Blåst på 5200 kronor på blocket

Permalänk
Medlem

asså vafna.. inte igen såg på plus för nån dag sen en kärring blev lurad på ett present kort för 7500.. sluta vara så godtrogna och betala direkt till okända människors konton.

Permalänk
Medlem

Tror det är läge att berätta för far din, han blir nog lite intresserad när det kommer papper etc från polisen.

Berätta vad som hänt och ta hjälp av honom, han har troligen mer erfarenhet än du har.

Sen så har du nyss lärt dig hur samhället fungerar, lite inte på någon hur bra polare ni än är, finns alltid någonting som kan vända polaren runt och blåsa dig. Självfallet ska man lita på folk men inte till 100%.

Låt polisen göra sitt jobb, om du åker dit och smäller på han etc så är det du som kommer torska på det i slutändan.

Våld löser ingenting även om man tror det i unga år.

Mvh Dax och lycka till.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Du hade en bank 10 min från dig, denna tråd har varit uppe en timme.

Varför lämnar du inte datorn och kollar med banken själv, snarare än att fråga folk vad dom tror banken kan göra. Värt en 10 min promenad.

Du menar han skall gå till banken kl 19 en fredagkväll?

Jo tjena, tror det är någon mer som behöver lämna datorn.

Permalänk
Medlem

ring mig dirr ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Du menar han skall gå till banken kl 19 en fredagkväll?

Jo tjena, tror det är någon mer som behöver lämna datorn.

You made my day! (Evening)

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Min bank har öppet dygnet runt. Det är bara att ringa dem ...

Permalänk
Medlem

enligt banksekretessen får man inte lämna ut uppgifter om vem som har ett konto men vissa verkar ju skita i det totalt som dom visade i uppdrag granskning eller var det var när dom skulle ha reda på vem som hade smartdrugs.

så det är väl bara att gå till olika banker och säga att du skall sätta in pengar på ett konto och fråga vem som står för det.

Permalänk
Medlem

Hände mig samma sak när jag köpte ett ps3, 'frun' i huset ringde innan o hade bra kontakt. Banken ville dock inte ge ut adress osv, men lyckades på annat vis att hitta killen. Inga telefonnummer, men adress. Så han har fått ett par mindre trevliga brev. Pengar har jag inte fått tillbaka, men det kan jag leva med.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

har kikat runt lite och googlat. verkar som i alla fall samma clearing nummer används för att bedra folk...stämmer överrens med andra bedrägerier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li
Min bank har öppet dygnet runt. Det är bara att ringa dem ...

vad har du för bank?

Permalänk
Medlem

Jag blev blåst när jag skulle köpa en iPhone för ett år sedan. Jag anmälde och det gjorde även 22 andra som blev blåsta av samma kille. Han har nu blivit dömd och papper från kronofogden kom hem till mig för någon vecka sedan. Nu är det dags att driva in pengarna. Det går långsamt men förhoppningsvis får jag tillbaka mina pengar en dag, även om det kanske var värt att betala lite för att få en sån kille dömd.
Det är bara att anmäla och hoppas på att det är fler som gör det.
Åklagare faller också för grupptryck.

Permalänk
Medlem

Bara ett tips, använd inte postförskott, det är minst lika osäkert!

Permalänk
Medlem

Busenkelt att få tillbaka dina pengar!!
Gå till din bank och säg som det är..
Då kan dom backa transfern så du får pengarna tillbaka från hans konto...
Får du tag i hans address så lägg gärna ut den här.. om det är någon i närheten av mig så ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
asså vafna.. inte igen såg på plus för nån dag sen en kärring blev lurad på ett present kort för 7500.. sluta vara så godtrogna och betala direkt till okända människors konton.

Det är inte så enkelt som du tror!

Det tar ett tag för tex reseföretag att upptäcka att en betalning gjorts med skimmat kontokort, de hinner då lämna ut presentkortet som bedragaren sedan säljer.
När köparen sedan skall använda presentkorten så har giltligheten upphört eftersom betalningen är tillbakadragen pga ogiltligt kort!

Man skall inte handla presentkort överhuvudtaget på nätet, om man ändå gör det skall man träffas personligen och på den plats där presentkorten skall användas tex en resebutik så att man kan kontrollera och göra hela affären klar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Busenkelt att få tillbaka dina pengar!!
Gå till din bank och säg som det är..
Då kan dom backa transfern så du får pengarna tillbaka från hans konto...
Får du tag i hans address så lägg gärna ut den här.. om det är någon i närheten av mig så ....

går det verkligen att backa transfern?!

Pma mig så fort som möjligt är du snäll

Permalänk
Medlem

Har varit med om samma sak. Då var det ett nintendo Wii. Killen blev dömd, men trots det fick jag aldrig tillbaka mina pengar. Betala aldrig i förskott...

Visa signatur

| Corsair 600T White | Gigabyte Z68X-UD3H | Intel Core i5 2500K@4.2 | Corsair Hydro H100 | | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Kingston 16GB DDR3 | SanDisk 256GB SSD | Gigabyte HD7990 6GB | Dell SX2210T Multitouch |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av junkan
Bara ett tips, använd inte postförskott, det är minst lika osäkert!

Eh? Vad är osäkert med det? Du betalar när du hämtar paketet på utlämningsstället.
Finns inget osäkert med det, får du inte grejen betalar du inte

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Om det är Swedbank du har som bank stänger deras kundservice kl 23:00. Ring för bövelen!

Permalänk
Medlem

ringde nyss min bank som är nordea.. dem säger att man inte kan dra tillbacka pengar som redan överförts?

banken som jag satte in pengarna på är swedbank, ska jag ändå ringa swedbank?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Eh? Vad är osäkert med det? Du betalar när du hämtar paketet på utlämnings stället.
Finns inget osäkert med det, får du inte grejen betalar du inte

Kan vara en tegelsten i paketet. Internetgiro/payson är det bästa!

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
ringde nyss min bank som är nordea.. dem säger att man inte kan dra tillbacka pengar som redan överförts?

banken som jag satte in pengarna på är swedbank, ska jag ändå ringa swedbank?

Ja inte skadar det iaf. TESTA!
Hade det kanske hängt 5000kr på ett telefonsamtal hade jag inte väntat en sekund för länge

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tullis
Kan vara en tegelsten i paketet. Internetgiro/payson är det bästa!

Sant, jag tänkte mest på paket från företag
Men postförskott är mycket mycket bättre än förskott om man ser till privatköp. Man vet ju oftast vilken strolek/vikt det man köper har.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sesese
Då tror jag att det är löst. Men gör dig inte olycklig på honom. Det är ju dumt om det blir du som får sitta i fängelse för att du slagit ner honom.

Haha snälla! du vet väl mycket väl som jag att misshandla en person får man inte fängelse för.. du får en klapp på axeln och så får du höra att de va dumt gjort! Svenska lagar är allt för roliga!

Lycka till! sök upp honom!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Haha snälla! du vet väl mycket väl som jag att misshandla en person får man inte fängelse för.. du får en klapp på axeln och så får du höra att de va dumt gjort! Svenska lagar är allt för roliga!

Lycka till! sök upp honom!

Att misshandla en person får man visst fängelse för.

Edit: Borde nästan anmäla ditt inlägg...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Att misshandla en person får man visst fängelse för.

Edit: Borde nästan anmäla ditt inlägg...

Haha ok! Inte vad jag sett/hört!
Ska inte skriva mer angående de!

OT:
Man blir förbannad att höra om bedrägeri på nätet.. läser om de nästan varje dag i tidningen känns de som! Polisen kan inte hantera de, då får någon annan göra de! Lära dom att de är fel att göra så!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Verkar finnas flera "skumma" blocket annonser med macbook pro datorer, dessa två tex http://www.blocket.se/sodermanland/Apple_MacBook_Pro_15_4__Co...
http://www.blocket.se/blekinge/Macbook_pro_22512306.htm?ca=11...

Den övre är med storsannolikhet en bedrägeriannons, om nån har lust kan man ju maila snubben och säga att man är intresserad av datorn och fråga om det går bra att använda internetgirot, om han inte accepterar det är det nått som e fel.

Permalänk

Hoppas att du får tillbaka pengarna. Men jag förstår inte hur folk kan vara så godtrogna...

Permalänk
Sötast

Ett tips är att kräva att få en fotokopia av kvitto via mail.

På samma gång kan du be om ett par vinklar på datorn igång, med en lapp med någon form av handskriven text på.

Det är iaf första steget på vägen att iallafall veta om datorn ens FINNS!

Mailade södermanland laptopen och bad om kvitto, vi får se om det kommer upp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Verkar finnas flera "skumma" blocket annonser med macbook pro datorer, dessa två tex http://www.blocket.se/sodermanland/Apple_MacBook_Pro_15_4__Co...
http://www.blocket.se/blekinge/Macbook_pro_22512306.htm?ca=11...

Den övre är med storsannolikhet en bedrägeriannons, om nån har lust kan man ju maila snubben och säga att man är intresserad av datorn och fråga om det går bra att använda internetgirot, om han inte accepterar det är det nått som e fel.

Det är samma bild i annonserna. Visserligen kan man ju googla bilder till annonser.
Den ena har också tre olika bord som datorn ligger på. Känns som att man bara använder ett när man ska ta kort till en annons.

Hoppas det löser sig för YNWA8.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Jag intyga att macbook är Original

ger inte det bästa intrycket