Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Om du gör som i min guide kan man spela hur länge som helst.

Märkte detta, det fungerar ypperligt.

Permalänk
Medlem

Jahapp, då har man gjort typ allt som går att göra i detta demo

Mycket kul spel! Ser fram emot release som fan!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StRANGER
Är det någon mer som har något vitt brus i de mörka partierna, som te.x den första cutscenen när de står i ett mörkt rum med någon brutta så är vitt brus över hela skärmen.

Det blev bestämt att våra cutscenes skulle bli mer "filmiska", så det lades på en filmgrain och en vignetting effekt. Personligen var jag aldrig något stor fan av någon av dem. Vill man bli av med dom kan man slänga på dom här på commandline: /filmgrain=0 /edgefade=0

Iofs så råkar just den där cutscenen var lite extra mörk, vilket gör att filmgrainet syns väldigt tydligt, det ser mer normalt ut i andra cutscenes. Edgefaden är på i själva spelet också, inte bara cutscenes, så man kan tjäna lite performance i spelet om man stänger av den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Det blev bestämt att våra cutscenes skulle bli mer "filmiska", så det lades på en filmgrain och en vignetting effekt. Personligen var jag aldrig något stor fan av någon av dem. Vill man bli av med dom kan man slänga på dom här på commandline: /filmgrain=0 /edgefade=0

Iofs så råkar just den där cutscenen var lite extra mörk, vilket gör att filmgrainet syns väldigt tydligt, det ser mer normalt ut i andra cutscenes. Edgefaden är på i själva spelet också, inte bara cutscenes, så man kan tjäna lite performance i spelet om man stänger av den.

Filmgrain kan se rätt snyggt ut, det är en stämningshöjare i bla L4D. I JC2 ser det mer ut som två halvtransparanta texturer med "mönstrat" brus som glider över bilden i olika riktningar. Det blir interferensmönster i bruset, inte så snyggt

Jobbar du på Avalanche? Sweet!

Edit: I så fall, några kommentarer till gubbarna i bakgrunden i cutscenen som sitter och bajsar i luften? XD

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Det blev bestämt att våra cutscenes skulle bli mer "filmiska", så det lades på en filmgrain och en vignetting effekt. Personligen var jag aldrig något stor fan av någon av dem. Vill man bli av med dom kan man slänga på dom här på commandline: /filmgrain=0 /edgefade=0

Iofs så råkar just den där cutscenen var lite extra mörk, vilket gör att filmgrainet syns väldigt tydligt, det ser mer normalt ut i andra cutscenes. Edgefaden är på i själva spelet också, inte bara cutscenes, så man kan tjäna lite performance i spelet om man stänger av den.

Haha okej, förstår att du var skeptisk till dem. Sen har jag aldrig riktigt förstått detta med filmgrain överhuvudtaget.
I dessa tider med HD/Full HD, LED/OLED och Bluray mm mm ska allt vara så klart och tydligt som möjligt men i spel så slänger man in ett "VHS-brus" för att "förhöja" känslan. Antagligen för att det ska framstå som verkligare(?) Ska man försöka lura sig själv till att tro att man spelar en film? I skräckspel så kan det väll passa om det ska va lite "gritty" men använder det aldrig själv.

Personligen vill jag gärna ha det så rent som möjligt. Tycker nästan att heat-haze´n är lite halvjobbig emellanåt, du har inga roliga commands till den med hehe.

Iaf, tack för tipsen. Det är i vilketfall ett riktigt roligt spel.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem

Om ni inte orkar hålla på med Cheat Engine så finns den här enkla lilla trainern, http://modmywhat.com/article/JustCause2DemoTrainer2Released-4...
Tabba ut och starta den när spelet är igång.
Unlimited ammo, ingen tidsbegränsning och låser upp hela världen, men det finns ingenting att göra där :).

Flög bort till staden

Permalänk
Medlem

Väääldigt snyggt spel. Verkligen. Och fan vad förvånad jag blev över att jag kunde lira med alla inställningar på MAX samt 2xaa och 16xaf, 1920x1080(automatisk?) med mitt halv sunkiga system:)(Japp fpsen tippar jag på är långt över 30 hela tiden). Måste vara bra optimerat!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Om ni inte orkar hålla på med Cheat Engine så finns den här enkla lilla trainern, http://modmywhat.com/article/JustCause2DemoTrainer2Released-4...
Tabba ut och starta den när spelet är igång.
Unlimited ammo, ingen tidsbegränsning och låser upp hela världen, men det finns ingenting att göra där :).

Flög bort till staden
http://i49.tinypic.com/2u45tvq.png

All data som hör till resterande världen är förstås inte med i demot. Lite dumt att ladda ner en massa gigabyte extra för sånt som inte ska vara med. Bara så ingen tror att staden ska se ut så här ... det du ser här i staden är s.k. landmark modeller, sånt som är tänkt att ses på mycket långt avstånd, och är därför extremt simpela. I demot ska man inte se staden annat än på håll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
All data som hör till resterande världen är förstås inte med i demot. Lite dumt att ladda ner en massa gigabyte extra för sånt som inte ska vara med. Bara så ingen tror att staden ska se ut så här ... det du ser här i staden är s.k. landmark modeller, sånt som är tänkt att ses på mycket långt avstånd, och är därför extremt simpela. I demot ska man inte se staden annat än på håll.

Ja jo jag vet :).
Någon som vet om det går att få tag på ett flygplan någonstans?

Permalänk
Medlem

fail att det inte stöder xp, annars ett intressant spel..

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Ja jo jag vet :).
Någon som vet om det går att få tag på ett flygplan någonstans?

Sköt ner ett sen dess har jag inte sett lr hittat något :/

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Ja jo jag vet :).
Någon som vet om det går att få tag på ett flygplan någonstans?

Det finns ett på flygplatsen där man startar "race"-uppdraget.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Hummus måste bara säga att ni verkligen har lyckats med spelet. Hoppas nu att det säljer som smör så att ni kan återanställa de som fick gå. Jag visar mitt stöd genom att köpa spelet.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Solklart köp för mig också! Vill påstå att det är ett top tre spel 2010 om inte tillochmed det bästa (återstår att se)

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli första spelet jag köper sen jag köpte World of warcraft för 5 år sen o de säger mycket!

Helt jävla underbart spel. Spelat demot i flera timmar!

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
fail att det inte stöder xp, annars ett intressant spel..

Inte fail på något vis. Någon måste ju vara först med att dumpa det numera antika DX9.

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Avstängd

Detta e så skoj, timelimit remover med +2 Trainer är ftw, leka runt hur mkt man vill!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Gjorde ett nytt steam acc för just cause 2 demot och köra med timelimit remover enbart det kontot är VAC bannat nu hoppas ni inte körde med era riktiga konton. Om ni hacka demot.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Så länge man inte spelar CS så skiter man väl i VAC...

Visa signatur

Herrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
Gjorde ett nytt steam acc för just cause 2 demot och köra med timelimit remover enbart det kontot är VAC bannat nu hoppas ni inte körde med era riktiga konton. Om ni hacka demot.

Herregud det gjorde jag, om det är bannat vet jag inte vad jag gör!!!
Helvete!
Edit: Kan man ens bli vac bannad? jag menar det är ju inte multiplayer, och inte gjort av valve.

Permalänk
Medlem

Jag körde med Cheat Engine och jag är då inte VAC-bannad. Jag tror man bara blir det om man fuskar på multiplayerspel från Valve.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Så om du spelar online med ett crackat spel på steam så blir du inte bannad juste, jag tror valve vill behålla sin platform för sig själva

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
Så om du spelar online med ett crackat spel på steam så blir du inte bannad juste, jag tror valve vill behålla sin platform för sig själva

Vad menar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
Så om du spelar online med ett crackat spel på steam så blir du inte bannad juste, jag tror valve vill behålla sin platform för sig själva

Vad babblar du om? Just Cause är inte ett onlinespel. Fuskar du på ett onlinespel som Valve gjort som använder sig av VAC så blir man bannad.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Spelet använder inte ens VAC och du blir inte VAC bannad i icke-VAC spel..

Hur tror ni folk fuskar i singleplayer spel via steam?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Jag blev inte VAC-bannad av att spela med en trainer som tog bort time limit och gav mig obegränsat med pengar och ammo.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Vet att det är en smula långsökt att bli bannad för det, men risken finns och med över 70 köpta titlar på mitt steamkonto så vågar jag inte prova, därför lirar jag demot helt lagligt.

Hummus: Känns som en jävligt longshot då jag inte ens vet vad du jobbar med på Avalanche, men om ni vill ha emot buggar så kan jag säga att siktet blir fuckat när något kommer mellan skärmen och gevärspipan. Exempelvis om jag sitter i en tank och skjuter bakåt medans jag åker frammåt och kommer till ett staket som kameran åker igenom så vänder sig siktet helt plötslig på en nanosekund och skjuter frammåt istället.

Som sagt, jävligt longshot men har du långtråkigt en lunch nån gång kan du ju nämna det för nån utvecklare

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
http://img156.imageshack.us/img156/4778/democomplete.png

Jahapp, då har man gjort typ allt som går att göra i detta demo

Mycket kul spel! Ser fram emot release som fan!

hur kan du ha 38 min kvar på demot man får ju bara 30 min att spela ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
hur kan du ha 38 min kvar på demot man får ju bara 30 min att spela ?

Kolla på sida 2 i denna tråd så får du se. Jag har låst timern med Cheat Engine, sen får man "demo time extended" när man gör vissa grejjer, så jag hade 38min kvar till slut.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB