Guild wars 2 vs wow

Permalänk

WoW hur bra det än har varit är föråldrat och kommer gå samma öde mötes som cs. Folk spelar ju bara BF3 numera.

Permalänk
Medlem

Inte spelat WoW på nästan ett halvår, men efter att nu ha spelat Guild Wars 2 längtar jag tillbaks till WoW. Av den enkla anledningen att spelmotorn och känslan är på tok för dålig i GW2. Känns som jag spelar med 1000ms och under vatten, allt känns segt och oresponsivt. Varför ska det vara så svårt att utveckla en spelmotor med samma känsla om WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

WoW hur bra det än har varit är föråldrat och kommer gå samma öde mötes som cs. Folk spelar ju bara BF3 numera.

WoW - 8 years and still going strong, vad pratar du om?
Har 20 pers på min BF3 friends list och ingen av dem spelar det längre.

Har inte hört att folk som spelar GW2 är supernöjda direkt, Vi får se vad Metacritic säger om några dagar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

WoW hur bra det än har varit är föråldrat och kommer gå samma öde mötes som cs. Folk spelar ju bara BF3 numera.

Cs är inte alltid på första plats men den ligger ändå alltid på toppen. När nya cod eller bf svalnat tar det inte lång tid innan cs går förbi.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Inte spelat WoW på nästan ett halvår, men efter att nu ha spelat Guild Wars 2 längtar jag tillbaks till WoW. Av den enkla anledningen att spelmotorn och känslan är på tok för dålig i GW2. Känns som jag spelar med 1000ms och under vatten, allt känns segt och oresponsivt. Varför ska det vara så svårt att utveckla en spelmotor med samma känsla om WoW.

Måste hålla med. Spelet har en hel del problem med spelmotorn som får spelet att kännas som en free 2 play b
Titel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

MoP kommer säkert gå bra i början i alla fall, sen hur de går efter är helt upp till hur Blizzard sköter content och balansering. Lyckas de bra håller de nog i sig, går de mindre bra kommer de tappa fler spelare.

För min del så skippar jag de, jag har tröttnat på hela MMO-genren. I slutändan blir de samma grej vilket spel man än spelar. Började i vanilla och körde en hel del raiding, upp till Naxx. Körde en del i TBC, la av till wotlk. Sen har jag hoppat på tåget två gånger, köpte helt nytt account för wotlk, tröttna efter 2 månader och la av. Cata lirade jag väl ungefär lika länge innan jag la av igen.

Senast jag fick en scroll så loggade jag in, satt i 45minuter och vänta på en dungeon que, med en grupp som direkt failade för tanken gick allmänt leeroy. Folk lämnade också vart den gruppen död. När målet är att antingen levla den femtilefte alten eller sitta i en huvudstad i en timme för att köra en dungeon med random människor som börjar med att försöka AoE ner hela instancen direkt och sedan lämnar, så man får sitta en timme till.. nej tack.

Guild Wars 2 har sina intressanta moment, och är annorlunda. Att slippa betala per månad är också ett plus, men när man redan har tröttnat på genren så kommer de ändå bara bli någon månad eller två med lirande innan de hamnar i en skrivbordslåda någonstans. I alla fall för min del.

Skrivet av Kalliraz:

Jag tycker att det är frustrerande att alla tar upp pandor och säger att Blizzard gjort en rip off på Kung fu panda då i själva verket pandor varit med sedan wc3..

Och Pet battle tycker jag kan bli ganska underhållande faktiskt!

Indeed har de varit, dock så vart de bara ett bonusmission for allmänt lulz, som sedan har blivit rejält förstorad. Tror snarare grunden i de hela handlar om att de känns som Blizzard fått slut på vettiga ideér för expansions, och plockar upp ett tema med pet battles (pokemon-ish) och pandor som yngre spelare kan dras till rätt mycket, och när man har lirat WoW sedan release/TBC tid så känns de mer och mer som att spelets målgrupp blir yngre och yngre.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Skrivet av zhizo:

Vad är det för fel med att vara ett fanboy?

Pratade om en liknande sak med en polare i går kväll om varför han inte spelade GW2 med oss andra. Svaren var många men tillslut så kunde han erkänna att han var sugen men känner att han kommer bli besviken över att han inte har lika kul i gw2 som han har haft i WoW (vanilla och tbc). Vi satt efter detta och diskutera och kom fram till att inte heller jag kommer ha lika kul i gw2 som jag har haft i gw och att det är exakt samma anledningar som han har.

När han spela WoW och jag spela GW så var vi ~14-17 år och kunde verkligen uppskatta spelen på ett annat sätt än vad vi gör idag (21år). Nu finns det mycket annat som uppskattas minst lika högt som spelandet gjordes under de där åren och ingen av oss prioriterar spelande lika högt nu för tiden.

Det jag vill ha sagt är att det är omöjligt för en persson som har spelat WoW eller något annat mmorpg att avgöra vilket spel som är det bättre på grund av något så lätt som nostalgi. Har du spelat WoW (tex) i ett antal år har du såklart minnen som du kommer koppla med spelet och därför värdera dett över många andra även fast det i grunden kanske inte är bättre.

Tycker själv gw2 är det bättre spelet och hoppas på en ljus framtid. Dock kommer inte GW2 (eller något annat mmorpg) kunna döda WoW pågrund av all nostalgi som finns i det spelet och håller kvar många spelare.

Dagens fråga: Vad är en fanboy?

Svar: En fanboy är en person som med stort överdriv påstår att ett visst spel/ en produkt av specifikt märke etc, är det bästa spelet/produkt och även "trakkar" ner på andra liknande spel/produkter även om det i själva verket är en åsiktsfråga.

Vad det är för fel med att vara fanboy?

Enligt mig får var och en tycka om ett spel hur mycket dem vill men bara för det måste man inte snacka skit om andra spel bara för att man själv inte tycker om det.

Permalänk
Medlem

är det någon som vet om det kommer finnas något slags Trial/demo till gw2 när det släpps imorgon?, nu när jag har köpt en ny dator skulle jag vilja se om det flyter på bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrYgve:

är det någon som vet om det kommer finnas något slags Trial/demo till gw2 när det släpps imorgon?, nu när jag har köpt en ny dator skulle jag vilja se om det flyter på bra.

Servrarna lär bli överbelastade redan som det är, tror knappast dom vill ge free trial ovanpå det

Permalänk
Hedersmedlem

Tog bort lite inlägg. Var försiktiga med språket.

Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

tkr det är roligt när folk säger att wow förlorar spelare, dem är ett av dem få mmo's som överlevt så pass länge och deras spelar bas går upp och ner hela tiden, som när AoC kom så var det stora rubriker att WoW förlorat si och så många spelare men det stod inte hur många spelare som gick tillbaks ett par månader senare. och så länge wow kommer med förändringar till det positiva så kmr jag stanna kvar, ett sned steg som cata är inget då spelet har sin känsla kvar.

kanske testar GW2 hos en polare och se om det är något tänker inte köpa spelet för att bara "testa"

annars inget ont om GW bara roligt att se att det finns spelstudios som försöker hitta på nya saker till både gott och ont.

PEACE!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finn3n:

tkr det är roligt när folk säger att wow förlorar spelare, dem är ett av dem få mmo's som överlevt så pass länge och deras spelar bas går upp och ner hela tiden, som när AoC kom så var det stora rubriker att WoW förlorat si och så många spelare men det stod inte hur många spelare som gick tillbaks ett par månader senare. och så länge wow kommer med förändringar till det positiva så kmr jag stanna kvar, ett sned steg som cata är inget då spelet har sin känsla kvar.

kanske testar GW2 hos en polare och se om det är något tänker inte köpa spelet för att bara "testa"

annars inget ont om GW bara roligt att se att det finns spelstudios som försöker hitta på nya saker till både gott och ont.

PEACE!

Fast nu är det ju så att WoW förlorat miljontals med spelare, en förlust som aldrig skett innan för Blizzard.

Permalänk
Medlem

ja det vet jag med men som jag sa spelar basen går upp och ner blizzard kmr få det svårt att komma tillbaks till deras spelarbas som dem hade när det var på top men. sem dem sa tidigare det är ju bara wow i sig som kmr döda sig själv om dem inte skärper till sig tror inte det kmr ett spel som blir wow's död. då dem flesta mmo's är så olika från varandra menar man kan inte jämföra wow och lineage 2 / wow och gw2 osv. då det är olika spel med olika lore och spel stilar. har testat många mmo's men har inte hittat något som har samma "känsla" som wow i min smak. så alla kommer tycka olika fanboy eller inte

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött på att läsa om "Pokémon" och "Pandor" i WoW's nästa expansion... För det första ser pandorna rejält annorlunda ut jämfört med barnspel och "Pokémon" battles är väl iofs men man använder sina in-game vanity pets så det är inte POKÉMON!

Sen glömmer folk alla andra förändringar som sker i MoP som är betydligt viktigare än dem två löjliga punkterna som nämns överallt, det addas en episk klass som heter "monk" som är riktigt spännande, dom revampar scholomance och SM till heroic dungeons som är skitkul eftersom de båda var riktigt bra instancer i vanilla, de fixar LFR ytterligare så man slipper tjafsa om loot, dom introducerar challenge modes där man tävlar mot andra i att springa 5 manna heroics så snabbt som möjligt, dom har addat scenarios som är typ lättare instancer / world events och de har återigen gett oss world bosses som är totalt episkt, dom stiderna horde vs alliance som det var i vanilla om worldbossarna var riktigt kul, dom har också introducerat att det tar lång tid att dra 85-90 och inga flying mounts.

GW2 är en värdig motståndare men i slutändan kommer det vara de gamla GW spelarna som lirar det och fåtal nya, resten kommer gå tillbaka till WoW när MoP släpps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Jag blir så trött på att läsa om "Pokémon" och "Pandor" i WoW's nästa expansion... För det första ser pandorna rejält annorlunda ut jämfört med barnspel och "Pokémon" battles är väl iofs men man använder sina in-game vanity pets så det är inte POKÉMON!

det är ju lätt för folk att se "pokemon" och "kung fu panda" och dra en slutsats för att det är för jobbigt att läsa vad som egentligen kommer.
Pet-battle systemet kommer att vara ett intressant tillskott så man kan ha lite skoj i väntan på raiden ska starta eller på små timmarna

Permalänk
Medlem

är lvl 28 nu, spelet börjar tyvvär bli jävligt enformigt då alla events,hearts och wvwvw är typ samma sak
men det är rätt skoj

Permalänk
Medlem

Jag lirade wow sen release till för 2 år sedan, på väldigt hög nivå under TBC, WOTLK både i PVE och PVP och det som wow har blivit nu är ju bara pinsamt. GW2 har gjort ett jävla bra intryck på mig, har inte lirat beta eller alfa men hunnit lirat några timmar iaf och hittills är det klockrent.

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det går jävliiiigt segt att hitta quests:-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalliraz:

Jag tycker att det är frustrerande att alla tar upp pandor och säger att Blizzard gjort en rip off på Kung fu panda då i själva verket pandor varit med sedan wc3..

Och Pet battle tycker jag kan bli ganska underhållande faktiskt!

Här handlar det om vad saker förknippas med. Anledningen till att vi inte ser så många "Hitler-mustascher" idag torde ha att göra med personen den förknippas med. Således spelar det ingen roll om WC3 hade asacooola pandor, idag är alla pandor som utövar Kung-Fu förknippade med Kung-Fu Panda. Tough luck, men så ser det ut.

Vidare är det väl så att WoW världen inte lider brist av raser som skulle kunna introduceras som spelbara och ändock väljer man att gå på just Pandor.

"Stupid is what stupid does" /Forest Gump

Prove me wrong.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Kul tråd. ALLA spel är bra beroende på vad för krav man ställer. Jag kan likagärna spela tetris som WoW/GW2.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Jag tycker det går jävliiiigt segt att hitta quests:-(

Då gör du någonting fel

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lexius:

haha jag skrattade när jag såg svaren gw2 fanboy....jag har inte ens kört spelet lol. Jag har kört wow sedan vannila och jag tycker pandaria är ser fånigt ut truecroj som skriver här är ju uppenbart en wow fanboy. Jag tänker skaffa pandaria innan gw2 suger det så testar man ju gw2 wow har ju förlorat flera miljoner spelare. Jag säger inte att gw2 kommer slå wow inget spel kommer slå wow man har sagt sånt i 7år om rift,gw1,gw2,swtor,tera,warhammeronline,lotr och inget spel har varit i närheten. De enda spelet som kan döda wow är wow själv=pandaria dödar wow . Cataclysm va nära på att döda wow men patch 4.1 fixade hunters vilket gjorde att dom kom tillbaks.Tvivlar på om en patch kommer fixa pandaria.Ni som är wowfanboys bör vakna till och se att blizzard är desperata med sin scroll of resurrection.

Det är skrämmande vilken attityd du har mot alla andra människor som inte delar din åsikt. Du skriker "fanboy" och "p12" som om det vore en smittsam sjukdom? Bevisar det inte hur gammal du själv är och Hur otroligt oseriöst allt du skriver, framstår?

Men för att återgå till tråden;

World of Warcraft är unikt, punkt slut. Finns miljontals spelare som kommer och går...spelet har något som absolut inget annat spel har.

Guild Wars 2 är alldeles för nytt för att ge samma eloge, men det har helt klart potential. Det har dock inte samma interaktiva spelkänsla som World of Warcraft har, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.

Kanske grafikmotorn beter sig annorlunda i mån av rena rörelser? Animatörer som legat på latsida?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte fastnat för något MMORPG sedan jag spelade WoW, SWtOR var kul till en början, men jag tröttnade någorlunda snabbt. De flesta av dagens MMORPG känns baserade på WoW, medan GW2 känns som ett helt eget spel som vågar testa nya saker utan att basera allt på WoW. F2P, jädrigt bra character creation och fantastisk känsla gör att jag lär spela GW2 länge.

Dessutom, är det inte lite konstigt att WoW lägger in petbattles i princip samtidigt som GW2 släpps? GW2 har sagt länge nu att de har implementerat arena för pets.

I alla fall, hittills gillar jag GW2 väldigt mycket, där finns så mycket nytt och unikt (kolla t.ex. på Mesmerklassen, hur många spel har något liknande?) och jag vet att jag kommer spela det riktigt länge.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Testpilot
Skrivet av frilansare:

Testade just GW2, kunde inte hjälpa att tycka det var väldigt rörigt stridssystem. Svårt att se skillnaden på npc, andra spelare och mobs. Grafiken kommer jag inte alls överens med, är det någon annan som tycker grafiken är så dålig att det nästan inte är spelbart? Jag förstår inte alls vad all hype med GW2 är. Har inte spelat WoW på 3-4 år men funderar nästan på att gå tillbaka till pandor och pokemon battles, känns iallafall bättre än det jag nyss testade i 2 timmar.

Tycker man det är kul att trycka WASD knapparna var 20.e sekund och spamma sina macros 1-6 och mouse button 1-4, medan man kastar skit på att tanken inte håller aggro eller healern går OOM för fort, då är WoW ett as bra spel!

Gillar man o andra sidan att spela sitt MMO som ett mer rörligt spel där man lär tänka på vad man gör och vilka vapen man använder hela tiden (pga. vilka skills vapnen kommer med), samt att klasserna inte är spikade till en viss bestämd roll, då är nog TERA eller GW2 något för dig!

Sedan ser jag inget problem med grafiken heller... Spelar 1024x720 med allt på LÄGSTA på min laptop, och 1080p med MAX på allt på stationära, och jag har inga som helst problem med att urskilja NPC´s, mobs eller spelare..

Och nej, är ingen GW2 fanboy.. Har spelat WoW sedan vanilla och bestämde mig i början av sommaren att det var dags att lägga ner innan pandorna invaderar och totalt förstör spelet i all dess form (vilket cata egentligen gjorde ett bra jobb med!). Har även spelat TERA sedan det kom, till sommaren började (började lira på koreanska servrar innan det kom till EU med, 300+ ping ftw!).
Min uppfattning av WoW, RIFT, TERA, SWotR och GW2; Det är att TERA och GW2 är de bättre spelen helt enkelt! Det är inte direkt casual friendly och det inte är inte ''one-button-mash-99%-dmg-output''.
Detta är dock en subjektiv uppfattning såklart! Men jag tycker helt enkelt att konceptet med ''WoW-MMO's'' är förlegat.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Har inte spelat wow sedan 2004, tror jag då man fick en fri månad med i köpet.
Vad jag hört är dock att många valt att sluta spela det på senare tid. Misstänker att GW2 blir dödsstöten för SWTOR mest troligen vilket ju är synd i sig för det spelet gillar jag.
Har inte ens testat GW2 ännu utan hoppas få en key via mail imorgon men vad man sett via dvs gameplay klipp osv så verkar det som ett roligt spel och det faktum att man inte behöver lägga en krona i nån sorts månadsavgift gör den till en farlig utmanare för både wow och swtor.

alltid lika skojigt när det släpptes 2005.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

alltid lika skojigt när det släpptes 2005.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft
Blizzard Entertainment announced World of Warcraft on September 2, 2001.[9] The game was released on November 23, 2004, on the 10th anniversary of the Warcraft franchise.

EDIT: eller du tänker förstås på Europa där det var 11/2-05
Jag hade tom på känn att det inte var för mig så det hade nog vart ute ett par månader innan jag testade på det med

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Längtar till MoP. GW2 var bra men tyckte inte om det så mycket.

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem

GW2 var roligt en dag, nu har man testat pvp'n och testat deras "unika" combat system och känner hur segt det är.. tur så kan man testa det igen om ett tag när dom patchat det eftersom det inte är någon månadskostnad

Permalänk
Medlem

Har suttit och läst en hel del nu på era svar och det verkar som att Guildwars 2 inte kommer få så många nya spelare. Jag tror att antalet GW2 spelare kommer öka om pandaria blir misslyckat.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

3Miljoner sålda spel är inte omöjlig då de redan sålt mer än 1miljon

Skickades från m.sweclockers.com