Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-1:

FS Data firar 22 år och har rea på webbhotell, 22 kr per månad i 22 år. Gäller endast idag den 14 mars. Kostar i vanliga fall 149 kr per månad.

https://fsdata.se/webbhotell/fsd_22ar/

Nästan så man blir sugen att skaffa även om man inte kommer utnyttja det bara för att. Väldigt bra erbjudande. Total kostnad 5 808kr över 22 år jämfört med fullpris 39 336kr.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-1:

FS Data firar 22 år och har rea på webbhotell, 22 kr per månad i 22 år. Gäller endast idag den 14 mars. Kostar i vanliga fall 149 kr per månad.

https://fsdata.se/webbhotell/fsd_22ar/

Skön bindningstid

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kallamamran:

Skön bindningstid

Nu blev jag osäker på om det faktiskt är bindningstid, men det kan väl aldrig stämma?
Det är väl bara att man erhåller rabatten i 22 år?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nästan så man blir sugen att skaffa även om man inte kommer utnyttja det bara för att. Väldigt bra erbjudande. Total kostnad 5 808kr över 22 år jämfört med fullpris 39 336kr.

Ja jag hakade på en liknande med 25 kr per månad för nåt år sedan, funkar jättebra. Enda jag kan klaga på är att de inte har e-faktura eller autogiro, bara via e-post.

Skrivet av Kallamamran:

Skön bindningstid

Skrivet av Dunder:

Nu blev jag osäker på om det faktiskt är bindningstid, men det kan väl aldrig stämma?
Det är väl bara att man erhåller rabatten i 22 år?

Vill man ha rabatt får man vara beredd att binda upp sig! Nej men de skriver så här i avtalstexten på beställningssidan:

Citat:

3. Uppsägning av webbhotelltjänst utan särskilt avtalad/avvikande bindningtid kan sägas upp när som helst med tre månaders uppsägninsgtid. Konto och övriga tjänster finns tillgängliga minst tre månader efter uppsägningstidpunkten och debiteras för denna period (se även punkt 2). Efter uppsägningstiden är passerad stängs samtliga tjänster och ev innehåll och övrig data kan komma att raderas. Uppsägning skall ske skriftligen och bekräftas brevledes till senast aktuell faktureringsadress inom en månad. I annat fall är uppsägning ej giltig. Uppsägning ska skickas med vanlig post (ej rek), fax eller som helpdeskärende.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Nu blev jag osäker på om det faktiskt är bindningstid, men det kan väl aldrig stämma?
Det är väl bara att man erhåller rabatten i 22 år?

Gäller det en sida/domän, eller kan man hosta flera sidor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Skön bindningstid

22 kr * 12 mån * 22 år = 5808 Kr

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av M-1:

Vill man ha rabatt får man vara beredd att binda upp sig! Nej men de skriver så här i avtalstexten på beställningssidan:

Så vill man säga upp tjänsten behöver man skicka brev?

Känns lagom modernt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Så vill man säga upp tjänsten behöver man skicka brev?

Känns lagom modernt

Stod ju att det går genom heldesk med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Dunder: Det är enligt önskemål från dem, man får säga upp hur man vill oftast. Dock kan de ju försöka övertala dig.

Sökte dock upp lite och praxis är ju att e-post går bra. OBS, Lawline är absolut inget man kan 100% gå på då det ej är en godkänd rättskälla men en bra plats för att ta reda på olika svar.
https://lawline.se/answers/skriftlig-uppsagning-via-mejl

Ett domstolsbeslut där skriftlig uppsägning var helt fel.
https://lagen.nu/dom/md/2005:23

Edit: Såg ovan svar att Helpdesk också går bra. Det är nog lättaste vägen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

22 kr * 12 mån * 22 år = 5808 Kr

Priset är nog exkl. moms som allt annat de har.

Permalänk
Medlem

@Ugga: Spelar ingen roll om man väljer Privat eller Företag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wirje:

Gäller det en sida/domän, eller kan man hosta flera sidor?

Skickades från m.sweclockers.com

Någon som vet?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wirje:

Stod ju att det går genom heldesk med

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh, tack.
Läste det som "ej rek, fax eller som helpdeskärende", missade paranteserna i all hast.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-1:

FS Data firar 22 år och har rea på webbhotell, 22 kr per månad i 22 år. Gäller endast idag den 14 mars. Kostar i vanliga fall 149 kr per månad.

https://fsdata.se/webbhotell/fsd_22ar/

SSL verkar vara en tilläggstjänst, vet inte heller om de har stöd för Let's encrypt. Kan ju vara värt att kolla upp...

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Hur går tankarna när ni köper G6? Oklart/lång väntan på Android Pie och definitivt inga fler uppdateringar efter det. Inget aktivt stöd för Lineage OS.
Klart att det är ett bra pris men man vill ju gärna ha en telefon i något år och då får det ju gärna komma uppdateringar.
Eller tänker jag fel?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tomle:

SSL verkar vara en tilläggstjänst, vet inte heller om de har stöd för Let's encrypt. Kan ju vara värt att kolla upp...

Om de inte har Let's Encrypt är det en dealbreaker imho

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-1:

FS Data firar 22 år och har rea på webbhotell, 22 kr per månad i 22 år. Gäller endast idag den 14 mars. Kostar i vanliga fall 149 kr per månad.

https://fsdata.se/webbhotell/fsd_22ar/

Tack, slog till. Har länge funderat vad jag ska ta istället för dyra Binero. Har en hemsida med minimal trafik och använder mest e-posten varje dag. Så hoppas att det blir bra, bara man löser att koppla om domännamnen till Fs data.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wirje:

Om de inte har Let's Encrypt är det en dealbreaker imho

Skickades från m.sweclockers.com

Det ingår gratis SSL från digicert hos sidorna man hostar av dem. Fick svar av supporten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wirje:

Det ingår gratis SSL från digicert hos sidorna man hostar av dem. Fick svar av supporten.

Enligt en vettig polare är det ingen vidare hosting dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirje:

Enligt en vettig polare är det ingen vidare hosting dock.

Vad säger han är dåligt med fs data? upptid, support? Bra att veta lite mer nu när man har 30 dagar öppet köp och innan man byter från binero.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Hur går tankarna när ni köper G6? Oklart/lång väntan på Android Pie och definitivt inga fler uppdateringar efter det. Inget aktivt stöd för Lineage OS.
Klart att det är ett bra pris men man vill ju gärna ha en telefon i något år och då får det ju gärna komma uppdateringar.
Eller tänker jag fel?

Jag har personligen inte ens reflekterat över vilken version jag har på min telefon om jag ska vara ärlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Hur går tankarna när ni köper G6? Oklart/lång väntan på Android Pie och definitivt inga fler uppdateringar efter det. Inget aktivt stöd för Lineage OS.
Klart att det är ett bra pris men man vill ju gärna ha en telefon i något år och då får det ju gärna komma uppdateringar.
Eller tänker jag fel?

Tycker du tänker helt rätt. Att hårdvaran är prisvärd är inte värt så mycket när mjukvaran är föråldrad redan vid leverans och framtiden är oklar. Dessutom dåligt med stöd från tredjepartsutvecklare. Om man är helt ointresserad av Android och bara vill ha en lur som fungerar duger den säkert.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Tele2 har en del erbjudanden för lojala kunder. En utav dem är Sony Xperia XZ3 för 249 SEK i 24 månader och man får även Sony WH-1000XM3 på köpet! Hur håller sonyn upp sig mot tex galaxy s9?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xippet:

Tele2 har en del erbjudanden för lojala kunder. En utav dem är Sony Xperia XZ3 för 249 SEK i 24 månader och man får även Sony WH-1000XM3 på köpet! Hur håller sonyn upp sig mot tex galaxy s9?

S9 är lite vassare än XZ3 men XZ3 har lite större batteri. Så hårdrar man det så är det gott och gott likvärdiga så det är en smaksak om man gillar Samsung eller Sony designen på mobilen och mjukvaran.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagers:

Vad säger han är dåligt med fs data? upptid, support? Bra att veta lite mer nu när man har 30 dagar öppet köp och innan man byter från binero.

"Allt. Kontrollpanel, SSL, prestanda, pris."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirje:

"Allt. Kontrollpanel, SSL, prestanda, pris."

Ajdå. Lät inte bra. jag provar nu och testar med en .se adress och ser om det räcker för mig. är ju skillnad i pris per år. Annars får man väl gå över till binero igen.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Elgiganten verkar ha billiga datorer som fyndvaror tex
...

Fler datorer återfinns här för den som orkar leta igenom på jakt efter fynd
https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenS...

Skickades från m.sweclockers.com

Gäller att ha lite koll på priserna dock

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Bara för mig fsdata inte fungerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Bara för mig fsdata inte fungerar?

Jag fick igång det igår. testade ladda upp sida och den fungerade. Tog ett tag innan jag fick inloggningsuppgifterna

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Komplett Green Weekend 2019

(Insåg nu att det är om 41 dagar..)

Komplett Green Weekend 2019: https://www.komplett.se/kampanj/green-weekend

"Green Weekend 2019 är vårens största rea hos Komplett, med fantastiska erbjudanden på stora delar av sortimentet. Lägg den 25 april 2019 på minnet, för då sänker vi priserna på mängder av populära produkter som; datorer, TV, HiFi-produkter, gaming-tillbehör och mycket mer. Rean håller på till och med den 28 april, och vi lägger upp nya erbjudanden löpande. Här finns det stora möjligheter att göra ett fynd på just det du önskar dig!"