Blåst på 5200 kronor på blocket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jag har hans mobilnr, hemadress och hela kittet.

skicka ett PM till mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
skicka ett PM till mig

Det är till den där daniel som kom upp, har inte sett om vi kom fram till att det bara är en täckmantel.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Jag ska skriva ned några punkter som förhoppningsvis får din hjärna att tänka logiskt:

* 90 mil tur och retur från STHLM till Karlskrona. Bara tågbiljetten eller bensinen kostar 20 % av vad du blev blåst på.

* Övergrepp i rättssak. Om du så mycket som örfilar killen så är det du som får straffet ifall du anmält honom.

* Snubben är pank. Han lär inte satt in de där 5200 kronorna på ett sparkonto direkt. Drägg som lurar folk online har en egenskap somskiljer dem från mängden, det är att de kan sätta sprätt på illegala pengar. Chansen att han har 5200 är obefintlig.

* Öga mot öga. Vad ska du göra när du träffar honom? Slå honom mitt i stan? Hota honom? Ska du vänta i Karlskrona tills han trollat fram dina pengar? Ska du övernatta där? Känner du ens folk där?

Släpp detta. Det är bara slöseri med tid. Det finns inga indrivare som är värda sitt salt som driver in en skuld på 5200 kronor heller. Folk snackar om MC-gäng hit, Gangstrar dit. Vilken indrivare tror du drar in 5000 kronor? Det är en veckolön för ett vårdbiträde. På sin höjd kanske du lyckas hitta två st finniga tonåringar på Puch Dakotas för den summan.

Lägg ned dina tankar på personlig inblandning, anmäl och sätt kronofogden på honom. Och sluta sätta in pengar på folks konton i förskott

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
skicka ett PM till mig

Det är Daniel Peter Blom, han som du sa till mig om.. inget märkvärdigt.

Nån som kan spela hjläte och ringa den utsatte och säga till att han har blivit utsatt för en förfalskning..

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Okej, isf så är det snodd på omöjligt att hitta den riktiga snubben.
Man kan iaf meddela Daniel att han har utsatts för urkundsförfalskning, att någon har använt hans namn som täckmantel.

kan bara berätta att jag pratat nu i telefon för 2a gången med den RIKTIGA Daniel Bohm och jag berättade att han fortsätter att använda dina uppgifter. han skulle självklart kolla upp det och gå vidare med de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Det är Daniel Peter Blom, han som du sa till mig om.. inget märkvärdigt.

Nån som kan spela hjläte och ringa den utsatte och säga till att han har blivit utsatt för en förfalskning..

haha redan gjort

Permalänk
Medlem

Kanon att kontakt upprättats med Daniel så att han också kan polisanmäla händelsen.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget
Jag ska skriva ned några punkter som förhoppningsvis får din hjärna att tänka logiskt:

* 90 mil tur och retur från STHLM till Karlskrona. Bara tågbiljetten eller bensinen kostar 20 % av vad du blev blåst på.

* Övergrepp i rättssak. Om du så mycket som örfilar killen så är det du som får straffet ifall du anmält honom.

* Snubben är pank. Han lär inte satt in de där 5200 kronorna på ett sparkonto direkt. Drägg som lurar folk online har en egenskap somskiljer dem från mängden, det är att de kan sätta sprätt på illegala pengar. Chansen att han har 5200 är obefintlig.

* Öga mot öga. Vad ska du göra när du träffar honom? Slå honom mitt i stan? Hota honom? Ska du vänta i Karlskrona tills han trollat fram dina pengar? Ska du övernatta där? Känner du ens folk där?

Släpp detta. Det är bara slöseri med tid. Det finns inga indrivare som är värda sitt salt som driver in en skuld på 5200 kronor heller. Folk snackar om MC-gäng hit, Gangstrar dit. Vilken indrivare tror du drar in 5000 kronor? Det är en veckolön för ett vårdbiträde. På sin höjd kanske du lyckas hitta två st finniga tonåringar på Puch Dakotas för den summan.

Lägg ned dina tankar på personlig inblandning, anmäl och sätt kronofogden på honom. Och sluta sätta in pengar på folks konton i förskott

Jo precis känns inte särskilt troligt egentligen att åka till han, även fast man är sugen.

men jag tror knappast han bor i karlskrona. ska bli intressant och se om jag på måndag kan få fram vem det är som står bakom kontot.

Permalänk

Denna historia kommer sluta som när Jeff Harris, en kille som sålde sin dator lurade en scammer.

P-P-P-Powerbook, sök google.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
Jo precis känns inte särskilt troligt egentligen att åka till han, även fast man är sugen.

men jag tror knappast han bor i karlskrona. ska bli intressant och se om jag på måndag kan få fram vem det är som står bakom kontot.

Ja, får du reda på vem det är så har du som jag förstått det daniel, vars identitet blivit utnyttjad till brottslig handling, bakom dej så polisen bör ingripa.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
Jo precis känns inte särskilt troligt egentligen att åka till han, även fast man är sugen.

men jag tror knappast han bor i karlskrona. ska bli intressant och se om jag på måndag kan få fram vem det är som står bakom kontot.

Fick du klartecken av banken? Kollar dem upp det åt dig?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Denna historia kommer sluta som när Jeff Harris, en kille som sålde sin dator lurade en scammer.

P-P-P-Powerbook, sök google.

Wait for it.. legendary!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Trist, men nu har TS iaf lärt sig nån slags läxa (om än dyrköpt).
Håll dig borta från Blocket! Och begagnad elektronik överhuvudtaget...

Kan själv ha torskat 4000 på filmer, beställde från en obskyr butik i Nederländerna hem till en annan kompis (fråga mig inte varför) och det har gått tre veckor nu sen de påstod att det skickades. Det som är extra trist är att "kompisen" jag skickade hem tilll knappt svarar nåt mer än "mmm". Jag kan ha förlorat flera tusen och allt jag får är "mmm" till svar. Skulle nästan kunna tro att han har snott det men det vore väldigt onödigt då jag har sagt att han får kopiera av filmerna som tack för att han tar emot det... Har funkat bra att ta skicka paket hem till honom förr dessutom.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Fick du klartecken av banken? Kollar dem upp det åt dig?

nej tyvärr.

swedbank (hans bank) sa att det måste bli ett polisärende att polisen kontaktar dem, annars får de aldrig ta fram personliga uppgifter.

Min bank Nordea kunde inte ge mig något svar. det var några tjejer som jobbade på det ända öppna kontoret i sthlm. men de sa att jag skulle komma tbx på måndag och då skulle de hjälpa mig så mycket de kan.

Permalänk

Tråkigt att poliserna inte verkar bry sig i Sverige. Då blir man ju nästan sugen att ta lagen i egna händer och slå skiten ur killen som lurat dig.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem

mitt tips.. som några har varit inna på innan.

gå till swedbank o gör en obetydlig insättning på bedragarens konto. skriv fel namn på blanketten så dom bakom disken får hjälpa dig med att ta fram rätt namn till kontonumret p vips så har du bovens namn!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
mitt tips.. som några har varit inna på innan.

gå till swedbank o gör en obetydlig insättning på bedragarens konto. skriv fel namn på blanketten så dom bakom disken får hjälpa dig med att ta fram rätt namn till kontonumret p vips så har du bovens namn!

Klockrent!

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk

Svårläst tråd detta. Hot = dålig idé, Slå honom = dålig idé, polisanmälan (ej på polisens hemsida) = bra idé, försöka söka upp personen = dålig idé.

Lyssna på Aza_gnaget.

Tyvärr så händer detta nästan bara de yngre (att dom sätter in och förlorar sina pengar)som redan har ont om pengar, vilket gör saken värre då deras konsekvenserna kan bli/vara ogenomtänkta. Lär av misstaget och förskottsbetala aldrig till privatpersoner eller oseriösa företag. Dina pengar är förlorade. Rådfråga alltid Mr. google och Dr. prisjakt innan köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
mitt tips.. som några har varit inna på innan.

gå till swedbank o gör en obetydlig insättning på bedragarens konto. skriv fel namn på blanketten så dom bakom disken får hjälpa dig med att ta fram rätt namn till kontonumret p vips så har du bovens namn!

jo blir definitivt att prova, om jag inte får fram namnet genom min kontakt på swedbank, vi får se hur de går.

Permalänk
Medlem

lite märligt ändå att han inte stänger av sin mobil.. och råkade glömma bort och svarade när jag ringde förut

Permalänk
Medlem

Bor han i Sthlm så har du en billig indrivare

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk

Prövade att ringa dolt 2 ggr, han vågar tydligen inte svara.. hans mobil är dock på..

Visst, det hade varit roligt att ''tjäna'' lite pengar på folk. Men att leva i skräck varje dag i hela sitt liv - Det är inte väl så roligt..

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Prövade att ringa dolt 2 ggr, han vågar tydligen inte svara.. hans mobil är dock på..

Visst, det hade varit roligt att ''tjäna'' lite pengar på folk. Men att leva i skräck varje dag i hela sitt liv - Det är inte väl så roligt..

nej jag vet idioten stänger inte av den. men likförbanat vill han inte svara.

undrar precis samma sak.. visst han kanske lyckas med bedrägerierna men hur länge klarar han att leva på det sättet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Bor han i Sthlm så har du en billig indrivare

tror inte han bor i stockholm faktiskt..hade någon brytning typ skåne tror jag.

kan man föresten inte se på clearing nr vart i landet kontot är registrerat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
nej jag vet idioten stänger inte av den. men likförbanat vill han inte svara.

undrar precis samma sak.. visst han kanske lyckas med bedrägerierna men hur länge klarar han att leva på det sättet?

du blir förmodligen förvånad över det förmodade svaret..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
tror inte han bor i stockholm faktiskt..hade någon brytning typ skåne tror jag.

kan man föresten inte se på clearing nr vart i landet kontot är registrerat?

var och vilken bank...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnrealPerfection
var och vilken bank...

kan man kolla det själv eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
kan man kolla det själv eller?

Google is your friend:

http://www.bankplatser.nu/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UnrealPerfection
Google is your friend:

http://www.bankplatser.nu/

Får 0 träffar..?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
Får 0 träffar..?

ej reggad i Sverige..