Permalänk
Medlem

Bose lifestyle

Hej,

Jag behöver råd av någon ljudgud

Jag funderar starkt på att skaffa ett bose lifestyle 48 IV och vill veta om det är något att ha (kostar ju en del så det kan ju inte va helt kasst iaf).
Om inte bose, vad är bättre? (vill inte ha några 2x1 meter stora högtalare)
tack på förhand

Edit: jag får ett ganska schysst pris också (jag hade aldrig lagt 55k på ljud )

Permalänk

Ska du ha bra ljud så blir det 2x1 meter stora högtalare. Det är bara så det fungerar enligt fysikens lagar. BOSE:s funderingar är genialiska. Från deras synpunkt. Se, det BOSE känner till, det är marknadsföring. De köper in billigt och säljer dyrt. Mycket, mycket dyrt. Deras dyraste system kostar bara några hundringar att tillverka, på sin höjd. Huvudenheten är gjord av tunn plast, för fan. Vad du än köper, köp inte BOSE.

Med det ur vägen, så kan du komma undan med en bunt bokhyllehögtalare, förstärkare och en subwoofer. Hur mycket skulle du helst vilja spendera?

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem

:/

att de var bra på att ta betalt hade jag redan i tankarna.. va ju just att jag får det så pass billigt... är det skräp i 55 000:- klassen eller bara allmänt skräp?

högtalarna är ju så jävla små och behändiga... det ska ändå bara spelas mp3 ur dom

men om det är rent skräp så kan jag ju inte köpa det....

om man inte kan få bra ljud i den storleken så vill jag nog inte spendera mer än 10 :/

Permalänk
Medlem

Du har ju inte nämnt vad du tänkte ha det till och hur du vill att det ska låta, det finns en del att välja på för 10000.

Permalänk
Medlem

Är ute efter ljudet, att de är diskreta och att man kan kalibrera dom så att de inte behöver sitta på exakt rätt ställe. Tanken är att de ska användas till båda dator och TV och gillar att man kan ha upp till 5 olika "profiler" dvs 5 olika ställen som blir "centrum" för musiken. Något jag tyvärr skiter i helt är det där musiksystemet som finns i 48an och 38an (antar att man betalar en del extra för det).

Jag vill att det ska låta bra lågt som högt. Jag kan få köpa 48an för 25000:-

Det är ju typ bara juvelkuberna och att man kan kalibrera det så pass bra som jag är ute efter.

With that in mind, vad annars kan jag kolla på?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Bose i all sin ära, men när man ändå tittar på "brands" kan man ju lika gärna sälja sin själ o köra på Bang Olufsen som också säljer på märke och design.

Nja ok lite sarkasm där, jag är ingen Ljudguru men det finns ju en del ljud på marknaden och jag är rätt "lost" själv när det kommer till kritan. Men jag brukar kolla med t ex Hi-Fi klubben samt hembio.se i deras forum för där har du kanske lite större utbud av HiFi fantaster som kan hjälpa dig på traven.