iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Hur menar du låsa upp? Pm du menar jailbreaka den och låsa upp till comviq så går det för att jag gjorde det typ på 5 min utan problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ok jag är sugen på en svart Iphone 3GS 32GB men det verkar ju nästintill omöjligt att köpa den på ett vettigt sätt.

Jag vill inte ha någon bindning och detta går naturligtvis att ordna men verkar svårt utan förlorad garanti då. Har kontaktat 3 både i butik och kundtjänst, de säljer den med kontantkort och erbjuder sig även att låsa upp den bums men då försvinner som sagt garantin. Testade att kontakta Apple själva men de förklarade bara att Telia, Tre etc har köpt alla rättigheter och de har ingenting att göra med garantin i fråga. 3 kundtjänst hävdar att det är samma policy hos alla opperatörer.

Har Tele2 abonnemang och vill gärna behålla detta, även om byte till ex 3 så är uppsägningstiden för mitt Tele2 abonnemang 3 månader så det blir ju pannkaka i vilket fall. Tele2 säljer Iphone 3GS om man kontaktar deras avdelning för att säga upp abonnemang per telefon (ingen annan avdelning ville hantera det) men då för en kostnad på 9600:- för telefonen (32GB) samt att man måste binda upp även sitt befintliga abonnemang i 24 månader.

Någon med en lösning för det hela eller är det bara att rätta sig i ledet?

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oh Qrap
Ok jag är sugen på en svart Iphone 3GS 32GB men det verkar ju nästintill omöjligt att köpa den på ett vettigt sätt.

Jag vill inte ha någon bindning och detta går naturligtvis att ordna men verkar svårt utan förlorad garanti då. Har kontaktat 3 både i butik och kundtjänst, de säljer den med kontantkort och erbjuder sig även att låsa upp den bums men då försvinner som sagt garantin. Testade att kontakta Apple själva men de förklarade bara att Telia, Tre etc har köpt alla rättigheter och de har ingenting att göra med garantin i fråga. 3 kundtjänst hävdar att det är samma policy hos alla opperatörer.

Har Tele2 abonnemang och vill gärna behålla detta, även om byte till ex 3 så är uppsägningstiden för mitt Tele2 abonnemang 3 månader så det blir ju pannkaka i vilket fall. Tele2 säljer Iphone 3GS om man kontaktar deras avdelning för att säga upp abonnemang per telefon (ingen annan avdelning ville hantera det) men då för en kostnad på 9600:- för telefonen (32GB) samt att man måste binda upp även sitt befintliga abonnemang i 24 månader.

Någon med en lösning för det hela eller är det bara att rätta sig i ledet?

Du kan antagligen säga upp ditt Tele2-abonnemang och få en faktura på 3 månadsavgifter, sen är det ju bara portera till valfri operatör. Sen låter det väldigt konstigt att Tre skulle kunna avsäga sig garantiåtaganden bara för att man låser upp den, kanske värt att fråga konsumentverket om det stämmer?

In other news, fick leveransbekräftelse från Halebop idag. Så min vita 16GB är på väg.

Permalänk
Medlem

Det öppnade en ny Telia-butik i Uppsala idag och de har iPhone 3GS i lager! Jag köpte min svarta 16gb där för en dryg timme sedan, har ni tur finns det kanske kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Du kan antagligen säga upp ditt Tele2-abonnemang och få en faktura på 3 månadsavgifter, sen är det ju bara portera till valfri operatör. Sen låter det väldigt konstigt att Tre skulle kunna avsäga sig garantiåtaganden bara för att man låser upp den, kanske värt att fråga konsumentverket om det stämmer?

In other news, fick leveransbekräftelse från Halebop idag. Så min vita 16GB är på väg.

Japp kollade det idag men det är 1500:- i kost för att säga upp, kruxet då är att hitta ett nytt bra abonnemang hos någon som säljer Iphone utan bindningstid.. Kontantkort är inte lösningen känns det som.

Hade inte Tele2 prompt krävt bindningstiden hade jag nog betalat lite överpris för telefonen hos dem och sluppit den normala leveranstiden. En som beställde från "3" idag fick beskedet 3 veckor men kan ta upp till 2 månader...

Hur som helst så lyckades jag läsa mig till att det går bra att återställa telefonen i det skick som man fick den, en inbyggd funktion i Itunes eller hur det nu var. Men innebär det att de inte ser att man låst upp den innan då när den är på ev service? Någon med fakta om det?

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Medlem

Jobbigt, beställde en iPhone 3GS 32 GB på telia.se igår och då angav de normal leveranstid (5-8 arbetsdagar) och nu när jag kollar så står det upp till 2-3 veckor. Fyller år nästa vecka så jag tänkte att det kunde vara en bra födelsedagspresent

Permalänk
Medlem

Snacka om att ha otur, skulle beställa 16gb från phonehouse för 4600 igår men segade och nu har de höjt priset till 5700.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja jailbreaka min 3g, vad finns det för risker egentligen? jag har hört att Apple kan ta reda på om man har jailbreakat sin telefon eller inte när man lämnar in den på reparation.

Försämras batteritiden?
Kam man synca telefonen som vanligt med iTunes?
Om jag återställer mobilen, försvinner jailbreak då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Snacka om att ha otur, skulle beställa 16gb från phonehouse för 4600 igår men segade och nu har de höjt priset till 5700.

ser att 32GB är höjd från 5725kr till 6649kr...
undra vad som orsakar sådana rejäla prisökningar?? apple, valuta eller varje bolag som försöker mjölka på en poppismobil?
tre höjde med 400kr på 32GB kontantmobilen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kortleken
ser att 32GB är höjd från 5725kr till 6649kr...
undra vad som orsakar sådana rejäla prisökningar?? apple, valuta eller varje bolag som försöker mjölka på en poppismobil?
tre höjde med 400kr på 32GB kontantmobilen.

Beställde en telia låst utan bind tid i förrgår för 4600kr från thephonehouse. Ringde kundservice idag för att kolla så ordern gått igenom. Visade sig att det var fel på sidan och att telefonen egentligen skulle kosta 1000kr mer än vad som stod angivet. Men eftersom jag redan beställt så gjorde dom inget åt det utan jag kom undan med 4600kr. Är ju ganska självklart att den obunden mobil kostar mer än en mobil som är bunden i 24 månader. Fast så var det ju inte i förrgår = )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Hur menar du låsa upp? Pm du menar jailbreaka den och låsa upp till comviq så går det för att jag gjorde det typ på 5 min utan problem.

Jepp, det menar jag. Kan höra av mig senare om jag behöver hjälp

Sitter med min iPhone 16GB Vit i knät nu... När beställde jag, i måndags? =D

Hinner tyvärr inte pilla så mkt med den just nu, har mycket jobb dessa dagar. Imorgon kommer den att ligga hemma eftersom jag fortfarande väntar på ett skal och är repnojig.

Fan vad gött det är att läsa inläggen ovanför mig nu alltså. Fick min för 4700kr från Phone House och leveransen var som sagt sjukt snabb.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soderberg
Beställde en telia låst utan bind tid i förrgår för 4600kr från thephonehouse. Ringde kundservice idag för att kolla så ordern gått igenom. Visade sig att det var fel på sidan och att telefonen egentligen skulle kosta 1000kr mer än vad som stod angivet. Men eftersom jag redan beställt så gjorde dom inget åt det utan jag kom undan med 4600kr. Är ju ganska självklart att den obunden mobil kostar mer än en mobil som är bunden i 24 månader. Fast så var det ju inte i förrgår = )

priserna på phonehouse har varit så i ett par veckor.. märkligt om man inte har personal som är kunning nog att skriva rätt pris...
låter som ett typiskt phonehousesvar.

Permalänk
Medlem

Hur mkt repor får iPhonen om man använder den helt vardagligt?
Ja funderar på o beställa invinsible shield eller va det heter men är inte helt säker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Hur mkt repor får iPhonen om man använder den helt vardagligt?
Ja funderar på o beställa invinsible shield eller va det heter men är inte helt säker.

Skärmen är som jag har förstått det väldigt svår att repa. Baksidan däremot repas hyfsat lätt vid vanligt användande. Kromkanten repas absolut lättast.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Jag orkar nog inte bry mig om fodral för repighetens skull. Kör med det på min iPod och den känns så... tjock och lite halvt otymplig att hantera. Det skulle vara för att ev. mildra fallet ifall jag skulle tappa telefonen i så fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Skärmen är som jag har förstått det väldigt svår att repa. Baksidan däremot repas hyfsat lätt vid vanligt användande. Kromkanten repas absolut lättast.

Så länge det inte är skärmen som repas lätt är ja nöjd. Tycker det verkar lite otympligt med ett fodral eller liknanden på, sen är det inte så snyggt. Men får se var ja känner sen när ja använt telefonen någon vecka... Om den bara kunde komma hit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Jepp, det menar jag. Kan höra av mig senare om jag behöver hjälp

Sitter med min iPhone 16GB Vit i knät nu... När beställde jag, i måndags? =D

Hinner tyvärr inte pilla så mkt med den just nu, har mycket jobb dessa dagar. Imorgon kommer den att ligga hemma eftersom jag fortfarande väntar på ett skal och är repnojig.

Fan vad gött det är att läsa inläggen ovanför mig nu alltså. Fick min för 4700kr från Phone House och leveransen var som sagt sjukt snabb.

Min 16GB 3GS är jailbreakad och unlocked använder tele2 simkort och det fungerar klockrent.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Hur vet man om den är uppkopplad via 3g nätet eller edge!?!
jag har refillkort och det känns som den ligger och drar pengar från mig.
Jag slår på flygplansläge när jag spelar spel så att dem inte kopplar upp sig.

Om man varit ute med safari och trycker på HOME knappen, stäng anslutningen av då?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damir2d
Min 16GB 3GS är jailbreakad och unlocked använder tele2 simkort och det fungerar klockrent.

Jepp, funkar fint för mig med

Undrar om annat däremot:

Phone House påstår att man ska få något slags avtal med Telia inför abonnemanget som måste skrivas på och skickas in, annars debiteras man för telefonkostnaden. Jag har ingen aning om vad de snackar om? Jag har fått ett Telia-simkort och lite info om Telia på posten, men inget jädra avtal att skriva på.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Det ser du om du kollar uppe i vänstra hörnet.

http://www.apple.com/iphone/how-to/index.html#basics.status-i...

Förlåt om jag skrev lite otydligt, menade hur man vet när den använder sig av 3g. t.ex när man surfar. eller när ett prgram använder sig av internet

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

hejsan om man återställer telefonen och synkar den sen. då kommer alla program tillbaka och alla kontaker är kvar eller, vågar inte göra det innan..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Jepp, funkar fint för mig med

Undrar om annat däremot:

Phone House påstår att man ska få något slags avtal med Telia inför abonnemanget som måste skrivas på och skickas in, annars debiteras man för telefonkostnaden. Jag har ingen aning om vad de snackar om? Jag har fått ett Telia-simkort och lite info om Telia på posten, men inget jädra avtal att skriva på.

det där är inget du behöver bry dig om...det är för företag som inte signerar avtalen i butiken

Permalänk
Medlem

Fungerar push notifications som de ska nu, t.ex. med beejive? Händer det ofta att push-meddelandet inte levereras, som enligt vad jag har läst har varit fallet tidigare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En fråga till er som har 3GS. När ni skriver sms, första bokstaven är ju stor både där du trycker och i själva texten (sms:et). Men efter den, ändras era bokstäver (där ni trycker på själva bokstäverna) till små eller förblir dom stora?
Hade för mig att på min gamla 3G så blev dom små men kan komma ihåg detta fel!?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
En fråga till er som har 3GS. När ni skriver sms, första bokstaven är ju stor både där du trycker och i själva texten (sms:et). Men efter den, ändras era bokstäver (där ni trycker på själva bokstäverna) till små eller förblir dom stora?
Hade för mig att på min gamla 3G så blev dom små men kan komma ihåg detta fel!?

Det blir bara versal ibörjan, därefter blir det gemener. Trycker man in "caps lock" så sker samma princip, att det första bokstaven blir stor thats it. Hade varit skönt med en konstant Caps lock knapp men det finns inte, även om behovet för just inte är så stort.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
En fråga till er som har 3GS. När ni skriver sms, första bokstaven är ju stor både där du trycker och i själva texten (sms:et). Men efter den, ändras era bokstäver (där ni trycker på själva bokstäverna) till små eller förblir dom stora?
Hade för mig att på min gamla 3G så blev dom små men kan komma ihåg detta fel!?

Där man trycker är bokstäverna alltid stora (på min 3G).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha Iphone...

En windows telefon klarar av att emulera hela Iphones programvara...

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
haha Iphone...

En windows telefon klarar av att emulera hela Iphones programvara...

För här är vi inte avundsjuk, nejdå!

Permalänk

rastersize:

Japp, tangentbordet visar alltid versaler, precis som på ett vanligt tangentbord till datorn.

Timpppa:
Det blir versaler första bokstaven automatiskt precis som Highlaj skriver, det finns ingen Caps-Lock.

Klickar man på shift-knappen så aktiveras den och nästa bokstav man skriver blir en versal. Om man håller inne shift-knappen medan man skriver så blir alla bokstäver versaler tills man släper knappen igen.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |