ATCS 840 Blue Power av Wolverine

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Mums:)
Snyggt bygge (som vanligt av dig Wolverine): Kan vi få veta några fler detaljer om det kommande bygget?

Det enkla svaret är NOPE! det får ni se när det är klart

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Det enkla svaret är NOPE! det får ni se när det är klart

Väntar förväntansfullt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Damn, otroligt snyggt faktisk.

Kan jag få sommarjobb/prao hos dig?

Permalänk
Moderator
Moderator

Som vanligt, inspiration i högvis!

Wolverine, har länge undrat om du trillat av pinn eller gett upp hantverkandet. Ett tag såg man ju moddade burkar höger och vänster med din logga på. Härligt att du fortsätter i bra stil!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

[WP@]Wolverine har en liten fråga till dig har du kontaktat företagen ang sponsring eller har dom kontaktat dig (A) ?

Mvh Christoffer

Permalänk
Medlem

Du skulle tjäna saftigt på att börja sälja datorer såhär

NICE 110p

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, förutom skiten du kluddat på Intel SSDn. Du kan modda men uppenbarligen inte rita, så skriv ut en klisterlapp. Då blir det 10/10.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra gjort men jag tycker ssd plåtarna borde blivit graverade lite mer rent och inte så frihand om ni fattar. Som sapphire plåten.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte varför 99% utav moddade, redan från början fula, PC-chassin tvunget måste göras ännu fulare.

Missförstå mig rätt, du är väldigt duktig på det du gör.

Jag antar att det är en smaksak. I USA hade den säkert varit populär. =0)

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Ser bra ut, förutom skiten du kluddat på Intel SSDn. Du kan modda men uppenbarligen inte rita, så skriv ut en klisterlapp. Då blir det 10/10.

Jag har inte kluddat någonting intel loggan är exakt gjord för att se kantig och hackig ut och texten är ett typsnitt utskrivet rakt av. Inga av dessa har det minsta med min förmåga att rita att göra.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Lätt festaste datorn och moddingen på SweC, detta är precis vad modding är för något. Skulle va fetare med nån snygg vattenkylning, ahhh mo gawdhhhhh vad fett det skulle blir

Permalänk
Medlem

Gediget arbete, dock inget jag skulle vilja ha på skrivbordet.

Gravyren på täckplåtarna till ssd-erna kan du inte vara särskilt nöjd med?

Intel loggan kan jag förstå den taggiga tanken bakom, men x25m ser jag ingen logik i att den ser ut som den gör. De kanske ser bättre ut i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Ser bra ut, förutom skiten du kluddat på Intel SSDn. Du kan modda men uppenbarligen inte rita, så skriv ut en klisterlapp. Då blir det 10/10.

Om du hade kollat på andra byggen från Wolverine så hade du förståt att allt han gör är tänkt och inga missar

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Faller tyvärr inte riktigt mig i smaken, men visst vet du vad du gör det märks ju!

Edit: Kontakta DICE angående ett Battlefield chassi. Punkt.

Permalänk
Medlem

Ett av dina sämsta chassin enligt mig :S
Gräsligt.

Lite för mycket "billigt-kina-chassi" som är riktat mot alla 12 åriga "1337 gamorZzxxzz".
För grälla färger för mycket skarpa kanter. Det känns 2002.

P.S Fan va jag är trött på blå CCL belysning.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Varför sleeva kablar som inte syns och varför lacka kort som inte syns? Hela ideen var ju att dölja så mycket av hårdvaran som möjligt. Jag täckte inte korten för att jag inte kunde lacka dom jag täckte dom för att jag inte ville ha dom synliga.

ps

Jag kör aldrig vatten för att det är på tok för mycket jobb för något som ger på tok för lite. Jag har haft tillräckligt många missöden med vattenkylning för att hålla mig borta från det.

varför ha ett fönster om du vill dölja hårdvaran?

ist för att dölja det som inte är snyggt, så kan man ju se till så att det blir snyggt.

Det finns i mina ögon två sorters proffesionella moddare; de som bygger ungefär lika snygga saker som "vanligt folk" och de som bygger snyggare saker än "vanligt folk". de som bygger lika snyggt som "vanligt folk" blir många ofta väldigt avundsjuka på. Då dom anser att dom själva eller någon annan skulle kunna byggt något likadant, och att det därför är orättvist att just den personen ska få betalt för att göra det. sedan de som då bygger snyggare än "vanligt folk" blir ofta älskade och omtyckta för det, och många ser upp till dem.

sedan förstår jag att det är viktigare att det står mat på bordet för dig än att nån random snubbe på internet tycker du är cool, men bäst är väll att ha både och?

Permalänk
Medlem

Intel gravyren var Najs!

Permalänk

coolt chassi
skulle vilja ha din förmåga att göra om chassin
har ett compucase 4U inbyggt i rack i mitten av mitt musik/databord,men de sticker ut där bak nåra dm från toppbordet över racket och ser klumpigt ut..får skicka den till dig så du får såga av så gott de går, och svetsa ihop till ett mindre chassi

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett gediget arbete bakom, men smaken är som baken. Denna föll mig verkligen inte i smaken någonstans.

För att dra paralleller till bilvärlden liknar jag denna vid Kooz's verk. Vissa gillar det, andra inte. Så enkelt är det

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
varför ha ett fönster om du vill dölja hårdvaran?

ist för att dölja det som inte är snyggt, så kan man ju se till så att det blir snyggt.

Det finns i mina ögon två sorters proffesionella moddare; de som bygger ungefär lika snygga saker som "vanligt folk" och de som bygger snyggare saker än "vanligt folk". de som bygger lika snyggt som "vanligt folk" blir många ofta väldigt avundsjuka på. Då dom anser att dom själva eller någon annan skulle kunna byggt något likadant, och att det därför är orättvist att just den personen ska få betalt för att göra det. sedan de som då bygger snyggare än "vanligt folk" blir ofta älskade och omtyckta för det, och många ser upp till dem.

sedan förstår jag att det är viktigare att det står mat på bordet för dig än att nån random snubbe på internet tycker du är cool, men bäst är väll att ha både och?

Mat på bordet och min hobby har inget med varandra att göra. Mina byggen gör jag 100% för att jag tycker det är kul och det har inget med pengar att göra. Inget bygge kan tilltala alla och varenda ett av mina byggen har fått kommentarer som "fulaste bygget i historien" och "både du och ditt fula chassi suger" Detta rör mig inte i ryggen eftersom jag och sponsorerna tycker det är kanon och i slutändan är det allt som räknas. Till dags datum har jag fått över 200000:- i gratis hårdvara och alla mina sponsorer har varit otroligt nöjda med mitt arbete och sålänge det är fallet så kommer jag att fortsätta.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Mat på bordet och min hobby har inget med varandra att göra. Mina byggen gör jag 100% för att jag tycker det är kul och det har inget med pengar att göra. Inget bygge kan tilltala alla och varenda ett av mina byggen har fått kommentarer som "fulaste bygget i historien" och "både du och ditt fula chassi suger" Detta rör mig inte i ryggen eftersom jag och sponsorerna tycker det är kanon och i slutändan är det allt som räknas. Till dags datum har jag fått över 200000:- i gratis hårdvara och alla mina sponsorer har varit otroligt nöjda med mitt arbete och sålänge det är fallet så kommer jag att fortsätta.

Helt rätt inställning!:up:

Självklart kan inte alla gilla dina byggens utseende men ingen kan klaga på hantverket då det är världsklass och det är ju bevisat genom SweC Bittech mm.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Lätt festaste datorn och moddingen på SweC, detta är precis vad modding är för något. Skulle va fetare med nån snygg vattenkylning, ahhh mo gawdhhhhh vad fett det skulle blir

Fetaste datorn... hehe njeee...

WOLWERINE:

Snyggt gjort, mycket seriös moddare. Gillar faktiskt ssd:loggan grymt bra samt intelloggan.

Ser fram emot nästa, bygge.. kanske får våra i7 980 extreme samtidigt om nu inte du får din från intel direkt då,och lite snabbare än oss dödliga..

Själv pillar jag med ett obsidian 800d.. får se om jag lyckas lika bra som du!?! Chansen e liten.. men... den som lever får se

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Proffsmobbare

Arbetet är otroligt snyggt utfört och detaljerna i sig är väldigt fina, men designmässigt känns det inte som någon pärla i mitt tycke.

Men att du och sponsorerna är nöjda är väl det som räknas i slutet av dagen, så snyggt jobbat!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
Fetaste datorn... hehe njeee...

WOLWERINE:

Snyggt gjort, mycket seriös moddare. Gillar faktiskt ssd:loggan grymt bra samt intelloggan.

Ser fram emot nästa, bygge.. kanske får våra i7 980 extreme samtidigt om nu inte du får din från intel direkt då,och lite snabbare än oss dödliga..

Själv pillar jag med ett obsidian 800d.. får se om jag lyckas lika bra som du!?! Chansen e liten.. men... den som lever får se

Mina kommer direkt från intel så lite tidigare tror jag nog att mina landar Riggen ska ju kopplas till 3st 24" skärmar på DH så att besökarna kan få testa lite Eyefinity gaming i båset

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

tummen upp!

T.ex detta bygge, hur lång tid från A till B tar detta att knåpa ihop?
Du av någon är ju helt klart värd var enda skruv då dina moddningar är mer än välgjorda i grund och botten.

Väntar spänt på nästa.

Keep it up!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Gillade gravyren. Fönstret ser bra ut. Sedan är min smak lite annorlunda på resten. Men märks att du lagt ner mycket tid. Synd att vattenskärare ska vara så dyra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Mina kommer direkt från intel så lite tidigare tror jag nog att mina landar Riggen ska ju kopplas till 3st 24" skärmar på DH så att besökarna kan få testa lite Eyefinity gaming i båset

Vilken utställare ska du vara hos kommande DH? Såg att du var i Cooler Master båset senaste DH.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

men lilla [WP@]Wolverine då de finns jo redan 5850 kort med svart o blått tema ^^ bara kolla på den här från komplett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=584726 är 100% på att de skulle ha blivit snyggare fast de är vell itne du som bestämmer vad för saker som ska ingå i ditt bygge men vad jag vet

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Vilken utställare ska du vara hos kommande DH? Såg att du var i Cooler Master båset senaste DH.

Det blir förmodligen Coolermaster igen

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt wolverine, fina grejer du fått till datorn också:P L4D2 xD