Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Stämmer bra, det är enbart sladden.
Bra när folk beställer utan att läsa allt

Jaså, var kunde man hitta detta "allt" där det förtäljdes att det var en sladd det rörde sig om?
Åtminstone, när jag tittade så det stod nämligen ingenting om att det enbart rörde sig om en sladd (möjligtvis priset då). Även Internet Archive Wayback Machine tycks hålla med om det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Jo det kan dem. 960 är den nyare generationen bara.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Stämmer bra, det är enbart sladden.
Bra när folk beställer utan att läsa allt

Snabb sökning på proshops artikel nummer och visning av den cachade sidan

Varunummer: 2388097
Modell: 7100V_DN?DK
EAN: 0952059678900

Söker man på EAN koden hittar man detta
https://www.comfortleasing.de/drucker-scanner/laserdrucker/xe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Jo det kan dem. 960 är den nyare generationen bara.

860 är m2 sata, medan 960 är m2 nvme. Skiljer typ 300% i överföringshastigheter.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grasklippare:

Jaså, var kunde man hitta detta "allt" där det förtäljdes att det var en sladd det rörde sig om?
Åtminstone, när jag tittade så det stod nämligen ingenting om att det enbart rörde sig om en sladd (möjligtvis priset då). Även Internet Archive Wayback Machine tycks hålla med om det.

När man kollade typ av produkt så stog det att det va sladden till skrivaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnkanG:

Snabb sökning på proshops artikel nummer och visning av den cachade sidan

Varunummer: 2388097
Modell: 7100V_DN?DK
EAN: 0952059678900

Söker man på EAN koden hittar man detta
https://www.comfortleasing.de/drucker-scanner/laserdrucker/xe...

Ser faktiskt ut som det enbart är sladden. På postnord appen väger den 0,4 kg ser jag nu. Ska slänga iväg ett mail till proshop, stod ingenstans i beskrivningen att det gällde en sladd. Är okej med att den annulleras, men fan heller att de ska ge fel info till köpare och sedan ändra info för att kunna skicka ut. Står f.ö TD Tech Data AB på postnord appen, men antar det är samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

860 är m2 sata, medan 960 är m2 nvme. Skiljer typ 300% i överföringshastigheter.

Japp! Nya saker är sällan sämre.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muli:

Ser faktiskt ut som det enbart är sladden. På postnord appen väger den 0,4 kg ser jag nu. Ska slänga iväg ett mail till proshop, stod ingenstans i beskrivningen att det gällde en sladd. Är okej med att den annulleras, men fan heller att de ska ge fel info till köpare och sedan ändra info för att kunna skicka ut. Står f.ö TD Tech Data AB på postnord appen, men antar det är samma sak.

Det stod att det va sladden om man kollade lite noga.

Permalänk
Medlem

Den här skrivaren måste vara årets höjdare här på Sweclockers!

Om det verkligen stod laddare nånstans i annonsen så har vissa är verkligen tunnel-vision och se bara vad de vill se.

Kan tänka mig nån redan beställt 20 st laddare till en skrivare de inte ens äger

Proshop-personalerna måste nog fått rejält skratt på jobbet under kaffepausen.

Permalänk
Medlem

@anon200632: precis. Men man ska inte behöva kolla *noga* för att se vilken produkt det är. Rubriken var en skrivare, bilden var en skrivare.

Det här var antagligen ett misstag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asterion:

Den här skrivaren måste vara årets höjdare här på Sweclockers!

Om det verkligen stod laddare nånstans i annonsen så har vissa är verkligen tunnel-vision och se bara vad de vill se.

Kan tänka mig nån redan beställt 20 st laddare till en skrivare de inte ens äger

Proshop-personalerna måste nog fått rejält skratt på jobbet under kaffepausen.

Haha Ja

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av m4gnify:

@Decimal: precis. Men man ska inte behöva kolla *noga* för att se vilken produkt det är. Rubriken var en skrivare, bilden var en skrivare.

Det här var antagligen ett misstag.

Det kommer nog bli hyfsat kostsamt för dem i returhantering av alla dessa paket

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Ser inte var det står att det bara är en kabel...

Permalänk
Medlem

@Dekkan: ahh missade att de stod 860 på ena. Trodde båda va 960.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Det stod att det va sladden om man kollade lite noga.

Sidan på wayback machine är visserligen från 10 maj. Men står det att det är en kabel där och jag bara inte kan se det?! Var gärna övertydlig.
Wayback machine - proshop skrivare 10 maj

Permalänk
Medlem

Tog denna skärmbild 11-05-18 runt 00:49, "Typ av produkt/enhet" ska alltid stå under fliken "Generellt". @anon200632 måste ha hunnit sett en redigering som gjordes strax innan produkten blev borttagen eller något.

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad folk snackar om? Vadå sladd?
Jag såg absolut ingenting om någon sladd och jag brukar läsa rätt noga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aleves:

Tog denna skärmbild 11-05-18 runt 00:49, "Typ av produkt/enhet" ska alltid stå under fliken "Generellt". @Decimal måste ha hunnit sett en redigering som gjordes strax innan produkten blev borttagen eller något.

https://i.imgur.com/26xXHeh.png

Helt sådär såg inte min sida ut iallafall, har du någon blocker på eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Den här skrivaren måste vara årets höjdare här på Sweclockers!

Om det verkligen stod laddare nånstans i annonsen så har vissa är verkligen tunnel-vision och se bara vad de vill se.

Kan tänka mig nån redan beställt 20 st laddare till en skrivare de inte ens äger

Proshop-personalerna måste nog fått rejält skratt på jobbet under kaffepausen.

Tyckte Wish-gate var kul att följa

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Helt sådär såg inte min sida ut iallafall, har du någon blocker på eller något.

Mja, inte riktigt. I sådant fall så är det väldigt specifikt just för den produktsidan. Vilket vore skumt, då det dyker upp på majoriteten av produktsidor på Proshop för mig annars.

Händer ibland att det saknas information under "Generellt" när det är produktsidor för demovaror bland annat. Men det fanns absolut inga tecken på att skrivaren var en demovara som jag kollade på, utöver det man kan finna genom Google som detta,

Men då skulle det ha stått "*DEMO*" i titeln tycker man.

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Inaktiv

Kommer säljas massa kablar på marknaden snart då

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Kommer säljas massa kablar på marknaden snart då

Njae. Eftersom proshop har sjabblat till det och bör låta kunderna returnera sina nyinköpta "skrivare" utan extra kostnader.

Permalänk
Medlem

Såg inte heller någon text om någon sladd kollade noga igenom även då det hela var så skumt.

Men blir det en sladd så har jag ju något att knyta min presenning med i alla fall.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk

@Bärrich:

Ja, ett sladdskrälle kan alltid komma till användning på ett eller annat sätt!

Permalänk
Medlem

A3 färglaser för 101kr.

Kanske det var fel pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

A3 färglaser för 101kr.

Kanske det var fel pris?

Det tror jag nog alla är överens om.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Någon som vill köpa sju kablar? Passar till en färglaser.

Permalänk
Medlem

Xerox Phaser 7100V_DN Laserskrivare - Färg - Laser 101,00 kr 1 101,00 kr

Står det i min orderbekräftelse, att det blivit fel hos Proshop är ju ganska tydligt men det nämns inte att det skulle vara en strömkabel iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ang Xerox:en och Proshop: Ja fel kan ju alla göra. Men det var INTE självklart att det var en kabel om det nu är vad det är. Långt därifrån. Har mejlat dem så får vi se hur de löser det. Det måste ju veta om felet eftersom sidan togs bort så att skicka ut fel produkt är ju bra dumt av dem. Varför makulerar de inte bara ordrarna?