Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompo:

Intressant också att denna tråd som är till för diskussioner av fynden i den andra tråden, mest handlar om trådarna i sig - vad som skrivs där och vad som borde skrivas där

Ärligt talat förstår jag inte folk som lämnar ett tips på ett "fynd" som inte ens är billigast. Vad är poängen? Vill man så gärna vara med och skriva i tråden, eller vad är grejen?

Jag ansluter mig till dem som anser att inlägg som inte uppfyller trådens krav bör resultera i raderat inlägg och en veckas avstängning.

Det är väl helt uppenbart? Det är självklart folk från butikerna själva som använder tråden som marknadsföringsplats.

Håller med om att det borde leda till avstängning då det motverkar själva trådens syfte.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst bakåt mer än inlägget ovan, men avstängning direkt för att någon skulle tipsa "fel" tycker jag känns lite väl hårt. Man vill inte skrämma bort folk som har vettiga tips men inte vill riskera att bli avstängda bara för att de får en "brain fart" eller dylikt. Nej, en varning först och raderat inlägg är väl ändå lite rimligare imho. Efter det banna på. Upprepas det blockera användaren från att skriva i tips-tråden helt och hållet permanent.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Man fick rätt mycket för pengarna måste man medge!!

Skrivet av McAn_:

Hämtade mitt i måndags, rätt nöjd. Men stollen som tyckte att belysningen till ljud/fx-knapparna uppe till höger skall lysa i vitt och att muteknappen blinkar när den är mutad borde ju få sparken.

https://i.imgur.com/L8dCEOQ.jpg

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

Man fick rätt mycket för pengarna måste man medge!!

Vilken deal syftar ni på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferLi:

Vilken deal syftar ni på?

roccat vulcan 100 för 319kr

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferLi:

Vilken deal syftar ni på?

Tror det syftar till detta inlägg.
#18541768

Fick hem mitt tangentbord i början av veckan och det verkar bra.
319:- om jag inte missminner mig, vilket väl ändå får anses vara ruskigt bra.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Inet har likadant paket för samma pris.
https://www.inet.se/produkt/5410487/philips-hue-startkit-whit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dzpssq:

Funkade fint!

Valde Brasilien som land, la in koden "8PLEXPASS8" och betalade via Paypal = 606 kr !

Tack för tipset

Jag lyckades också VPNa mig till Brasilien, lägga in koden, fumla fram och tillbaka mellan månadsbetalning och lifetime, sedan betala, och då hade jag visst fipplat bort rabattkoden Tänkte inte på att det blev fel pris, med tanke på valutan. 800kr är inte fy skam det heller, men lite surt känns det för en snål farbror

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Medlem

Jag skulle också ta det här PLEX-erbjudandet och försökte några gånger men gick inte.

Till slut hittade jag felet... Banken har regionspärr och tog detta som ett försök från utlandet så kortet blev spärrat. Bara hoppas att man kan få det fixat ikväll..

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Vad är ert syfte för Plex pass? Har använt gratis versionen nu i snart 10 år utan större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vad är ert syfte för Plex pass? Har använt gratis versionen nu i snart 10 år utan större problem.

För min del är det möjligheten att ladda ned avsnitt till mobilen som lockar mest.

Pendlingen under stockholm är inte nådigt när det kommer till streamingen.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vad är ert syfte för Plex pass? Har använt gratis versionen nu i snart 10 år utan större problem.

Kunna sätta upp regler om transcode etc. Funkar inte att instruera 30+ användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

Plex pass lifetime 87,99€ (904 SEK) med koden 8PLEXPASS8 eller använd vpn till brasilien och få ner priset till 57€ med samma kod.

Produkt: Plex pass lifetime
Länk: https://www.plex.tv/plex-pass/purchase/
Kategori: Övrigt
Prisjakt: Finns nog inte
Pris: 904 kr

Fungerade bra med Brasilien genom VPN. Fick ta Paypal för att få det fungera. 619,64 SEK

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför moddarna raderar inlägg i huvudtråden när man citerar ett inlägg som saknar prisuppgift från prisjakt med just de prisuppgifterna och inget mer? Ingen kommentar om prylen, ingen diskussion om det är bra eller dåligt erbjudande. Bara komplimenterar med en uppgift som förväntas inkluderas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Kan någon förklara varför moddarna raderar inlägg i huvudtråden när man citerar ett inlägg som saknar prisuppgift från prisjakt med just de prisuppgifterna och inget mer? Ingen kommentar om prylen, ingen diskussion om det är bra eller dåligt erbjudande. Bara komplimenterar med en uppgift som förväntas inkluderas.

Oftast tar dom den infon och sätter in den i första inlägget istället, för att förenkla sökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Kan någon förklara varför moddarna raderar inlägg i huvudtråden när man citerar ett inlägg som saknar prisuppgift från prisjakt med just de prisuppgifterna och inget mer? Ingen kommentar om prylen, ingen diskussion om det är bra eller dåligt erbjudande. Bara komplimenterar med en uppgift som förväntas inkluderas.

Skrivet av MrWhizeguy:

Oftast tar dom den infon och sätter in den i första inlägget istället, för att förenkla sökning.

Ja sluta svara i huvudtråden. Det står ju tydligt att diskussion om tipset ska tas i denna tråd.
Om du tycker att något saknas eller att tipset inte är bra så kan du anmäla inlägget och skriva vad du tycker saknas så kan mod fixa det.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Proshop's 25 års jubileum som de hypat så mycket nån mer än jag som tycker den rean är lite "meh"?

Proshop har ju annars gjort sig kända för tokrea på vissa produkter bla det senaste där Roccat AIMO 100 tangentbordet såldes för under inköpspris 319 Kr över 74% rabatt. Finns inga varor nu som säljs för så galna priser. Verkar mest vara en ordinär rea. Trist...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Proshop's 25 års jubileum som de hypat så mycket nån mer än jag som tycker den rean är lite "meh"?

Proshop har ju annars gjort sig kända för tokrea på vissa produkter bla det senaste där Roccat AIMO 100 tangentbordet såldes för under inköpspris 319 Kr över 74% rabatt. Finns inga varor nu som säljs för så galna priser. Verkar mest vara en ordinär rea. Trist...

Nja, jag har jagat en TV till farsgubben o hann hugga en Philips 58PUS7555 där för 4149:-
Enligt prisjakt så kostar nämnd TV ~6100:- hos närmaste konkurrent.
En rätt sjysst besparing för farsgubben som är pensionär med de ekonomiska förutsättningarna det innebär...
Så jag är toknöjd å hans vägnar!

(TV försvann rätt fort kan tilläggas)

Skrev fel pris
Permalänk
Skrivet av Ompax:

Ett ännu bättre fynd är faktiskt 6TB-varianten:
https://www.amazon.de/Elements-external-compatible-transfer-s...

https://i.imgur.com/acLPIcX.png

Totalt 104,63EUR med svensk moms:

https://i.imgur.com/qk8ioRR.png

Dock en tråkig leveranstid på 1-2 månader -> Men vad gör man inte för ett fynd!

Mja, allt under 8TB och du riskerar att få en SMR disk. Dessutom har 6TB helt annan teknik än heliumdiskarna som är 8TB och uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompax:

Ett ännu bättre fynd är faktiskt 6TB-varianten:
https://www.amazon.de/Elements-external-compatible-transfer-s...

https://i.imgur.com/acLPIcX.png

Totalt 104,63EUR med svensk moms:

https://i.imgur.com/qk8ioRR.png

Dock en tråkig leveranstid på 1-2 månader -> Men vad gör man inte för ett fynd!

Vilket trevligt excel-ark du verkar ha, något du kan tänka dig dela på t ex Google Sheets? Har letat efter något liknande men inte kommit närmare än jämförelser på CamelCamelCamel.

Trevlig kväll!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Clint Eastwood:

Mja, allt under 8TB och du riskerar att få en SMR disk. Dessutom har 6TB helt annan teknik än heliumdiskarna som är 8TB och uppåt.

Ja, SMR vill man slippa (råkade själv köpa ett par diskar, efter ett tag så hamnar skrivningen på exakt 0MB/s)
Fast sedan så finns det väl en risk att heliumet läcker ut med tiden på andra diskarna?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Clint Eastwood:

Mja, allt under 8TB och du riskerar att få en SMR disk. Dessutom har 6TB helt annan teknik än heliumdiskarna som är 8TB och uppåt.

Jag påbörjade i sommar köp av 12TB externa diskar för uppgradering av NAS. Bara tagit mig tid att köpa en disk men började faktiskt överväga 14TB efter ditt tips. Lite mer utrymme att växa i skadar verkligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Mja, allt under 8TB och du riskerar att få en SMR disk. Dessutom har 6TB helt annan teknik än heliumdiskarna som är 8TB och uppåt.

Ahaa, jag levde i villfarelsen att 6TB+ inte led av detta problem men då var det alltså 8TB+. Tack för info!

Skrivet av xtQ:

Vilket trevligt excel-ark du verkar ha, något du kan tänka dig dela på t ex Google Sheets? Har letat efter något liknande men inte kommit närmare än jämförelser på CamelCamelCamel.

Trevlig kväll!

Tyvärr inte - jag tog helt enkelt priserna jag såg på Amazon och stoppade in dem i ett Excel-ark jämte storleken. Total tidsåtgång ~45 sekunder. Så var inget mer avancerat än så är jag rädd.

Permalänk
Medlem

@Ompax: Aha, så pass! Ingen fara, min fantasi trodde att det dolde sig något större bortom croppningen. Får hålla tillgodo med vad jag kör. Tack ändå!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

@Clint Eastwood: Tack för tipset! Blev två stycken.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

@Ompax: Aha, så pass! Ingen fara, min fantasi trodde att det dolde sig något större bortom croppningen. Får hålla tillgodo med vad jag kör. Tack ändå!

Kolla in diskprices.com

Just nu är för övrigt MyBook 8TB billigare än Elements 8TB.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Angående just dessa WD Elements 14TB som @Clint Eastwood tipsade om kan man tex montera dessa diskarna i vanliga hårddisk vaggor som finns i ett Define R5?

https://youtu.be/L_0LNxL9V58?t=396

Titta på ovanstående video och det ser ut som dessa diskarna är lite annorlunda så jag tänkte passa på och höra ifall någon har någon erfarenhet?

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Angående just dessa WD Elements 14TB som @Clint Eastwood tipsade om kan man tex montera dessa diskarna i vanliga hårddisk vaggor som finns i ett Define R5?

https://youtu.be/L_0LNxL9V58?t=396

Titta på ovanstående video och det ser ut som dessa diskarna är lite annorlunda så jag tänkte passa på och höra ifall någon har någon erfarenhet?

Mvh Paw

Ja, både Elements och MyBook-serierna har vanliga 3.5"-diskar inuti. Beroende på ditt nätaggregat kan du koppla in dem som vanligt, eller så behöver du tejpa över 3.3V-pinnarna (egentligen enbart en av dem men ingen av dem behövs).

Rörande kompatibilitet med diskarnas skruvhål bör de ha sina hål på undersidan längst upp och längst ner, samma som de flesta 8TB-diskarna. Det verkar som att folk med Define R5 har kunnat montera WD Red 8TB-diskar, så 14 TB-modellerna borde inte vara något problem.

Detta nya hålplacering gäller i princip alla större diskar då de andra hålen helt enkelt tar upp för mycket plats. Även de "nya" hålen följer standarden dock, de var bara listade som alternativa förut men de har funnits i ett flertal år.

https://www.storagereview.com/news/6tb-hdds-causing-problems-...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Angående just dessa WD Elements 14TB som @Clint Eastwood tipsade om kan man tex montera dessa diskarna i vanliga hårddisk vaggor som finns i ett Define R5?

https://youtu.be/L_0LNxL9V58?t=396

Titta på ovanstående video och det ser ut som dessa diskarna är lite annorlunda så jag tänkte passa på och höra ifall någon har någon erfarenhet?

Mvh Paw

Det finns två olika versioner av diskslädar till r5 så det beror på, har du den version där det inte passar går bara två skruvar att skruva dit. Går ju såklart att fixa med borr i två storlekar för att få nya hål

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Hur står sig denna mot LG 27GL83A ?

Jag är nära att köpa LG'n, men om denna är bättre så köper jag Asus istället.