Permalänk
Medlem

Då kommer mitt med!

Är det någon som kan identifiera det åt mig? Är ganska säker på att den är från ikea. Tror det är en galant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Var tvungen att sätta den så så att folk här inne inte tror att man är perfekt.

Tänkte precis samma sak :]

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk

Såhär ser det ut just nu

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Och här har vi mitt!

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Min lilla hörna.

http://i.imgur.com/oWr5g.jpg

Vika amon bord med Curry ben ifrån Ikea.
Funkar bra, dock inte värst bra kvalité på färgen.
Dock stabilt och bra!
Nytt bord är dock på ingång, med solid ekskiva :).

http://i.imgur.com/vQnw4.jpg

Lite närbild på kringutrustningen.

Awesome bakgrundsbild!

Älskar hur de satte vägguttaget i mitt rum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Awesome bakgrundsbild!

http://i.imgur.com/ckckW.jpg

Älskar hur de satte vägguttaget i mitt rum!

Haha tack
Gillar din också :P.

Och ja, det med vägguttag kan jag också klaga lite på!
Jag har mina uttag för ström precis under datorbordet, vilket är win.
MEN! Uttaget för bredbandet sitter på andra sidan rummet, dvs, hur man än placerar datorbordet så får man dra en trevlig kabel....

EDIT: Tror faktiskt ditt uttag är lite värre. Hur fasen tänkte dom där?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

EDIT: Tror faktiskt ditt uttag är lite värre. Hur fasen tänkte dom där?

Tror det är just därför det ser ut som de gör. De tänkte inte alls! Eller så är det för att mitt rum förr i tiden var ett förråd!

T-minus 7 timmar till nytt avsnitt!

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

EDIT: Tror faktiskt ditt uttag är lite värre. Hur fasen tänkte dom där?

Haha ja det undrar jag med

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Kul tråd! Vackra, stilrena och rymliga skrivbord är inte att underskatta. Riktigt avundsjuk blir man på vissa duktiga Sweclockare.

Här är ett par bilder på min hörna, ingenting speciellt, men postar för sakens skull. Måste försöka få tag på en snyggare skärm tror jag bestämt. :/

http://i.imgur.com/DYE0e.jpg

http://i.imgur.com/KOQ9U.jpg

Jag lade märke till att du hade datorn direkt emot väggen, vilket fick mig att undra om datorn får tillräckligt med luft då
För det är väl på den sidan du har lufthål osv?

andra frågan, får du inte ont i röven efter ett par timmars lirande på den pallen?

Visa signatur

Corsair 500R // ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 // GTX 580 3gb SLi // i5 2500k // 120gb SSD // 8gb 1600 mhz VENGEANCE // Corsair H60 // XFX Core Edition 850W 80+ Bronze

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör också med ett hembygge, en ekskiva på ca 225x60 cm, minns inte exakt var jag köpte den men de går ju att få tag på lite varstans. Monterad med vinkeljärn i väggen i bakkant samt ett par vika curry-ben från IKEA för att hålla vikten i framkant.

Permalänk
Skrivet av Ballistic:

Jag kör också med ett hembygge, en ekskiva på ca 225x60 cm, minns inte exakt var jag köpte den men de går ju att få tag på lite varstans. Monterad med vinkeljärn i väggen i bakkant samt ett par vika curry-ben från IKEA för att hålla vikten i framkant.

http://leftlane.se/swec/skrivbord.png

Oj herregud vad snyggt!

Själv skulle jag inte klara av att sitta sådär nära skärmarna

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk

Så ser mitt skrivbord ut

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av simonwellander:

Oj herregud vad snyggt!

Själv skulle jag inte klara av att sitta sådär nära skärmarna

Tack. Jag sitter oftast bakåtlutad med benen på bordet så huvudet är längre bort från skärmarna än vad det ser ut, perfekt avstånd för mig iaf.

Permalänk

Här är från min lila studio, ursäkta att de togs mörka, men de va stökigt

Permalänk
Skrivet av Ballistic:

Jag kör också med ett hembygge, en ekskiva på ca 225x60 cm, minns inte exakt var jag köpte den men de går ju att få tag på lite varstans. Monterad med vinkeljärn i väggen i bakkant samt ett par vika curry-ben från IKEA för att hålla vikten i framkant.

http://leftlane.se/swec/skrivbord.png

Redigt snyggt! Personligen gillar jag dock bordsskivan mest, den ser riktigt fin ut!

Permalänk
Medlem

Här har jag försökt gå på en mer laid-back-känsla.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Skrivet av Ballistic:

Tack. Jag sitter oftast bakåtlutad med benen på bordet så huvudet är längre bort från skärmarna än vad det ser ut, perfekt avstånd för mig iaf.

Jaha okej Då förstår jag! Hehe, men bordsskivan såg som sagt riktigt fin ut.

Skrivet av ElectroVoice:

Här är från min lila studio, ursäkta att de togs mörka, men de va stökigt

Vad är det för studiomonitorer du har? Syns inte så bra, hehe

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

Skulle vara kul att veta vilka fästen/armar du använt för att montera upp skärmarna, har samma kombination av skärmar och "fötterna" tar ju en hel del plats!

Visa signatur

Define Mini | Maximus V Gene | i5 3570k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 770 SC ACX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

jaja vet att man har konstigt bord med mojjs fastploppat
http://i172.photobucket.com/albums/w20/bajskorvku/IMG_0126.jp...

Någon gillar miley
Lite britney på henne tyvär dock, många bra äldre låtar, framförallt dom som är lite "country" i.
Senaste är ren dynga.

Saknar faktiskt lite sådana skrivbordshörnor som ofta fanns förr.
Man hade verkligen allt skit runt om sig på skrivbordet, nu för tiden är det cleant skrivbord. Blir lite trist tbh ;>
Organiserat kaos är underbart ibland.

Permalänk
Medlem

Alltid bra med brett bord om man skall få besök

Permalänk
Medlem

Alla har så fancy "work environment" medans jag är förpassad till klädkammaren av frun

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

Alla har så fancy "work environment" medans jag är förpassad till klädkammaren av frun

http://img33.imageshack.us/img33/6839/imag0087xw.jpg

mysigt
hur varmt bruka det vara där inne? ungefär.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Vad är det för studiomonitorer du har? Syns inte så bra, hehe

6 stycken HK monitorer på väggen. Och dem vid skärmarna är Yamaha.

Men nu har jag sålt Yamaha och köpt ett par riktigt grymma, som jag starkt rekomenderar. (dem slår genelec i detaljer)

Dem heter :
SE Electronics The sE Munro Egg 150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storfiskaren:

Ehum? Vilket program är det där? (inte spotify jag menar då)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WDac:

Alla har så fancy "work environment" medans jag är förpassad till klädkammaren av frun

http://img33.imageshack.us/img33/6839/imag0087xw.jpg

Vilket rum fick frugan då?

Permalänk
Skrivet av ElectroVoice:

SE Electronics The sE Munro Egg 150

Damn! Dem verkar riktigt jäkla trevliga, synd att man bara är en fattig 15åring

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag kan ju lova att alla som lägger upp bilder här har städat sina skrivbord innan de tog bilden ;)... för att sedan efter 5 min ha skräpigt igen.

Får väl bryta trenden med mitt ostädade skrivbord då.
Och jag vet att det ser bedrövligt ut

Alla bilder tagna med mobilkamera (iPhone 4 med repig lins) så beware!

Skrivbord

Dold text

Närbild Skrivbord + Mus

Dold text

Närbild på Intel-mössa

Dold text

Haters gonna hate

Permalänk
Medlem

Slänger upp en pic på min nördhörna då. Inte alltför välstädat men jag gillar att ha någorlunda ordning.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |