Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Öhm, har "förlorat" mina unlocks jag fick när jag köpte limited edition. (iaf vapnen, thompsonen och AKSU´n eller va den heter).... någon mer som har samma problem?

Testat att starta om osv men är fortfarande borta. :S

Känns ju värt o köpa limited edition för att sedan få grejerna borttagna efter 2 dagar? x)

Sedan så har det random börjat "frysa" och krascha...

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk

Jag har fått igång mitt nu, kraschade som sagt förut. Ändrade directx till 10 i settings.ini sen så startade jag spelet som administratör.

funkar prima!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Jag kan inte regga min BF1942 nyckel på veteran sidan.
Får meddelandet att nyckeln redan är nyttjad.

Men det stämmer inte, jag är enda ägaren och aldrig delat nyckeln med nån.
Nån som har samma problem?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Mitt exemplar från kära dustin verkar ha fastnat i posten stockholm. Det är så man blir skogstokig =/ Kanske lika bra med tanke på allt skit som skrivs här iofs:p

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfresh
Jag kan inte regga min BF1942 nyckel på veteran sidan.
Får meddelandet att nyckeln redan är nyttjad.

Men det stämmer inte, jag är enda ägaren och aldrig delat nyckeln med nån.
Nån som har samma problem?

Jag får också samma problem. Dessutom med Road to Rome och Secret Weapons.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Vad innebär det egentligen? Hur går jag tillväga för att göra det? Har kikat runt lite i menyerna men har inte funnit något vettigt.

Eller så joinar ni en tom server bara?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doxx
Jag får också samma problem. Dessutom med Road to Rome och Secret Weapons.

Vad händer när man reggar spel på sidan där? Får man nåt special man kan använda i spelet?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Jag undrar hur DICE efter nästan 10 års battlefield inte kan göra världens bästa server browser. Varför gör dom den värdelös med flit? Finns ingen annan anledning till att den suger förutom att dom VILL att den ska suga. Man förstår verkligen inte värför.

Hardcore filter, min-max player filter, max-min ping filter + andra saker jag har glömt nog.

Och:

- Squad kick funktion ( så jäääääääääääävla trött på att någon sniper lone wolf idiot joinar squaden när det är solklart dom andra 3 spelar tillsammans).
Squad LOCK funktion, man skulle undra varför det saknas Squad KICK så den som skapade squaden kan kicka.

- Team kill punish / forgive system. Redan blivit dödat av några idioter som jag sköt av misstag, nu fan fick dom deras revenge... vilka jävla idioter det finns online alltså.

- Chatta när man är död, åtminstone kunna läsa jävla chatten när man är död.

- Stickey keys från betan är kvar och det är inte MIN DATOR. det är ett känt problem.

- För lång delay från att man trycker på J/K/L för att chatta tills man kan börja stava, jag missar första bokstaven hela tiden.

Sjävla spelet är kul som fan och jag älskar spelet.
När man spelar i en bra squad är det helt sjukt roligt och poängen pumpar in som belöning, jag är redan Rank 21.

Synd att efter "beta" på 3 olika platformar finns det fortfarande självklara problem som syns efter 10 minuters spelande och en server browser från 1995.

ps: skulle posta detta på EA forum men kika på hur forumet där ser ut så förstår ni

squad lock finns ju? eller har jag missupfattat vad du menade.

TK punish/forgive hade varit trevligt, slängde in en handgranat i ett rum. en annan snubbe springer in där och tar skada men dör inte. Lite senare när jag står och kör UAV så kommer den J**eln och spränger mig med c4... :/

Tycker det är dåligt att om man plockar upp ett kit med en unlock som man inte har själv. så försvinner requirements ur "weapons and gadgets" menyn, precis som om man låst upp den.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Fick hem mitt spel igår, har inte kunnat spela multiplayer alls då det inte går att skapa ett nytt konto, någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem

lyckades ha M1 dom 3-4 första matcherna, sen dess är den borta.
Antar den kommer lika så alla andra lösningar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Relik 📜

Kan hålla med om squadsystemet, det är verkligen rätt värdelöst.
Halva tiden går åt till att hamna i samma squad som polarna för att någon random idiot har hoppat in och vägrar flytta på sig, trots att man ber snällt i chatten och så vidare. Ännu bättre när imbecillen i fråga sitter som sniper fyra mil bort och gör exakt ingen nytta.

Sedan, när man ÄNTLIGEN är tillsammans, är det lite 50/50 om det gäller till nästa runda, servern verkar ha noll "respekt" för att man är "Friends" eller liknande utan flyttar folk friskt mellan lagen. Då börjar hela jippot om igen och halva rundan hinner gå.

Andra saker som inte känns helt OK..
* Tanken på ökenbanorna, är det tänkt att man ska ha solglasögon på sig där? Är ju kopiöst ljust, kan väl inte vara meningen?

* Friendslistan är fortfarande lite jeopardy om man kan lägga till eller hoppa in på polare.

* Etiketterna i scorebaorden! Jösses amalia, hur fan kunde det gå igenom QA? Helt otroligt, man ser det ju direkt!

* Man tappar unlocks till höger och vänster.. Min kära Saiga är lite varannan gång om den dyker upp i listan, även om allt annat finns.. När jag dör kan den komma fram ibland, annars behövs det quit/join.

Sammanfattningsvis dock, trots alla brister.. Bästa multiplayerupplevelsen jag haft i de flesta kategorier. Fruktansvärt tight och roligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfresh
Jag kan inte regga min BF1942 nyckel på veteran sidan.
Får meddelandet att nyckeln redan är nyttjad.

Men det stämmer inte, jag är enda ägaren och aldrig delat nyckeln med nån.
Nån som har samma problem?

Möjligt dom har stängt av funktionen för tillfället har provat nu i flera dagar min satans 1942 nyckel funkar icke..

Permalänk
Medlem

Och där dog loginservern igen, innan det så blev jag kickad av PB så fort jag gick in på servrar även fast det fungerade bra i 2 timmar..

Permalänk
Medlem

"Unable to login please try again." Ok, try again. "You have been signed out blablabla" Jag som ville in och snipra lite, får väl vänta då även om jag suttit och taggat hela dagen. -.-

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Väldigt buggigt (Lite Stalker klass med tanke på antalet problem.), men väldigt kul spel, det är min dom så här långt.

Rätt typiskt att mitt 4870x2 verkar ha valt den här helgen att gå sönder, ska sätta mig och verifiera att det är kaputt om en stund så fort jag fått tillgång till bägge datorerna här hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
"Unable to login please try again." Ok, try again. "You have been signed out blablabla" Jag som ville in och snipra lite, får väl vänta då även om jag suttit och taggat hela dagen. -.-

Jag får samma felmeddelanden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | i5-13600KF | MSI Pro Z690-A DDR4 | ASUS RTX3080 TUF OC | Corsair 32GB | Corsair HX850W M | Acer Predator 27" | Win10 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iveco
Jag får samma felmeddelanden.

+1... säger att jag redan loggat in, och att jag loggas ut pga detta... sedan verkar det som om mitt nätverk dör i någon minut efter varje EA serverkrash :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Eller så joinar ni en tom server bara?

Det känns inte riktigt som en bra lösning. Aja jag tycker iaf att det är en klar nackdel att man inte kan hosta egna servrar. Vi får se hur det spelar ut sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear

Ja, sluta gnäll.

Det är väl snarare EA som håller i servrarna, och inte DICE?

Och uppenbarligen går det att spela för vissa, så du gör väl nåt fel då.

NU går det ju spela (efter en väntan på att server browsern ska hitta servrar.. )
Bläddra tillbaka några sidor så ser du ju att samtliga som haft problem med att spela då deras utedass till servrar inte pallade trycket, så nej det är inte jag som gör något fel..

Man märker ju att spelet är långt ifrån vad det borde vara..

Jag kommer inte sluta klaga (eller gnälla, whatever suits you best) fören jag får det spel jag betalat för dvs ett spel som inte känns att vara i BETA stadiet. Och jag är ju inte precis den enda som är missnöjd med detta, kolla bara denna tråd..

Tycker förövrigt att man ska kunna filtrera bort servrar med hög ping när man söker servrar, det är något som borde finnas i alla spel då majoriteten helst vill köra på servrar under 100 ping... Hur kan dom efter alla dessa år av speltillverkning glömma en sån simpel sak som det?

Visst spelet är i sig fantastiskt roligt (om man hamnar med vettiga spelar och inte såna som bara försöker farma frags) MEN dom hade kunnat vänta ett tag med att släppa det så man slipper sitta och störa sig på alla missar..

EDIT: haha och vad nu då? Är servrarna nere igen eller vad? Nääää jag ska inte gnälla, har ingen rätt att göra det! eller?

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
Jag som ville in och snipra lite, får väl vänta då även om jag suttit och taggat hela dagen. -.-

Suttit och väntat hela dagen på att få sitta still och vänta i ett spel..... Underbart

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Det står att jag har M1 Rifle, men jag kan inte välja den ingame :S varför?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Surt att servrarna ligger nere, vill ju spela nu när det är helg och allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Text

Klicka på ping så kan du sortera lägst > högst
eller högst > lägst

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira ikväll ? Adda SWE-Commander x)

Kanske är bra om jag lägger till min ålder också snart 17.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Klicka på ping så kan du sortera lägst > högst
eller högst > lägst

Jo det är ju sant, men hade vela kunna filtrera bort dem helt, finns väll ingen anledning att dom ens ska finnas mer på listan..

Permalänk
Medlem

klart att man har rätt att gnälla om saker och ting, Men om det hjälper är väl en annan femma.
Men Alla borde veta detta.
90% av nya spel har det svårt i början, mycket småfel, serverfel eller bara jobbiga buggar, ge det en stund så blir det nog bättre.

Permalänk

NOOOOOOO!!!! är servrarna nere!? WOOT! Måste kolla, hade ju tänkt panga lite.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doxx
Jag får också samma problem. Dessutom med Road to Rome och Secret Weapons.

Kan de va så att era nycklar är upptagna genom alla KEY Gens som folk laddar ner till sina pirat spel och reggar?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Det står att jag har M1 Rifle, men jag kan inte välja den ingame :S varför?

Har samma problem, helmysko...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Suttit och väntat hela dagen på att få sitta still och vänta i ett spel..... Underbart

Ja, för alla spelar sniper defensivt.