[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag har spelar det!

...

Ahh nu kom det, CHU CHU ROCKET!

(Får tacka snooker-tråden)

Edit:
Riktigt trevligt spel till Dreamcast! Kommer dock inte ihåg så mycket, men man skulle styra möss på något sätt...

Hade en idé men den var visst redan tagen

Helt rätt.
Målet var att styra mössen med hjälp av pilar till sina raketer utan att katterna tar dom. Skoj spel både ensam och mot andra. Finns några hyfsade kloner till bl.a. android också.

Permalänk
Medlem

Tips: titta på texturerna i bakgrunden, tror många känner igen dom

Permalänk
Medlem

Jag fick för mig från början att det skulle vara nått Half-life relaterat, men slog bort tanken av nån anledning...
Jag vet inte vilket Half-life spel dock, så gissar på Blue shift!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag fick för mig från början att det skulle vara nått Half-life relaterat, men slog bort tanken av nån anledning...
Jag vet inte vilket Half-life spel dock, så gissar på Blue shift!

Du får rätt, det är så lätt som första spelet ’Half-Life’, men alla de olika spelen såg väl identiska ut?

Kör i vind!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Du får rätt, det är så lätt som första spelet ’Half-Life’, men alla de olika spelen såg väl identiska ut?

Kör i vind!

Wow! Jag försökte placera det i tid och tänkte att det måste ha kommit några år efter Half-life, imponerande grafik. Blir sugen på att spela tvåan igen..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Du får rätt, det är så lätt som första spelet ’Half-Life’, men alla de olika spelen såg väl identiska ut?

Hmm är du säker?
Fanns det verkligen lite rundare mustaschprydda vakter i första Half-life?

...

Jag kommer inte hinna lägga bild på ett tag, så någon annan får gärna smita emellan!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag gör ett försök då. Jag har sökt och kunde inte hitta att detta har varit med tidigare men jag kan ha fel förstås.
Eftersom ni brukar vara så nedrans duktiga på att ta mina bidrag direkt så har jag försökt göra det svårare den här gången med en väldigt beskuren bild.

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Medlem
Skrivet av l-d:

Jag gör ett försök då. Jag har sökt och kunde inte hitta att detta har varit med tidigare men jag kan ha fel förstås.
Eftersom ni brukar vara så nedrans duktiga på att ta mina bidrag direkt så har jag försökt göra det svårare den här gången med en väldigt beskuren bild.
https://i.ibb.co/9bCK1Z3/download-cropped.png

Hmm, tycker det ser ut som 16-bitars grafik, kanske Amiga i stilen? Kan behövas lite ledtråd.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Hmm, tycker det ser ut som 16-bitars grafik, kanske Amiga i stilen? Kan behövas lite ledtråd.

Du är inne på rätt spår: Det fanns både till Atari ST och Commodore Amiga och, visar det sig, även C-64!
Huvudpersonen är en något udda figur som inte vanligtvis är en hjälte. Han har dessutom en ganska ovanlig förmåga för att vara den här typen av spel-setting för att hantera fienderna.

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Medlem

Irriterande, bilden täcks till stor del av nån liten ikon i övre hörnet så jag knappt ser ansiktet på gubben...
Och jag får inte bort den! Men jag tror kanske jag ändå vet vilket spel det är

Man är väl en narr i spelet?
Isåfall är det nog ett spel som hängde med i någon bundle när kompisen köpte Atari ST en gång i tiden.

Men någon annan får chansen först!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Irriterande, bilden täcks till stor del av nån liten ikon i övre hörnet så jag knappt ser ansiktet på gubben...
Och jag får inte bort den! Men jag tror kanske jag ändå vet vilket spel det är

Man är väl en narr i spelet?
Isåfall är det nog ett spel som hängde med i någon bundle när kompisen köpte Atari ST en gång i tiden.

Men någon annan får chansen först!

Jag tar den! Googlade lite och hittade Black Lamp 😁

Måste tänka ut ny bild bara..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Roger_W: Japp, stämmer. Man är en narr med någon slags kanon monterad på magen.
@Videoapan: Helt rätt, you're up!

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Medlem
Skrivet av l-d:

@Roger_W: Japp, stämmer. Man är en narr med någon slags kanon monterad på magen.
@Videoapan: Helt rätt, you're up!

Here we go! Inte alls för att jag är hungrig och resten av familjen hämtar hem något som inspirerar detta val..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Here we go! Inte alls för att jag är hungrig och resten av familjen hämtar hem något som inspirerar detta val..

https://i.ytimg.com/vi/2WBW6OGqE2M/maxresdefault.jpg

https://1.bp.blogspot.com/-aAl93BScpEE/Twno0CWvJ-I/AAAAAAAAAFI/06dJKCXTmo8/w1200-h630-p-k-no-nu/pt_001.png

Pizza tycoon?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Pizza tycoon?

Oh yeah! Inte för att jag var så förtjust i det utan för att jag fick en Funghi med lök och stark sås nyss 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag har inget på lager, istället för att lämna helt öppet så skickar jag upp denna. Inte ett spel men gick ju att påverka indirekt genom att ställa om klockan. Fritt fram att gissa på denna eller helt enkelt lägga en ny bild.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Jag har inget på lager, istället för att lämna helt öppet så skickar jag upp denna. Inte ett spel men gick ju att påverka indirekt genom att ställa om klockan. Fritt fram att gissa på denna eller helt enkelt lägga en ny bild.

https://forumbilder.com/images/2020/08/18/screenshot.jpg

Känner igen den , windows 3.11 tiden ,men minns inte namnet .

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Jag har inget på lager, istället för att lämna helt öppet så skickar jag upp denna. Inte ett spel men gick ju att påverka indirekt genom att ställa om klockan. Fritt fram att gissa på denna eller helt enkelt lägga en ny bild.

https://forumbilder.com/images/2020/08/18/screenshot.jpg

Johnny Castaway är det väl om jag inte ser fel...

Spenderade många timmar framför den i unga år för att inte missa sjöjungfrur och andra sällsynta händelser

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Johnny Castaway är det väl om jag inte ser fel...

Spenderade många timmar framför den i unga år för att inte missa sjöjungfrur och andra sällsynta händelser

Japp! Helt underbar skärmsläckare.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Japp! Helt underbar skärmsläckare.

Här
Kommer
Nästa:

Såg att ettan varit med tidigare, men detta var det jag spelade mycket när det begav sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Här
Kommer
Nästa:

Såg att ettan varit med tidigare, men detta var det jag spelade mycket när det begav sig
https://i.imgur.com/0tfZ8ng.jpg

Tycker det ser ut som sega rally, dock svårt att avgöra om det är 1an eller 2an

Edit: 2an da eftersom du skrev att 1an varit med tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Tycker det ser ut som sega rally, dock svårt att avgöra om det är 1an eller 2an

Edit: 2an da eftersom du skrev att 1an varit med tidigare

Nej, tyvärr inte sätt

Det finns fler bilar att välja på:

Permalänk
Medlem

Googlade efter gamla rallyspel på rasten, kan det vara v rally 2? (hade helt glömt av dom spelen) @medbor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Googlade efter gamla rallyspel på rasten, kan det vara v rally 2? (hade helt glömt av dom spelen) @medbor

Nej inte det jag menar. Detta är lite mer högtljudande

Permalänk
Medlem

Det är screamer 2!
Tänkte jag skulle ge nån annan en chans att ta den men nu tröt väl tålamodet eller nått
Men jag kommer inte kunna fixa ny bild förrän ikväll så posta gärna nått!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det är screamer 2!
Tänkte jag skulle ge nån annan en chans att ta den men nu tröt väl tålamodet eller nått
Men jag kommer inte kunna fixa ny bild förrän ikväll så posta gärna nått!

Rätt gissat! Jag ger bollen till den andra som gissade som bonus för visat intresse, @Nimafor

Permalänk
Medlem

just ja, screamer 2, har för mig jag bara spelade något demo av det som var på nå'n pc gamer skiva.

här kommer en bild iaf.

Permalänk
Medlem

inte ens en gissning, ok

#2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Det är få som gissar utan att ha rätt tyvärr. Bra initiativ med en ledtråd

Permalänk
Medlem

@Nimafor Aah, det måste vara Solomon's Key! Eller?