #2 :v)

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Om det kommit ut en ny fyndvara så vore det ju nästan konstigt om inte någon (jag t.ex) inte får den skickad då det endast skiljer 200kr.