Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Yes, det är korrekt Vad fick dig att tro det btw? Vet att whiteboarden är lite give away, men pluggat micro själv kanske?

Jo nationalekonomi är roliga grejjer så sånt märker man. Jag har även samma mus som dig och kollegieblock!

Permalänk
Medlem

Eftersom det var lite tomt på just Mac i den här tråden, så kommer en här.

Skrivbord, IKEA Galant 160x80 med T-ben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taailyn.:

http://i41.tinypic.com/sn1aqb.jpg

Eftersom det var lite tomt på just Mac i den här tråden, så kommer en här.

Skrivbord, IKEA Galant 160x80 med T-ben.

Cleant och snyggt!
Vad är det för skrivbord?

EDIT: sorry läste inte att du skrev längst ned ^^

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Hur det såg ut.

Hur det ser ut nu.

Jag är dock inte nöjd än. Kommer uppdatera med nya bilder.

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk
Medlem

lite stökigt men här kommer mitt krypin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av bjonss13:

fett snyggt!

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Ahh okej. Ja jag förstår!
Tack för svaret! Blir att hålla utkik efter skyltar på lyktstolpar och i affärer efter såna underlägg!

Dom är tyvärr inte billiga, blir nog billigare köpa en tunn plexiskiva och skära till själv eller att be glasmästarn fixa en slängbit.

http://skyltab.se/frontplastplasttillaffischramarklickaforpri...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HLR Data:

Dom är tyvärr inte billiga, blir nog billigare köpa en tunn plexiskiva och skära till själv eller att be glasmästarn fixa en slängbit.

http://skyltab.se/frontplastplasttillaffischramarklickaforpri...

Tack för länken!
Var inte så farligt ändå, har dock kontaktat en glasfirma som ska spara undan några bitar som blir över efter ett stort jobb dom har på gång!
Gratis är gott!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Naturligtvis städat innan kortet togs.

Förstärkaren är en Denon PMA-560, lådan bredvid är en Cambridge Audio DacMagic, hörlurarna är ett par AKG K-701, högtalarna ett par gamla Jamo tror jag.
Skärmen är en 20-tums 4:3 av fabrikat Mirai, tangentbordet ett gammalt IBM från 96 med rubberdome som jag fick med min P133. Musen är en MX518 och musmattan är en Icemat av glas.

Joysticklådan till höger om skrivbordet är en "supergun" för att kunna spela riktiga arkadspel i hemmets lugna vrå utan att ha ett riktigt kabinett. Kopplad till en Hercules Prophetview 720, en av de första TFT "gamingskärmarna" som i ärlighetens namn är bedrövligt dålig.

Stolen är nåt skräp från Jysk och skrivbordet av allra enklaste modell består av målad spånskiva.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Tänkte bara slänga in 2 bilder, inte bästa kamera men man får en överblick!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12026211']Mitt skrivbord

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/12/05/Kontor1.j...

ett hopplock av diverse olika kontorsmöblemang rätt så stort men tbh inte stort nog

Jag kan stoltsera med att jag kände igen ditt rum/skrivbord innan jag såg din avatar/nick
Antagligen för att du gör väldigt fina gravyrer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SchwuntaN:

Hur det såg ut.http://img837.imageshack.us/img837/1231/p1030791m.jpg

Hur det ser ut nu.http://img26.imageshack.us/img26/3627/img1930f.jpg

Jag är dock inte nöjd än. Kommer uppdatera med nya bilder.

Wow imponerad, det är nästan exakt sådär jag vill ha, så jag undrar vad har du och vart har du köpt de? (understa bilden)

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

riktigt najs

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av EpicBoobs:

Hur det ser ut hos mig då, skrivbordet måste fixas till då det börjar bli rätt slitet
http://i.imgur.com/xmnHj.jpg

högtalarna gillas
är det inspire T220?
har haft själv i 9år

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Skrivet av bjonss13:

edit: hittade bilden alison carroll
som lara croft

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Min lilla datorhörna:D Inte fin men fungerar till det den ska:p

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Det luktar micro!

Skrivet av Spefaktiv!:

Yes, det är korrekt Vad fick dig att tro det btw? Vet att whiteboarden är lite give away, men pluggat micro själv kanske?

Tycker inte bara det luktar utan skriker mikro
Lite svårt att se på bilden men graferna längst ner och deriveringarna i mitten (eller lite ovanför mitten av tavlan till höger) är väl de bästa ledtrådarna

Annars fin MX518

Permalänk
Skrivet av taailyn.:

http://i41.tinypic.com/sn1aqb.jpg

Eftersom det var lite tomt på just Mac i den här tråden, så kommer en här.

Skrivbord, IKEA Galant 160x80 med T-ben.

Är du nöjd med din U2711?

Permalänk
Skrivet av bjonss13:

Nice Btw, vart köper man dom där gamla bf2 tangentbordena?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av Marwin88:

Wow imponerad, det är nästan exakt sådär jag vill ha, så jag undrar vad har du och vart har du köpt de? (understa bilden)

Tackar så mycket! Men som sagt så är jag inte riktigt nöjd än

Skrivbord - Vika Amon 150cm/75cm svart/brun, kommer från IKEA.
Skärmhylla - Ekby Järpen 119 cm/28cm svart/brun, kommer från IKEA.
Skärm - Samsung Syncmaster 24", gammal DELL 17" från 04.
Keyboard - QPAD MK-85.
Mus - QPAD 5K.
Matta - Steelseries SS SOLO 4HD.

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk
Medlem

intressant att se hur folk har det hemma!
Denna bild är tagen på VÄLDIGT skakig hand (antagligen för mycket koffein i mina dagar) med en inte alltförbra iphone kamera, to top it hade jag precis smällt upp skärmarna så det är ingen vidare ordning på skrivbordet heller. Ändringarna jag gjort sen bilden är tagen är att flytta skärmarna längre bak på bordet, städa undan all skit samt att flyttat det till en annan lägenhet, men det ser i grund ut likadant.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Nice Btw, vart köper man dom där gamla bf2 tangentbordena?

ja du de får man nog leta bra efter jag köpte på webhallen!!! då bf2 va poppis och då var det svårt o få tag på..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SchwuntaN:

Tackar så mycket! Men som sagt så är jag inte riktigt nöjd än

Skrivbord - Vika Amon 150cm/75cm svart/brun, kommer från IKEA.
Skärmhylla - Ekby Järpen 119 cm/28cm svart/brun, kommer från IKEA.
Skärm - Samsung Syncmaster 24", gammal DELL 17" från 04.
Keyboard - QPAD MK-85.
Mus - QPAD 5K.
Matta - Steelseries SS SOLO 4HD.

Vad är de du inte är nöjd över än så länge? Samt vilka fötter använder du till skärmhyllan?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk

Fick min Dell U2412M idag, platsade ganska bra mellan mina två äldre skärmar.
Grymt skönt att slippa datorn ståendes på golvet fö. tycker det är jättekonstigt att inte fler hänger upp den.

Jag söker även tips på bakgrundsbilder på de vertikala skärmarna! Vill som att de gärna får ha liknande stil.

bilder
Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har dessvärre bara en mobilbild att tillgå för tillfället.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Är du nöjd med din U2711?

Helt klart nöjd, bytte upp från en U2311H främst i brist på plats (på det virtuella skrivbordet). Eftersom den är fabrikskalibirerad så var det inte så svårt att välja rätt färgprofil i OS X. Enda jag kan gnälla på jämfört med iMacens skärm är väl i så fall anti-glaren, kan vara lite jobbigt ibland när man pysslar med mönster, eftersom den lägger på ett "eget rutnät" över bilden. Annars alldeles utmärkt för programmering och arbete med 3D, vilket jag främst pysslar med.

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Har dessvärre bara en mobilbild att tillgå för tillfället.

http://i43.tinypic.com/5tv0r7.jpg

Wtf, Define-chassit lyser rött. Har du moddat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Wtf, Define-chassit lyser rött. Har du moddat?

det vita lyser rött

Permalänk
Skrivet av Burks:

det vita lyser rött

Oh, okej. Det hade jag ingen aning om! Kul med lite variation, synd att power-LED'en i Define-chassina lyser så starkt bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Hej alla kära SweClockare,

Jag har nu i flera månader tänkt byta det skrivbord jag har för tillfället, men jag söker lite inspiration från er andra. Det jag då vill ha är alltså bilder på era skrivbord, så att jag kan se hur olika alternativ faktiskt skulle se ut i verkligheten.

När ni tar bilderna på era skrivbord ber jag er att gärna försöka städa upp era skrivbord så att man lättare kan se det faktiska skrivbordet, och för att jag själv brukar tycka om att ha ett ganska tomt skrivbord. Min förhoppning är att inte bara jag, utan även andra medlemmar möjligtvis kan få lite inspiration här, eller kanske idéer om hur man vill att det ser ut. Tveka inte att lägga upp en bild på ditt skrivbord, alla färger och former är välkomna!

Nedan bifogas ett par bilder på mitt nuvarande skrivbord, hoppas nu att jag får se ett par snygga eller kreativa lösningar!

http://img843.imageshack.us/img843/2350/dsc3574b.jpg

http://img526.imageshack.us/img526/6793/dsc3575e.jpg

EDIT: Ursäktar för den andra bilden på de överexponerade områdena, såg mig inte riktigt för.

Hittade precis ett vidrigt snyggt skrivbord som kanske ger dig idéer till det custom-bord som din polare skulle göra åt dig. Han har använt det omåttligt populära Ikea Galant och satt sin egen touch på det, blev otroligt snyggt imo.

http://www.overclock.net/t/1200785/project-kapros-ikea-galant...

Killen har modifierat Ikea Galant-bordet och även byggt en "Hylla" för sina skärmar, med datorkomponenterna inbyggda i hyllan. Lite L3Pdesk-aktigt, men på sitt eget sätt, och dessutom mycket snyggare och enklare.