Om NVIDIA sätter GK104 i GTX 680, köp AMD istället !!!

Permalänk
Inaktiv

Om NVIDIA sätter GK104 i GTX 680, köp AMD istället !!!

Vänligen notera att GK104 GPUn har endast medium prestanda i Kepler serien, precis som den tidigare GF104 som var medium klassat i Fermi serien och blev GTX 560Ti.

Det verkar som, enligt de senaste ryktena, att NVIDIA nu kommer att sätta GK104 i GTX 680 istället för den utlovade högpresterande GK110.

Om detta är sant så är det första gången i mitt liv jag kan tänka mig att köpa AMD.

Nu undrar du säkert varför denna snubben flippar ur så och varför man överhuvudtaget ska bry sig om GK104 får en GTX 680 etikett eller inte.

Om GK104 blir GTX 680 gör NVIDIA endast detta för att kunna placera den i AMD 7970 prisklassen.

På detta sätt kan de tjäna skit mycket mer pengar på ett medium klassat chip i Kepler serien, nu säger du säkert att det är väll inte så dumt att NVIDIA tjänar lite stålar. Jo men gissa vem som kommer att få betala hela kalaset, ja du gissade rätt, det kommer att bli du.

Du får betala dyra pengar (4000kr +) för mycket mindre prestanda än om GK110 blir GTX 680, om detta nu händer så spela inte med i NVIDIAS pris lek.

Eftersom Kepler och 28nm dragit ut på tiden har vi blivit sittande med Fermi alldeles för länge, det är hög tid att NVIDIA nu levererar den högt utlovade Kepler prestandan till vettiga pengar som de ett flertal gånger utannonserat och lovat oss.

Om nu NVIDIA istället delar ut en käftsmäll till sina trogna kunder i elfte timmen skulle det göra att jag förlorade en hel del förtroende för dem.

Som en sann NVIDIA kund "fortfarande" förväntar jag mig att GTX 680 ska vara top SKUn med GK110 ombord och först då är jag beredd att betala dyra pengar för GTX 680.

Vad jag inte beredd att acceptera är att betala dyra pengar för en GTX 680 med GK104 för att sedan efter bara några månader se priset sjunka till hälften och bli blåst på min investering när de släpper GK110 som GTX 685.

Jag för en kommer i varje fall inte acceptera att bli blåst även om jag är en trogen NVIDIA kund.

Låt mig veta vad du tycker, är du villig att betala dyra pengar för GK104 i GTX 680 eller vill du ha högpresterande GK110 i GTX 680 istället?

Permalänk
Avstängd

Vill se prestanda tester.

Presterar 680 snabbare än mitt 7950 men kostar lika mkt = sälja nuvarande.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Hedersmedlem

Oavsett vad namnet blir så finns det ett pris på prestanda i 7970-nivå, och det är det pris som 7970 har idag. Nvidia vore rent ut sagt korkade om de satte ett mycket lägre pris på ett kort som presterar likvärdigt med ett som finns på marknaden. Namnet är ju bara ett namn.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Instämmer, man köper det bästa, strunt i vad det heter. Dessutom, om man skall vara tjurig så har redan AMD höjt prisnivån i alla segment med 7-serien. Bojkotta AMD!!!!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll hur nVidia prisätter sina kort?
Är ju inte första gången dom skulle döpa om korten, vist blir ju lite strul i början innan man får se hela listan på korten.
Om nu Kepler's top single kort heter GTX 680, GTX 685 eller GTX 690 spelar absolut ingen roll alls i min mening.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Vill se prestanda tester.

Presterar 680 snabbare än mitt 7950 men kostar lika mkt = sälja nuvarande.

men om 680 presterar bättre så kommer de också vara dyrare.. det är ren marknadsekonomi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

nVidia måste pressa sin egna produktion och ge dem andra tillverkarna frihet direkt vid lansering. Annars kommer juh det bara finnas AMD kort med eftermarknadskylare samt påkostade kretskort och nV med sina skräpkylare, att välja vart inte så svårt.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddychrist:

nVidia måste pressa sin egna produktion och ge dem andra tillverkarna frihet direkt vid lansering. Annars kommer juh det bara finnas AMD kort med eftermarknadskylare samt påkostade kretskort och nV med sina skräpkylare, att välja vart inte så svårt.

Vad snackar du om? Fanboy. Det finns lika många "Windforce" och "TwinFrozr" med Nvidia-chip på som det finns med AMD-chip. Enda skillnaden är att du nu får vänta lite längre på Nvidias senaste .... vilket iofs inte gör så mycket eftersom Nvidias referenskylare har varit tystare än AMDs sen Fermi kom. Och Kepler drar inte så mycket ström så referenskylaren blir nog ännu tystare än tidigare.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Vad snackar du om? Fanboy. Det finns lika många "Windforce" och "TwinFrozr" med Nvidia-chip på som det finns med AMD-chip. Enda skillnaden är att du nu får vänta lite längre på Nvidias senaste .... vilket iofs inte gör så mycket eftersom Nvidias referenskylare har varit tystare än AMDs sen Fermi kom. Och Kepler drar inte så mycket ström så referenskylaren blir nog ännu tystare än tidigare.

Fanboy? Ta en titt på dig själv.

Skulle Kepler varit ute nu och AMD dröjt så hade jag haft en GTX680 idag. Min poäng var att folk väljer hellre det alternativ som ser flashigare ut.

Visa signatur

...

Permalänk

klart dom väntar med GK110 om de kan...skulle inte ni gjort det? ja menar GK104 är lika kraftigt som AMD.s top kort då finns det ingen ide att köra GK110 förens de släpper HD8000

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Just nu pekar det mesta på att GTX 680 kommer prestera som ett 7979, mestadels pga att Nvidia väljer att namnge det just GTX 680. Bara för att dom väljer att ändra sitt namn-givande av sina kort lite för att anpassa sin serie till AMDs så ska du bojkotta dom? Inser du hur pantat det låter?
Nvidia pris-sätter sina kort så högt dom kan så länge dom fortfarande är konkurrens-kraftiga mot AMD, alla företag som vill gå med vinst gör detta. Detta leder ju till att om deras GK104 presterar likvärdigt med AMD's bästa kort så kommer dessa grafikkort att namngivas och prissättas för att konkurrera mot dessa. Om Nvidia sen släpper GK110 om ett par månader som presterar mycket bättre så är det ju bara naturligt att dom sätter prislappen samt namngivningen därefter.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Så jävla snålt, ett företag som tjänar massa pengar, som har massa forskare som forskar fram ny teknologi för att sedan sälja den tekonlogin 5 år senare bara för att de har äldre produkter som presterar som marknaden är... Det är det här som leder till att utvecklingen gå så segt fram....
tänk om all tekologi skulle säljas på en gång, typ Iphone4 hade haft Iphone4s prestanda DIREKT, förmodligen hade teknologin för en kommande Iphone 6 redan vara uta osv. bättre om de kunde föra teknologin framåt ist för att vänta flera åt med lansering baraför att tjäna pengar!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Hoppas allt kommer vara som dom säger här:
http://lenzfire.com/2012/02/entire-nvidia-kepler-series-speci...

Då blir alla nöjda och glada

Permalänk
Medlem

Du menar alltså att ett grafikkort är en... investering?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Man betalt för prestanda, spelar ingen roll vad Nvidia kallar korten annat än att det kan bli rörigt. Om Gk-104 presterar som GPU:n i 7979 så kommer kortet med 104:an i kosta ungefär lika mycket som 7970. Om 7970 hamnar runt 4K, 680 med GK104 i runt samma så kommer Nvidia ändå ta minst 6-7K för toppkortet sedan. (har bara hittat på siffror här för att visa på en sak, de kommer ta betalt efter hur kortet presterar) Om de tar lika mycket för något som presterar som ett 7950 som AMD tar för 7970 kommer mest fanboys köpa det ändå.

OT:
Borde inte toppkortet innehålla Gk-100? Som i 400-serien. GF-100 (480, 470, 465) GF-104 (GTX 460 av alla möjliga typer och kanske något mer)

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Vänligen notera att GK104 GPUn har endast medium prestanda i Kepler serien, precis som den tidigare GF104 som var medium klassat i Fermi serien och blev GTX 560Ti.

Det verkar som, enligt de senaste ryktena, att NVIDIA nu kommer att sätta GK104 i GTX 680 istället för den utlovade högpresterande GK110.

Om detta är sant så är det första gången i mitt liv jag kan tänka mig att köpa AMD.

Nu undrar du säkert varför denna snubben flippar ur så och varför man överhuvudtaget ska bry sig om GK104 får en GTX 680 etikett eller inte.

Om GK104 blir GTX 680 gör NVIDIA endast detta för att kunna placera den i AMD 7970 prisklassen.

På detta sätt kan de tjäna skit mycket mer pengar på ett medium klassat chip i Kepler serien, nu säger du säkert att det är väll inte så dumt att NVIDIA tjänar lite stålar. Jo men gissa vem som kommer att få betala hela kalaset, ja du gissade rätt, det kommer att bli du.

Du får betala dyra pengar (4000kr +) för mycket mindre prestanda än om GK110 blir GTX 680, om detta nu händer så spela inte med i NVIDIAS pris lek.

Eftersom Kepler och 28nm dragit ut på tiden har vi blivit sittande med Fermi alldeles för länge, det är hög tid att NVIDIA nu levererar den högt utlovade Kepler prestandan till vettiga pengar som de ett flertal gånger utannonserat och lovat oss.

Om nu NVIDIA istället delar ut en käftsmäll till sina trogna kunder i elfte timmen skulle det göra att jag förlorade en hel del förtroende för dem.

Som en sann NVIDIA kund "fortfarande" förväntar jag mig att GTX 680 ska vara top SKUn med GK110 ombord och först då är jag beredd att betala dyra pengar för GTX 680.

Vad jag inte beredd att acceptera är att betala dyra pengar för en GTX 680 med GK104 för att sedan efter bara några månader se priset sjunka till hälften och bli blåst på min investering när de släpper GK110 som GTX 685.

Jag för en kommer i varje fall inte acceptera att bli blåst även om jag är en trogen NVIDIA kund.

Låt mig veta vad du tycker, är du villig att betala dyra pengar för GK104 i GTX 680 eller vill du ha högpresterande GK110 i GTX 680 istället?

Nvidia kommer döpa ersättaren till GTX580 till GTX690 med GK100 Kretsen som ja längtat enormt fram till men pga att AMD 7000 serien ej presterar så mkt som Intel själva trodde och även gjort detta uttalande till pressen så kommer dom ta enormt bra betalt för detta kort.

Sett ett pris på 999 dollar för GTX690 med GK100 Kretsen som förrut i pressmeddelanden skulle kosta mellan 600-650 dollar så nu har detta dröm kort försvunnit i min budget och måste sjunka bra mycket innan ja har råd eller vill betala för det.

Men som alla företag så passar dom att ta enormt bra betalt när dom är överlägsen när det anländer och undrar om priset blir 9990 kr om man omvandlar det till 10 kr dollarn som annars funkar bra på tv apparater m.m.

Men förhoppningsvis lägre men lär bli det dyraste singel Gpu kortet som någonsin funnits på marknaden med denna prissättning.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Spela roll va kortet heter om det presterar som ett 7970 och ligger i samma prisklass vad ska man då bitcha om?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Det är företag vi snackar om, inga välgörenhetsorganisationer. Själv tänker jag köpa det som ger mest prestanda för pengarna...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av piccaboo:

Hoppas allt kommer vara som dom säger här:
http://lenzfire.com/2012/02/entire-nvidia-kepler-series-speci...

Då blir alla nöjda och glada

Tror mer på att GTX680 är 10-20% snabbare än 7970, 45% känns liiiiite väl mycket.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Tror mer på att GTX680 är 10-20% snabbare än 7970, 45% känns liiiiite väl mycket.

Den länken du hänvisar till stämmer inte på namnen och kanske inte heller på specen då den officiella inte anlänt.

GTX690 = GTX680 om man kollar på datan i länken som du hänvisat till med nya namnsättningen. Presterar denna bara 45 procent mer för priset på 999 dollar så kommer den inte bli prisvärd alls och detta kort ska kunna jämföras med 3 st GTX580 i spelet Samaritian om man ska tro Nvidia.

GTX680= GTX670 Med nya namnsättning

Dubbel GPU kortet lär heta GTX695 om man ska tro ryktena.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Så jävla snålt, ett företag som tjänar massa pengar, som har massa forskare som forskar fram ny teknologi för att sedan sälja den tekonlogin 5 år senare bara för att de har äldre produkter som presterar som marknaden är... Det är det här som leder till att utvecklingen gå så segt fram....
tänk om all tekologi skulle säljas på en gång, typ Iphone4 hade haft Iphone4s prestanda DIREKT, förmodligen hade teknologin för en kommande Iphone 6 redan vara uta osv. bättre om de kunde föra teknologin framåt ist för att vänta flera åt med lansering baraför att tjäna pengar!

Ja för ett företag finns ju endast för att ge det absolut bästa till allmänheten......

Hur tror du ett företag skulle klara sig över en längre tid om de gjorde som du tycker? Vad händer om du under t.ex. ett år inte utvecklar någon ny bättre teknik?

Du hade ju passat perfekt som vd för ett ledande teknikföretag!

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Hedersmedlem

dom har gjort ett test med GTX680 på unreal 3 engine och för att få samma fps i samma inställningar krävs 3 st gtx580 (three-way sli) än med ETT GTX680. så prestandan ser väldigt lovande ut. men dock så är väl detta en "early edition" kort dvs inte fullt optimerad med diverse drivrutiner osv. det är vad jag har hört

men jag tror att priset kommer vara skyhögt dvs dyrare än vad gtx590 är i dagsläget tills priserna har stabiliserat sig

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av To33e:

dom har gjort ett test med GTX680 på unreal 3 engine och för att få samma fps i samma inställningar krävs 3 st gtx580 (three-way sli) än med ETT GTX680. så prestandan ser väldigt lovande ut. men dock så är väl detta en "early edition" kort dvs inte fullt optimerad med diverse drivrutiner osv. det är vad jag har hört

men jag tror att priset kommer vara skyhögt dvs dyrare än vad gtx590 är i dagsläget tills priserna har stabiliserat sig

Sluta trolla nu.

Det de har gjort är att ha tagit bort MSAA och använt FXAA istället. Plus att det ena 580 kortet endast tog hand om Physx effekterna i scenen. Så egentligen presterar kortet som 1½ 580.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Sluta trolla nu.

Det de har gjort är att ha tagit bort MSAA och använt FXAA istället. Plus att det ena 580 kortet endast tog hand om Physx effekterna i scenen. Så egentligen presterar kortet som 1½ 580.

Önsketänkande haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Du menar alltså att ett grafikkort är en... investering?

Nej, eftersom ett grafikkort nästan aldrig ökar i värde.

Nu är väl all info som är tillgänglig för Kepler mest rykten?

Skrivet av mOOpiTh:

Spela roll va kortet heter om det presterar som ett 7970 och ligger i samma prisklass vad ska man då bitcha om?

Man behöver bara titta tillbaka i historien för att inse att Nvidia ALDRIG prissätter sina kort i AMD klass. De brukar oftast prestera bättre men dock med en betydligt högre prissättning.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Enligt Nvidias gamla namn chema blir väll GK110 GTX 780 så FYNXER det är bara ät köpa det du vill ha. Ingen kan klandra dig.

Jag sitter på ett GF100 fortfarande.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Så jävla snålt, ett företag som tjänar massa pengar, som har massa forskare som forskar fram ny teknologi för att sedan sälja den tekonlogin 5 år senare bara för att de har äldre produkter som presterar som marknaden är... Det är det här som leder till att utvecklingen gå så segt fram....
tänk om all tekologi skulle säljas på en gång, typ Iphone4 hade haft Iphone4s prestanda DIREKT, förmodligen hade teknologin för en kommande Iphone 6 redan vara uta osv. bättre om de kunde föra teknologin framåt ist för att vänta flera åt med lansering baraför att tjäna pengar!

Och utvekligskostnaden hade varit gratis. Skärpning. Visst vill alla företag känna pengar, men utväckling kostar också. Eller???

EDIT:
"Nvidia kommer döpa ersättaren till GTX580 till GTX690 med GK100 Kretsen som ja längtat enormt fram till men pga att AMD 7000 serien ej presterar så mkt som Intel själva trodde och även gjort detta uttalande till pressen så kommer dom ta enormt bra betalt för detta kort."

VAD HAR INTEL MED DETTA ATT GÖRA?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av schitzo:

Sluta trolla nu.

Det de har gjort är att ha tagit bort MSAA och använt FXAA istället. Plus att det ena 580 kortet endast tog hand om Physx effekterna i scenen. Så egentligen presterar kortet som 1½ 580.

trolla? det var den information jag fick av diverse hemsidor. förutom prissättning där jag själv skrev vad jag tror de blir. som sagt allt som skrivs i dagsläget är bara teorier inklusive det du skriver då vi inte har specifikationerna av den faktiska prestandan ur nästkommande serien av Nvidia. om jag skrivit kommentaren fel eller du uppfattad den på fel sätt så ber ja om ursäkt. sen så får man ha i åtanke att varken vid 2-way sli eller 3-way sli så skalar korten 100%.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej, eftersom ett grafikkort nästan aldrig ökar i värde.

Vad sägs som att läsa igenom tråden innan du kommenterar? Suck vad trött man blir på folk som trollar.
Mitt inlägg var självklart riktad mot trådskaparen som anser att ett grafikkort är en investering.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Vart är alla reviews nu då?
NDA'n är ju lyft.

När får vi se att GTX 680 är ~15% snabbare än 7970 i BF3 (med sin automatiska överklockning) ? Med sina herrejössesflops och shottabängbäng cores.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB