Geforce Fermi vanlig först andra kvartalet

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
"Majoriteten" är väl att ta i lite.
Vad finns det flest av: privatpersoner eller företag?
Visst, alla privatpersoner spelar inte heller, men de behöver inte göra några GPU beräkningar heller..

Ja nu räknade jag inte med harpan eller flashspel på nätet. Räknar man med dessa så ser det såklart annorlunda ut. Men för dessa spel krävs en 7årig integrerad grafikkrets vilket gör dessa spel ganska ointressanta i DX11argumentationen.

Nu gissar jag här vilket jag vill vara tydlig med, men hur stor andel av AMDs eller nvidias inkomster kommer från toppspelkort? 5%? 8? Detta inkluderar då inte alla kort i exempelvis HD5000serien utan de som är till för att spela på.
Om nvidia då i teorin inte säljer ett enda grafikkort på.. säg ett halvår så har de två kvartalsrapporter där de gått ned 8% under denna period vilket inte är bra såklart, men att företaget skulle "kasta in handduken" för detta är ett oproportionerligt uttalande.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
hur stor andel av AMDs eller nvidias inkomster kommer från toppspelkort?

Hur stor andel av AMDs eller Nvidias inkomster kommer från low-end, mid-end, och high-end tillsammans?
Ganska stor andel.

AMD lär dominera alla segment snart eftersom de har väl redan(?) lanserat DX11 kort i alla segment medan Nvidia inte har lanserat några i nåt segment..

Inga nya produkter= fallande försäljning..

Men alltså.. självklart menade jag inte allvar när jag sa att företaget kan lika gärna kasta in handduken redan nu.
Trodde att alla visste att jag var ironisk/överdrev/skämtade whatever?

Permalänk
Medlem

Perfekt då har man en anledning till att inte byta ut grafikkortet nu.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Hur stor andel av AMDs eller Nvidias inkomster kommer från low-end, mid-end, och high-end tillsammans?
Ganska stor andel.

AMD lär dominera alla segment snart eftersom de har väl redan(?) lanserat DX11 kort i alla segment medan Nvidia inte har lanserat några i nåt segment..

Inga nya produkter= fallande försäljning..

Ja men det spelar ingen roll att low-end korten har DX11, ellerhur? Faktum kvarstår att deras inkomst från kort som är tänkta att spela på är väldigt liten och på de andra korten spelar det ingen roll huruvida de har DX11 eller inte. Man klarar sig lika bra på ett kort med DX9 om man skall använda datorn för annat än spel.

Och visst är det så att om man inte har nya produkter till alla marknadssegment så faller försäljningen. Det har jag aldrig haft invändningar emot utan det är argumentet att nvidia borde kasta in handduken som var snedvridet när vi pratar om en produktkategori som utgör en liten minoritet av deras budget.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Ja men det spelar ingen roll att low-end korten har DX11, ellerhur? Faktum kvarstår att deras inkomst från kort som är tänkta att spela på är väldigt liten och på de andra korten spelar det ingen roll huruvida de har DX11 eller inte. Man klarar sig lika bra på ett kort med DX9 om man skall använda datorn för annat än spel.

Nej DX11 är inte det enda viktiga..
Alltså DX11 är bara en bi-produkt av en betydligt modernare produkt.
Utöver DX11 får man även mindre tillverkningsteknik, bättre prestanda, säkert lägre pris också, etc etc.

Permalänk
Medlem

Detta bekräftar bara tidigare rykten.

GF100 = GTX 480 and 470 "high-end" i Q1 (Mars, April)
GF104 = performance och mainstream i Q2 (Maj, Juni)

Sen så vet vi mer inom några veckor då CeBit är.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Ja men det spelar ingen roll att low-end korten har DX11, ellerhur? Faktum kvarstår att deras inkomst från kort som är tänkta att spela på är väldigt liten och på de andra korten spelar det ingen roll huruvida de har DX11 eller inte. Man klarar sig lika bra på ett kort med DX9 om man skall använda datorn för annat än spel.

Och visst är det så att om man inte har nya produkter till alla marknadssegment så faller försäljningen. Det har jag aldrig haft invändningar emot utan det är argumentet att nvidia borde kasta in handduken som var snedvridet när vi pratar om en produktkategori som utgör en liten minoritet av deras budget.

De som inte spelar behöver inget grafikkort och klarar sig med de intergrerade grafikkretsarna. DVS. Intel. vs amd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Nej DX11 är inte det enda viktiga..
Alltså DX11 är bara en bi-produkt av en betydligt modernare produkt.
Utöver DX11 får man även mindre tillverkningsteknik, bättre prestanda, säkert lägre pris också, etc etc.

Ja och det är här jag menar att din värld är för inriktad på gamers. Varför skulle man i officemiljö vilja ha bättre prestanda? Lågt pris finns redan på äldre modeller och mindre tillverkningsteknik... ja det skiter man väl högaktningsfullt i när man skall jobba med exelhantering. Den minskade värmeutvecklingen i samband med ny teknik är lika irrelevant eftersom att man lika gärna kan skriva i word med en integrerad DX9-GPU och dessa drar verkligen inte mycket ström heller.

Nvidia kan alltså sälja kort som är lämpade efter många ändamål med total avsaknad av de senaste årens directXutveckling. Så är det.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
De som inte spelar behöver inget grafikkort och klarar sig med de intergrerade grafikkretsarna. DVS. Intel. vs amd

Ännu en sak som gynnar AMD framför Nvidia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ja men de kan ju inte sitta med stenålders kort i all evighet eller hur.
Fler och fler går över till AMD och till sist har inte Nvidia några kunder kvar längre.

I dagsläget så är det bara fanboi idioter som köper Nvidia. Ingen normal människa köper Nvidia idag.
Snart går till och med alla märken som HP, Dell etc över till AMD..

Ska man vara lite petig så: I dagsläget köper inte fanboys nVidia, fanboys väntar på fermi

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Ja och det är här jag menar att din värld är för inriktad på gamers. Varför skulle man i officemiljö vilja ha bättre prestanda? Lågt pris finns redan på äldre modeller och mindre tillverkningsteknik... ja det skiter man väl högaktningsfullt i när man skall jobba med exelhantering. Den minskade värmeutvecklingen i samband med ny teknik är lika irrelevant eftersom att man lika gärna kan skriva i word med en integrerad DX9-GPU och dessa drar verkligen inte mycket ström heller.

Nvidia kan alltså sälja kort som är lämpade efter många ändamål med total avsaknad av de senaste årens directXutveckling. Så är det.

Stämmer bra det, med en notis på att många arbetsplatser går över till Windows 7 nu och gärna använder aero gränssnittet, vilket inte alltid fungerar så bra på äldre modeller.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd

"GeForce GTX 480 och Fermi sägs vara utom räddning"

http://www.nordichardware.se/index.php?news=1&action=more&id=...

Intressant läsning...

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Ja och det är här jag menar att din värld är för inriktad på gamers. Varför skulle man i officemiljö vilja ha bättre prestanda? Lågt pris finns redan på äldre modeller och mindre tillverkningsteknik... ja det skiter man väl högaktningsfullt i när man skall jobba med exelhantering. Den minskade värmeutvecklingen i samband med ny teknik är lika irrelevant eftersom att man lika gärna kan skriva i word med en integrerad DX9-GPU och dessa drar verkligen inte mycket ström heller.

Nvidia kan alltså sälja kort som är lämpade efter många ändamål med total avsaknad av de senaste årens directXutveckling. Så är det.

Men det där segmentet som du snackar om är inte så vansinnigt stort, som jag sa förut, vad finns det fler av: privatpersoner eller företag..

Om man nu inte behöver nån spel-prestanda alls, utan man bara jobbar i office etc, varför behöver man en separat GPU då?
Varför skulle företag bränna cash på separata grafikkort när de inte behöver det? Ett integrerat funkar lika bra.
Där vinner AMD framför Nvidia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurfn
Vet inte om jag kan hålla med. Har själv ett 4670 som får grå-skräm i vissa spel. Sedan byggde jag en dator till syrran med ett 5750 och det kortet drabbas också av samma problem plus att det blir ränder (artefakter) på skärmen ibland. Om det är drivruterna som är kassa eller om det är fel på korten är svårt att säga. Det är i alla fall många fler som har samma problem med sina ATI kort och tydligen jobbar AMD/ATI med en fix.

Ångra mig nu att jag inte köpte Nvidia kort istället. T.ex ett GTS 250 istället för 5750. De har likvärdig prestanda och GTS 250 är till och med 100-200 billigare. Visst det slukar mer ström och saknar DX11 men de kan iaf klara spel utan att drivrutinen kraschar.

Btw, läste en tråd tidigare här på Swec av en person som försökte varna om just de problemen jag nämnde ovan. Tyvärr blev han ner spammad med kommentarer som "flamer" "fanboi" och andra bortförklaringar av ATI fanboys som påstår att problemet inte finns.

Artefakter låter som överhettning, prova att öka fläktens RPM. Ska finnas i Catalyst Control Center om du kör med det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag vet, men grejen är att AMD redan har en himla massa DX11 kort i low och mid-end segmenten, och fler är på väg.. så även där vinner nog AMD.

Fortsätt vänta på Fermi så får du mindre problem. Fermi har tom ECC minnen!
Jag har ett integrerat ATI X1100 i min laptop och jag får köra med väldigt gamla drivrutiner för att få det att fungera. Det kanske inte är så representativt med en laptop, men ovan nämnda kommentar påvisar att det även är problem med ATIs kort i både 4xxx och 5xxx serien: inflating cursor (5xxx serien) och artefakter (4xxx och 5xxx serien). Inflating cursor är definitivt drivrutiner (fixat?) medan artefakter kan vara pga överhettning eller, som vanligt, drivrutiner.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Men det där segmentet som du snackar om är inte så vansinnigt stort, som jag sa förut, vad finns det fler av: privatpersoner eller företag..

Om man nu inte behöver nån spel-prestanda alls, utan man bara jobbar i office etc, varför behöver man en separat GPU då?
Varför skulle företag bränna cash på separata grafikkort när de inte behöver det? Ett integrerat funkar lika bra.
Där vinner AMD framför Nvidia.

vad är det du sitter och säger? att företagsmarknaden skulle vara MINDRE än den för privatpersoner? Och med anledningen att det finns fler privatpersoner än det finns företag? ;-P

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
vad är det du sitter och säger? att företagsmarknaden skulle vara MINDRE än den för privatpersoner? Och med anledningen att det finns fler privatpersoner än det finns företag? ;-P

Ja mitt sunda förnuft säger det.
Tänk bara på alla människor som köper datorer: 15 åringar, medelålders folk, gammalt folk..
Nästan alla har datorer idag.

Permalänk
Medlem

Kommer nog ändå vänta på minst den tredje generationens DX11 kort innan jag uppgraderar...Jag har aldrig och kommer aldrig hoppa på första generationens DXx kort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunis90
Kommer nog ändå vänta på minst den tredje generationens DX11 kort innan jag uppgraderar...Jag har aldrig och kommer aldrig hoppa på första generationens DXx kort

Ehh, då får du vänta länge.
Eller om det ens blir nån tredje generation DX11 kort, vid "tredje generationen" är det redan DX12.
Btw, 8800GTX var det första DX10 kortet och det var king of the hill i typ 3 år, och kortet står sig fortfarande ganska bra.
Så du hävdar att 8800GTX var ett dåligt kort?

Permalänk

Skräll! Bara för att hålla aktien uppe...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d0nnie
"GeForce GTX 480 och Fermi sägs vara utom räddning"

http://www.nordichardware.se/index.php?news=1&action=more&id=...

Intressant läsning...

Verkade väl vara mest spekulationer

Nvidia borde väl ändå ha en plan på någon nivå. Som artikeln på anandtech säger, så visste man ju när w7 och dx11 skulle "komma". Då är ju frågan, vad är det nvidia har skjutit upp till?

Jag har svårt att tro att det enbart är en "generell försening". Det borde rimligtvis finnas en tradeoff någonstans. Tex, att när man väl får ordning på "fetingen" så har man en riktigt bra skalbarhet.

Hur ligger det tex till med konsoler? Borde inte arkitekturen i fermi lämpa sig för nästa generations konsoler?

ATI´s bulldozer/bobcat är väl motsvarigheten med "cpu/gpu integrerade", men ändå inte eftersom det ändå är "separata chip på ett chip"? jag har inte riktigt koll på detta..Fermi är väl ett chip med "en arkitektur"?

Kan man då dra slutsatsen att Nvidia kommer ligga bäst till inom denna "ett chip, en arkitektur"? Sry, kommer inte på det rätta ordvalet.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunis90
Kommer nog ändå vänta på minst den tredje generationens DX11 kort innan jag uppgraderar...Jag har aldrig och kommer aldrig hoppa på första generationens DXx kort

Jag har alltid och kommer förmodligen alltid att hoppa på första generationens DXx kort då det oftast är då produkten står sig längst. Mitt Geforce3 höll i många år och det gjorde mitt Radeon 9700Pro också. Likaså 8800GTX (har dock inte ägt ett sådant).

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jaha? Vad trevligt att du tycker att jag överdriver.

Det vore också trevligt om du kunde svara på de enkla frågorna.
Menar du som du själv skriver att det inte finns 5870-kort att få tag på i butik idag. För det är just det du skriver.

Menar du det på fullaste allvar?
Du är rolig du som försöker skämta bort saker när du är helt ute å cyklar.

Ta å kolla på förslagsvis komplett som jag hittade som första träff när jag randomsökte på 5870-kort. 100+ i lager dessutom. Ändå envisas du och säger att det inte går att få tag på.

Kan du kommentera detta på ett seriöst sätt eller skall du ignorera eller skämta bort det här inlägget också? Kan du också erkänna att du har fel och att du överdriver?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

Får hoppas kortet lanseras någon gång, många väntar ju på den trots allt.

Vore som alltid intressant att se prestanda (främst då F@H), kylprestanda och pris. Hoppas JHH inte sviker oss på CeBit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_

Är nästan sugen på att skita i att vänta på Fermi och köpa 2st 5870 nu, men 5870 finns ju fortfarande inte i lager nånstans och så är korten dyra så in i helsike jämfört med lanseringspriset..

Vad var lanseringspriset för 5870 då?
Du får gärna upplya mig i alla fall men knappast så långt ifrån 3695kr
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518748

Sen skriver du här att 5870 inte finns i lager nånstans.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518748

Jo tydligen finns det i lager.

Vad är problemet? Kan det bli mer tydligt? Jo det går att köpa ett 5870 för 3695kr. Du har fel!

Edit:
En till butik som har det i lager:
http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=HD-587A-ZNE...
och det här är bara XFX-kortet som jag har kollat på...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det vore också trevligt om du kunde svara på de enkla frågorna.
Menar du som du själv skriver att det inte finns 5870-kort att få tag på i butik idag. För det är just det du skriver.

Menar du det på fullaste allvar?
Du är rolig du som försöker skämta bort saker när du är helt ute å cyklar.

Ta å kolla på förslagsvis komplett som jag hittade som första träff när jag randomsökte på 5870-kort. 100+ i lager dessutom. Ändå envisas du och säger att det inte går att få tag på.

Kan du kommentera detta på ett seriöst sätt eller skall du ignorera eller skämta bort det här inlägget också? Kan du också erkänna att du har fel och att du överdriver?

Herregud hur kan någon haka upp sig så på ett litet inlägg?
Jag skrev ett litet inlägg på några skunder utan att försöka vara lika korrekt som Obama är i sina tal och du hakar upp dig på det och blir besatt av att få rätta mig eller nåt, gud vet vad.

ffs ok här kommer ditt svar:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
1. Är det mycket dyrare än lanseringspriset?

2. Betyder det att man inte kan få tag på ett 5870 idag?

1: Ja jag tycker det är en del pengar, en tusenlapp ungefär, eftersom jag skulle köpa 2st kort. För övrigt så är min ekonomi och min inställning till pengar min ensak.

2: Nej det betyder inte det.

Happy?

Suck!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Herregud hur kan någon haka upp sig så på ett litet inlägg?
Jag skrev ett litet inlägg på några skunder utan att försöka vara lika korrekt som Obama är i sina tal och du hakar upp dig på det och blir besatt av att få rätta mig eller nåt, gud vet vad.

ffs ok här kommer ditt svar:

1: Ja jag tycker det är en del pengar, en tusenlapp ungefär, eftersom jag skulle köpa 2st kort. För övrigt så är min ekonomi och min inställning till pengar min ensak.

2: Nej det betyder inte det.

Happy?

Suck!

Jag reagerar eftersom du överdriver och har fel och du erkänner det dessutom.
Just i detta fallet kände jag mig extra ihärdig eftersom det är så uppenbart att du har fel. Som det verkar på dig är det helt ok att säga fel bara för att det är ett "litet" inlägg. Haha, ja då ver man ju vad man kan förvänta sig för trovärdighet från dig då om du själv säger att det är fel men du väljer ändå att skriva det.

Så du menar också att lanseringspriset för 5870 var 3195kr?

I rest my case!

Jag lovar att bortse från dina "små" inlägg från nu då de verkar sakna helt verklighetsanknytning enligt dig själv...

Intressant.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ja mitt sunda förnuft säger det.
Tänk bara på alla människor som köper datorer: 15 åringar, medelålders folk, gammalt folk..
Nästan alla har datorer idag.

Hahahahahaha dagens skratt

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Herregud hur kan någon haka upp sig så på ett litet inlägg?
Jag skrev ett litet inlägg på några skunder utan att försöka vara lika korrekt som Obama är i sina tal och du hakar upp dig på det och blir besatt av att få rätta mig eller nåt, gud vet vad.

ffs ok här kommer ditt svar:

1: Ja jag tycker det är en del pengar, en tusenlapp ungefär, eftersom jag skulle köpa 2st kort. För övrigt så är min ekonomi och min inställning till pengar min ensak.

2: Nej det betyder inte det.

Happy?

Suck!

Jag trampade tydligen på någons tår. Det var inte meningen

1. Ok, ingen har påstått att din ekonomi inte är din ensak heller. Hoppas att du sköter den bättre än...ja du vet vad.

2. Varför säger du det då? Har du svårt att bestämma dig? Hur ska du ha det?

Är jag dryg? Bra i sånt fall, det är min mening i just detta fallet. För du har fel!

Happy? Nja, kanske när du erkänner för dig själv att du kommer med hittepåsaker.

Kanske tänka först och skriva sen så du inte kommer med motsägelsefulla uppgifter bland annat. Även rent felaktiga uppgifter.

Men du kanske nöjer dig med att ligga på en sån nivå, men det är ju din ensak. Sorry.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag reagerar eftersom du överdriver och har fel och du erkänner det dessutom.
Just i detta fallet kände jag mig extra ihärdig eftersom det är så uppenbart att du har fel. Som det verkar på dig är det helt ok att säga fel bara för att det är ett "litet" inlägg. Haha, ja då ver man ju vad man kan förvänta sig för trovärdighet från dig då om du själv säger att det är fel men du väljer ändå att skriva det.

Så du menar också att lanseringspriset för 5870 var 3195kr?

I rest my case!

Jag lovar att bortse från dina "små" inlägg från nu då de verkar sakna helt verklighetsanknytning enligt dig själv...

Intressant.

Det verkar vara något fel på dig, seriöst alltså..
Jag tycker nästan synd om dig.

När jag sa det där med att kortet inte finns i lager nånstans så syftade jag mer på att det inte finns så jävla många butiker att välja på om man vill köpa ett kort eftersom inte alla butiker har så många märken i lager.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s1k
Hahahahahaha dagens skratt

Visa mig att jag har fel då? Ge mig en länk tack.

Ta en funderare på hur många datorer det finns i Sverige, gör det.
Tänk dig över 9 miljoner människor och sen tänk på hur många som har datorer, samt att många familjer har flertal datorer.
Och sen fundera på hur många företag det finns som har datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det verkar vara något fel på dig, seriöst alltså..
Jag tycker nästan synd om dig.

När jag sa det där med att kortet inte finns i lager nånstans så syftade jag mer på att det inte finns så jävla många butiker att välja på om man vill köpa ett kort eftersom inte alla butiker har så många märken i lager.

Jag vill bara uppmärksamma dig på det här också du du inte glömmer...

"
Jag trampade tydligen på någons tår. Det var inte meningen

1. Ok, ingen har påstått att din ekonomi inte är din ensak heller. Hoppas att du sköter den bättre än...ja du vet vad.

2. Varför säger du det då? Har du svårt att bestämma dig? Hur ska du ha det?

Är jag dryg? Bra i sånt fall, det är min mening i just detta fallet. För du har fel!

Happy? Nja, kanske när du erkänner för dig själv att du kommer med hittepåsaker.

Kanske tänka först och skriva sen så du inte kommer med motsägelsefulla uppgifter bland annat. Även rent felaktiga uppgifter.

Men du kanske nöjer dig med att ligga på en sån nivå, men det är ju din ensak. Sorry.
"

Ta en kaka vet jag, då blir du gladare

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag vill bara uppmärksamma dig på det här också du du inte glömmer...

"
Jag trampade tydligen på någons tår. Det var inte meningen

1. Ok, ingen har påstått att din ekonomi inte är din ensak heller. Hoppas att du sköter den bättre än...ja du vet vad.

2. Varför säger du det då? Har du svårt att bestämma dig? Hur ska du ha det?

Är jag dryg? Bra i sånt fall, det är min mening i just detta fallet. För du har fel!

Happy? Nja, kanske när du erkänner för dig själv att du kommer med hittepåsaker.

Kanske tänka först och skriva sen så du inte kommer med motsägelsefulla uppgifter bland annat. Även rent felaktiga uppgifter.

Men du kanske nöjer dig med att ligga på en sån nivå, men det är ju din ensak. Sorry.
"

Ta en kaka vet jag, då blir du gladare

Nej du trampade inte på mina tår, vad får dig att tro det?
Om du tror det så vad bra för dig isåfall. Jag bara svarar på dina idiotiska inlägg och är lite småirriterad på dig, det vore väl vem som helst eftersom du beter dig som en besatt 10 åring med ADHD. << OBS det betyder inte att du trampade på mina tår eftersom jag sa det där. Jag bara säger fakta.

blade80: får jag fråga dig en sak?
Är det här ett forum för nobelpristagare eller är det ett fritt forum för dator intresserade människor i alla åldrar?
Det jag vill säga är att tagga ner lite va, det här är inte ett döds-seriöst forum.

Ta lite lugnande medel vetja så blir du lite lugnare.