Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Definitionsmässigt är en attack på exempelvis Undead City som involverar 100 spelare inte mer World PvP än 3 spelare som spontant attackerar 2 andra någonstans i Wetlands.

World PvP innebär precis vad orden antyder, spontan PvP runt om i spel-världen. På den punkten var och förblir Vanilla en unik och saknad period i WoWs historia. Från beta till TBC existerade det ett konstant och omfattande krig mellan horde och alliance runt om i världen.

När battle grounds och honor system introducerades försvann också huvuddelen av WoWs World PvP, eftersom folks motivation förändrades i ett slag, från att PvPa för äran och nöjet till att PvPa för utrustning, vilken fanns att tillgå via BGs.

När du säger att det inte fanns massiva slag i Vanilla, så måste du antingen ha spelat på en PvE server eller helt missat de heta PvP platserna. Hela anledningen till att Blizzard utvecklade först PvP objectives i Silithus and Eastern Plaguelands, och sedan honor systemet och BGs i TBC, var för att deras servers kraschade regelbundet p.g.a de massiva slagen vid i synnerhet Southshore och Tarren Mill.

Men även zoner som Duskwood, Stranglethorn Vale och Wetlands hade frekvent stora massiva slag under Vanilla.

Nog om detta, kan bara konstatera att jag hade som roligast i WoW under den perioden.

Håller med totalt. Hade så extremt roligt i Tarren Mill och Tyrs hand. Finns även med på beautifuls videos när han försöker ganka mig.
Det var en speciell tid i WOW.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

TS spekulerar i antalet spelare om ett år. Det ser jag som ganska irrelevant då det viktigaste är hur populerad servern man är på är. Givetvis finns det en nedre gräns för dom här spelen när ägaren inte ser det som lönsamt att fortsätta släppa nytt innehåll.
Jag har tyvärr redan tröttnat på GW2. Tycker spelet är lite rörigt faktiskt... lite "hoppigt" som koreanska mmo's. Man tar sig från "plattform" till "plattform" med NPC'er ungefär som i SWTOR när man levlar/questar. Tycker att "world events" eller vad man kallar dom är bättre i Rift.
Kört några vändor på slagfältet med pvp.... KANONKUL! Mycket roligare än striderna i wow. Mer att tänka på. Definitivt den största behållningen hitintills.

Konstaterar att man inte orkar spela ett mmo av den här typen på "heltid" nuförtiden. De expansioner som kommer till wow räcker mer än väl. Så från tisdag blir det till att levla upp till 90 och sen låta fantasy/wow/wow-klon spelen lägga sig i viloläge till nästa expansion.

Fram till Darkfall:Unholy Wars släpps blir det då lite THe Secret World.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

TS spekulerar i antalet spelare om ett år. Det ser jag som ganska irrelevant då det viktigaste är hur populerad servern man är på är. Givetvis finns det en nedre gräns för dom här spelen när ägaren inte ser det som lönsamt att fortsätta släppa nytt innehåll.
Jag har tyvärr redan tröttnat på GW2. Tycker spelet är lite rörigt faktiskt... lite "hoppigt" som koreanska mmo's. Man tar sig från "plattform" till "plattform" med NPC'er ungefär som i SWTOR när man levlar/questar. Tycker att "world events" eller vad man kallar dom är bättre i Rift.
Kört några vändor på slagfältet med pvp.... KANONKUL! Mycket roligare än striderna i wow. Mer att tänka på. Definitivt den största behållningen hitintills.

Konstaterar att man inte orkar spela ett mmo av den här typen på "heltid" nuförtiden. De expansioner som kommer till wow räcker mer än väl. Så från tisdag blir det till att levla upp till 90 och sen låta fantasy/wow/wow-klon spelen lägga sig i viloläge till nästa expansion.

Fram till Darkfall:Unholy Wars släpps blir det då lite THe Secret World.

Föredrar nog faktiskt lite mindre spelare i GW2, framförallt när man questar för som redan nämnts blir det annars svårt att ens hinna fram till mobsen för att dra av ett enda slag så man får något för det, det blir dessutom alldeles för lätt men det har ju sina för/nackdelar.

Jag kör på Underworld som jag tror är high/full.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Du får ett gilla av mig för du la så mycket tid på att skriva detta.Jag kan svara några av dina frågor. Du tror att jag är riktigt ung men jag är 20år och har spelat sedan vanilla på servern hackar där wpvp va popurlärt. I vanilla va det väldigt svårt att nå lvl 60snabbt så city attacker va oftast rare att se. I wotlk kom alla upp till 80hyfsat snabbt och körde wintergrasp .Wintergrasp ledde sedan vidare till world pvp. När jag säger world pvp menar jag inte små vannila attacker utan i wotlk attackerade över 100personer staden ofta. Jag vet att de fanns stora attacker i vannila men det va rare vilket det inte va i wotlk.

I alla expantionpacks va det alltid problem med pvefags som inte ville göra nånting åt att staden blir attackerad. Så fort man skriver på tradechat att staden är under attacken kommer oftast svaren ho cares i got raid-.- Mop handlar om Horde vs allys och det älskar jag som worldpvpare. Jag körde på Outland i wotlk och vårt guild va anledningen till att world pvp kom till liv igen.Om nån av er har kört på den största servern Outland har ni säkert hört talas om A Bunch of gankers.

90% av fallen är det en lvl 20 p12 tolv som skricker i chatten att staden är under attack? Vad spelar det för roll om staden är under attack? Handlar wow om Horde vs Ally? jaha, konstigt att det finns PvE raids i wow då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

90% av fallen är det en lvl 20 p12 tolv som skricker i chatten att staden är under attack? Vad spelar det för roll om staden är under attack? Handlar wow om Horde vs Ally? jaha, konstigt att det finns PvE raids i wow då...

Nej wow handlar inte alls om World pvp utan det handlar om dps och möta botar och va afk medans man väntar på raid.
Wow har inget med Horde vs Alliance att göra jag håller med dig Tokigasmurfen.
Personer som är taggade att försvara sin stad i tradechat är p12or.

En spelare som bara satsar på pve slutar med wow flera gånger och kommer tillbaks o gnäller på sin dps class. Medans en Riktig wow spelare är glad o gankar för de det spelet går ut på i mop och vannila. Säger inte att alla som spelar pve slutar men känner väldigt många som spelat wow och slutat pga content. Pve gör dig till en person som är uttråkad i huvudstaden. Medans en uttråkad pvpare slås i Durotar eller Goldshire:D. Pvp arena duel world pvp guild=Win
Själv gillar jag pve för storyn och det är kul att tävla om vem som har högst dps men tyvärr handlar pve mer om Gearscore,itemlvl,achivments,wipe,spamma samma knappar om och om igen och dps,Pve spelarare skippar oftast storyn och lyssnar hellre på hardstyle....

Tror inte alla som bara kör pve kommer gilla detta inlägget men ni vet att de sant^^ Thumbs up om du är Pvpare

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Entusiast

Jag tvivlar på att det kommer gå så mycket bättre för GW2 än det gått för alla andra "WoW dödare" som har kommit senaste åren. Ifall GW2 har kvar sina spelare om 1 år så kommer jag vara mycket överraskad.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Jag tvivlar på att det kommer gå så mycket bättre för GW2 än det gått för alla andra "WoW dödare" som har kommit senaste åren. Ifall GW2 har kvar sina spelare om 1 år så kommer jag vara mycket överraskad.

Jag som GW2 spelare hoppas verkligen att det är som du säger.
WoW är så gott som förstört med den icke uppdaterade grafiken och slöa combatsystemet. Men det värsta av allt är den 70-80 procentliga spelarbasen av p12 or.

Utan p12 or har inte WoW mer spelare än GW2 och några p12 or till GW2 vill vi inte ha!.

Permalänk
Skrivet av ThePreToriaN:

Jag som GW2 spelare hoppas verkligen att det är som du säger.
WoW är så gott som förstört med den icke uppdaterade grafiken och slöa combatsystemet. Men det värsta av allt är den 70-80 procentliga spelarbasen av p12 or.

Utan p12 or har inte WoW mer spelare än GW2 och några p12 or till GW2 vill vi inte ha!.

haha tro mig, när staden blir attackerad så vill såklart alla lowlvl p12 ha boost med att döda enemy faction för achievement. Så vad gör dem för att få hjälp?

Skriker i tradechatten att staden attackeras och att man ska whispa för en inv...

Permalänk
Medlem

Alla mina kompisar går nu över till Pandaria lite tråkigt eftersom alla dom hade gw2. Känns som alla kommer sluta med det och gå över till nya wow):

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Nej då, de går bara över till WoW tills dom dödat bossarna i raiden, lär väl ta några veckor. Sedan står dom och hoppas på brevlådan i Orgrimmar. Så då kanske dom kommer tillbaks till GW2

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Avstängd

Aldrig mer WoW. Om de skulle släppa ett WoW 2 med uppdaterad grafik, dynamiska events och mass PvP så skulle jag fundera på det. Men inte en chans i helvetet att jag byter ner mig ifrån Gw2 till WoW i dagsläget.

Permalänk
Skrivet av Vimes:

Aldrig mer WoW. Om de skulle släppa ett WoW 2 med uppdaterad grafik, dynamiska events och mass PvP så skulle jag fundera på det. Men inte en chans i helvetet att jag byter ner mig ifrån Gw2 till WoW i dagsläget.

Kan inte göra annat än att hålla med. Inget spel har lyckats hålla mig i ett sånt grepp som GW2. Jag har kört mer eller mindre alla tunga MMO titlar sen WoW betan, visst WoW har gett mig sjukt mycket men aldrig någonsin en sån allmän gemenskap som GW har. Dungeon systemet är inte alls originellt, men vet ni vad, jag tycker att det är bättre än den traditionella sk*ten.

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk

Så grafiken måste vara super mega bra, för att ett spel ska vara roligt ? wow, dagens ungdomar.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Skrivet av ThePreToriaN:

Jag som GW2 spelare hoppas verkligen att det är som du säger.
WoW är så gott som förstört med den icke uppdaterade grafiken och slöa combatsystemet. Men det värsta av allt är den 70-80 procentliga spelarbasen av p12 or.

Utan p12 or har inte WoW mer spelare än GW2 och några p12 or till GW2 vill vi inte ha!.

Slöa combat systemet skojar du eller? Finns inget combat system som tar wow

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

GW2 är ännu roligare nu när man lärt sig mycket om det mesta. Är helnöjd ännu med mitt köp av spelet

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Slöa combat systemet skojar du eller? Finns inget combat system som tar wow

Du jämför då med vilka spel?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Pandaria är jävligt bra men obalanserat . Warriors second wind äger ju spelet . Kan tänka mig att guildwars lead designer har koll på spelet gemfört med efterblivna ghostcrawler som inte kan ett piss om pvp. Bm hunters fick nerf dom förtjäna spiritmend /stampade reducat med 75% va fan rätt. Men har man läst patch 5.1 notsen kommer bm nerfas så hårt att den är bortagen från spelet. Och nu kommer tiden wow förlorar minst 500k spelare efter hunter nerf. Tror blizzard kommer aktivera sor efter 5.1><

Jag säger inte bara att warriors är overpowered men också frostmage,dlock,bloodk. Om ni pvpar förstår ni vad jag menar. Hybrid dps healing är också out of controll .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Slöa combat systemet skojar du eller? Finns inget combat system som tar wow

Mycket var fel med Aion men combatsystemet (inte skillsen i sig) var grymt kul, snabbt som fan och även om man kunde followuppa många atacker med andra i oändlighet så kändes det aldrig som att det blev för mycket.

Skulle gärna se det i något mer mmo.

Eller DaoCs system där nästan alla skills var position baserade, gjorde så man inte bara kunde stå ansikte mot ansikte och banka tills den andra dog.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Tycker som många andra att wow vanilla och tbc var ruskigt bra sedan gick det utför snabbt men skulle jag vilja ha wow vanilla nu idag igen nej vissa saker ska man komma ihåg som det var.

Testat många mmo efter wow inget har fängslat fram till GW2 har sån ruskigt bra känsla i combat även zonerna som finns man kan faktiskt hjälpa nån låg lvl utan att loosa något så att säga.

jag som kom upp till runt lvl 20 i yrkena i wow som max har nu 3 yrken på maxnivå riktigt skoj.
För mig spelar det ingen roll vilket av wow eller gw2 som har flest spelare utan att det håller för en personligen att det ger nöjet man tycker är bra för den lilla peng man lagt på spelet

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Förstår varför ni klagar på pet battles och dylikt! Det är en kul grej tycker ialefall jag, det är väll bara att förhelvete ignorera det om det inte är roligt? Ska man bojkotta hela wow pga pet battles och pandor? Jag tycker MoP är en trevlig expansion då alla andra mest handlade om kaos. MoP är lite mera grönt och skönt;). Nejmen jag tycker inte blizzard har förstört men har aldrig testat GW2 men det kommer ju aldrig att funka. Samma sak som om man kört en Volvo i 10år så vill man ju direkt inte byta.

Kan ju faktiskt vara lite fanboy av mig men vad ska jag utgå efter om jag aldrig testat nåt annat?

Visa signatur

Corsair 700D Corsair HX1000W Intel 980X 4,5Ghz 133x34 1.375V Corsair H70 Intel 320120GB Corsair F120 120GB Intel 320 120GB----[RAID 0] Intel 320 120GB ----[RAID 0] 2000GB Seagate Barracuda XT GTX TITAN stock 12GB 6x2GB Corsair XMS3 1600MHZ Gigabyte GA-EX58-UD5 Samsung Blu-ray player NZXT Sentry 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kexjohan:

Förstår varför ni klagar på pet battles och dylikt! Det är en kul grej tycker ialefall jag, det är väll bara att förhelvete ignorera det om det inte är roligt? Ska man bojkotta hela wow pga pet battles och pandor? Jag tycker MoP är en trevlig expansion då alla andra mest handlade om kaos. MoP är lite mera grönt och skönt;). Nejmen jag tycker inte blizzard har förstört men har aldrig testat GW2 men det kommer ju aldrig att funka. Samma sak som om man kört en Volvo i 10år så vill man ju direkt inte byta.

Kan ju faktiskt vara lite fanboy av mig men vad ska jag utgå efter om jag aldrig testat nåt annat?

Håller nog med så fort nåt mmo inte är likt wow känns det obekvämt.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async