Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats lösa AKS-74U problemet?

Och vilka servrar Rekomenderar ni?

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem

Ni som lirar på PS3 eller
Xbox funkar det för er ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laforge
Någon som lyckats lösa AKS-74U problemet?

Och vilka servrar Rekomenderar ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Min AKS-74U kod fungerade inte. Allt annat funkade men inte den (köpte från gamersgate.com).

Håller med om att serverbrowsern är riktigt slö... dålig anslutning osv. Men när det väl funkar är spelet hur j*vla bra som helst. Riktigt kul att köra med polare över skype. Flyter på bra och det känns fan som man är i en film ibland

Det är 3 koder som du har: Serial 1, 2 och 3.
Serial 2 och 3 är "unlock codes". Du aktiverar dom genom att att starta spelet och skriver in koderna under "Multiplayer->Redeem codes "

Permalänk
Medlem

nån mer som inte kan logga in? satt och spelar precis och slängdes ut.. och nu går de inte att logga in igen

Visa signatur

Burn IF performance

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunken1
nån mer som inte kan logga in? satt och spelar precis och slängdes ut.. och nu går de inte att logga in igen

Om du läser några poster tidigare så är de ganska många som säger samma sak om och om igen....

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunken1
nån mer som inte kan logga in? satt och spelar precis och slängdes ut.. och nu går de inte att logga in igen

Deras nät är överbelastat (EA), men:

Citat:

We are also working on making another new server over the weekend as EA has set up some dedicated front-end boxes just for Battlefield Bad Company 2 which we will update the server to use and should work to improve the stability of connections to EA for everyone.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...
http://blogs.battlefield.ea.com/

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in Har spelat hela dan typ och har inte haft problem förrens nu

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Det är 3 koder som du har: Serial 1, 2 och 3.
Serial 2 och 3 är "unlock codes". Du aktiverar dom genom att att starta spelet och skriver in koderna under "Multiplayer->Redeem codes "

Du menar CD-keyn + AKS74U keyn och Ltd Keyn?

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alex5555
Kan inte logga in Har spelat hela dan typ och har inte haft problem förrens nu :S Någon annan som inte kan logga in?

L2READ

Permalänk
Medlem

Kan ju inte påstå att BC2 fungerar bättre än MW2. Server browser är allt fuckad, joinar spel som inte är fulla men ändå. Grafiken är glossy om fasen men men.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

BC 2 har en twitter där ni kan läsa om hur det går med det mesta. Just nu är 360 servrarna nere tyvär. Feck!

http://twitter.com/OfficialBfbc2

Permalänk
Medlem

Ja de är ju bra att dom säger vad som händer med pc, inte ett ljud!

EDIT: De där var 3 timmars sen ^^

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-BoR
BC 2 har en twitter där ni kan läsa om hur det går med det mesta. Just nu är 360 servrarna nere tyvär. Feck!

http://twitter.com/OfficialBfbc2

hade detta varit 360 forum så ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Kan ju inte påstå att BC2 fungerar bättre än MW2. Server browser är allt fuckad, joinar spel som inte är fulla men ändå. Grafiken är glossy om fasen men men.

Skillnaden är ju att det kommer bli bättre med BC2. Medan med MW2 blir det ju bara sämre och sämre!

Permalänk
Medlem

Nån annan som precis blev disconnectad å sen inte kan logga in igen eller? Både jag och en polare blev det.. å nu blir det bara failed to connect to EA servers.. verkar ju vara ett vanligt problem, men hur lågnt måste man vänta innan det fukar igen tro? Eller är det lika bra å gå på ölen istället å vänta tills imon?

Permalänk
Medlem

Man borde köra en conquest eller Rush kanske på deras server park så de sköter sig bättre

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem

verkar funka nu... (kors i taket )

Permalänk
Medlem

ang server browsern, dom som vill speeda upp, klicka på den tryck cancel sen tryck på sök så går det fortare.

sen att folk blir disc,kicka, u name it.
Vi vet, EA vet, dice vet.
Inget nytt, kommer garanterat vara så resten av helgen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
ang server browsern, dom som vill speeda upp, klicka på den tryck cancel sen tryck på sök så går det fortare.

sen att folk blir disc,kicka, u name it.
Vi vet, EA vet, dice vet.
Inget nytt, kommer garanterat vara så resten av helgen.

Bara jag som inte kan adda servers till favorites ?

Visa signatur

Datorn : Antec 300, Amd Phenom X4 965 , Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, Crossfire med Radeon 5850, Corsair HX650+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volfram
verkar funka nu... (kors i taket )

nope... funkar inte för mig iallafall....

Permalänk
Medlem

Failed to connect. Idag igen? Lärde dom sig inte av igår

Hur som, helskönt spel

Permalänk

Köpte spelet i torsdags, och kan FORTFARANDE inte spela!
Får alltid fail to connect! Hur löser man det?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Kolla vilka som var inne och lira med mig på en Gotland server

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kossan90
Kolla vilka som var inne och lira med mig på en Gotland server

BILD

Frågade du inte varför M1 Garand inte funkade?!

Permalänk
Medlem

Går ju inte att komma in fortfarande.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Jodå....

Permalänk
Medlem

Kossan, jag har 24" och inte ens då går det att se hela bilden... Thumbnail eller minska ner den.

F.ö. skulle jag också vilja möta någon av utvecklarna. Skulle vilja veta hur dom bestämde vilka som skulle få vara på fodralet av spelet.

Permalänk

Var det där verkligen riktiga Dice? Några hette ju [Dice] och andra bara Dice.

Kanske bara jag som är petig

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem

haha! fick det att funka!
går inte att logga in normalt för mig, men lekte lite med att trycka på allt som hade med multiplayer att göra... tryckte på "redeem code" och vips, så loggade jag in... testa, vet inte om jag bara hade tur... men värt ett försök

Permalänk
Medlem

Alltså ni som klagar över att ni inte kommer in trots att det finns spots så behöver det inte vara spelets fel. Ibland brukar man reservera spots för admins (även fast det nuförtiden är vanligare att kicka allteftersom slotsen behövs)