[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "delningsfunktion"?
Hur många shares varje användare har gjort ska vi få ut, dock tror jag (inte helt 100%) att vi själva kommer få dela ut pengar.
Det finns ju flera sätta att mäta hur mycket pengar varje användare ska ha (totalt antal shares sen senaste blocket, antal shares på det vinnande blocket, nått poängsystem där det vinnande blocket är mer värt eller pay per share) så att vi själva får räkna om det till pengar tycker jag är mer troligt.

Jag har försökt klura ut hur databasen ska se ut, i db-mysql.c står

#define DEFAULT_STMT_PWDB \ "SELECT password FROM pool_worker WHERE username = ?" #define DEFAULT_STMT_SHARELOG \ "INSERT INTO shares (rem_host, username, our_result, " \ " upstream_result, reason, solution) " \ "VALUES(?,?,?,?,?,?)"

Så det ska iaf. va två tabeller, en med username och password (varchar på båda skulle jag säga)
och en med rem_host, username, our_result, upstream_result, reason och solution. På den andra tabellen är det inte lika självklart vad för datatyp som önskas.
Dessutom bör vi ha en kolumn med id (auto increasing) på båda tabellerna.

Permalänk
Medlem

Uhmm, var det en rejäl ökning på svårighetsgraden idag eller? Ser att den ligger på 157426 iställer för 10xxxx som den låg på innan (om jag inte minns fel?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Uhmm, var det en rejäl ökning på svårighetsgraden idag eller? Ser att den ligger på 157426 iställer för 10xxxx som den låg på innan (om jag inte minns fel?)

Japp.. Svårigheten ökade med ~40% igår. Det fina är att bitcoinpriset ökade från 3.6 till 5.4 så det gick ungefär jämnt ut

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Skrivet av Pie-or-paj:

Vad menar du med "delningsfunktion"?
Hur många shares varje användare har gjort ska vi få ut, dock tror jag (inte helt 100%) att vi själva kommer få dela ut pengar.
Det finns ju flera sätta att mäta hur mycket pengar varje användare ska ha (totalt antal shares sen senaste blocket, antal shares på det vinnande blocket, nått poängsystem där det vinnande blocket är mer värt eller pay per share) så att vi själva får räkna om det till pengar tycker jag är mer troligt....

Alltså jag trodde att det beräknades automagiskt hur mkt varje user skulle ha. Jag har ju inte spanat in poolwaren så att säga.

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden, men vilken sida/företag använder ni för att få pengarna på ert konto? Hittade några sidor, men tycker att de tar ut rätt mycket i avgift.. Men om jag nu lyckas få ut pengarna oavkortat så tjänar jag ca 350kr i veckan, rätt härligt

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760

Permalänk
Skrivet av Heronic:

Har inte läst hela tråden, men vilken sida/företag använder ni för att få pengarna på ert konto? Hittade några sidor, men tycker att de tar ut rätt mycket i avgift.. Men om jag nu lyckas få ut pengarna oavkortat så tjänar jag ca 350kr i veckan, rätt härligt

Tror att det har varit någon som ställt samma fråga som dig och inte fått svar. I och med att ingen har svarat så kanske det att inte någon här inne har sålt bitcoins och tagit ut i pengar eller att de inte vill skriva om att de gjort det.
Jag har inte tagit ut i pengar, det handlar om så liten volym för min del så jag behåller mina bitcoins än så länge, men om man vill göra det just nu så tror jag att enklast är att sälja dem på MTGOX och göra en EUR Transfer och få pengar via IBAN-överföring till sitt bankkonto här i Sverige. Tar inte de 0,65 % av värdet i avgift när man säljer/köper? Det var det sist jag kollade. Utöver det vet jag inte om IBAN-överföringen medför en avgift. Kanske 50 spänn?

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Tänkte lägga ut ca 20 BTC på Bitmarket.eu. Har läst att det har varit problem med Payson när det gäller btc. Skulle det vara dumt av mig att ta betalt genom Payson eller skulle det vara säkert?

Ingen jättesumma, tänkte bara kolla hur det gick att sälja, + att valutan är rätt hög just nu.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Tror att det har varit någon som ställt samma fråga som dig och inte fått svar. I och med att ingen har svarat så kanske det att inte någon här inne har sålt bitcoins och tagit ut i pengar eller att de inte vill skriva om att de gjort det.
Jag har inte tagit ut i pengar, det handlar om så liten volym för min del så jag behåller mina bitcoins än så länge, men om man vill göra det just nu så tror jag att enklast är att sälja dem på MTGOX och göra en EUR Transfer och få pengar via IBAN-överföring till sitt bankkonto här i Sverige. Tar inte de 0,65 % av värdet i avgift när man säljer/köper? Det var det sist jag kollade. Utöver det vet jag inte om IBAN-överföringen medför en avgift. Kanske 50 spänn?

Ok, tack för svar Har skaffat Mt Gox konto och satt in mina bitcoins där. Men är inte säker på när jag borde växla till USD. Bitcoins har ju ökat med ca 100% i värde de senaste 2 veckorna, så det kanske fortsätter att höjas? Tips, någon?

Undrar också om det finns någon bra och tydlig sida där man kan se en graf av bitcoin-dollar kursen?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Gene Z170 mATX || Intel Core i7 6700K @4.0 GHz
EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ll Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2800 MHz CL16
Samsung EVO 850 - 500 GB || Corsair Force GT - 120 GB
Corsair Carbide Air 240 - Vit ll Corsair AX760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heronic:

Ok, tack för svar Har skaffat Mt Gox konto och satt in mina bitcoins där. Men är inte säker på när jag borde växla till USD. Bitcoins har ju ökat med ca 100% i värde de senaste 2 veckorna, så det kanske fortsätter att höjas? Tips, någon?

Undrar också om det finns någon bra och tydlig sida där man kan se en graf av bitcoin-dollar kursen?

http://bitcoincharts.com

Permalänk
Medlem

Är detta en bra idè? står att mitt 5870 drar in strax under 300Mhash/s, 99% activity, 83-85 grader konstant efter några minuter (ökar inte mer än det), fan:en på 37%.. ovärt? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Är detta en bra idè? står att mitt 5870 drar in strax under 300Mhash/s, 99% activity, 83-85 grader konstant efter några minuter (ökar inte mer än det), fan:en på 37%.. ovärt? ^^

Det ska väl inte vara något problem Du kan ju dra upp fläkten också om du vill ha ner temperaturen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Det ska väl inte vara något problem Du kan ju dra upp fläkten också om du vill ha ner temperaturen.

mm okej
Men är det nice reward om man samlar massa dosh då?

mm fast blir inte så att jag kan göra det då ajg kollar på film då :I

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

mm okej
Men är det nice reward om man samlar massa dosh då?

mm fast blir inte så att jag kan göra det då ajg kollar på film då :I

Jag har ett 6870 som drar in 270mhash/sek och under de ~3veckor av minande (de flesta nätter, några morgonar spelar och ser på film med datorn annars) så har ja dragit in drygt 400kr till mitt vanliga konto och innan tjänsten coinpal vart nedstängt så minade jag in typ 200 kr till ett paypalkonto.

Nu har värdet på bitcoins stigit ännu mer och det är inget problem alls att dra in 100 kr per dag med ditt kort även fast du inte minar hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Jag har ett 6870 som drar in 270mhash/sek och under de ~3veckor av minande (de flesta nätter, några morgonar spelar och ser på film med datorn annars) så har ja dragit in drygt 400kr till mitt vanliga konto och innan tjänsten coinpal vart nedstängt så minade jag in typ 200 kr till ett paypalkonto.

Nu har värdet på bitcoins stigit ännu mer och det är inget problem alls att dra in 100 kr per dag med ditt kort även fast du inte minar hela tiden

Låter otroligt bra för en ung individ som jag, vad tjänar dom på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Låter otroligt bra för en ung individ som jag, vad tjänar dom på det?

Vilka är "dom"? Det är inget företag som betalar ut pengarna. Det är människor som av en eller annan anledning vill ha bitcoins och köper dem av dig. Antingen så spekulerar de i en värdeökning, eller så gillar de konceptet och vill stödja det, eller så vill de köpa någonting som för tillfället enbart säljs i BTC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

Vilka är "dom"? Det är inget företag som betalar ut pengarna. Det är människor som av en eller annan anledning vill ha bitcoins och köper dem av dig. Antingen så spekulerar de i en värdeökning, eller så gillar de konceptet och vill stödja det, eller så vill de köpa någonting som för tillfället enbart säljs i BTC.

dom, dom som köper det / ger mig pengar för coinsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

dom, dom som köper det / ger mig pengar för coinsen

Som anka2 sa så är det ungefär som att växla in/köpa dollar eller annan valuta för dina pengar, i detta fallet så säljer du bitcoins till folk som vill betala dollar för dom Och det är det många som vill.

Tänk dej att du har 10 dollar och sen växlar de till svenska kronor, på samma sätt växlar du bitcoins till kronor, de som ger dej pengar för dina coins är de som vill ha bitcoins, som sagt för att köpa något för dem, eller bara ha dem och köpa/sälja för att tjäna pengar då marknaden är ganska ostabil ( värdet stiger hela tiden ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Som anka2 sa så är det ungefär som att växla in/köpa dollar eller annan valuta för dina pengar, i detta fallet så säljer du bitcoins till folk som vill betala dollar för dom Och det är det många som vill.

Tänk dej att du har 10 dollar och sen växlar de till svenska kronor, på samma sätt växlar du bitcoins till kronor, de som ger dej pengar för dina coins är de som vill ha bitcoins, som sagt för att köpa något för dem, eller bara ha dem och köpa/sälja för att tjäna pengar då marknaden är ganska ostabil ( värdet stiger hela tiden ).

aja okej. Men då kanske jag borde ha ögonen öppna och inte sälja när som helst utan att "leka lite aktier".

underklockade memory-clocken så mycket det gick i catalyst control center och maxxade GPU clock, maxade 307.2, fast den håller sig ofta på 280-290 också :S
För memoriet verkar inte göra någon bost / lost då man under / överklockar det.
Att göra detta gav mig 10-20mh/s mer än innan och grafikkortet blir lite lite kallare verkar det som .D

Har nu både GPU och Memoriet på 900MHz istället för 1200 och 800 som jag tror är default.. något sånt är det allafall .P

Permalänk
Medlem

missklickade och tryckte på instant payment två gånger på deeptbit.net, skulle få 0.24 sen 0.02, men fick bara 0.02 och det står bara att 0.02 skickades i transaction record sakerna. vad ska jag göra?
allt drogs från kontot :I

Permalänk
Medlem

Nu ligger en (beta) av sweclockerspoolen uppe, ni kan nå sidan på swepool.no-ip.org. Mycket är påväg, jag har än så länge inte lyckats implementera utbetalning av bitcoins och lite till, men ni får gärna testa och skriva här i tråden om det blir något fel.

Vad tycker ni om namnet, Swepool?

EDIT: Utbetalning är fixat. Poolen är alltså av typen gratis och jag tar inga som helst avgifter för att hålla den igång.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta redan sagts men minandet använder i princip inte kortets memory clock vilket innebär att man kan nedklocka den rejält och ändå ha en bra hastighet

Jag kör med ett sapphire radeon HD 5870 vapor-x och har klocksen på 900/625 (gpuclock/memoryclock) och minar i stadiga 360-370Mhash/s

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

En lite rolig sak är att många begagnade ATI-kort nu är dyrare på ebay än vad de kostade som nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Nu ligger en (beta) av sweclockerspoolen uppe, ni kan nå sidan på swepool.no-ip.org. Mycket är påväg, jag har än så länge inte lyckats implementera utbetalning av bitcoins och lite till, men ni får gärna testa och skriva här i tråden om det blir något fel.

Vad tycker ni om namnet, Swepool?

EDIT: Utbetalning är fixat. Poolen är alltså av typen gratis och jag tar inga som helst avgifter för att hålla den igång.

"Registrera dig genom länken till höger och anslut sedan din miner till" ?

Ser dock ut att vara till vänster

Permalänk
Medlem

Aja det rullar på bra med mina specs, nu när jag tog "-v -w128" som man ska med kort ur 5xxx serien så får jag runt 333Mh/s

Så om du har ett sådant kort så skriv det under "extra flags" finns väl andra såna kommand till andra kort också

Permalänk
Medlem

Jag klantade mig tyvärr lite i registreringsformuläret så bitcoin adressen har inte sparats
Det är fixat nu, men för er som redan har hunnit regga sig slängde jag ihop http://swepool.no-ip.org/edit

Jag är väldigt ledsen för besväret.
Det är som sagt en beta, även om det här var onödigt klantigt.

Fixade även höger>vänster

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Nu ligger en (beta) av sweclockerspoolen uppe, ni kan nå sidan på swepool.no-ip.org. Mycket är påväg, jag har än så länge inte lyckats implementera utbetalning av bitcoins och lite till, men ni får gärna testa och skriva här i tråden om det blir något fel.

Vad tycker ni om namnet, Swepool?

EDIT: Utbetalning är fixat. Poolen är alltså av typen gratis och jag tar inga som helst avgifter för att hålla den igång.

Skrivet av Pie-or-paj:

Jag klantade mig tyvärr lite i registreringsformuläret så bitcoin adressen har inte sparats
Det är fixat nu, men för er som redan har hunnit regga sig slängde jag ihop http://swepool.no-ip.org/edit

Jag är väldigt ledsen för besväret.
Det är som sagt en beta, även om det här var onödigt klantigt.

Fixade även höger>vänster

Kul att ni har kommit en bra bit på väg. Skall testa poolen nån gång senare, namnet är helt okej tycker jag.
Det behöver inte vara gratis tycker jag. Ni kan alltid implementera möjligheten för donation (1% - 5%) i konton senare ifall man vill donera, eller skriva en adress för de som vill donera.

Skrivet av Anka2:

En lite rolig sak är att många begagnade ATI-kort nu är dyrare på ebay än vad de kostade som nya.

Det är nog nästan tusentals människor världen över som minar och AMD har nog fått fart på lite mer försäljning för sina GPU plötsligt. Varje dag läser man om hur folk planerar sina kommande miningriggar.
Själv planerar jag två riggar, och de kommer inom 10 dagar kanske. Det är kul att bygga ihop lite själv också.
Jag tror jag börjar ta det här lite seriöst, kanske för seriöst

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Lite statistik på sidan vore inte dumt, t.ex. totala Mhash/s antal testade shares osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Lite statistik på sidan vore inte dumt, t.ex. totala Mhash/s antal testade shares osv.

Det är påväg Just nu ligger poolen på ungefär 3GHash

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Hahaha,,fatta hur mycket penger ni kunde ha tjänat om ni lagt ned all denna tid på ett riktigt jobb.

Lite av ett pyramidspelspsykologi här, om man bara intalar folk att de kan tjäna pengar utan att göra något så jobbar de arslet av sig

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Vill bara säga till användare med användarnamn 1Nzn7XhbJrKmx9kVGXeZ att uppdatera din bitcoin-adress, annars kommer vi inte kunna betala dig. Du gör det på http://swepool.no-ip.org/change-address

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA