Ipods standardlurar - skräp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jag har bara provat dom billiga jays-lurarna, vet inte vad dom heter men kostar väl runt 500? iPod-lurarna var mycket, mycket bättre än dom. Det var alldeles för mycket bas, ingen som helst definition i mellanregister och diskant.

Jo J-Jays har lite för mycket bas eller ja, kanske bara lite för lite av allt annat men de lurarna är i ~300krs klassen.

S-Jays är helt tvärtom mycket allt men lite mindre bas kostar ~400kr.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det verkar som det. Om jag vill finlyssna gör jag det hemma, lyssnar jag med iPhonenen betyder det att jag inte är hemma och gärna vill ha lite koll på vad som händer runtomkring. Inte så roligt att bli överraskad av bilar, cyklister osv.

Men jag kan inte hålla med om att det är dålig bas. Det måste vara att att dom sitter dåligt i dina öron. Visst, större frekvensomfång neråt vore inte fel, men om man ökade styrkan på basne skulle det förstöra hela ljudbilden.

Jag finlyssnar hemma men det ska va bra isolering och ljud när jag är på språng med, bilar och cyklister håller jag koll på med synen

Tycker basen inte alls är så närvarande man vill ha den. Lyssnar mycket på akustisk-/elgitarr och de mörkare tonerna blir inte alls lika bra i standard lurarna. Tänk Jack Johnson och "The Kooks" så har du min musiksmak, och den är inte direkt dunka dunka men det är ju mörka toner på gitarrerna, samt att det finns ju trummer med som man vill få ljud ifrån.

Men jag håller med dig om att vill du inte ha isolerande in ear lurar så är Apples ganska bra, fördelen när det sluter tätt är ju att du lättare får till mer och rappare bas. Om jag inte sätter in mina helt så låter det inte alls lika bra

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag finlyssnar hemma men det ska va bra isolering och ljud när jag är på språng med, bilar och cyklister håller jag koll på med synen

Tycker basen inte alls är så närvarande man vill ha den. Lyssnar mycket på akustisk-/elgitarr och de mörkare tonerna blir inte alls lika bra i standard lurarna. Tänk Jack Johnson och "The Kooks" så har du min musiksmak, och den är inte direkt dunka dunka men det är ju mörka toner på gitarrerna, samt att det finns ju trummer med som man vill få ljud ifrån.

Men jag håller med dig om att vill du inte ha isolerande in ear lurar så är Apples ganska bra, fördelen när det sluter tätt är ju att du lättare får till mer och rappare bas. Om jag inte sätter in mina helt så låter det inte alls lika bra

Jag har faktiskt blivit lite sugen på att testa ett par in ear lurar igen efter den här tråden. Finns det några vettiga för under 500kr som har mic och fjärr som fungerar med iPhone? S2M var lite väl dyra annars verkar dom intressanta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jag har faktiskt blivit lite sugen på att testa ett par in ear lurar igen efter den här tråden. Finns det några vettiga för under 500kr som har mic och fjärr som fungerar med iPhone? S2M var lite väl dyra annars verkar dom intressanta.

Har haft en variant av dessa: http://store.apple.com/se/product/TW374ZM/A?afid=p204|47450&cid=OAS-EMEA-AFF

Tror jag hade Metro.fi 150 dock, de gick sönder och webhallen sålde inte iPhone versonen längre så jag fick pengarna tillbaka. Största anledningen till att jag har in ear är för att ens höra något med vanliga snäckor måste jag hålla dem intryckta hela tiden

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"