Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Mailbox.de verkar vara det populära alternativet här, och enligt tidigare inlägg så betalade de ca €15 (utöver MindFactory.de's egna fraktkostnad, tror den låg på kring €8-9 om jag minns rätt) för att få hem RTX 2080 Ti kort

Tjena!

Jag får inte till mailbox.de .. Vet inte om den blockeras här igenom pi-hole eller ublock eller något.. Är du säker på att det är rätt adress?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Tjena!

Jag får inte till mailbox.de .. Vet inte om den blockeras här igenom pi-hole eller ublock eller något.. Är du säker på att det är rätt adress?

https://www.mailboxde.com/ ska det vara!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Inferno Online (odenplan) http://www.infernoonline.com/

Säljer ut sin gamla vagnpark, först till kvarn (vet ej hur många som finns).
Imorgon Torsdag 10.00 börjar det.

Inget OS
Dell XPS 8300
i7-4790k
16Gb DDR3
GeForce GTX 750 Ti
1TB hdd

samt

Envy Phoenix 850
i5-4460
8Gb DDR3
GeForce GTX 960
120Gb SSD

2500:- enl uppgift från Inferno Online.

För att Inferno Online ska slippa frågor:
Nej dom skickar inga per post
Ja du måste vara där
Nej man kan inte be dom lägga undan en
Nej du kommer inte få 3 års garanti
Ja dom har spelats på av svettiga gamerz sen dom var nya
Yes, jag ska tjacka en eller två

Vart hittade du denna infon?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Vart hittade du denna infon?

Deras instagram

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Jag var där ifjol eller för två år sedan, fanns individer som kom och köpte 5-10st på en gång så de tar snabbt slut. Vill ni verkligen ha en bör ni köa riktigt tidigt.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santoss:

Vilken av de två är "Most Bang for the buck"?

Skickades från m.sweclockers.com

Den översta med 4790K, överlägset.

Skrivet av TheBodyLotion:

Jag var där ifjol eller för två år sedan, fanns individer som kom och köpte 5-10st på en gång så de tar snabbt slut. Vill ni verkligen ha en bör ni köa riktigt tidigt.

Skräll? Fanns väl någon på sweclockers, minns ej användarnamn dock men som alltid skambudade på främst komponenter bland annat här på marknaden, byggde ihop något vrak och sedan sålde dyrt på blocket. Kan tänka mig att många köper flera och lägger ut de på blocket för 4-5.000+

Säg att man köper 10st så är det lättförtjänta 10-15k för den som orkar. Hade varit enkelt att bara sätta max 1 per person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Jag var där ifjol eller för två år sedan, fanns individer som kom och köpte 5-10st på en gång så de tar snabbt slut. Vill ni verkligen ha en bör ni köa riktigt tidigt.

Typiskt folk som köper och säljer det vidare på blocket. Synd att man inte kan förbetala och sedan hämtar ut det i butiken.

Sen förstår jag inte heller varför båda dessa datorer kostar det samma.

i7-4790k borde kostat 1000 kr mer än den andra. Inget snack om saken. 300 fps i CS:GO utan ansträngning.

Tror nog dessa 50 st 4790k blir sålda efter några minuter så GLHF!

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1120658/datorutrustning/dator...
2060 Strix oc för 4449 känns som en bra deal?

Permalänk
Medlem

@Asterion:

@Calma:

Ja utan tvekan, var många tonåringar som blev utan som hade köat, förmodligen skippat skolan också. Tycker definitivt att de borde ha max 1/pers, men de verkar ha struntat i det även denna gång då det inte framgår i deras annons.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hypen, det är ju skitburkar. 4790k i all är, men tillsammans med ett 750ti så blir man inte särskilt upphetsad. Inte ens med gtx 960 från den andra burken blir man glad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Jag förstår inte hypen, det är ju skitburkar. 4790k i all är, men tillsammans med ett 750ti så blir man inte särskilt upphetsad. Inte ens med gtx 960 från den andra burken blir man glad.

Skickades från m.sweclockers.com

Man får se över prislappen: 2500 kr, det är inte alls mycket.

Sen beror det lite på vad man ska använda burkarna till. Till CS:GO funkar det utmärkt med 4790k-burken. Och för 2500 så är det riktigt bra pris.

Sen är det ju lätt att byta ut GPU till något lite bättre.

16 GB RAM är ju faktiskt bra även om det nu är DDR3. Som sagt, 2500 kr vi snackar om här och inte 5000.

Många här i forumet köper ju grafikkort för dubbla utav det priset titt som tätt. Allt är relativt.

Permalänk
Medlem

Om de hade fraktat hade jag definitivt slagit till på den bättre av datorerna, slängt in något snäppet bättre men ändå gammalt i grafikkortsväg (tänk typ 780) och haft den som gästdator, vi kör ändå bara mindre krävande esporttitlar just nu.
Synd att man jobbar hela dagen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Absolut ett bra erbjudande. Far Crystal: New Dawn ska ju också ingå. Jag tar och nämner den i tråden om ingen annan gör det snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Standardpris på Amazon.

Asus Dual-RTX2060-O6G Gaming Grafikkarte (Nvidia, PCIe 3.0, 6GB DDR6 Speicher, HDMI, DisplayPort, Overclocked) https://www.amazon.de/dp/B07MCCH161/ref=cm_sw_r_cp_api_i_CaEB...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Standardpris på Amazon.

Asus Dual-RTX2060-O6G Gaming Grafikkarte (Nvidia, PCIe 3.0, 6GB DDR6 Speicher, HDMI, DisplayPort, Overclocked) https://www.amazon.de/dp/B07MCCH161/ref=cm_sw_r_cp_api_i_CaEB...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte samma kort. Strix-kort på Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Två spel på köpet samt att de borde la va det snabbaste 2060 kortet? Bra erbjudande tycker jag, tack för tipset

Permalänk
Medlem

@Olsson80: nej, du får ett annat pris när du väl kommer till kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@Olsson80: nej, du får ett annat pris när du väl kommer till kassan.

Nu var det tydligen fel kort. Men jag får samma pris i kassan om jag väljer att betala i euro

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Raumo:
Båda spelen medföljer 2080 ti och 2080.
2060 får man välja mellan ett av spelen ser det ut som.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

@Nzt: nej du får 2 spel, du får farcry new Dawn och sen välja mellan bf5 och anthem. Så fortfarande 2 spel tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

@Raumo:
Båda spelen medföljer 2080 ti och 2080.
2060 får man välja mellan ett av spelen ser det ut som.

Skrivet av Alrik:

@Nzt: nej du får 2 spel, du får farcry new Dawn och sen välja mellan bf5 och anthem. Så fortfarande 2 spel tror jag

Kampanjen från Nvidia!
*Köp GeForce RTX 2080 eller 2080 Ti och få både Battlefield V och Anthem. Köp GeForce RTX 2070 eller RTX 2060 och välj mellan Battlefield V eller Anthem.

Kampanjen från Asus
"Få Far cry"

Så det blir 2 spel, Far cry samt val mellan BFV och Anthem.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Jag var där ifjol eller för två år sedan, fanns individer som kom och köpte 5-10st på en gång så de tar snabbt slut. Vill ni verkligen ha en bör ni köa riktigt tidigt.

Japp, jag stog rätt långt fram i kön, alla dell var slut på dom 5 första som var inne, såg en kille som bar ut en, så gissningsvis hade dom tre stycken, eller så var det något blocketmongo som köpte alla. Dom borde förstå att alla dom kanske 50-60 pers som stog i kö så kommer många av dom att snacka skit om Inferno Online till alla sina polare = förlust för Inferno Online. 1st/köande borde generera mycket mer goodwill för deras rykte.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adfactory:

Japp, jag stog rätt långt fram i kön, alla dell var slut på dom 5 första som var inne, såg en kille som bar ut en, så gissningsvis hade dom tre stycken, eller så var det något blocketmongo som köpte alla. Dom borde förstå att alla dom kanske 50-60 pers som stog i kö så kommer många av dom att snacka skit om Inferno Online till alla sina polare = förlust för Inferno Online. 1st/köande borde generera mycket mer goodwill för deras rykte.

Förstår din frustration, men se det från deras sida. De vart garanterade att bli av med alla burkarna och frigjort yta på så sätt. Sen tycker jag man inte ska bli att när det är först till kvarn som gäller.

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd:
Haha. Vilken djungel. Bra i så fall.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Fint pris. Hittade mer detaljerade specifikationer för intresserade:
https://psref.lenovo.com/syspool/Sys/PDF/Lenovo%20Desktops/id...

Tyvärr ligger nätagget på 180 eller 210W(antagligen 210 i den versionen med i5 8400) så det klarar inte att driva ett GTX 1050 Ti. Synd, för ett kortare LP-kort hade fått plats och gjort datorn betydligt mer intressant. Ett GT 1030 drar bara drygt 30W men det är för riskabelt även det.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar tyvärr vara 180W i den versionen Elgiganten säljer. https://psref.lenovo.com/Detail/Lenovo%20Desktops/ideacentre_...

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Förstår din frustration, men se det från deras sida. De vart garanterade att bli av med alla burkarna och frigjort yta på så sätt. Sen tycker jag man inte ska bli att när det är först till kvarn som gäller.

Helt klart, men dom vet att det kommer 50-70 pers och köar, alltså inga problem, bara greed.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av John L:

Verkar tyvärr vara 180W i den versionen Elgiganten säljer. https://psref.lenovo.com/Detail/Lenovo%20Desktops/ideacentre_...

Det borde väl åtminstone kunna räcka till ett 1030 eller ett 1050?
8400 är väl inte så hungrigt, och det finns ju inte så mycket annat i burken som drar ström.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Jag förstår inte hypen, det är ju skitburkar. 4790k i all är, men tillsammans med ett 750ti så blir man inte särskilt upphetsad. Inte ens med gtx 960 från den andra burken blir man glad.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du vet någon bättre dator för 2500kr så får du gärna länka och dela med dig av tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Jag förstår inte hypen, det är ju skitburkar. 4790k i all är, men tillsammans med ett 750ti så blir man inte särskilt upphetsad. Inte ens med gtx 960 från den andra burken blir man glad.

Fast om du köper en sådan och slänger in ett begagnat 1060 så får du ju en rätt kompetent spelburk för en billig peng.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Kampanjen på Komplett är nu förlängd: "Använd rabattkoden 2060STRIXOC i kundvagnen och spara kr 800,- på den här produkten. Kampanjen varar till och med den 02.03.2019". Observera att BFV/Anthem-kupongkampanjen bara gäller till 25.

Skickades från m.sweclockers.com