Permalänk
Hedersmedlem

Årets mus! ;)

http://www.hardocp.com/news/2012/06/28/thermaltakes_black_ele...
http://www.ttesports.com/products/product.aspx?s=32

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

min första tanke var "wtf?!"

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Handen är ett av få ställen jag kan börja frysa på när jag spelar och aldrig liksom att den blir så pass varm jag behöver en fläkt Så dafuq idd

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Finns en 360 kontroller med fläkt inuti som lätt blåser mot handflatorna både bekvämt och motverkar handsvett. Liknande lösning till möss kan nog funka men detta ser bara löjligt ut.

Permalänk
Medlem

Nja..
Jag svettas oftast rätt mycket om handen när jag spelar, men hur mycket det stör beror väldigt mycket på musen och dess yta.
Vissa möss gör att det samlas en olidlig mängd svett (speciellt de med blanka ytor som tex Steelseries optical). Med sådana möss har jag varit tvungen att ha en balja vatten och en handduk bredvid mig när jag spelat för att skölja händerna.
På sådana möss hade kanske en fläkt behövts, men då beror problemet snarare på ett designfel i musen och det är då bättre att åtgärda detta istället för att sätta på en fläkt.

Nu kör jag med en Mionix naos 5000 som har en mer gummiaktig yta. Där är svettningen inget problem alls. Det kan bli lite lätt kladdigt, men det är snarare lite till en fördel då det där förbättrar greppet snarare än tvärtom.

Om man nu nödvändigt ska göra ett kylsystem så torde det finnas betydligt bättre och smidigare sätt att göra det på (kanske kylslingor precis under skalet på musen ?).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.