Permalänk
Medlem

grå skärm?

Tjo!

Har letat runt en del på forumet men har inte kunnat hitta något liknande.

Införskaffade mig ett radeon 5850 kort istället för mitt nuvarande 4870.
Allt fungerade bra tills för ett par timmar då skärmen blev grå/grön med vita ränder och bara omstart fungerade.

Detta händer enbart när antingen L4D2 eller wow ligger uppe.
Annars flyet allt på utan problem.

Har hittat en del andra trådar på diverse forum som har haft detta problem men ingen verkar ha kunnat hitta en lösning på problemet.

Är det någon annan som har upplevt detta problem och isåfall, hur löste ni det?

Permalänk

Installera rätt drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Har provat att installera om det ett flertal gånger både ifrån skivan jag fick med ch direkt ifrån deras hemsida.

Även bytt kortet med mitt gammla och har då inga problem.

Dock är det nog värt å nämna att nån del i installationen ifrån skivan inte fungerar som den ska då det står ¨packetet kunnde inte installeras¨men det finns inga fel registrerade i logen om man kollar i den.

Permalänk
Avstängd

Jag har bara problemet om jag överklockar kärnan för mycket, detta med 9.12 hotfix, har ej orkat testa andra.

Varierande färger faktiskt.. både grå, blå och idag en brun.

Har ett 5750 i win7 x64.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har w7 32bit, oklockad, vilket ingen annan har.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med ett 5770, lånade en polares 5770, inga problem! Ska ringa inet imorgon(idag) och höra

Mvh

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti