Blåst på 5200 kronor på blocket

Permalänk

Den övre länken med blocket annons är ju en "ny" MBP med 9600GT och hur ofta får man egentligen en MBP med den specen för 5000kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Det är samma bild i annonserna. Visserligen kan man ju googla bilder till annonser.
Den ena har också tre olika bord som datorn ligger på. Känns som att man bara använder ett när man ska ta kort till en annons.

Hoppas det löser sig för YNWA8.

Det är den andra annonsen som jag har blivit blåst på!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
Det är den andra annonsen som jag har blivit blåst på!!

Skickade ett argt mail men hjälper ju inte... Fan va arg man blir på dem som ska luras! Kan dom inte jobba till sig pengar som alla andra när dom behöver pengar.Eller bidrag men skit i att lura folk som litar på andra, även om du borde regerat på att den bara kostade 5k Men klart man blir sugen när an hittar en grej man vill ha för vrakpris

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

det lilla hopp som jag hade är ganska borta nu känns de som...
jag har ringt både min bank (nordea) och hans swedbank båda säger att de inte kan dra tillbacka överföringarna.
Men jag tänkte ta mig ner till swedbanks kontor på hamngatan med polisanmälan, email konversation och se om dem kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Skickade ett argt mail men hjälper ju inte... Fan va arg man blir på dem som ska luras! Kan dom inte jobba till sig pengar som alla andra när dom behöver pengar.Eller bidrag men skit i att lura folk som litar på andra, även om du borde regerat på att den bara kostade 5k Men klart man blir sugen när an hittar en grej man vill ha för vrakpris

jo förstår nu i efterhand hur dum man var.. men precis som du säger lätt att säga nu...

Permalänk
Medlem

Har skickat ett maijl till annonsen..

Hej!
Fin dator du har där. Men vilken av alla är det du säljer?? det är 3 olika datorer på bilderna. Undrar även om det är nödvändigt att byta bord för varje bild. Går det bra att köpa mot postförskott?

MVH ******

hoppsas på ett svar:)

Permalänk
Medlem

Re: Re: BLÅST PÅ 5200 KRONOR SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON :(!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
gå till din bank och fråga vems namn som står på kontot bara gjorde jag funkade skit fint

Fungerar inte så! Det är fel av bankpersonalen!

Men däremot fungerar det här. Du går till en bank och säger att du vill sätta in pengar(typ 20Kr) på kontot(som du satte in pengar på) med namnet på personen som skulle ha pengarna(såklart så är det fel person). De på banken kommer säga att det inte går då namnet inte tillhör kontot. Då säger du bara att du glömt namnet och vill få reda på det för pengarna måste sättas in idag(dagen då du vill få reda på vem det är). Banken berättar och du kan använda det till din fördel.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: BLÅST PÅ 5200 KRONOR SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON :(!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Fungerar inte så! Det är fel av bankpersonalen!

Men däremot fungerar det här. Du går till en bank och säger att du vill sätta in pengar(typ 20Kr) på kontot(som du satte in pengar på) med namnet på personen som skulle ha pengarna(såklart så är det fel person). De på banken kommer säga att det inte går då namnet inte tillhör kontot. Då säger du bara att du glömt namnet och vill få reda på det för pengarna måste sättas in idag(dagen då du vill få reda på vem det är). Banken berättar och du kan använda det till din fördel.

de kanske undrar vad de 20 kronorna gäller vad ska jag säga då?

Permalänk
Avstängd

säg förskotts betalning till frakt på en data del du ska köpa? eller nått liknande

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: BLÅST PÅ 5200 KRONOR SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON :(!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
de kanske undrar vad de 20 kronorna gäller vad ska jag säga då?

Det ska väl dom ta och skita i! Det är ju som om du skulle köpa kondomer på nätet och vill vara anonym. Berättar du för din bank att det är kondomer du handlar? :S

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

Re: Re: Re: Re: BLÅST PÅ 5200 KRONOR SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON :(!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
de kanske undrar vad de 20 kronorna gäller vad ska jag säga då?

Sätt in nått mer udda, typ 18 kr tex, frågar dom e det bara å säga att det är tradera, då förstår dom

Permalänk
Medlem

Jag minns när jag blev blåst 2500kr på tradera. Så arg man blev och så dum också. Gjorde så klart polisanmälning på killen, det visade sig att hans namn var fejkade samt adress och telefon nummer. Hans namn var nåt Mohammed eller nåt och hade tydligen blåst andra ca 8 gånger samt rån.
Självklart fick jag aldrig se mina pengar men lärde mig en läxa.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Fungerar inte så! Det är fel av bankpersonalen!

Men däremot fungerar det här. Du går till en bank och säger att du vill sätta in pengar(typ 20Kr) på kontot(som du satte in pengar på) med namnet på personen som skulle ha pengarna(såklart så är det fel person). De på banken kommer säga att det inte går då namnet inte tillhör kontot. Då säger du bara att du glömt namnet och vill få reda på det för pengarna måste sättas in idag(dagen då du vill få reda på vem det är). Banken berättar och du kan använda det till din fördel.

Bra idé.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taft
Jag minns när jag blev blåst 2500kr på tradera. Så arg man blev och så dum också. Gjorde så klart polisanmälning på killen, det visade sig att hans namn var fejkade samt adress och telefon nummer. Hans namn var nåt Mohammed eller nåt och hade tydligen blåst andra ca 8 gånger samt rån.
Självklart fick jag aldrig se mina pengar men lärde mig en läxa.

Vad försiktig när det gäller folk vid namn mohammed

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ala_95 hehe jo jag blev minst sagt överraskad när jag fick höra hans namn och att han har gjort rån och blåst andra förut.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reader
säg förskotts betalning till frakt på en data del du ska köpa? eller nått liknande

Absolut definitivt blir något sådant jag hittar på.
hur mkt kan jag göra om jag får fram hans namn?

har fått hjälp av en polare vi har tagit fram två ip adresser som han skrivit till mig från. båda är mobilt bredband från 3. den ena är från linköping och den andra norra uppsala

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taft
Ala_95 hehe jo jag blev minst sagt överraskad när jag fick höra hans namn och att han har gjort rån och blåst andra förut.

Haha.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Asså det står ju hämtas på auktionen, så varför inte bara knacka på?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: BLÅST PÅ 5200 KRONOR SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON :(!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
de kanske undrar vad de 20 kronorna gäller vad ska jag säga då?

Banken har ingen rätt till att veta vad du ska göra med dina pengar, och om dom frågar så säg bara "skit i det du"
tycker så synd om dig :/ Hade detta hänt mig hade jag bankat huvudet i väggen så många gånger att jag mådde illa. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YNWA8
Absolut definitivt blir något sådant jag hittar på.
hur mkt kan jag göra om jag får fram hans namn?

har fått hjälp av en polare vi har tagit fram två ip adresser som han skrivit till mig från. båda är mobilt bredband från 3. den ena är från linköping och den andra norra uppsala

Jag bor i Uppsala, så behöver du hjälp med något (Höhö) hör av dig

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: BLÅST PÅ 5200 KRONOR SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON :(!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Sätt in nått mer udda, typ 18 kr tex, frågar dom e det bara å säga att det är tradera, då förstår dom

Va? Folk fattar inte här tydligen. De på banken har ingen rättighet att veta. Även om du betalar för att köpa en bomb till något hemskt du ska göra...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Bra idé.

Tack den är testad. Har själv blivit blåst men fick tillbaks pengarna på hemförsäkringen. Allt! Man lär sig av sina misstag! Personen i fråga vet jag vem det är och vart den bor och personens personnummer. Kan alltid besöka och kräva lite till.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Tack den är testad. Har själv blivit blåst men fick tillbaks pengarna på hemförsäkringen. Allt! Man lär sig av sina misstag! Personen i fråga vet jag vem det är och vart den bor och personens personnummer. Kan alltid besöka och kräva lite till.

Mhm. Riktigt bra idé faktiskt!

Och som alla andra säger. Dom på banken har ingen rätt alls att veta vad pengarna går till.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Kolla upp hans ip och ring/kontakta han och försök lösa det på "noll våld" nivå! Jag blev själv blåst på 1200kr för ett grafikkort och har skickat i princip allt ifrån hotmail till ip och facebook till polisen men ingenting har hänt X antal månader efteråt. Jag har lärt mej en läxa av det dock, 1a är att ALDRIG betala förskott oavsett struntsumma och det 2a är att inte förlita sig på att polisen någonsin kommer kunna göra något då dom har såna fjantiga regler som gör att dom i princip måste ha "bildbevis" på att han setat vid datorn Typ... Och att dom ens verkar ta tag i det! Notera att vi var 4st som linkade samma anmälan!

Ni som tycker detta dock är helt idiotiskt/o-svennson-tactics får leva med att förlita er på ett rättsväsende som hellre jagar folk som laddat ner en låt än "Verkliga" brott.

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95

Vad försiktig när det gäller folk vid namn mohammed [/B]

Så kan du ju fan inte sitta och säga! Visst finns det invandrare som är dumma och gör fel, många generalliserar detta och tror att Svenskarna är helt exemplariska men så är inte fallet. Det är minst lika många svenskar som begår brott som invandrare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker
Så kan du ju fan inte sitta och säga! Visst finns det invandrare som är dumma och gör fel, många generalliserar detta och tror att Svenskarna är helt exemplariska men så är inte fallet. Det är minst lika många svenskar som begår brott som invandrare!

Hade jag menat det där så hade jag skippat smileyn.
Är jag ironisk så har jag med en smiley.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpO
Kolla upp hans ip och ring/kontakta han och försök lösa det på "noll våld" nivå! Jag blev själv blåst på 1200kr för ett grafikkort och har skickat i princip allt ifrån hotmail till ip och facebook till polisen men ingenting har hänt X antal månader efteråt. Jag har lärt mej en läxa av det dock, 1a är att ALDRIG betala förskott oavsett struntsumma och det 2a är att inte förlita sig på att polisen någonsin kommer kunna göra något då dom har såna fjantiga regler som gör att dom i princip måste ha "bildbevis" på att han setat vid datorn Typ... Och att dom ens verkar ta tag i det! Notera att vi var 4st som linkade samma anmälan!

Ni som tycker detta dock är helt idiotiskt/o-svennson-tactics får leva med att förlita er på ett rättsväsende som hellre jagar folk som laddat ner en låt än "Verkliga" brott.

Jag Blev lurad och var ledsen i över en månad och lite till. Efter det anmälde jag personen till polisen och några veckor senare(typ ett halvår) fick jag lappar från polisen med mina anmälan och där fanns information om att flera blivit blåsta av samma person. Lapparna visade jag för mitt försäkringsbolag och därigenom fick jag mina pengar efter ca 2 månader. 9 månaders helvete men nu är jag "normal" igen. Har varit frestad att besöka personen och visa han vart skåpet skall stå. Men det är ju onödigt. Personen har det säkert värre än jag nu.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: BLÅST PÅ 5200 KRONOR SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON :(!

Citat:

Men däremot fungerar det här. Du går till en bank och säger att du vill sätta in pengar(typ 20Kr) på kontot(som du satte in pengar på) med namnet på personen som skulle ha pengarna(såklart så är det fel person). De på banken kommer säga att det inte går då namnet inte tillhör kontot. Då säger du bara att du glömt namnet och vill få reda på det för pengarna måste sättas in idag(dagen då du vill få reda på vem det är). Banken berättar och du kan använda det till din fördel.

Kan bli jobbigt bara om man på talongen skriver att man vill sätta in pengar till Bengt Bengtsson, expediten meddelar att det är fel namn för kontot, man hävdar att man glömt och så visar det sig att kontoinnehavaren heter Inge-Gerd Karlsson eller nåt.

Fast visst, kan man ta det hela med ett leende så kan det ju vara värt det för att få reda på vem bedragaren är.

Hur som helst, lycka till! Trots det tråkiga som hänt måste jag säga att det här har varit den mest intressanta och nyttiga tråden på Sweclockers på länge.

Åk inte dit å banka på honom bara, hur gärna du än vill...

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Jag Blev lurad och var ledsen i över en månad och lite till. Efter det anmälde jag personen till polisen och några veckor senare(typ ett halvår) fick jag lappar från polisen med mina anmälan och där fanns information om att flera blivit blåsta av samma person. Lapparna visade jag för mitt försäkringsbolag och därigenom fick jag mina pengar efter ca 2 månader. 9 månaders helvete men nu är jag "normal" igen. Har varit frestad att besöka personen och visa han vart skåpet skall stå. Men det är ju onödigt. Personen har det säkert värre än jag nu.

Då har du nog haft en jäkla tur kan jag säga. Vad jag fått höra osv så är det näst intill Omöjligt att få igenom ett bedrägeri genom polisen då dom är totalt inkompetenta av internet alternativt För Mycket lagar och regler som gör att dom måste ha "rätt" bevis för att ens få kolla upp någon verkar det som...

Våran hemförsäkring har en självrisk på 3000kr

Och folk verkar få detta om bakfoten, bara för att killen gör en kriminell handling betyder inte det att han har det tufft eller att han lever ett svårt liv etc.... Har själv levt i "dåliga" kretsar ett antal år och vet att en kriminell grabb kan vara en morsgris som vill ha en extra slant och saknar (?)moral(?) och respekt mot omgivningen! Bästa sättet att få tbx sina pengar är i såna här lägen att ta kontakt med personen och fixa tbx sina pengar... Men det är ju fortfarande Om man vill ha tbx sina pengar. Alternativt ha lite tur och få igenom det på försäkring!

Sorry för bibel-läsning av rörigt innehåll!

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Tack den är testad. Har själv blivit blåst men fick tillbaks pengarna på hemförsäkringen. Allt! Man lär sig av sina misstag! Personen i fråga vet jag vem det är och vart den bor och personens personnummer. Kan alltid besöka och kräva lite till.

blev riktigt nyfiken hur man lyckas få tbx pengarna genom försäkringen?
Hur fick du pengarna tillbaka genom hemförsäkringen?

Permalänk
Medlem

...

vad tycker ni om att ge honom en sista chans via mail och sms att lämna tillbaka pengarna?
om han inte gör det så går jag vidare med detta både via polisen och personligen utan att släppa saken.