Julklappar från Dustin 2009 (_INTE_ trollande om hur man fuskar och liknande)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Ja du, mina nära och kära uppskattar min närvaro bättre än kanske ett nyckelband från dustin

Julafton handlar inte bara om julklappar.. det handlar om att umgås med familjen..

Tycker synd om era sorgliga stackare som suttit hela dagen vid dustin, väldigt snällt mot er familj.

Jag förutsätter då att du spenderade varenda minut av hela julafton (från 8 till 23) bredvid din familj. Personligen tyckte jag inte det var vidare svårt att få de 45min över som krävdes, men vissa är väll mer klängiga än andra antar jag.

Apropå nyckelband, tja vi får väll se, förra året blev det 2 hörlurar modell bärbart, 2 digitala fotoramar från Philips och sist en 1tb disk från Seagate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille82
Jag förutsätter då att du spenderade varenda minut av hela julafton (från 8 till 23) bredvid din familj. Personligen tyckte jag inte det var vidare svårt att få de 45min över som krävdes, men vissa är väll mer klängiga än andra antar jag.

Apropå nyckelband, tja vi får väll se, förra året blev det 2 hörlurar modell bärbart, 2 digitala fotoramar från Philips och sist en 1tb disk från Seagate.

Nej såklart inte, kl 8 på morgonen är ju inte direkt något firande, därför jag satt då.

Så du fick 11 julklappar på 45min ?! .. hur mycket hacks körde du då?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Nej såklart inte, kl 8 på morgonen är ju inte direkt något firande, därför jag satt då.

Så du fick 11 julklappar på 45min ?! .. hur mycket hacks körde du då?

Han kanske körde 11 virtuella maskiner, eller så detta inte sanningen, vissa människor har ett behov av att blanda skryt med sanning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
Jag passar på att länka denna igen, då det värkar helt fantastiskt:

http://www.dustinhome.se/pd_5010373763.aspx?

en (1) gratis julklapp bara sådär, fraktfritt och allt! Jag la en order och fick en orderbekräftelse, vi får se hur det blir...

Någon mer som testat?

Det där kommer inte fungera. Det kommer alltså att ha varit möjligt att beställa den extra julklappen i tre dagar innan dustinfolket kommer tillbaka till arbetet. Så många extraklappar som det blir kan inte undgå att upptäckas.

Och om det inte upptäcks så har jag ändå mailat JMartoja och uppmärksammat honom på problemet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Nej såklart inte, kl 8 på morgonen är ju inte direkt något firande, därför jag satt då.

Så du fick 11 julklappar på 45min ?! .. hur mycket hacks körde du då?

Definiera 'hacks', låter ytterst spännande det där.
Hade jag tillgång till flertalet datorer? Ja
Hade jag ett utstuderat system med hjälp av erfarenheter från tidigare år? Ja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Han kanske körde 11 virtuella maskiner, eller så detta inte sanningen, vissa människor har ett behov av att blanda skryt med sanning.

Ja, är jag inte sniken så måste jag vara en lögnare istället!
Berätta gärna mer, egna erfarenheter kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
Det där kommer inte fungera. Det kommer alltså att ha varit möjligt att beställa den extra julklappen i tre dagar innan dustinfolket kommer tillbaka till arbetet. Så många extraklappar som det blir kan inte undgå att upptäckas.

Och om det inte upptäcks så har jag ändå mailat JMartoja och uppmärksammat honom på problemet.

Detta är inget problem eftersom att alla produkter har ett artikelnummer.
Hyllan med julklappar har artikelnummer 5010373763 av administratorns skäll.
Denna produkt har ALDRIG gått att lägga till i varukorgen via länken: http://www.dustinhome.se/pd_5010373763.aspx?
Så det är inga som har kunnat lägga till julklappar efter sista släppet.
Skulle någon lyckats kan dustins personal kolla i databasen vilken tid klappen las in i korgen. Stämmer inte tiden = ingen julklapp (gäller säkert om tusentals personer lagt till julklappen efter 22:30 om det nu ens gick)
Resenation kan man ge en produkt när som helst efter att den har "köpts"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Detta är inget problem eftersom att alla produkter har ett artikelnummer.
Hyllan med julklappar har artikelnummer 5010373763 av administratorns skäll.
Denna produkt har ALDRIG gått att lägga till i varukorgen via länken: http://www.dustinhome.se/pd_5010373763.aspx?
Så det är inga som har kunnat lägga till julklappar efter sista släppet.
Skulle någon lyckats kan dustins personal kolla i databasen vilken tid klappen las in i korgen. Stämmer inte tiden = ingen julklapp (gäller säkert om tusentals personer lagt till julklappen efter 22:30 om det nu ens gick)
Resenation kan man ge en produkt när som helst efter att den har "köpts"

Jo det gick att lägga den i kundvagnen och få order på den.
Gamar har suttit och skapat konton och beställt för fulla muggar under juldagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Detta är inget problem eftersom att alla produkter har ett artikelnummer.
Hyllan med julklappar har artikelnummer 5010373763 av administratorns skäll.
Denna produkt har ALDRIG gått att lägga till i varukorgen via länken: http://www.dustinhome.se/pd_5010373763.aspx?
Så det är inga som har kunnat lägga till julklappar efter sista släppet.
Skulle någon lyckats kan dustins personal kolla i databasen vilken tid klappen las in i korgen. Stämmer inte tiden = ingen julklapp (gäller säkert om tusentals personer lagt till julklappen efter 22:30 om det nu ens gick)
Resenation kan man ge en produkt när som helst efter att den har "köpts"

Det var EXAKT den produkten som vissa kunde lägga till i sin varukorg via just den länken. Så det är massvis med folk som lyckats lägga till RÄTT julklapp efter sista släppet.
Problemet här är ju att eftersom du inte behövde slutföra din order förrän 23:59 igår juldagen, även fast du vann en klapp det första släppet på julaftonsmorgon så måste som sagt Dustin ha nåt system för att logga när varor läggs till i varukorgen. (Och jag kan inte tänka mig att man loggar det) Annars är det riktigt svårt att urskilja vilka som lagts till på ett riktigt sätt och de som lagts till senare. Alla som slutförde sina köp direkt på julafton lär ju inte ha några problem dock. Men det kommer finnas massvis med för många köp på juldagen, som Dustin antingen måste sortera igenom, eller ge klappar till.

Permalänk
Medlem

Men varför gör de ens det möjligt att låta oss "icke vinnare" kunna gå in på denna länken, i godtro att detta ej har något med tävlingen att göra, samt låter oss klicka och till och med slutföra order?

Jag fick till och med ett mail skickat, som jag brukar få när jag köper något "riktigt" av de...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Garlic
men då borde det gå att lägga till nu för det står inget om någon tävling

Ja?

Det går att lägga till den, jag behöver inte ens vara inloggad...=/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
Tror du att detta är en bugg eller något?

Jag personligen trodde att detta var lite "goodwill" från deras sida, alltså ett separat "erbjudande" till deras tidigare kunder och inget angående "tävlingen" från igår... Men vad vet jag...:confused:

EDIT: såg att någon redan svarade..

om man tänker efter måste julklappen ha ett artikelnummer då den registreras i kundvagnen. om man då söker efter ordernummret måste man även kunna "köpa" den på vanligt vis utan blomman. det är nog kodat på det sättet. länken till julklappen fanns även i html koden...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt skickat? Mitt står det: Restn. antal: 1. Och vette fan vad som menas med det.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
testade nyss. det är nog lätt att sortera bort våra pga datumet men man får hoppas. förresten är mejlet ingen orderbekräftelse som det står längst ner...

Citat:

Från: xxxxx [mailto:xxxxx.xxxxx@dustin.se]
Skickat: den 26 december 2009 12:06
Till: xxxxx xxxxx
Ämne: RE: Julklappar på juldagen?

Hej xxxxx!

Det framgick tydligt att erbjudandet gällde under julafton 08.00-23.00.
Så de ordrarna som tillkommit som köp under juldagen kommer jag
att rensa ur systemet.

Best regards

xxxxx xxxxx

Dustin AB

Vet ej om det är fake, stog på flashback

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Vet ej om det är fake, stog på flashback

ja det är fake.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille82
Definiera 'hacks', låter ytterst spännande det där.
Hade jag tillgång till flertalet datorer? Ja
Hade jag ett utstuderat system med hjälp av erfarenheter från tidigare år? Ja

Ja, är jag inte sniken så måste jag vara en lögnare istället!
Berätta gärna mer, egna erfarenheter kanske?

Jag börjar fundera på om du bara är ett troll som gillar att bli matad. Men men. Jag känner inte dig. Du kanske är en hygglig kille. Men jag och många andra tycker du beter dig på ett felaktigt sätt. Därav diskutionen. Vi anser att 1 klapp till var och en utan fusk, är vad som gäller.

Låter häftigt med ditt system och jag tror jag vet hur det fungerar. Ett smart system i sig tycker inte jag är fusk (så länge det är manuellt). Däremot att utnyttja övertaget vid varje omgång är väl inte så vidare trevligt. Men det som är mest intressant är hur du kan ägna 45 min på hela dagen. Fanns vissa som satt från 8:00 till 23:00 utan att vinna paket.

Rent mattematiskt så har du lagt ca 5 min per paket. Vilket innebär att du visste när dragningarna var. Eller så gick du till datorn och klickade 10 sek var femte minut. Men då har du ändå låst dig vid datorn hela dagen. Inte något som jag skulle kalla 45 min, även om det kanske var 45 minuter effektiv tid.

Så vare sig du vill det eller ej så ser folk dig som antingen troll, fuskare eller girig. Det hela hade du kunnat undvika genom att inte sitta och skryta över hur duktig du är.

Permalänk
Medlem

Dustin kan ju alltid använda informationen från hans inlägg för att sen ta bort hans julklapp från systemet. Det är bara att kolla på hans profil.

Yrke: Egenföretagare

fy fan va tragiskt

Permalänk
Medlem

Dom får väl helt enkelt göra så att alla köp som slutförts efter 24 dec 23:59 resulterar i ett nyckelband?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Satt en kvart på morgonen. Sen tröttnade jag...blev inget i år heller...

Permalänk
Medlem

MEN era jävla idioter, jag blir så fruktansvärt jävla trött. Seriöst.

Det har varit samma jävla visa varje år (att man har fuskat, folk har fått flera klappar osv), och varje år har Dustin löst detta med bravur. Orka sitta och spekulera och sprida massa nonsens. Orka att man håller på och skvallra" till Dustins representanter på forumet, hur gamla är du/ni, fem? De har koll på läget, tro mig.

Håll bara käften och invänta vad som kommer i paketen.

OK?

(ber om ursäkt för språket, men nu får det fan vara nog. jag tar gärna en varning för mitt otydliga språk, men jag orkar seriöst inte mer konstiga inlägg osv.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polomononen
Jag börjar fundera på om du bara är ett troll som gillar att bli matad. Men men. Jag känner inte dig. Du kanske är en hygglig kille. Men jag och många andra tycker du beter dig på ett felaktigt sätt. Därav diskutionen. Vi anser att 1 klapp till var och en utan fusk, är vad som gäller.

Låter häftigt med ditt system och jag tror jag vet hur det fungerar. Ett smart system i sig tycker inte jag är fusk (så länge det är manuellt). Däremot att utnyttja övertaget vid varje omgång är väl inte så vidare trevligt. Men det som är mest intressant är hur du kan ägna 45 min på hela dagen. Fanns vissa som satt från 8:00 till 23:00 utan att vinna paket.

Rent mattematiskt så har du lagt ca 5 min per paket. Vilket innebär att du visste när dragningarna var. Eller så gick du till datorn och klickade 10 sek var femte minut. Men då har du ändå låst dig vid datorn hela dagen. Inte något som jag skulle kalla 45 min, även om det kanske var 45 minuter effektiv tid.

Så vare sig du vill det eller ej så ser folk dig som antingen troll, fuskare eller girig. Det hela hade du kunnat undvika genom att inte sitta och skryta över hur duktig du är.

Jag tog mig friheten att markera en del av din text, eftersom jag nu får EN klapp, och 10 personer jag känner får EN klapp var.

Vidare på det så tycker jag du ska definiera vad du anser gränsen för fusk går, rent generellt skulle man även kunna kalla just denna tråd för fusk, här gavs tips om blommans placeringar och när kommande släpp skulle göras osv. som gav en fördel mot Svensson som satt helt isolerad i sin stuga och ensam försökte sig på en klapp.
Som vanligt så anser 'folk' att fuskare är andra som nyttjade någon form av fördel som de själva inte hade, problemet är bara att det grundas utifrån personlig perception och är tämligen null void vid en diskussion. Faktum är att en person som satt hela dagen och försökte hade en fördel mot en som försökte en gång, ska vi applicera samma tankesätt så kan man säga att den ena fuskade. Eftersom Dustin inte har några klargjorda regler om hur man får anskaffa sig klapparna, även om jag anser att dom borde, så har således ingen heller någon form av rätt att i detta fall göra anspråk på vad som är rätt eller fel, moraliskt eller omoraliskt, fusk eller ärligt, det är upp till Dustin.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nektar
Chrille kan dra vidare till moppenet för han passar in bättre där och dustin bör se över sitt system när dom öppnar igen. snorvalparna på Flashback håller på för fullt med att skapa nya konton och beställa julklappar genom produktlänken..

Skrivet av DHAB:

Nu har jag 28st. :evilgrin39:

Allt det här tjafset med scripts som folk kör osv kunde lösas så enkelt genom att bara låta konton som handlar varor under 2009 att delta.

Och när fan ska folk fatta att dustin skiter fullkoimligt i vilka som får julklapparna då de inte gör detta för att vara snälla och tacka sina nuvarande kunder för allt de köpt sedan tidigare. De gör detta för att få nya potentiella kunder och sprida en jävla massa reklmad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weewqw
MEN era jävla idioter, jag blir så fruktansvärt jävla trött. Seriöst.

Det har varit samma jävla visa varje år (att man har fuskat, folk har fått flera klappar osv), och varje år har Dustin löst detta med bravur. Orka sitta och spekulera och sprida massa nonsens. Orka att man håller på och skvallra" till Dustins representanter på forumet, hur gamla är du/ni, fem? De har koll på läget, tro mig.

Håll bara käften och invänta vad som kommer i paketen.

OK?

(ber om ursäkt för språket, men nu får det fan vara nog. jag tar gärna en varning för mitt otydliga språk, men jag orkar seriöst inte mer konstiga inlägg osv.)

Så jävla sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weewqw
MEN era jävla idioter, jag blir så fruktansvärt jävla trött. Seriöst.

Det har varit samma jävla visa varje år (att man har fuskat, folk har fått flera klappar osv), och varje år har Dustin löst detta med bravur. Orka sitta och spekulera och sprida massa nonsens. Orka att man håller på och skvallra" till Dustins representanter på forumet, hur gamla är du/ni, fem? De har koll på läget, tro mig.

Håll bara käften och invänta vad som kommer i paketen.

OK?

(ber om ursäkt för språket, men nu får det fan vara nog. jag tar gärna en varning för mitt otydliga språk, men jag orkar seriöst inte mer konstiga inlägg osv.)

Kan du inte framföra dina åsikter på en seriösare nivå än att kalla folk jävlar idioter
tycker jag du skall hålla käften eller inte besvära dig med att gå in i tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Kan du inte framföra dina åsikter på en seriösare nivå än att kalla folk jävlar idioter
tycker jag du skall hålla käften eller inte besvära dig med att gå in i tråden.

grejen är ju att det är just vad det är, ett gäng idioter som inte förstår ett jota, som tjatar och beter sig allmänt konstigt, så jag beklagar mitt ordval - men det är befogat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weewqw
grejen är ju att det är just vad det är, ett gäng idioter som inte förstår ett jota, som tjatar och beter sig allmänt konstigt, så jag beklagar mitt ordval - men det är befogat.

Jag tror definitionen du söker är 'egocentriker'. De ser enbart världen ur deras egna situation och använder den som måttstock för moral, etik och rätt.
Ett tyvärr alldeles för vanligt resultat av curling-generationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille82
Jag tog mig friheten att markera en del av din text, eftersom jag nu får EN klapp, och 10 personer jag känner får EN klapp var.

Vidare på det så tycker jag du ska definiera vad du anser gränsen för fusk går, rent generellt skulle man även kunna kalla just denna tråd för fusk, här gavs tips om blommans placeringar och när kommande släpp skulle göras osv. som gav en fördel mot Svensson som satt helt isolerad i sin stuga och ensam försökte sig på en klapp.
Som vanligt så anser 'folk' att fuskare är andra som nyttjade någon form av fördel som de själva inte hade, problemet är bara att det grundas utifrån personlig perception och är tämligen null void vid en diskussion. Faktum är att en person som satt hela dagen och försökte hade en fördel mot en som försökte en gång, ska vi applicera samma tankesätt så kan man säga att den ena fuskade. Eftersom Dustin inte har några klargjorda regler om hur man får anskaffa sig klapparna, även om jag anser att dom borde, så har således ingen heller någon form av rätt att i detta fall göra anspråk på vad som är rätt eller fel, moraliskt eller omoraliskt, fusk eller ärligt, det är upp till Dustin.

Definition av fusk. Ja, som jag skrev i tidigare text. Då man inte manuellt klickar (då datorn blir den tävlande och är betydligt snabbare än någon annan). Men det är ju vad jag anser, så poäng till dig.

Till själva huvudfrågan när det gäller dig. Har du svårt att förstå att andra blir irriterade på ditt beteende? Är det så svårt att förstå att alla andra inte är dumma i huvet, bara för att vi anser att du gör fel. Vill dina polare, mamma, pappa och faster Sessi ha en julklapp från dustin. Då får de sitta och klicka själva.

Inte nog med att du gör det som anses fel. Du måste skryta om det också. Tydligen räcker inte det för dig heller. För uppenbarligen måste du gå härifrån med våran välsignelse också. Men nej, jag anser faktiskt att du gjorde fel och jag är nog inte ensam.

Gällande det sista som du skrev, så är det bara strunt (gäller ditt senaste inlägg också). Ska inte folk ha rätt till sin egen åsikt längre? Det är väl självklart att våra liv gör oss till de vi är. Beroende på vilka vi är så kan vi också se olika långt från våran egen situation. Sedan att du änns vågar använda ordet egocentriker är skrattretande.

Du anser att du gjore rätt och jag anser att du gjorde fel.
Det är våra åsikter. Jag lämnar diskutionen där.

Permalänk
Medlem

Det hela är ganska simpelt då man alltid loggar IP nummren. Det är bara att plocka bort alla beställningar med samma IP.

Och med det svaret, kommer det upp det normala, flera kan vara anslutna med samma nummer. tråkigt för dem. Men jag kan bara hålla med om att ta hem ett flertal klappar bara för man kommit på tekniken att göra så känns inte rätt.

Men så länge som Dustin tycker det är bra så kan de fortsätta så.

All reklam är bra reklam även dålig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polomononen
Definition av fusk. Ja, som jag skrev i tidigare text. Då man inte manuellt klickar (då datorn blir den tävlande och är betydligt snabbare än någon annan). Men det är ju vad jag anser, så poäng till dig.

Till själva huvudfrågan när det gäller dig. Har du svårt att förstå att andra blir irriterade på ditt beteende? Är det så svårt att förstå att alla andra inte är dumma i huvet, bara för att vi anser att du gör fel. Vill dina polare, mamma, pappa och faster Sessi ha en julklapp från dustin. Då får de sitta och klicka själva.

Inte nog med att du gör det som anses fel. Du måste skryta om det också. Tydligen räcker inte det för dig heller. För uppenbarligen måste du gå härifrån med våran välsignelse också. Men nej, jag anser faktiskt att du gjorde fel och jag är nog inte ensam.

Gällande det sista som du skrev, så är det bara strunt (gäller ditt senaste inlägg också). Ska inte folk ha rätt till sin egen åsikt längre? Det är väl självklart att våra liv gör oss till de vi är. Beroende på vilka vi är så kan vi också se olika långt från våran egen situation. Sedan att du änns vågar använda ordet egocentriker är skrattretande.

Du anser att du gjore rätt och jag anser att du gjorde fel.
Det är våra åsikter. Jag lämnar diskutionen där.

Ingen är här och skryter, jag spenderade förra året i den dåvarande tråden, i år sket jag i det för jag ansåg mig inta ha tid under dagen men jag gick senare in på kvällen och lämnade rapport över mitt resultat, jag kunde inte minnas att folk var lika anala förra året, även om vissa gnällapor skrek även då.

För övrigt anser jag att jag inte gjort fel, så som du säger - case closed, du anser mig vara sniken, jag anser dig vara egocentrisk.

P.S Du för väldigt mycket talan för andra och skriver som dina åsikter vore den absoluta sanningen, en vacker dag när du blir äldre kommer du se saker annorlunda, får vi hoppas. D.S

Permalänk
Medlem

Tror ni det är värt att maila dustin ifall julklapp försvann från kundvagnen efter man fått den? Blev enormt ledsen då jag satt från klockan 8 på morgonen till klockan 5 på kvällen för att få något men när jag väll fick något så försvann den å då tröttnade jag.

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pletron
Tror ni det är värt att maila dustin ifall julklapp försvann från kundvagnen efter man fått den? Blev enormt ledsen då jag satt från klockan 8 på morgonen till klockan 5 på kvällen för att få något men när jag väll fick något så försvann den å då tröttnade jag.

Dom lär nog inte bry sig och nu när det är så många som fuskat och lagt till julklappen efteråt. Så lär vi som fixat dom på ärligt vis kanske inte ens få några.

Permalänk
Medlem

Så mycket bråk över ett par gratis julklappar? Dagens I-landsproblem..