Permalänk
Medlem

Tror inte man kan bli vac-bannad för det. Just Cause 2 skyddas inte av vac. Kolla själva, gå in på store och kolla först något valve onlinespel, så står det i beskrivningen att man kan bli vac bannad om man fuskar. Jämför med just cause 2, det har ingen vac-stämpel

Permalänk
Medlem

Det står klart och tydligt varför och hur man blir VAC-bannad på Steams hemsida. Om man joinar en "Secure"-server i ett VAC-spel med kända fuskmetoder är det kört. Det är däremot fritt fram att fuska i övrigt, till och med online.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Var hittar man demon till PC om man vägrar steam?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Var hittar man demon till PC om man vägrar steam?

Installationsfilen kan du få tag i på annat håll (Googla). Det tjänar dock ingenting till då du kommer behöva Steam för att starta spelet när det väl är installerat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
Installationsfilen kan du få tag i på annat håll (Googla). Det tjänar dock ingenting till då du kommer behöva Steam för att starta spelet när det väl är installerat.

Suck!
Varför?

Permalänk
Medlem

för att steam är sk fasistmjukvara. störande men man kan väl leva med det. och som legitimerad cd bortslarvare är jag glad att steam finns även om det kan va störande ibland.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Suck!
Varför?

För att Steam erbjuder en komplett "plattform" fullt jämförbar med vad som finns på konsollerna, plus en massa annat smått och gott utöver det. Vi har inget särskilt behov av någon annan lösning då allt vi behöver finns i Steam. Steam är dessutom väldigt spelar-vänligt. Man får automatiska uppdateringar och som utvecklare får vi krasch-rapporter automatiskt och kan fixa och deploya patchar omgående. Vi kommer strax att släppa ett spel i betydligt bättre kvalitet än demot just för att vi genom Steam fått krasch-rapporter och kunnat fixa en bunt buggar som aldrig hittades via den normala QA då vi inte har tillgång till alla miljoner kombinationer av hårdvara som finns.

Jag förstår inte vad man kan ha för skäl till att "vägra Steam". Jag ser iofs gärna konkurrenter till Valve på online distribuering, men just nu har jag svårt att se någon bättre vän PC-gamers kan ha än Steam. Utan Steam tror jag många publishers skulle droppa PC-stödet till många spel. Och Steam invaderar inte ditt system som många DRM grejer gör.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
För att Steam erbjuder en komplett "plattform" fullt jämförbar med vad som finns på konsollerna, plus en massa annat smått och gott utöver det. Vi har inget särskilt behov av någon annan lösning då allt vi behöver finns i Steam. Steam är dessutom väldigt spelar-vänligt. Man får automatiska uppdateringar och som utvecklare får vi krasch-rapporter automatiskt och kan fixa och deploya patchar omgående. Vi kommer strax att släppa ett spel i betydligt bättre kvalitet än demot just för att vi genom Steam fått krasch-rapporter och kunnat fixa en bunt buggar som aldrig hittades via den normala QA då vi inte har tillgång till alla miljoner kombinationer av hårdvara som finns.

Jobbar du hos Avalanche eller?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Jobbar du hos Avalanche eller?

Kolla tråden så ser du att det är just det han gör.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
För att Steam erbjuder en komplett "plattform" fullt jämförbar med vad som finns på konsollerna, plus en massa annat smått och gott utöver det. Vi har inget särskilt behov av någon annan lösning då allt vi behöver finns i Steam. Steam är dessutom väldigt spelar-vänligt. Man får automatiska uppdateringar och som utvecklare får vi krasch-rapporter automatiskt och kan fixa och deploya patchar omgående. Vi kommer strax att släppa ett spel i betydligt bättre kvalitet än demot just för att vi genom Steam fått krasch-rapporter och kunnat fixa en bunt buggar som aldrig hittades via den normala QA då vi inte har tillgång till alla miljoner kombinationer av hårdvara som finns.

Jag förstår inte vad man kan ha för skäl till att "vägra Steam". Jag ser iofs gärna konkurrenter till Valve på online distribuering, men just nu har jag svårt att se någon bättre vän PC-gamers kan ha än Steam. Utan Steam tror jag många publishers skulle droppa PC-stödet till många spel. Och Steam invaderar inte ditt system som många DRM grejer gör.

Enda negativa jag ser med Steam är att spelen kostar mer där än i butik. Vilket iofs är både bra och dåligt. Bra därför att då kan butikerna överleva ett tag till, och dåligt förklarar sig självt Ingen fysisk produkt, om inte Steam funkar så är det inte alltid du kan spela osv.

Jag köper nästan bara spel via Steam numera. Däremot tycker jag det är synd att utvecklarna hellre gör spel till konsoller än till PC. Det kan ju inte enbart bero på piratkopieringen.

Permalänk

@Hummus:
Du råkar inte veta ifall steam kommer supporta en cdkey som man har köpt i butik (som vissa spel gör)?
Finns ju en "register game" funktion där man kan skriva in cdkey på spel man har köpt, så jag bara undrade ifall du vet om det kommer funka på Just Cause 2.

Nu kommer jag ju köpa det, och förmodligen via Steam, men det är ändå 130 kr billigare att köpa i butik (med 10% pre-purchase rabatten inräknat).

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Har prövat demot X antal gånger nu och måste säga att det inte riktigt biter sig fast hos mig, tror jag väntar med tills spelet blir billigare och köper God Of War III istället!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Har prövat demot X antal gånger nu och måste säga att det inte riktigt biter sig fast hos mig, tror jag väntar med tills spelet blir billigare och köper God Of War III istället!

Hur är det möjligt? Jag har fan knarkat sönder demot, kan inte sluta spela

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Hur är det möjligt? Jag har fan knarkat sönder demot, kan inte sluta spela

Likadant här. Spelat 23 timmar enligt Steam, vilket ju får anses vara helt okej för en demo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Hur är det möjligt? Jag har fan knarkat sönder demot, kan inte sluta spela

Ingen aning, spelet har alla ingredienser men det är nått jag inte riktigt gillar med det...
Skall nog ge det en chans som sagt när det faller i pris en aning!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
@Hummus:
Du råkar inte veta ifall steam kommer supporta en cdkey som man har köpt i butik (som vissa spel gör)?
Finns ju en "register game" funktion där man kan skriva in cdkey på spel man har köpt, så jag bara undrade ifall du vet om det kommer funka på Just Cause 2.

Nu kommer jag ju köpa det, och förmodligen via Steam, men det är ändå 130 kr billigare att köpa i butik (med 10% pre-purchase rabatten inräknat).

Oavsett om du köper online eller på skiva får du exakt samma produkt. Båda använder Steam. Så enda skillnaden är att om du köper skivan så slipper du ladda hem typ 4.5GB data, men i övrigt funkar det precis likadant, du får uppdateringar automatiskt från nätet, achievements och allt annat precis som den nedladdade versionen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Oavsett om du köper online eller på skiva får du exakt samma produkt. Båda använder Steam. Så enda skillnaden är att om du köper skivan så slipper du ladda hem typ 4.5GB data, men i övrigt funkar det precis likadant, du får uppdateringar automatiskt från nätet, achievements och allt annat precis som den nedladdade versionen.

Ok, jo så långt är jag med. Men jag undrar om det gick att få in koden från skivan i steam så att jag i framtiden när skivan har försvunnit, kan tanka ner det via steam?
Jag tvivlar eftersom det så vitt jag vet endast är Valves egna spel samt ett fåtal andra som har stöd för detta men tänkte att jag skulle kika med dig ändå.

*EDIT*
Glömde visst att läsa att båda använde steam så ignorera ovanstående.

*EDIT 2*
Såg nu att det på webhallen släpps innan det på Steam. Hur går det ihop ifall det i slutändan ska köras via Steam ändå?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Skivorna är tryckta och finns säkert i lager hos butiker redan, så nog kan en och annan butik kränga skivan innan, men för att användaren ska kunna slutföra installationen krävs att spelet släpps officiellt på Steam.

Permalänk
Medlem

hatar att få ett steam spel innan det släpps. fick empire total wars 1 dag innan fick man sitta och kolla på skivan en dag.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Helnoobig fråga från en som bara har tankat spelen från steam. Hur går det till rent praktiskt?
Får man välja något steamkonto under installation från skiva och lägger det sig automatiskt i steam games katalogen?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Helnoobig fråga från en som bara har tankat spelen från steam. Hur går det till rent praktiskt?
Får man välja något steamkonto under installation från skiva och lägger det sig automatiskt i steam games katalogen?

och hur funkar det med att sälja spelet begagnat sen? Det borde bli omöjligt om spelet blir knutet till ett Steamkonto.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Helnoobig fråga från en som bara har tankat spelen från steam. Hur går det till rent praktiskt?
Får man välja något steamkonto under installation från skiva och lägger det sig automatiskt i steam games katalogen?

Ett konto du loggar in på antagligen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Helnoobig fråga från en som bara har tankat spelen från steam. Hur går det till rent praktiskt?
Får man välja något steamkonto under installation från skiva och lägger det sig automatiskt i steam games katalogen?

Du loggar in på ditt konto under installationen. Har man inget konto kan man skapa ett direkt i installationen. Det hamnar bland alla andra Steam spel precis som om du köpt online.

Permalänk

Med andra ord exakt på pricken samma sak som att köpa det via Steam fast billigare och slipper tanka. Nu gillar jag iofs att stötta Valve, men i det här fallet blir det nog att spara några egna kronor och köpa det i butik istället. Har över 70 köpta spel på steam så dom klarar sig nog utan mig den här gången.
Så länge jag kan tanka ner det igen den dagen jag har sumpat skivan så...

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Installerade steam enbart för demot och njäää.
Det finns en gräns på vad som är roligt och orealistiskt och vad som är tråkigt och orealistiskt.

Det är för tusan godmode från första början!

Steam är avinstallerat!

Permalänk

Tråkpelle
Själv drog jag precis igenom demot för vad som kan bara vara uppåt typ femtione gången nu. Upptäcker fan nya saker att göra hela tiden.

Det bästa med hela spelet är just att det inte är så jävla korrekt, all fokus ligger på action och det smiskar skiten ur alla andra spel på just den punkten. Typ som en Hollywoodrulle, kanske inte helt korrekt alla gånger men ska det vara action, ska det vara Hollywood.

Sen är grapplinghook och fallskärmen ett gigantiskt plus som löser den enorma tristess som de flesta andra "openmap" spel har när man ska ta sig runt på kartan.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Någon som lekt med benchmarket som kom med sista patchen?

Mina poäng:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Någon som lekt med benchmarket som kom med sista patchen?

Mina poäng:
http://www.humus.name/temp/JC2Demo_5870.jpg

vilken 5800 serie grafikkort har du

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Mest för ögongodisets skull. För att uppnå en mer önskvärd framerate (även om 30 bilder per sekund i spelet i fråga i allra högsta grad är spelbart) brukar jag slå av SSAO och Enhanced Water Detail.

Permalänk
Avstängd

Stäng av SSAO.. ni får en avg fps på 60 istället för hela 30.
SSAO gör inget förutom att döda FPSn och se halvtaskigt ut, det är inte realistiskt att ha skuggor PÅ fötterna, tycker dom dynamiska som redan finns är bättre. Det är samma sak med HBAO I BFBC.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200