ATCS 840 Blue Power av Wolverine

Permalänk
Medlem

extremt jävla snyggt Kan man typ betala dig för att fixa till sitt chassi?

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem

HAHA, Alltid20 just hit the rock bottom, :EGD

Permalänk
Medlem

Mycket fint bygge + bilder!

Bra jobbat *applåder*

Hoppas på att se mer snart!

Permalänk
Medlem

Helt sanslöst att någon kan bli så avundsjuk på någons bygge och moddning att han måste dra in ANDRAS byggen UTAN moddning och sedan säga att han bygger allt för sig själv. Dessutom att han har råd med allt ur egen ficka.

Var av första posten på forumet är ett rop på hjälp jag klarar inte av att bygga min egen dator och är villig att betala för hjälpen.

Hur lågt kan man sjunka.
Detta måste vara en ribba längre ner än botten.

Tycker synd om Wolverine som bygger och moddar för att sedan visa upp det för allas glädje och inspiration och sedan får skit för det av någon som inte orkar se utan avundsjuka.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Asså alltid20. Nu har du verkligen skämt ut dig. Nån proffsmoddare är du nog inte iaf, men ber om ursäkt för att jag sa att din hjärna var en fryst ärta, hade nog fel, visste inte att en ärta kunde förångas, men du är ett levande bevis för att det är möjligt

Nu tycker ja att vi ger alltid20 en chans att förklara varför han gjorde som han gjorde och sen låta mod göra som dom vill med ban, sen diskuterar vi bara vad vi tycker om Wolverine's modd. Vad jag tycker iaf!

//Knape

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzz
Ah,
Nej men det kan ju faktiskt ha hänt.

Men vilken otrolig slump att han troligen heter samma som du efter infon han uppgett;

är extremt lik den info. som visas i din egen profil;
http://www.sweclockers.com/profil/?id=145151

Eller ... Det förstås. han gick in och ÄNDRADE den samtidigt som han gjorde posten på ditt konto.

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem

Sjukt imponerande arbete!

Designmässigt tycker jag inte det är stilrent dock. Det första jag skulle göra är att ta bort loggan

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Riktigt fint
Kändes lite smått kladdigare än dina andra byggen men fortfarande en av de snyggaste datorerna jag sett, Keep up the good work

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Inaktiv

Riktigt fint, föredrog vad du gjort på insidan mest.

Kul med dessa artiklar, hoppas det blir fler framöver.

Permalänk
Medlem

Det gör mig uppriktigt sagt besviken över folk i allmänhet att läsa den här tråden.

Här har vi en enormt duktig kille, som tar sig tid och energi att först bygga, och sen dela med sig av resultatet till oss läsare - och så har en del mage att bara spy galla över det ena och det andra som är fult, dåligt och så vidare...
Vad är det för fel på er?

OK, att man inte gillar färgval eller design, men give the man some credit för hantverket i alla fall!

Jag personligen tyckte det var fantastiskt, jag önskar verkligen att jag hade din talang!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

grymmt arbete och jag gillade speciellt gravyren på ssderna (säger man så?)
det var lite mycket av det goda bara. jag tycker mer om när det är lite cleanare. men vilket jävla jobb. har sett dina andra byggen. keep up the good work

Permalänk
Avstängd

Hejsan [WP@]Wolverine!

Jag tyckte det var riktigt fint gjort även om jag inte tycker att allt blev snyggt så har du visat prov på att du är extremt duktig. Jag har sett de flesta av dina byggen och måste säga att du är en otroligt stor inspirations källa för mig.

Men hur börjar man egentligen? Jag skulle vilja börja modda lite eftersom jag tycker att det verkar kul. Har tillgång till en Antex 300 och en trådlös dremel.
Vart får du din inspiration ifrån, alla mönster etc etc, tycker att det är fascinerande och önskar dig lycka till i fortsättningen!
Vad gör du med alla hårdvara och sådant du får behålla, säljer du det eller hur funkar det? Tror nog inte du behöver ha 25x Speldatorer hemma:)

MVH
Marko

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag skulle bara vilja påpeka en liten detalj. Det finns massor av design och byggproffs överallt som gärna basunerar ut sin egen förträfflighet dock är det så att 99% av dessa inte kan visa upp en enda sak dom byggt vilket gör deras kommentarer väldigt svårt att ta på allvar. Jag har inga problem med att bygga med vattenkylning och att montera en sådan har absolut inget med skicklighet att göra. Jag känner personligen flera av de mest kända moddarna i världen och att bygga med vattenkylning är något som dom väljer att göra ibland och ibland inte.

Om du är ett sådant otroligt ess på byggen så varför står inte företagen i kö för att ge dig hårdvara och resor till event på olika ställen i världen? Men jag antar att du som de flesta andra helt enkelt inte kan leverera det som utlovas. Mina missöden med vattenkylning har ingenting med min förmåga att bygga med den jag har haft grym otur med läckande vattenblock, spruckna tankar mm mm. Dessutom är vattenkylningskomponenter väldigt svårt att bli sponsrad med och om man som jag inte har cash att köpa själv för så blir det inget byggt med vatten.

Jag vet exakt vad jag kan och inte kan och jag har vinster i 20+ Moddningstävlingar som resulterat i runt 40000:- i kontanter och mängder av hårdvara, ett 20 tal publiceringar i tidnigar i England, Sverige och USA Jag är den enda byggaren någonsin som vunnit CPU magazines Mad Reader Mod 3ggr. Samt jag har 30+ artiklar publicerade på nätet samt ett 20 tal trogna sponsorer. Jag ser mig själv som glad hobby byggare men om man ser till mina prestationer inom byggandet så är jag ett proffs med meriter och du är ingen med stora åsikter.

(sorry till er andra för min rant men ibland lessnar man till efter att ha behållt sitt lugn i 7år)

hmm va arg jag blir på folk som låter som Alltid20 det är ren jävla avundsjuka från hans sida. du ska inte lyssna på sådann nollor (ursäkta ordvalet men jag blir bara så förbannad på folk som klandrar ner på andra). Jag har följt dina jobb ända sen du va moderator på detta forum så nog vet jag att du snackar för dig i detta fall. säger en en gång detta va ett förbannat snyggt bygge jag hade get dig alla 10or istället för dom jag nu get för att va snäll till många gallerier här på sweclockers

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Får mig att tänka på en dekaltrimmad 740 med neon kitt. Biltema mattsvart + roller.

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt hantverksarbete och gillar hela grejjen med täckplåtarna, men tyvvär ger jag dej "bara" 9,99/10 då jag är en sucker för sleeving:D

EDIT: En modd av 800D med vattenkylning och lite mysig gravering hade inte varit dumt:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skanky
Får mig att tänka på en dekaltrimmad 740 med neon kitt. Biltema mattsvart + roller.

Hehe... klockrent!

Permalänk
Medlem

Nu gillar jag inte den här typen av anti-minimalism, och tycker heller inte att det blev särskilt vackert, men det har ingen betydelse - det jag vill ha sagt är att du gjort ett otroligt bra arbete!

Jag är mycket imponerad över precis allt du gjort - god idérikedom, skickligt utfört, hög precision och detaljperfektionism - det uppskattas!

Själv sitter jag med ett nyköpt Fractal Design R2 och ska bara fixa resetknapp och i/o-led - nu får jag ju skämmas.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Alltid20 http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Ok jag börjar med att säga att jag är allt utom proffs byggare.Men vad som va eller är avancerat med detta bygge varken ser eller förstår jag!?!
Men kanske du tycker att avancerat och att grymma moddnings skills går ut på att färga vattnet i loopen blått eller kasta in en näve neon i burken. Nä hålla dig till duplo du där kan du blanda blå,grön,röd och gul hur du vill.

TACK till Wolverine för ännu ett av många roliga byggen....

//Canonized

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
Hantverksmässigt mycket bra, du lyckades med ditt o sponsorernas mål. Grattis till ett lyckat bygge.

Personligt tycker jag utsidan inte var stilren som är trenden nu för tiden. Vulgärt o skrikigt är så japanskt o så ute, det enda som fattades på ditt bygge var en drake för att vara en stock chassi från Lian Li, dvs jag o många andra vill ha en burk, men man ska inte tänka på att det är en datorburk som står där. Sen när nån frågar "vad är det" då svarar man stolt, det är min dator. O precis som en bil, öppnar man "huven" o visar "motorn" med ett leende. Kolla ferrari som visar upp sin läckra motor genom en glaslucka bak. Eller en gammal jänkare där man lyfter huven för o se den stora biffiga v8'an. En snyggt yttre där stilren styling är ledmotivet bygger jag efter. Sen så ska insidan vara ett snyggt mästerverk, ett motiv o gärna likt en bilmotor, läcker. Att cd'n fick vara utblottad är en miss tyvärr, passformen på fronten likaså.

Att du bygger som en hobby är uppenbart då proffsen bygger med vatten vilket du uppenbarligen har problem med. Att bygga med vatten har inget med prestanda o göra, det är ett tecken på skicklighet, trender är trender o omsätter miljoner. Du kan få min msn så kan jag lära dig hur man gör. Mitt senaste bygge fick jag vattenslangarna o likna extraktorgrenröret på en v-typad motor. Vatten är lättare o bygga än luft, om man vet hur man gör.

För alltid20 kan ju detta:

Citat:

Efter o misslyckats med mitt datorbygge, sabbat moderkort , söker jag nån duktig datorbyggare i stockholm som kan bygga åt mig/assistera. Det är ett avancerat bygge med vattenkylning och vill göra rätt denna gång. Så jag söker ett proffs, givetvis så betalar jag antingen timlön lr en överrenskommen summa.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

hahaha PLEAZE mästarN visa oss hur man gör !!!!!

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
En kompis hade problem med sin dator o skrev i detta forum via mitt login för o spara tid.

Förstår inte riktigt problemet.

Kunde inte du har hjälpt din kompis då??? DU ÄR ETT JÄVLA PROFFS JU!!!!!!:up:

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Medlem

Äckligt snyggt bygge, som alltid
Måste vara helt underbart att kunna pyssla med en hobby och få så bra stöd och uppmärksamhet från både företag och "fans". Keep up the good work!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
[WP@]Wolverine, du kanske skulle kunna hjälpa denna snubben i denna tråden http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=901543

Skrattar så jag gråter. Blir killen sedan bannad för att han inte kunde svälja stoltheten, utan istället valde att dra "kompislögnen", så har vi verkligen icing on the cake där

Okej att man inte gillar ett bygge, men att komma med hård kritik och påstå att man själv är duktigare, när man inte ens vågar visa upp sina egna verk, är ju bara löjligt.

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
Att bygga med vatten har inget med prestanda o göra, det är ett tecken på skicklighet, trender är trender o omsätter miljoner. Du kan få min msn så kan jag lära dig hur man gör. Mitt senaste bygge fick jag vattenslangarna o likna extraktorgrenröret på en v-typad motor. Vatten är lättare o bygga än luft, om man vet hur man gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
Efter o misslyckats med mitt datorbygge, sabbat moderkort , söker jag nån duktig datorbyggare i stockholm som kan bygga åt mig/assistera. Det är ett avancerat bygge med vattenkylning och vill göra rätt denna gång. Så jag söker ett proffs, givetvis så betalar jag antingen timlön lr en överrenskommen summa.

Så jävla klockrent att det måste citeras ännu en gång xD

Permalänk
Keeper of Traditions

Väldans va tyst alltid20 har blivit sen nån länkade till hans epic fail tråd

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
Ska lägga in lite klipp så ni kan få se ett snyggt bygge, inte mina men skillnaden mellan amatörplåtslagare som bygger datorer o riktiga datorbyggare.

Jag väntar med spänning på bilder på dina egna byggen. Visa gärna hur du tillverkar dem också?

Proffsmoddare tillverkar ju eget, eller hur?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing

Proffsmoddare tillverkar ju eget, eller hur?

Den lilla detaljen glömde alltid20

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Alltså fan den skulle jag vilja ha på bordet bredvid mig
jätte snyggt gjort !!

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Halvsnyggt chassi, men riktigt bra byggt. Skulle va kul att ha möjligheten att göra det du gör. Kämpa på, du gör ett bra jobb Järven.

Skulle verkligen vilja se alltid20 på riktigt, en bild på honom elller vad som helst, bara för att se mannen framför skärmen. Han är ju för kul!!! =D

Vi blir nog inte av med honom, han skapar ett nytt konto när han tänkt över vad han gjort och försöker igen. Men man lär sig av sina misstag.

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
Ska lägga in lite klipp så ni kan få se ett snyggt bygge, inte mina men skillnaden mellan amatörplåtslagare som bygger datorer o riktiga datorbyggare.

http://pici.se/546645

http://pici.se/546646

http://pici.se/546648

Såg ni, den sista var till o med blå.

Ja, dessa är välmonterade. Men alla ser de ju i princip likadana ut, alla har vattentarmar och lite olika färger? Vad är det egentligen som är moddat, allt ser tämligen standard ut? Fullständigt fantasilöst, tycker jag.

Är man ett "proffs" (Sveriges vanligaste felaktigt använda term?) om man kan dra lite vattentarmar utan att det ser allt för mycket ut som spaghetti?

Moddning är en konstform, inte en tävling i mest avancerade tekniska lösningar, eller?

OT: åter igen, just det här chassit gillade jag inte, men det är ju bara så det är med konst. Jag är fortfarande ruskigt imponerad över bygget! Att det saknade tarmar ser jag personligen som ett plus, det blir mycket mer stilrent utan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Förbannat snyggt helt enkelt! Här är sannerligen ett bygge man byggt med hjärtat. Stilrent och gravyren saknar motstycke! Är själv inte mycket för irriterande fönster och ljus som stör datoranvändningen men det är en smaksak! 5/5!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag e besviken, Eftersom jag sett tidigare arbeten så föll inte detta mig i smaken det minsta, Bättre lycka nästa gång.

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz. Noctua NH-U12P. ASUS MAXIMUS II FORMULA. Corsair Dominator 4gb. Sapphire HD4870X2. ANTEC P182B. Thermaltake 850W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcas
Jag måste säga att jag e besviken, Eftersom jag sett tidigare arbeten så föll inte detta mig i smaken det minsta, Bättre lycka nästa gång.

Du kände dig tvungen att posta och förklara att smaken är som baken

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Du kände dig tvungen att posta och förklara att smaken är som baken

Ja får han inte skriva att han inte gillar desigen.. är det lag på att slicka röv när man kliver in i Wolverine-trådar?

Visa signatur

OCZ StealthXStream 600 Watt | Intel Core i5 750 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Corsair 4GB 1333MHz XMS3 | powercolor HD5850 | 500GB Western Digital Caviar Black | Windows 7