"Vilket grafikkort för X kronor"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superman94
om ni scrollar högre upp på den här sidan ser ni mitt system. är sli 275 eller två super oc 260 bra? eller ett 5870? eller två 5850? ? blir så förvirrad -.- jag söker det som ger bäst fps bryr mig inte så mycket om det är framtids säkert eftersom cod mw2 och cs 1.6 och L4D 2 är dom ända spelen jag spelar. ngn som vet ngt test men alla dessa kort i?

Två 5870 är bäst, sen två 5850, sen två gtx275 och sämst är två gtx260. två 5870 är dock inte särskilt prisvärt, då är två 5850 nästan lika bra men mycket billigare.

Permalänk

Uppgraderade min burk för typ ett år sen eller hur längesen det var till det här:

Citat:

Gigabyte GA-MA770-DS3,AMD 770, DDR2, ATX,Socket-AM2+, Solidcaps, PCI-Ex(2.0)x16

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz SocketAM2,2MB, BOXED m/fläkt

Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS,120mm fläkt, 8xSATA, SLI

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,SATA-300, 32MB, 7200RPM

Köpte dock inget nytt grafikkort utan tjurade på med mitt gamla, en Nvidia 6600 GT eftersom det inte kommit nåt spel som lockat mig att uppgradera.
Dessvärre börjar ju det häringa Dragons Age: Origin locka, damn them.

Så tänkte höra finns det nån möjlighet jag kan lira det med schyssta inställningar med nåt nytt grafikkort för gärna under 2000 lappen - isåfall vilket? Eller må jag byta ut hela datorn.

//Skitskraj

Permalänk
Medlem

Tja,

Är nu på väg att bygga ihop en ny rigg.

Jag tänker köra på ett 5850 så fort det kommer i lager.

I väntan hade jag tänkt köpa ett kort som jag kan använda till min 4 år gamla dator som kommer stå bredvid den nya.

Så,
Jag letar efter ett billigt kort som klarar att bli drivet av ett random 300W nätagg som ingick i HP-datorn.

Det enda riktigt kravet jag har är att det ska klara HL2-engine spelen ok.
Det ska ersätta ett gammalt hederlig, tyvärr trasigt, ATI x1600t, därför är kraven inte så stora.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skitskraj
Uppgraderade min burk för typ ett år sen eller hur längesen det var till det här:

Köpte dock inget nytt grafikkort utan tjurade på med mitt gamla, en Nvidia 6600 GT eftersom det inte kommit nåt spel som lockat mig att uppgradera.
Dessvärre börjar ju det häringa Dragons Age: Origin locka, damn them.

Så tänkte höra finns det nån möjlighet jag kan lira det med schyssta inställningar med nåt nytt grafikkort för gärna under 2000 lappen - isåfall vilket? Eller må jag byta ut hela datorn.

//Skitskraj

Kör på din x2 6000+, de är inte så dåliga alls. Överklocka den gärna en liten bit, kommer göra skillnad.
Angående grafikkort ska du köpa ett HD4890 (eller om du vill spara HD4870). Men HD4890 kommer antagligen klara spelet väldigt bra. Men nästa gång tycker jag du ska byta ut din processor mot en phenom II. Om ditt moderkort stödjer det alltså.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paiytor
Tja,

Är nu på väg att bygga ihop en ny rigg.

Jag tänker köra på ett 5850 så fort det kommer i lager.

I väntan hade jag tänkt köpa ett kort som jag kan använda till min 4 år gamla dator som kommer stå bredvid den nya.

Så,
Jag letar efter ett billigt kort som klarar att bli drivet av ett random 300W nätagg som ingick i HP-datorn.

Det enda riktigt kravet jag har är att det ska klara HL2-engine spelen ok.
Det ska ersätta ett gammalt hederlig, tyvärr trasigt, ATI x1600t, därför är kraven inte så stora.

HD5750 går nog bra, drar inte så mycket ström. Rekommenderas är ett HD5xxx-kort iallafall, du kan säkert kolla hur mycket ström de drar. Men HD5750 borde gå bra.

EDIT: HD5750 drar under 50W i load (ungefär) enligt swec:s test. Så strömförsörjningsdelen kommer inte vara något problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Kör på din x2 6000+, de är inte så dåliga alls. Överklocka den gärna en liten bit, kommer göra skillnad.
Angående grafikkort ska du köpa ett HD4890 (eller om du vill spara HD4870). Men HD4890 kommer antagligen klara spelet väldigt bra. Men nästa gång tycker jag du ska byta ut din processor mot en phenom II. Om ditt moderkort stödjer det alltså.

Tackar för svaret
Följdfråga =P Det verkar finnas flera olika "märken", spelar det ingen roll vilket man kör, så jag kan ta de billigaste som använder HD4890 t.ex.?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skitskraj
Tackar för svaret
Följdfråga =P Det verkar finnas flera olika "märken", spelar det ingen roll vilket man kör, så jag kan ta de billigaste som använder HD4890 t.ex.?

Ta det billigaste/det som har bäst garanti eller så. Om du är osäker så länka till kortet så säger jag om det är bra köp eller inte

Permalänk
Medlem

*CPU= e8400 @ 3,6GHz
*RAM= 4gb 800Mhz-6400
*PSU= corsair 450W
*Moderkort=Foxconn Mars
*Gränssnitt= Pci-e
*Vilka spel du ska spela= COD-serien, Football Manager, ev. nån annan fps.

Används för filmtittande.

*Vad du har för skärm :
Nån gammal Samsung 19" 1280x1024
*Vilken upplösning du spelar i
1280x1024
*Din ungerfärliga budget= 8-900 nånstans. Spelar inte så ofta, så jag vill inte lägga för mycket pengar på det.

Kör idag med ett 8600GTS passivt.
Ljudnivån är MYCKET viktig, får i princip inte låta nånting.
Kan även tänka mig begagnat också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
HD4890 är ett radeon-kort. Märket spelar ingen roll, köp det billigaste eller det mest bäst kylning (hur man nu vet det). Och kolla vilket ställe som har bäst garanti.

Antagligen kan du köpa en accelero s1 till ditt grafikkort och sätta dit och dra dit en tyst fläkt på. Eller så räcker det bara med accelero

Annars borde denna kylare passa:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=101698
Den ska passa till 8800-kort. Vet inte om du har någon speciell variant men den borde passa. Inte lika effektiv/tyst som accelero s1 med fläkt dock

Men accelero s1 ska passa till ditt kort OM det är ett 512mb-kort såg jag nu. Iallafall om det är accelero s1 REV2.

Kort sagt, antingen köper du HD4870 1gb eller HD4890 av vilket märke du vill (billigt/garanti/kylning), elelr så köper du en ny kylare, dvs en accelero s1 rev2 (om ditt grafikkort är ett 8800GTS 512mb dvs) och sätter dit en vanlig nexus120mm-fläkt. Sätt dit ett motstånd (7v/5v) så blir den tystare. (https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/motst...)

Eller om du inte har 512mb-varianten så köp en zalman VF900, borde passa.

Det blev fläkten Zalman VF900 tack så jätte mycket för hjälpen

Dock så tycker jag inte att den snurrar så fort jämförelse med min CPU fläkt :/ jag har skruvat upp fullt på den lila kontrollgrejen som man fick med. Men tycker fortfarande att den snurrar lite långsamt. E det något man kan fixa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tr0j4n3N
Det blev fläkten Zalman VF900 tack så jätte mycket för hjälpen

Dock så tycker jag inte att den snurrar så fort jämförelse med min CPU fläkt :/ jag har skruvat upp fullt på den lila kontrollgrejen som man fick med. Men tycker fortfarande att den snurrar lite långsamt. E det något man kan fixa?

Du ska väl vara glad att den är tyst Kolla temperaturerna så får du se om det är lugnt eller inte. Annars vet jag inga sätt att skruva upp fläkten men det är nog inte nödvändigt heller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ant2000
*CPU= e8400 @ 3,6GHz
*RAM= 4gb 800Mhz-6400
*PSU= corsair 450W
*Moderkort=Foxconn Mars
*Gränssnitt= Pci-e
*Vilka spel du ska spela= COD-serien, Football Manager, ev. nån annan fps.

Används för filmtittande.

*Vad du har för skärm :
Nån gammal Samsung 19" 1280x1024
*Vilken upplösning du spelar i
1280x1024
*Din ungerfärliga budget= 8-900 nånstans. Spelar inte så ofta, så jag vill inte lägga för mycket pengar på det.

Kör idag med ett 8600GTS passivt.
Ljudnivån är MYCKET viktig, får i princip inte låta nånting.
Kan även tänka mig begagnat också.

Du kan hitta ett HD4770 för 800-900kronor men om du vill ha en med en bra kylare så rekommenderar jag ett HD4670.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469940
Här är ett passivt kylt, kan väl rekommenderas.

Om du ska köpa begagnat så leta efter ett HD4850/HD4870 då man kan kyla de passivt med en accelero s1. Kom ihåg att en sån kostar typ 230kr dock. Annars rekommenderar jag HD4670 där ovan.

OM det skulle bli för varmt är det bara att sätta dit en väldigt tyst fläkt på. Hjälper väldigt mycket fastän det är en liten lågvarvsfläkt.

Men för spelande skulle jag rekommendera begagnade HD4850/HD4870.
Om du ska kolla film så tror jag dock att Hd4670 räcker utmärkt.

Permalänk
Medlem

*CPU= E8200 @3400mhz
*RAM= 2048MB DDR2 1066MHz
*PSU= Corsair 550w
*Moderkort= Asus P5K/EPU
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela:
Modern Warfare 2, Dragon Age, Assassins creed 2 etc..
*Vad du har för skärm
Samsung SyncMaster 2243nw (1680x1050)
*Vilken upplösning du spelar i:
1680x1050
*Din ungerfärliga budget: Max 1500:-

Har tittat lite på 4870, GTX260 och 5770 korten. Lite råd tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Du ska väl vara glad att den är tyst Kolla temperaturerna så får du se om det är lugnt eller inte. Annars vet jag inga sätt att skruva upp fläkten men det är nog inte nödvändigt heller.

Hehe nej det behövdes inte, den kyler extremt mycket bättre än min förra som låg på ca 70 grader nu ligger den på ca 50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TNT32
*CPU= E8200 @3400mhz
*RAM= 2048MB DDR2 1066MHz
*PSU= Corsair 550w
*Moderkort= Asus P5K/EPU
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela:
Modern Warfare 2, Dragon Age, Assassins creed 2 etc..
*Vad du har för skärm
Samsung SyncMaster 2243nw (1680x1050)
*Vilken upplösning du spelar i:
1680x1050
*Din ungerfärliga budget: Max 1500:-

Har tittat lite på 4870, GTX260 och 5770 korten. Lite råd tack

Jag skulle tagit bort 4870 direkt. Sen är det bara GTX260 och 5770 kvar, och då är det väl mest dx11 som spelar roll. Känner du att du behöver det så köp 5770, annars skulle jag ha tagit GTX260

Permalänk

Jag fick mitt 5770 igår och måste säga att jag är nöjd med det hittills. Har en relativt tyst dator och det hörs inte alls särskilt mycket när det varvar upp. Har klockat det till 960/1285 också utan problem, load ligger det lite under 65c med fläkthastigheten i org. Dock går inte slidern längre i catalyst så jag får väl byta program.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TNT32
*CPU= E8200 @3400mhz
*RAM= 2048MB DDR2 1066MHz
*PSU= Corsair 550w
*Moderkort= Asus P5K/EPU
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela:
Modern Warfare 2, Dragon Age, Assassins creed 2 etc..
*Vad du har för skärm
Samsung SyncMaster 2243nw (1680x1050)
*Vilken upplösning du spelar i:
1680x1050
*Din ungerfärliga budget: Max 1500:-

Har tittat lite på 4870, GTX260 och 5770 korten. Lite råd tack

HD4870 ger absolut mest prestanda för pengarna, GTX260 ger lite mer men är också dyrare. HD5770 är inte alls bra prestanda/pris-mässigt, då det är lite sämre än HD4870 men kostar mycket mer. Däremot om du vill ha DX11-effekter, låg strömförbrukning samt tystare kort så är HD5770 bättre. Men som sagt det presterar inte lika bra som varken HD4870 eller GTX260 trots att det kostar mer. Kolla swecs test på dem där både HD4870 och GTX260 finns med i tabellerna:
http://www.sweclockers.com/recension/6203-radeon_hd_5700_och_...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tr0j4n3N
Hehe nej det behövdes inte, den kyler extremt mycket bättre än min förra som låg på ca 70 grader nu ligger den på ca 50

NAAAAAAAJS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Ta det billigaste/det som har bäst garanti eller så. Om du är osäker så länka till kortet så säger jag om det är bra köp eller inte

Är den här ok? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=413965 Verkar ju skapligt fint pris iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skitskraj
Är den här ok? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=413965 Verkar ju skapligt fint pris iaf.

Jättebra, men pixmania har inte de bästa recensionerna. Men det kan du nog stå ut med, kostar ju bara 1666kr jättebra, kör på

Eller om du vill lägga extra pengar (så du kan handla på riktig affär och få ett annat kort med bättre kylare) så:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=460449
Inet 1750kr. Finns inte i lager men om du kan vänta så är det bra grej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Jättebra, men pixmania har inte de bästa recensionerna. Men det kan du nog stå ut med, kostar ju bara 1666kr jättebra, kör på

Eller om du vill lägga extra pengar (så du kan handla på riktig affär och få ett annat kort med bättre kylare) så:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=460449
Inet 1750kr. Finns inte i lager men om du kan vänta så är det bra grej

vad säger ni om detta kort http://www.pixmania.se/se/se/3817891/art/sapphire-technology/...

Jag spelar bara bilsimulatorer som rfactor, GTR-evo som i sig nog inte behöver så bra kort, i alla fall inte på 1680*1050.
Men för att köra stora startfält, 70-80 bilar med högupplösta texturer så
tror jag att jag har nytta av 2GB varianten. Har jag rätt?

Även Vapor kylningen verkar bra på Sapphire kortet, är det mycket tystare än andra kort?

Är 4890 2GB ett lämpligt kort för mina behov eller är ett 5770 1 GB lika bra och mer framtidssäkrat, DX11 mm?

Permalänk

*CPU (atm)= .... Intel Core 2 Duo E6600 2,4GHz, kör den på 3GHz
*GPU (atm)= .... BFG NVIDIA GeForce 8800 GTS
*PSU= .............. öhh, minns inte
*Minna= ........... 4 GB (4x1GB), CORSAIR DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ CL5
*Moderkort= ..... Asus P5B Deluxe
*Gränssnitt= ..... PCI-E
*Spel= ............. alla nya spel måste såklart testas, fastnar "aldrig" vid ett spel
*Upplösning= ... 1900x1080

Tänkte mig ett Radeon HD5850 och köpa till ett (OT I know..) Core 2 Quad Q9550, det lär väl vara en passande uppgradering generellt för min setup, eller hur? Jag får väl ingen kass flaskhals? Grafikkortet kan väl presetera på max så att säga? Minnena är rätt gamla men är väl forfarande rätt bra...

Permalänk

Hej!

Jag är ny på forumet och skulle kunna behöva lite hjälp med val av grafikkort till mina föräldrars dator. Jag är inte jätteduktig på datorer och minneskort så jag kan behöva några goda råd.

Jag är inte heller helt säker på vad det är för grejor inne i datorn men det är en fyra år gammal dator med 1,5 Gb ram, 3,8 GHz enkärnig processor. Upplösningen på den tillhörande skärmen är 1280x1078 eller nåt sånt.

Det tidigare grafikkortet var ett radeon X800 (tror det hette så) och var på 256MB. Det är nu trasigt. Något mer fancy än så tror jag absolut inte behövs då inte så många spel ska spelas på den.

Det vore trevligt om det är ett billigt grafikkort som är lätt att få tag på. Antingen på nätet eller i en fysisk affär.

Tack på förhand!

//Andreas

Permalänk
Permalänk
Medlem

*CPU= Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz
*PSU= Corsair 620w
*Moderkort= Asus p5n-d
*CF/SLi= SLi
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela. = L4D/2, Warhammer online & allt nytt skräp
*Vilken upplösning du spelar i. = 1920x1200
*Din ungerfärliga budget = max 2000:-
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Ja
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Ja (troligen)

Radeon kort vill jag inte ha då jag bara har haft bekymmer med dom...
har funderat på GTX 260 (216) frågan är bara om min dator kommer bli en flaskhals för det kortet?
finns det något av dom alla GTX 260 korten som har bättre/tystare standard kylare än någon utav dom andra?...

och spelar OS någon roll? ska man inskaffa sig w7 eller går det bra att köra vidare på xp?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ctbr
vad säger ni om detta kort http://www.pixmania.se/se/se/3817891/art/sapphire-technology/...

Jag spelar bara bilsimulatorer som rfactor, GTR-evo som i sig nog inte behöver så bra kort, i alla fall inte på 1680*1050.
Men för att köra stora startfält, 70-80 bilar med högupplösta texturer så
tror jag att jag har nytta av 2GB varianten. Har jag rätt?

Även Vapor kylningen verkar bra på Sapphire kortet, är det mycket tystare än andra kort?

Är 4890 2GB ett lämpligt kort för mina behov eller är ett 5770 1 GB lika bra och mer framtidssäkrat, DX11 mm?

2gb kommer inte göra någon skillnad alls. Det finns inga spel som man har nytta av 2gb (ok det är möjligt men inte i 1680x1050-upplösning). Det är bättre att du köper ett HD4890 som det som jag länkade:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=460449
1750kr så får du ett lika bra kort, och jag antar att kylningen inte är stor skillnad på.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=490217
Detta är bra annars (speciellt om du kan hämta ut det i stockholm så slipper du fraktkostnader). Antagligen bättre kylare än powercolor-kortet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dommenator
*CPU (atm)= .... Intel Core 2 Duo E6600 2,4GHz, kör den på 3GHz
*GPU (atm)= .... BFG NVIDIA GeForce 8800 GTS
*PSU= .............. öhh, minns inte
*Minna= ........... 4 GB (4x1GB), CORSAIR DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ CL5
*Moderkort= ..... Asus P5B Deluxe
*Gränssnitt= ..... PCI-E
*Spel= ............. alla nya spel måste såklart testas, fastnar "aldrig" vid ett spel
*Upplösning= ... 1900x1080

Tänkte mig ett Radeon HD5850 och köpa till ett (OT I know..) Core 2 Quad Q9550, det lär väl vara en passande uppgradering generellt för min setup, eller hur? Jag får väl ingen kass flaskhals? Grafikkortet kan väl presetera på max så att säga? Minnena är rätt gamla men är väl forfarande rätt bra...

Det låter jättebra. Kör absolut på det, du har redan gjort det bästa valet. Och uppgradera inte minnena, de klarar sig jättebra idag. Visst kanske du når bättre överklock med bättre minnen men skillnaden är inte värd pengarna. Go for it!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HiGodAreYouThere
Hej!

Jag är ny på forumet och skulle kunna behöva lite hjälp med val av grafikkort till mina föräldrars dator. Jag är inte jätteduktig på datorer och minneskort så jag kan behöva några goda råd.

Jag är inte heller helt säker på vad det är för grejor inne i datorn men det är en fyra år gammal dator med 1,5 Gb ram, 3,8 GHz enkärnig processor. Upplösningen på den tillhörande skärmen är 1280x1078 eller nåt sånt.

Det tidigare grafikkortet var ett radeon X800 (tror det hette så) och var på 256MB. Det är nu trasigt. Något mer fancy än så tror jag absolut inte behövs då inte så många spel ska spelas på den.

Det vore trevligt om det är ett billigt grafikkort som är lätt att få tag på. Antingen på nätet eller i en fysisk affär.

Tack på förhand!

//Andreas

Kul att du är ny och inte startar en ny egen tråd utan går in här istället, mycket bättre (så slipper vi nya trådar hela tiden som stör forumfriden )

Det du behöver veta är om ditt X800-kort är ett PCI-express-kort eller ett AGP-kort. Du kan ta reda på det genom att söka efter GPU-Z på google och ladda ned programmet samt starta det. Bredvid "Bus Interface" så kommer det stå antingen AGP eller PCI-E (pci-express). Om det är ett PCI-express-kort så köp det som samuelsson93 länkade till dig, annars säger du bara till så fixar vi ett annat köp åt dig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izuss
*CPU= Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz
*PSU= Corsair 620w
*Moderkort= Asus p5n-d
*CF/SLi= SLi
*Gränssnitt= PCI-E
*Vilka spel du ska spela. = L4D/2, Warhammer online & allt nytt skräp
*Vilken upplösning du spelar i. = 1920x1200
*Din ungerfärliga budget = max 2000:-
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Isåfall: Ja
1. Är du beredd att lägga ca 200kr extra för att det ska vara tyst? Ja
2. Skulle du kunna montera en kylare själv för att få kortet tyst? Ja (troligen)

Radeon kort vill jag inte ha då jag bara har haft bekymmer med dom...
har funderat på GTX 260 (216) frågan är bara om min dator kommer bli en flaskhals för det kortet?
finns det något av dom alla GTX 260 korten som har bättre/tystare standard kylare än någon utav dom andra?...

och spelar OS någon roll? ska man inskaffa sig w7 eller går det bra att köra vidare på xp?

Din dator kommer klara HD4890 eller GTX260 jättebra (processorn är mycket snabbare än man tror). GTX260 vore bra för dig som har SLi-stöd, då kan du köpa ett till senare och köra SLi (2 kort har bättre pris/prestanda än 1 kort).
Däremot är HD4890 mer prisvärt då det bara är lite lite dyrare men är bättre. Kan länka till kort från båda hållen som är bra:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469950
Detta kortet är bra och har bra kylning. Enda nackdelen är att den varma luften som kortet avger stannar i chassit. Men det kommer fortfarande vara kallare än standardkylare, kan lugnt rekommendera detta kort.
Om du vill ha ett HD4890-kort istället (presterar bättre):
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=490217
Detta kortet har antagligen en jättebra kylare. Det finns ett XFX-kort också:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480660
Köper du från inet så får du gratis frakt vilket ger ungefär samma kostnad som kortet innan. Vet inte vilken kylare som är bäst, det får du tänka på själv. XFX är ett mer känt märke så det är väl ett säkrare köp (?) medan HIS gör bra kylare (denna är dessutom stor så den är kanske bättre?). Båda är säkert jättebra.

GTX260-kortet är bra om du vill kunna köra SLi senare, men HD4890 är bättre om du inte tänker göra det. Välj vilken av de tre korten som du vill, du kommer bli nöjd hursomhelst.

EDIT: Lol såg inte att du dissade radeon-kort, ok kör på GTX260-kortet jag länkade, bra grejer samt tyst.

Permalänk
Medlem

*CPU= (AMD ATHLON II X2 250 AM3 BOX)
*PSU= (480W Random ACE)
*Minne= (4GB 1600MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM KITX2)
*Moderkort= (MSI AM3 AMD770 DDR3 SATA GLAN ATX)
*CF/SLi= (ööh, wtf?)
*Gränssnitt= (PCI-E )
*Vilka spel du ska spela= (HoN, Left 4 Dead 2, MS Visual studio, Photoshop, Age of empires 2, Random Lan spel)
*Vilken upplösning du spelar i= (öhh, bra?)
*Din ungerfärliga budget= (1000-1200kr)

1. Jag är beredd att lägga 200kr till för tystnad.
2. Jag kan montera kylning själv.

Permalänk
Medlem

Ska köpa nytt system men kan inte riktigt bestämma mig vilket grafikkort jag vill ha.

*CPU= (Intel i5 750)
*PSU= (620 W Ace)
*Minne= (Corsair 4gb 2048mb x2 1600MHz XMS3)
*Moderkort= (Gigabyte GA-P55M-UD4)
*CF/SLi= (Helst, men inte så viktigt)
*Gränssnitt= (PCI-E)
*Vilka spel du ska spela= (Allt möjligt)
*Vilken upplösning du spelar i= (24 tum)
*Din ungerfärliga budget= (1000-1500kr)

Ljudnivå spelar ingen som helst roll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
*CPU= (AMD ATHLON II X2 250 AM3 BOX)
*PSU= (480W Random ACE)
*Minne= (4GB 1600MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM KITX2)
*Moderkort= (MSI AM3 AMD770 DDR3 SATA GLAN ATX)
*CF/SLi= (ööh, wtf?)
*Gränssnitt= (PCI-E )
*Vilka spel du ska spela= (HoN, Left 4 Dead 2, MS Visual studio, Photoshop, Age of empires 2, Random Lan spel)
*Vilken upplösning du spelar i= (öhh, bra?)
*Din ungerfärliga budget= (1000-1200kr)

1. Jag är beredd att lägga 200kr till för tystnad.
2. Jag kan montera kylning själv.

Jag vet inte vilka kort som är bäst för photoshop och MS Visual Studio, men jag skulle rekommendera att du köper ett HD4850 512mb och satte dit en accelero s1-kylare:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=441852
Du kan även sätta dit en väldigt tyst fläkt om du inte gillar höga temps men det är inte nödvändigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wazii
Ska köpa nytt system men kan inte riktigt bestämma mig vilket grafikkort jag vill ha.

*CPU= (Intel i5 750)
*PSU= (620 W Ace)
*Minne= (Corsair 4gb 2048mb x2 1600MHz XMS3)
*Moderkort= (Gigabyte GA-P55M-UD4)
*CF/SLi= (Helst, men inte så viktigt)
*Gränssnitt= (PCI-E)
*Vilka spel du ska spela= (Allt möjligt)
*Vilken upplösning du spelar i= (24 tum)
*Din ungerfärliga budget= (1000-1500kr)

Ljudnivå spelar ingen som helst roll.

Vad jag menar med CF/SLi är om ditt moderkort stödjer det eller inte, vilket kan vara bra att veta när jag ska rekommendera ett kort
Skulle rekommendera ett HD4870 512mb då det kostar mellan 1000-1500kr.
Här är ett för 1200kr, originalkylningen men om inte ljudnivån spelar roll så är det jättebra:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=382850
Ditt kort stödjer båda CF och SLi så om du vill uppgradera i framtiden så är det bara att köpa ett till HD4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Jag vet inte vilka kort som är bäst för photoshop och MS Visual Studio, men jag skulle rekommendera att du köper ett HD4850 512mb och satte dit en accelero s1-kylare:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=441852
Du kan även sätta dit en väldigt tyst fläkt om du inte gillar höga temps men det är inte nödvändigt.

MS Visual studio är mest med som skämt

är 4850 ett bättre alternativ än 250? 512mb eller 1g har väll inte så stor skillnad...

Permalänk
Medlem

datorn ca 5 år gammal....

*CPU=Pentium D 3.0 Ghz
*PSU= Antec, 400 w , osäker.
*Moderkort= Asus p5wd2
*CF/SLi= Crossfire
*Gränssnitt= PCI-e
*Spel: INGA SPEL, Men vill spela upp Full-HD film via HDMI
*1280x768 (32" lcd)
*1000-2500 kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Japp.

kör på XP och vill ogärna installera om, Tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
MS Visual studio är mest med som skämt

är 4850 ett bättre alternativ än 250? 512mb eller 1g har väll inte så stor skillnad...

HD4850 och gts250 är lika bra, men hd4850 vet jag att accelero s1 passar på. Och nej 512mb eller 1gb har väldigt liten skillnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kodde89
datorn ca 5 år gammal....

*CPU=Pentium D 3.0 Ghz
*PSU= Antec, 400 w , osäker.
*Moderkort= Asus p5wd2
*CF/SLi= Crossfire
*Gränssnitt= PCI-e
*Spel: INGA SPEL, Men vill spela upp Full-HD film via HDMI
*1280x768 (32" lcd)
*1000-2500 kr
*Är det viktigt att grafikkortet är tyst? Japp.

kör på XP och vill ogärna installera om, Tack

Egentligen har jag ganska lite koll på grafikkort när man bara ska spela upp, men jag är övertygad om att du inte behöver lägga ens 1000kr på kortet.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469940
Här finns ett kort för 700kr (du får gratis frakt från inet, glöm inte att fixa det med swec). Detta ska klara HD-uppspelning jättebra. Men du kan nog även köpa ett HD3450 att köra (kostar ungefär hälften). Är lite osäker på om det funkar 100% med full-hd-uppspelning. Men fråga någon annan duktig som har en htpc, dom brukar ha koll.

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort

Mitt gamla grafikkort har gett upp så nu behöver jag köpa ett nytt för 1-2 tusen och undrar då vilket ni rekomenderar:

Tack på förhand