Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Nu är den ju inte lika billig, men vill du ha likvärdig kylning och slippa oro med ram clearance etc så finns ju alltid Noctua NH-U12A.

Ah, den hade jag inte sett förut. Där verkar man ha lite mer till godo ja. Tack för tipset. Jag ska lägga den på minnet. Synd bara på färgen, men man kan inte få allt Ska nog mäta minnenas höjd över moderkortet när jag kommer hem först bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Edit: slutsåld!

https://nordicmax.se/produkt/baseus-encok-w01-wireless-earpho...

Säkerligen inga testvinnare, men om man velat prova True wireless kanske det kan vara något! (säkert samma pris på Aliexpress, men då blir det ju hanteringsavgift och tull på det)
Gratis frakt också ^^

Tack för tipset! Har använt dem i ca 1 timme nu och är mäkta imponerad med tanke på priset! Gjorde diskningen och dammsugningen lite roligare.
Passformen verkar OK, har inte ramlat ur något än i alla fall. Ljudet är bra med tanke på prisklassen, lagom med bas. Batteritiden vågar jag inte uttala mig om ännu, men även ifall det skulle vara dålig batteritid så känns det inte som att jag har rätt att klaga.

Så för 99kr, fem av fem!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av µiCro:

Jag skriver här, så alla ser och inte någon stackars sate blir lurad och tror man gör ett bra köp; köp gör guds skull inte en gpu för drygt 12k dagar innan Ampere ska redovisas. Ser fram emot att inlägget tas bort (inkl. mitt)

@µiCro
Det är ett bra klipp, inget behövs ta bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@µiCro
Det är ett bra klipp, inget behövs ta bort.

Fick lite konstiga vibbar då användaren skapades idag och slår ett slag för Elfynd det första inlägget man gör, tipsar om en gpu för den summan men nämner inget om förkortad garanti. Åtminstone det borde läggas till av moderator.

Edit: Och "tipset" är borta, men varan är kvar! Verkade inte vara ett jättehett tips...

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Fick lite konstiga vibbar då användaren skapades idag och slår ett slag för Elfynd det första inlägget man gör, tipsar om en gpu för den summan men nämner inget om förkortad garanti. Åtminstone det borde läggas till av moderator.

Edit: Och "tipset" är borta, men varan är kvar! Verkade inte vara ett jättehett tips...

Elfynd är seriösa, så inga problem med dem.
Får sina varor från Elgigantens lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Tack för tipset! Har använt dem i ca 1 timme nu och är mäkta imponerad med tanke på priset! Gjorde diskningen och dammsugningen lite roligare.
Passformen verkar OK, har inte ramlat ur något än i alla fall. Ljudet är bra med tanke på prisklassen, lagom med bas. Batteritiden vågar jag inte uttala mig om ännu, men även ifall det skulle vara dålig batteritid så känns det inte som att jag har rätt att klaga.

Så för 99kr, fem av fem!

Nice!
Fick också mina idag och hade med dem till gymmet. Samma upplevelse som dig, grymt bra för pengarna 😀
Sitter kvar bra, trots att de inte har några vingar eller liknande. Ljudet var också över förväntan!
Får se hur batteriet är, men kommer nog inte kunna klaga med tanke på vad man betalade för dem ^^

Var rädd att man skulle bli blåst, läste lite blandat om företaget efter jag lagt beställningen. Fick inget trackingnr heller, men idag fick jag ett mess från DHL att de fanns att hämta

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Elfynd är seriösa, så inga problem med dem.
Får sina varor från Elgigantens lager.

Jag har inte sagt något om att Elfynd är oseriösa. Handlar snarare om att inlägget upplevdes inkomplett och inte var så relevant i tipstråden. Inlägget är borta nu så jag kan inte ha varit ensam om den tanken

Nepp /mod
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av µiCro:

Jag har inte sagt något om att Elfynd är oseriösa. Handlar snarare om att inlägget upplevdes inkomplett och inte var så relevant i tipstråden. Inlägget är borta nu så jag kan inte ha varit ensam om den tanken

Det va ju ett bra fynd så varför härja?
Finns många tips i fyndtråden som är inkompletta.
Dumt det togs bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Det va ju ett bra fynd så varför härja?
Finns många tips i fyndtråden som är inkompletta.
Dumt det togs bort

Bra det togs bort.

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4912089

Denna 2080 ti är en bättre "deal" (säger inte att det är en bra deal! Visar bara ett det så kallade fyndet inte var ett fynd), 11 990 kr och finns på Webbis på Hötorget. Det konstiga med tipset var att det var en helt ny användare som rosade Elfynd, kändes lite som en anställd som ville se till att Elfynd blev av med det enstaka 2080 ti de fått in, i och med att den troligen blir svårsåld när lanseringen av 3000-serien precis är runt hörnet.

Obs! Ännu märkligare är att Elfynd har ett ännu billigare 2080 ti ser jag nu, varför länkade inte personen det kortet istället, om man nu vill tipsa om "fynd"? Näe, shady..

Permalänk
Medlem

Många som tipsat om Benefy och olika deals. Skulle bara vilja tacka er alla.

Blev en Samsung S10+ för 4 900, sjukt billigt. Perfekt att byta ut min S8+ som jag köpte beggad för år och dar sedan (för 3 300 kr). Min S8 + har rejäla inbränningar efter Vegas-spel.

Tacksam för att det finns folk, och forum, som engagerar sig!

Tummen upp, keep up the good work!

N

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Min Rocco cat Vulcan 100 är bekräftad och skickad nu 😊😊 74% rabatt var inte fyskam tackar Proshop!

Valde du gratis frakten dvs maxi brevet? Detta skulle ju enligt uppgift levereras utanför dörren om det inte får plats i brevlådan men nu fick jag det bara till ombudet istället och enligt Postnord så hade avsändaren (Proshop)inte valt tillägget att det ska kunna lämnas utanför dörren så då blir man ju nyfiken om det var samma för dig? Har du provat tangentbordet ännu, gillade du det?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

Min Rocco cat Vulcan 100 är bekräftad och skickad nu 😊😊 74% rabatt var inte fyskam tackar Proshop!

Hämtade ut mitt idag. Får testa det imorgon!

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikolodien:

Hämtade ut mitt idag. Får testa det imorgon!

Vad knäppt att vi båda fick för oss att kommentera samma inlägg inom bara 2 minuter! Hade vi sån där telepatisk kontakt som det heter? hehe

Själv har jag inte hämtat ut mitt ännu! Men jag ser att du alltså fick hämta ut ditt dvs du fick inte leverans vid dörren. Valde du gratisalternativet? Proshop skrev ju att det skulle levereras vid dörren så jag blev lite besviken på att det bara hamna hos ombud! Gillar inte falsk information!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Utifrån/fortsättning på mitt tidigare inlägg mätte jag lite och satte ihop en bild, så det borde gå att köra Define C + DRP 4 samt minnen på c:a 43 mm om någon annan funderade på samma sak:

Permalänk
Medlem

Hämtade mitt i måndags, rätt nöjd. Men stollen som tyckte att belysningen till ljud/fx-knapparna uppe till höger skall lysa i vitt och att muteknappen blinkar när den är mutad borde ju få sparken.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om denna är bra?
https://cdon.se/hemelektronik/nzxt-h700-midi-tower-black-wind...

NZXT H700 899kr

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Japp

Permalänk
Medlem

Kampanj "gaming weekend" på Elgiganten.

https://www.elgiganten.se/cms/helgkampanj-gaming/erbjudanden-...

Kanske värt att botanisera bland. Ser inte ut att vara jättemycket vettigt. (Som vanligt hos Elgiganten.)

Corsair M55 RGB Pro ambidex-budgetmus för 159 kr (ca halva priset, 329 på Inet).

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingmus/26663/cors...

HyperX Alloy FPS budgettangentbord med bruna Cherry MX brytare för 599 kr.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/tangentbord-gaming/H...

Finns några headset också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Audio-Technica ATH-DSR7BT Trådlösa Over-Ear är tillbaka på 180€
Limited time offer på tyska Amazon

https://www.amazon.de/Audio-Technica-ATHDSR7BT-Kopfh%C3%B6rer...

Prisjakt 2385kr för nya inkl frakt
Keepa länk för att tracka alla Amazon

Personligen gillar jag ljudet från den trådade ATH-MSR7 (hyggligt neutralt utan överdriven bas, lite artificiell A-T diskant men inget som stör, trevligt mellanregister), men har inte hört denna BT variant.

https://img.audiomania.ru/pics/goods/big/audio-technica_ath-dsr7bt5.jpg

€193.95 för svenskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Hämtade mitt i måndags, rätt nöjd. Men stollen som tyckte att belysningen till ljud/fx-knapparna uppe till höger skall lysa i vitt och att muteknappen blinkar när den är mutad borde ju få sparken.

Blinkar den? Fy satan

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Har vi nå deals på 3,5" HDD, typ 8tb+?

Märker nu att disk efter disk börjar krascha i min NAS. Ändå helt ok med 10 års drifttid på WD Green 😁

Idag säljer Amazon WD My Book 8TB för €146 (135,50 före svensk moms) med fri frakt. Inte extremt lågt men hyfsat.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Båda säljes av Xstra Digital Storage vilket det har varnats om tidigare att det är mer eller mindre ett scam företag.

La en order för två veckor sen och inget har hänt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Plex pass lifetime 87,99€

Funkade fint!

Valde Brasilien som land, la in koden "8PLEXPASS8" och betalade via Paypal = 606 kr !

Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Hämtade mitt i måndags, rätt nöjd. Men stollen som tyckte att belysningen till ljud/fx-knapparna uppe till höger skall lysa i vitt och att muteknappen blinkar när den är mutad borde ju få sparken.

https://i.imgur.com/L8dCEOQ.jpg

Öppna upp och tejpa över LEDen med eltejp?

Permalänk
Medlem

Googlade lite, men svårt att få en hel bild av det tyckte jag - speciellt ur ett svenskt perspektiv.

Vad har Plex för utbud gällande svenska kanaler? Har de "bara" de offentliga kanalerna + kanal 5? Förstår att användargränsnittet verkar vara smidigt, men funderar på utbud av kanaler främst.. men även film och serier kan vara intressant.

Permalänk
Skrivet av dzpssq:

Funkade fint!

Valde Brasilien som land, la in koden "8PLEXPASS8" och betalade via Paypal = 606 kr !

Tack för tipset

Gjorde du ett helt nytt Plex-konto och valde Brasilien som land för att få det priset?

Jag har ett gratiskonto som jag försöker uppgradera men det blir inte till det priset (har Brasilien som valt land på VPN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinkansen:

Gjorde du ett helt nytt Plex-konto och valde Brasilien som land för att få det priset?

Jag har ett gratiskonto som jag försöker uppgradera men det blir inte till det priset (har Brasilien som valt land på VPN)

För mig funkade det fint med mitt befintliga konto. Körde först VPN till Brasilien (PIA är min leverantör). Valutan på sidan omvandlas till brasiliansk valuta sedan in med den koden det blev 366,66 i BR - valuta vilket motsvarar 570kr. Betalade med mitt VISA kort och för mig landade total summan på 586kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Googlade lite, men svårt att få en hel bild av det tyckte jag - speciellt ur ett svenskt perspektiv.

Vad har Plex för utbud gällande svenska kanaler? Har de "bara" de offentliga kanalerna + kanal 5? Förstår att användargränsnittet verkar vara smidigt, men funderar på utbud av kanaler främst.. men även film och serier kan vara intressant.

Plex tillhandahåller inga svenska kanaler utan det ger dig bara möjlighet att titta på tv kanaler som du får in via marknätet och en tuner inkopplad till plex servern.

Permalänk
Skrivet av stanikz:

För mig funkade det fint med mitt befintliga konto. Körde först VPN till Brasilien (PIA är min leverantör). Valutan på sidan omvandlas till brasiliansk valuta sedan in med den koden det blev 366,66 i BR - valuta vilket motsvarar 570kr. Betalade med mitt VISA kort och för mig landade total summan på 586kr.

Tack för svaret, jag lyckades till slut.
Jag rensade all historik i firefox (även platsspecifika inställningar + nedkopplad webbplatsdata), valde Brazil på VPN och startade om firefox och då fick jag BR i valuta istället för EUR.
Kunde inte betala med Mastercard direkt (rejected: fraud) så jag fick betala med MasterCard via PayPal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinkansen:

Tack för svaret, jag lyckades till slut.
Jag rensade all historik i firefox (även platsspecifika inställningar + nedkopplad webbplatsdata), valde Brazil på VPN och startade om firefox och då fick jag BR i valuta istället för EUR.
Kunde inte betala med Mastercard direkt (rejected: fraud) så jag fick betala med MasterCard via PayPal.

Vad kul att det funkade till slut :).