Permalänk

Hej, jag har en Quickfire TK jag tänkte slumpa iväg, var är bästa stället att lägga ut en annons på tangentbord om man vill sälja?
Vanliga fyndtorget, eller finns det bättre ställen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackrabbid:

Hej, jag har en Quickfire TK jag tänkte slumpa iväg, var är bästa stället att lägga ut en annons på tangentbord om man vill sälja?
Vanliga fyndtorget, eller finns det bättre ställen?

Sweclockers marknad

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

V.A.F...Har en Razer Blackwindow chroma knappt ett år gammalt som i skrivande stund tvärdog.
Startade upp BF1 för att lira lite och hela tangentbordet slocknade.
Blir att köpa ett nytt, Gillar brytarna och skulle villa ha tag på något liknande men denna gång inte Razer då kvaliten verkar vara under all kritik. Har ni något bra tips så mottager jag det gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

V.A.F...Har en Razer Blackwindow chroma knappt ett år gammalt som i skrivande stund tvärdog.
Startade upp BF1 för att lira lite och hela tangentbordet slocknade.
Blir att köpa ett nytt, Gillar brytarna och skulle villa ha tag på något liknande men denna gång inte Razer då kvaliten verkar vara under all kritik. Har ni något bra tips så mottager jag det gärna.

Prova att reklamera det först!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Prova att reklamera det först!

Tråkigt nog så har jag inte kvar kvittot, Brukar vara noggrann på att spara alla men tydligen förlagt den någonstans.
Såg att det var bra pris på Corsair K70 Rapidfire RGB MX Speed, Kan det vara något att satsa på ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blev en Corsair K70, Riktigt bra kvalite och älskar Cherry MX Speed brytarna.
https://www.dustinhome.se/product/5010926148/gaming-k70-rgb-r...

Permalänk
Medlem

Nyss köpt ett Tesoro Gram Spectrum och jag måste säga att low profile keys på ett mekaniskt tangentbord faktiskt funkar riktigt bra!

Permalänk

Köpte idag razer blackwidow ultimate 2016 stealth, och när man trycker en knapp så är det som det tar "i nån mm" innan man trycka ner, är det så på övriga MX cherry switchar? har bara kört MX cherry red och där fanns inget motstånd överhuvudtaget.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Kevlarheart: Stealth har väl bruna switchar om jag inte missminner mig (eller ja, razer har färgat om dom till orange). Och då är det helt normalt med ett litet "hack". Kolla första posten om de olika switcharna.

Permalänk
Skrivet av huttala:

@Kevlarheart: Stealth har väl bruna switchar om jag inte missminner mig (eller ja, razer har färgat om dom till orange). Och då är det helt normalt med ett litet "hack". Kolla första posten om de olika switcharna.

Okej, Men är det såhär på andra MX cherry switchar också eller??

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Kevlarheart: Ja och nej, beror på vilken switch du väljer såklart.
Läs igenom mitt inlägg om alla olika switchar så ser du.
Men vill du ha något som är som röda finns det bara svarta och röda att välja på, där röda är lättare att trycka ner och svarta har högre mostånd vid nedtryck.

Permalänk
Medlem

Jag har ett 5 år gammalt Zowie Celeritas (Cherry MX Brown) och chatter problemet började redan efter 3 år men det kommer och går, oftast är det värst efter att jag gör lite rengöring av tangetbordet och sen blir det bätter igen, jag vet inte... nu allt funkar utmärkt så jag vill inte röra till något och mitt tangetbord ser ut som om det skulle ha ett biohazard märke på det.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tpk:

Jag har ett 5 år gammalt Zowie Celeritas (Cherry MX Brown) och chatter problemet började redan efter 3 år men det kommer och går, oftast är det värst efter att jag gör lite rengöring av tangetbordet och sen blir det bätter igen, jag vet inte... nu allt funkar utmärkt så jag vill inte röra till något och mitt tangetbord ser ut som om det skulle ha ett biohazard märke på det.

Är det random på vilka knappar det kommer eller är det alltid samma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Är det random på vilka knappar det kommer eller är det alltid samma?

Det är alltid samma (i, e, a) men inte samma mängd varje gång, tex "i" var så dåligt en vis tid att jag tänkte mig att slänga tangetbordet men det plötsligt sluttade krångla och funkar bra sedan även när "e" och "a" problem kom tillbaka senare under en kortare tid, skapade "i" inga problem.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Tpk:

Det är alltid samma (i, e, a) men inte samma mängd varje gång, tex "i" var så dåligt en vis tid att jag tänkte mig att slänga tangetbordet men det plötsligt sluttade krångla och funkar bra sedan även när "e" och "a" problem kom tillbaka senare under en kortare tid, skapade "i" inga problem.

Då är det ju rätt lätt att lösa genom att löda loss de trasiga brytarna och ersätta med nya.
Om du inte orkar köpa nya switchar så kan du alltid löda loss typ pause, printscreen och scroll lock och sedan sätta de switchar med chatter där istället. Då märker du inte av problemet i samma omfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Då är det ju rätt lätt att lösa genom att löda loss de trasiga brytarna och ersätta med nya.
Om du inte orkar köpa nya switchar så kan du alltid löda loss typ pause, printscreen och scroll lock och sedan sätta de switchar med chatter där istället. Då märker du inte av problemet i samma omfattning.

Tack för förslaget men jag är rädd att jag kommer att förstöra allt haha. Jag var aldrig bra i dessa saker och mina händer också skakar lol

Permalänk

Har lite problem med mitt tangentbord som någon kanske kan hjälpa mig med.

Jag har ett Ducky Shine Mech Brown med några år på nacken (är ju första generationen av detta tgb). Det har funkar jättebra fram till nyligen då det har börjat missa registreringar på ett par tangenter, och då främst U (vilken är den jag använder som forward i spel, istället för mer vanliga W).

Mashar jag dock knappen ett antal gånger efter uppstart funkar det sen plötsligt. Vad kan detta bero på, kan det "redan" vara utslitet? Men om så vore borde det väl inte börja fungera efter en stund?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

Vet inte om det är okej att fråga här men jag vill verkligen ha en mekanisk tangentbord som inte har numpad samt med svensk layout men inte bränner plånboken, tänker mig max 600kr eller är det omöjligt?

Permalänk

Svar på fråga

Permalänk
Medlem

Vad ska man köpa i dagsläget om man vill ha ett schysst gamingtangentbord med snabb respons men samtidigt vill hålla ljudnivån nere? Högljudda klick funkar helt enkelt inte i mitt fall.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Henkka: Det beror på vad du menar med höga klick. MX Red är ju rätt tysta för att vara mekaniska men är inte i närheten av vanliga membrantangentbord (alla tangentbord som inte är mekaniska i princip).

Permalänk
Medlem

@huttala: Det blev faktiskt ett tangentbord med MX Cherry Red. Att det blev just Steelseries Apex M500 berodde iof mest på priset för dagen (790 kr) men det verkar vara ett helt ok tangentbord.

https://www.komplett.se/product/887931/datorutrustning/mustan...

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Henkka: Avskalad design med Cherry MX brytare, kan inte bli många fel där. Du kommer säkert bli jättenöjd.

Permalänk
Medlem

letar efter ett "tenkeyless" tangentbord med Cherry Silents, vad rekommenderas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

letar efter ett "tenkeyless" tangentbord med Cherry Silents, vad rekommenderas?

Detta kanske kan vara något? Har sett att Leopold har brädor med Silents, tycker de är riktigt schysstta

Permalänk
Medlem

Vilka nya mekaniska tangentbord är "heta" just nu?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Invectus: Enligt mig, Topre Realforce, Varmilo, Ducky och Filco.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Invectus:

Vilka nya mekaniska tangentbord är "heta" just nu?

Skrivet av huttala:

@Invectus: Enligt mig, Topre Realforce, Varmilo, Ducky och Filco.

...och Leopold!