Bästa blanka 24 tum 1920x1200 skärmen för spel under ca 4000 ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
hmm.. du verkar ju ha lite koll på detta... jag är inne på samma linje.. men jag skiter i utseendet, vill ha en bra skärm för gaming. Får man be om tips/länk till en eller fler bra gaming skärmar?

denna du tipsade om-> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=351401 duger den för gaming, lågt input lag, bra panel etc?

I princip allt som säljs idag duger utmärkt till spelande såvida du inte är väldigt känslig.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
hmm.. du verkar ju ha lite koll på detta... jag är inne på samma linje.. men jag skiter i utseendet, vill ha en bra skärm för gaming. Får man be om tips/länk till en eller fler bra gaming skärmar?

denna du tipsade om-> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=351401 duger den för gaming, lågt input lag, bra panel etc?

åxå sugen på den. Skall vara till för spel duger den till det? Anyone?

Permalänk
Medlem

Samsum T240 går alldeles utmärkt att spela varenda spel med och den är snygg och skiljer sig ifrån de flesta andra skärmar.

Det finns bättre skärmar, det gör det alltid.. men du kommer inte förlora någon spelupplevelse med en Samsung T240.

Stor, lite annorlunda, bra pris och en bra skärm.. även om den inte uppfyller alla dina krav du har på skärmen du vill ha, om du bara ska ha den till spel och allmänt surfande så är den ett givet köp.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
I princip allt som säljs idag duger utmärkt till spelande såvida du inte är väldigt känslig.

Kk.. jag har använt en sån här Iiyama Vision Master Pro 454 19" som gaming skärm @ 120Hz, så jag vet väl inte riktigt hur känslig jag är.

glömde även att säga att de inte behöver vara en 24", kan vara allt från 21" och uppåt... duger en sån här för gaming? input lag, panel..osv? ..dom verkar ju lovorda den på "kommentarerna" på dustin.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Samsum T240 går alldeles utmärkt att spela varenda spel med och den är snygg och skiljer sig ifrån de flesta andra skärmar.

Det finns bättre skärmar, det gör det alltid.. men du kommer inte förlora någon spelupplevelse med en Samsung T240.

Stor, lite annorlunda, bra pris och en bra skärm.. även om den inte uppfyller alla dina krav du har på skärmen du vill ha, om du bara ska ha den till spel och allmänt surfande så är den ett givet köp.

Frågan är varför man ska köpa sämre saker när man lägger ut massa pengar, har aldrig förstått det. Och nej, det finns inte alltid bättre skärmar, alltid bättre än Samsung möjligen Inget större fel på T240, men det finns bättre ur alla synpunkter, så det vore ju bara dumt att köpa en sån.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Kk.. jag har använt en sån här Iiyama Vision Master Pro 454 19" som gaming skärm @ 120Hz, så jag vet väl inte riktigt hur känslig jag är.

glömde även att säga att de inte behöver vara en 24", kan vara allt från 21" och uppåt... duger en sån här för gaming? input lag, panel..osv? ..dom verkar ju lovorda den på "kommentarerna" på dustin.

Ja, den duger ypperligt, en av de bättre skärmarna. Du kan tydligen få den att köra 75hz i Native upplösning med DVI.

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Acer p243w för 2700 kr på Webhallen idag.
Såhär långt verkar den helt superb.
Inga pixelfel, bra betraktningsvinklar, fin blank skärm med bra färger och skarp bild.
Mycket möjligt att någon som är van vid proffsskärmar i 10000 kronorsklassen skulle hitta saker att klaga på, men för mig är den helt underbar.
Otroligt prisvärd tycker jag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Köpte mig en Acer p243w för 2700 kr på Webhallen idag.
Såhär långt verkar den helt superb.
Inga pixelfel, bra betraktningsvinklar, fin blank skärm med bra färger och skarp bild.
Mycket möjligt att någon som är van vid proffsskärmar i 10000 kronorsklassen skulle hitta saker att klaga på, men för mig är den helt underbar.
Otroligt prisvärd tycker jag.

Alltid lika komiskt, ts skapar en tråd, ts har tittat på en skärm innan, ts får tips om andra, "bättre" skärmar, ts köper den han först tittat på/någon annan som inte varit med i diskussionen. Varför ens skapa tråden?

För att fortsätta, jo, du märker färgskillnader på en tn då du sitter rakt framifrån även, krävs ingen 10k skärm, bara att man vet vad man ska titta efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Alltid lika komiskt, ts skapar en tråd, ts har tittat på en skärm innan, ts får tips om andra, "bättre" skärmar, ts köper den han först tittat på/någon annan som inte varit med i diskussionen. Varför ens skapa tråden?

Ännu mer komiskt med folk som inte läser trådarna och kastar ut helt felaktiga anklagelser då ?
Jag köpte min skärm just på grund av ett tips om den i denna tråd.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bästa blanka 24 tum 1920x1200 skärmen för spel under ca 4000 ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Dina krav överstiger vad som är möjligt att få för de pengarna eller ens få. 60hz, medelinputlag och låg responstid med TN-panel är det som finns att erbjuda.

Och NEJ! Inte T240! Anledningar: Ful, ganska högt inputlag och det är en Samsung.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=381198

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=327822

---------->http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=242262 <----------

De där ska tydligen ha en blank skärmyta.

Det blir t.o.m ännu roligare när man läser att Dreas89 själv rekommenderade den skärmen som du sen köpte....
Och sen kastar skit på dig Jesper T....

I övrigt har jag inga kommentarer

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bästa blanka 24 tum 1920x1200 skärmen för spel under ca 4000 ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Det blir t.o.m ännu roligare när man läser att Dreas89 själv rekommenderade den skärmen som du sen köpte....
Och sen kastar skit på dig Jesper T....

I övrigt har jag inga kommentarer

Jag tog fram skärmar som är bättre än T240, inget svårt jobb (a) Men jag erkänner, jag såg inte det. Men de andra jag rekommenderade var troligen skarpare, Dell G2410 verkar vara riktigt bra för sitt pris.

edit: Men jag får nog vara nöjd, du köpte en av skärmarna jag tog fram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe_Nilsson
Är inget som helst fel med min Samsung, helt sjukt snygg är skärmen, fattar inte hur du kan tycka den är ful. Och Samsung kommer jag fortsätta köpa i framtiden vad gäller bildskärm till datorn, inte haft det minsta lilla problem med den.

Riktigt ful design och och konstig form. Skulle aldrig köpa.

Haft två samsung-skärmar varav båda varit skit.
Detta var över 2K-klassen. Skulle inte ens vilja FÅ en Samsungskärm.

Permalänk
Medlem

Jo, jag är glad över tipset du gav mig Dreas89. För mina behov är skärmen perfekt.
Kanske köper jag en ännu bättre skräm i framtiden när jag blivit kräsnare.

Jag tittade på de andra skärmarna här i tråden också. Problemet var bara att jag verkligen har fastnat för blanka skärmar och då finns det inte så jättemånga i lagom prisklass för mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jo, jag är glad över tipset du gav mig Dreas89. För mina behov är skärmen perfekt.
Kanske köper jag en ännu bättre skräm i framtiden när jag blivit kräsnare.

Jag tittade på de andra skärmarna här i tråden också. Problemet var bara att jag verkligen har fastnat för blanka skärmar och då finns det inte så jättemånga i lagom prisklass för mig.

Ja, blanka skärmar är nice, hade själv en W2207 för ett år sen och den saknar jag till och från, riktigt läcker är det. Sålänge du är nöjd är jag nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Ja, den duger ypperligt, en av de bättre skärmarna. Du kan tydligen få den att köra 75hz i Native upplösning med DVI.

Vilket betyder vad? att den passar för gaming är det viktigaste!
ursäkta utfrågningen men på skärmar är jag rätt noobish!

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Vilket betyder vad? att den passar för gaming är det viktigaste!
ursäkta utfrågningen men på skärmar är jag rätt noobish!

Att det finns något bättre sett till inputlag men sett till att du kan köra 75hz, inputlag och panel finns det inte bättre i den prisklassen.

Permalänk

Trådstartaren hade samma krav som jag, men det blev en Acer G24 (blå) för mig.
24", 1920x1200, 2ms, DVI+HDMI, 4000:-

Har haft den i några veckor nu och är riktigt nöjd, även fast det är några irritationsobjekt.
Fått en röd pixel vid högra sidan, backlight bleed på alla kanter vid mörka bakgrunder, dåliga betraktningsvinklar och färger vid vanligt användande.

Men vid filmtittande samt spelade så tycker jag att den är grym, märker inte av något alls av problemen då. Alldeles underbart att spela Heroes of Newerth (DotA-kopia) i 1920x1200 eller att kika på 1080p Blu-ray.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BizitaKyu
Trådstartaren hade samma krav som jag, men det blev en Acer G24 (blå) för mig.
24", 1920x1200, 2ms, DVI+HDMI, 4000:-

Har haft den i några veckor nu och är riktigt nöjd, även fast det är några irritationsobjekt.
Fått en röd pixel vid högra sidan, backlight bleed på alla kanter vid mörka bakgrunder, dåliga betraktningsvinklar och färger vid vanligt användande.

Men vid filmtittande samt spelade så tycker jag att den är grym, märker inte av något alls av problemen då. Alldeles underbart att spela Heroes of Newerth (DotA-kopia) i 1920x1200 eller att kika på 1080p Blu-ray.

Jag blir så ledsen, när ska ni lära er? För 4k kan ni nästan få en bättre panel, och det är inget ni kommer att ångra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Jag blir så ledsen, när ska ni lära er?

- Seriöst nu får du lägga ner, du har inget i den här tråden att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Seriöst nu får du lägga ner, du har inget i den här tråden att göra.

Lägga ner? Jag tror mig ha ganska mycket i denna tråd att göra då jag försöker få folk att köpa den BÄSTA skärmen de kan få för pengarna de är beredda att lägga ut, vad är det för fel med det?

Jag försöker alltid få folk att köpa det bästa för pengarna, ifall folk köper sämre så kan det vara av olika anledningar, brist på förslag eller personer som säger emot hans första tro brukar vara högt på listan!

Permalänk

Dreas89 verkar ej ha ngt liv:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Dreas89 verkar ej ha ngt liv:)

Ifall hjälpsam = inget liv så är du spot on

Permalänk

Jävla Dagis- tråd där Ni kastar skit på någon förvisso viktigpetter/besserwisser men som ändå försöker hjälpa till...

Gå och snyt er snorungar!

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

(off topic) Jag har en w2408h till min kommande dator, sjukt fin skärm förresten (on topic) men jag undrar hur jag ska rengöra den? Det är en blank skärm och jag har testat två olika vanliga "rengöringsdukar" men det fungerar inte, tycker mest att de bildar nya mönster på skärmen.

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoreN
(off topic) Jag har en w2408h till min kommande dator, sjukt fin skärm förresten (on topic) men jag undrar hur jag ska rengöra den? Det är en blank skärm och jag har testat två olika vanliga "rengöringsdukar" men det fungerar inte, tycker mest att de bildar nya mönster på skärmen.

Har haft lillebror 2207, en fuktig trasa är det bästa råd jag kan ge, starkare grejor är väl inte så bra för tfts om jag förstått rätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Jag blir så ledsen, när ska ni lära er? För 4k kan ni nästan få en bättre panel, och det är inget ni kommer att ångra!

Är det ett så dåligt köp då?
Det är min första TFT, och jag prioriterade 1920x1200 spelande över allt annat.
När jag kikade på t.ex. 2408WFP i digitalversus så verkade det uppenbart att den led av ghosting. Något som jag funnit extremt irriterande hos kompisar med billiga/gamla TFT-skärmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BizitaKyu
Är det ett så dåligt köp då?
Det är min första TFT, och jag prioriterade 1920x1200 spelande över allt annat.
När jag kikade på t.ex. 2408WFP i digitalversus så verkade det uppenbart att den led av ghosting. Något som jag funnit extremt irriterande hos kompisar med billiga/gamla TFT-skärmar.

Nej, och ja, jag tror nog att jag skulle kunnat hitta en bättre skärm för det priset, om inte annat för 500 mer, utan glossy dock finns bättre paneler, vilket jag lovar du kommer gilla myyyyycket. Men köpt är köpt, ingen idé att tjata om det.

Permalänk
Medlem

Dreas89: sorry om jag missat dina rekommendationer men om du skulle köpa en 24" skärm och du prioriterar bildbehandling (photoshop) samt att lira WoW på. Vilken skulle du köpa då, skit i om den är blank...??

Jag är själv lite småsugen på en ny skärm nu när jag har en ny burk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Seriöst nu får du lägga ner, du har inget i den här tråden att göra.

Men frågar ni efter hjälp så gör ni. Skit i att fråga om ni vill intala er att halvdana skärmar är det bästa som finns.

Waconda: Det beror som vanligt på hur mkt pengar du vill lägga ut. Är färgerna viktiga för dig och du kan tänka dig att lägga ~7500 skulle jag satsa på en NEC 2490. Annars så verkar den kommande Dellen som diskuteras i en tråd här i närheten riktigt bra. Billigare dessutom.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av waconda
Dreas89: sorry om jag missat dina rekommendationer men om du skulle köpa en 24" skärm och du prioriterar bildbehandling (photoshop) samt att lira WoW på. Vilken skulle du köpa då, skit i om den är blank...??

Jag är själv lite småsugen på en ny skärm nu när jag har en ny burk

Ge mig en budget så ska jag eller någon anna visa dig på en bra skärm. Ska iväg någon timma just nu så jag återkommer om två timmar kanske.

Permalänk
Medlem

Javisst fan

Glömmer som vanligt pengarna...struntar egentligen vilken paneltyp utan vill som många andra ha det mest prisvärda

Kan sträcka mig till 5-6000:-