Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem

Helvete vilket roligt spel. Detta kommer nötas till mina fingrar är helt uppslitna

Om någon är sugen på att lira så är det bara att dra en request till Peter

Ni anar inte hur mäktig man är med engineer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paiytor
Helvete vilket roligt spel. Detta kommer nötas till mina fingrar är helt uppslitna

Om någon är sugen på att lira så är det bara att dra en request till Peter

Ni anar inte hur mäktig man är med engineer!

Kan bara hålla med, jag ÄLSKAR detta spelet, vill att mars ska vara här och nu.

Permalänk
Medlem

Japp börjar komma in i det nu:)blir nog ett kannon lir det här,men det jag stör mig mest på är att man inte kan ändra sensen på fordon och helikopter,fast det kanske blir ändring på det när spelet släpps.Annars får man väll plugga in joysticken

Permalänk

spelet flyter mkt bättre i windows xp jämfört med 64-bitars win7 upplever jag det som... kanske har att göra med dx9 vs dx10

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex

En annan overklig grej är att magasinet man byter till alltid är fullt. i verkligheten skulle man ganska snart ha en massa magasin med något fåtal kulor i varje, om man laddar om innan de är slut.

Som på fin engelska kallas för merging... Det tror jag aldrig Dice kommer föra in... Dock många spel som faktiskt har det, som Insmod till hl2, Arma2 etc. etc.

Det stör säkert inte många, men det stör mig. Och det iom. de har sådana talangfulla animatörer inte kan göra lite fler random vapen reload-animationer. Alla pistoler ha iaf exakt samma. Ser väldigt tråkigt ut.

Sen på vissa automatkarbiner så gör man inte slide eften ut och in med mag, ÄVEN om man skjutit upp ALL skott.... Det är heeelt fuckat.

Permalänk
Medlem

Nån som kunnat binda knapparna ordentligt till helli och UAV helli?

Permalänk
Medlem

Vet någon ifall man får behålla ranken man får i betan när det releasas? Förlåt ifall det svarats på redan, orkar dock inte läsa igenom 54 sidor

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Är nivå 11 max man kan komma upp i betan nästa nivå är ju typ 10000000 points bort

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinjed
Vet någon ifall man får behålla ranken man får i betan när det releasas? Förlåt ifall det svarats på redan, orkar dock inte läsa igenom 54 sidor

Alla stats kommer resettas vid release.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Längtar också till release! Kommer bli så jävla grymt!

Permalänk
Medlem

Spelet är det roligaste jag spelat på länge, har inte varit så här fast vid ett spel sen CS och BF2. Rekommenderar att ni spelar på Gotland servrarna, det är ca 30 i ping.

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte kan se ping på någon server i huvud taget? Står bara " - " istället.

Permalänk
Medlem

Kör bc2 som administratör så funkar det

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Votarg
Är jag den enda som inte kan se ping på någon server i huvud taget? Står bara " - " istället.

Du är inte ensam om det, antingen har servern en ping på 999 eller så har den ingen. I history brukar det visas för mig dock. Något jag stör mig på är att man inte kan sortera servrar efter namn eller söka efter en specifik server.

Vad ska man säga? Server browsern har alltid varit ett skämt sen BF2 kom, att jag sen upplever att jag får bättre FPS med höga inställningar mot låga är också en liten ful grej som borde vara fixat.

Det sägs ju att vi beta testare kör på en gammal version av spelet men jag förstår faktiskt inte riktigt poängen med det? Menar de att den versionen som de har är bugg fri och att detta endast är ett trick för att tjäna så mycket pengar som möjligt?

Hur som haver spelet är roligt i vilket fall även om det har sina brister. Blir dock inget köp innan det flyter på bättre och de har fixat så att enda sättet att spränga objektiven är att planta bomben.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk

Men det är bara i serverbrowsern som man kan se pingen eller? för jag kan i alla fall inte se den ingame :-/

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

Ett tipps är ju att stänga av HSBA eller vad det nu heter, samt att gå in i ini filen och stänga av BLOOM=False

flyter det på mkt bättre

ser fram emot att se alla kartor sen vid release ska bli skojj!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
Du är inte ensam om det, antingen har servern en ping på 999 eller så har den ingen. I history brukar det visas för mig dock. Något jag stör mig på är att man inte kan sortera servrar efter namn eller söka efter en specifik server.

Vad ska man säga? Server browsern har alltid varit ett skämt sen BF2 kom, att jag sen upplever att jag får bättre FPS med höga inställningar mot låga är också en liten ful grej som borde vara fixat.

Det sägs ju att vi beta testare kör på en gammal version av spelet men jag förstår faktiskt inte riktigt poängen med det? Menar de att den versionen som de har är bugg fri och att detta endast är ett trick för att tjäna så mycket pengar som möjligt?

Hur som haver spelet är roligt i vilket fall även om det har sina brister. Blir dock inget köp innan det flyter på bättre och de har fixat så att enda sättet att spränga objektiven är att planta bomben.

Som jag sa i inlägget ovan för dig ''Kör bc2 som administratör så funkar det''

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillRambo
Men det är bara i serverbrowsern som man kan se pingen eller? för jag kan i alla fall inte se den ingame :-/

Om du har ett logitech g15 / 19 så kan du se pingen k/d ingame osv.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Som på fin engelska kallas för merging... Det tror jag aldrig Dice kommer föra in... Dock många spel som faktiskt har det, som Insmod till hl2, Arma2 etc. etc.

Det stör säkert inte många, men det stör mig. Och det iom. de har sådana talangfulla animatörer inte kan göra lite fler random vapen reload-animationer. Alla pistoler ha iaf exakt samma. Ser väldigt tråkigt ut.

Sen på vissa automatkarbiner så gör man inte slide eften ut och in med mag, ÄVEN om man skjutit upp ALL skott.... Det är heeelt fuckat.

På XM8an mantlar han inte efter byte av magasin när man skjutit upp alla skott. Dock så har väl XM8an sista skott spärr som gör att man inte behöver mantla när man byter magasin. Vet inte hur det var med resten av vapnena. På pistolerna så är det ju fel iaf när han mantlar eftersom när man skjutit sista skottet så stannar ju skenan halvägs och behöver då bara säppas med en liten spak på sidan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
Det sägs ju att vi beta testare kör på en gammal version av spelet men jag förstår faktiskt inte riktigt poängen med det? Menar de att den versionen som de har är bugg fri och att detta endast är ett trick för att tjäna så mycket pengar som möjligt?

Tredje gången nu..
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Citat:

When we created the first Closed Beta, we picked the most stable build we had. (Well, you have all seen how well that build fared when it faced the real world...) We had to choose either stability or new content -- and stability won.

Nu fokuserar man naturligtvis på att fixa buggar till release, inte att betatestarna ska ha en så awesome spelupplevelse som möjligt.
Får hoppas att de lär sig något av det här och inte släpper någon publik beta till BF3, då det enda communityn uppenbarligen förstår och vill ha är en buggig release med samma ändlösa fulpatchande som man är van vid.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
Vad ska man säga? Server browsern har alltid varit ett skämt sen BF2 kom, att jag sen upplever att jag får bättre FPS med höga inställningar mot låga är också en liten ful grej som borde vara fixat.

Läs lite dice bloggar och twitter som berättar om Beta testandet , där förklarar dom att den server browsern som finns i betan inte komemr vara den i retailen överhuvud taget.

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk

Blivit rätt trött på att jag inte kunnat logga in på BF:BC2 Betan på 3dagar.

Det står: "Unable to Log In, Try Again" varje gång jag provar att logga in.

Startat spelet med både BFBC2Game.exe och BFBC2Updater.exe

Bara jag som lider av detta problem?
Någon som har en aning om vad det kan vara?

Edit: Funkade efter att jag ändrade lösenord och sedan försökte logga in.

Permalänk
Medlem

Tjena.

Är det någon som vet vart man kan gå in och ställa kontrollerna? (inte i spelet, utan i utforskaren)

Problemet för mig är att mina kontroller inte sparas så jag får sälla in dom hela tiden. Jobbigt värre.

Jag har letat efter kontroll inställningar i:
\Documents\BFBC2Beta\
Men där finns tydligen alla inställningar förutom kontrollernas mapningar.

tacksam för svar

mvh
Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

combattesting söker några hundra till bfbc2 betan .

kunna engelska är ett krav samt 18 år.

https://www.combattesting.com/testers_info.php

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Ni som spelat BF2 på relativt hög nivå. Hur upplever ni spelet? Jag tycker det verkar vara någon noob-version av Battlefield och ingen prone vad är detta liksom? Vissa vapen är lite för bra t.ex pistolen Colt .1911 Hur pricksäker som helst, man kan trycka ut ett mag på under 2sec och dödar allt. Jag tycker den här hel festligt, men den är nog lite för bra i mitt tycke. Folk måste ju bli lessna när man möter dom 1v1 och dom har en assult rifle och man själv en liten fjösig pistol.

Permalänk
Medlem

Spelade på en hardcore server igår natt och jag kan säga att jag älskar det.
Spelet blev sjukt mycket roligare helt plötsligt och så slapp man death cam också, fast jag vet inte om det berodde på servern eller om det är så i hardcore mode.

Visa signatur

Antec P183 | Asus P7P55D LE | Core i5 750 | GTX 670 2GB | Corsair 16GB | Intel SSD 520 240GB| Antec CP-850

Permalänk
Medlem

jag är förvirrad nu
i videon här http://www.youtube.com/watch?v=eEFfX9NnwJ0&feature=player_emb...
visas tydligt att UAV, helikoptern skjuter med MG, men jag har aldrig kunnat avfyra annat än missiler med den? :S
är det inte inkluderat på pc eller har jag bara missat det? :S

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Jag har då blivit träffad av en, haha

Permalänk
Medlem

40mm är så himla härligt.. Som assault är det nog mitt huvudvapen, i alla fall när det är short-mid range..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
jag är förvirrad nu
i videon här http://www.youtube.com/watch?v=eEFfX9NnwJ0&feature=player_emb...
visas tydligt att UAV, helikoptern skjuter med MG, men jag har aldrig kunnat avfyra annat än missiler med den? :S
är det inte inkluderat på pc eller har jag bara missat det? :S

Den sista uppgraderingen till fordon är Vehicle Alternate Fire kolla in videon med LE upplåningarna så ser du va ja menar

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem

så det är alltså en upplåsning, misstänkte detta, men på xbox verkar de få det direkt :S

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2