iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på en Iphone 3G, dock vill jag ha den vita. (16GB)

Kommer den vita 16GB fortsätta säljas när den nya iPhonen 3GS kommer ut?
Tror jag läste någonstans att bara den gamla 8GB kommer att fortsätta säljas som ett "budgetalternativ", men den finns ju bara i svart.
Stämmer det eller är jag helt ute och cyklar?

Tänkte köpa en vit iPhone 3G från halebop eftersom de har enligt mig bäst priser, men kostar den lika mycket som den nya kommer att göra? (Vit 32GB)

Permalänk
Medlem

31 juli även för 3.

Permalänk
Medlem

Registrera ditt intresse och ta emot ett exklusivt erbjudande när denna produkt finns tillgänglig.

http://www.phonehouse.se/mobiltelefoner/kommande-modeller/app...

Permalänk

hade tänkt och köpa ny mobil under sommaren, en multimedia-telefon med touchskärm. har kollat på Samsung Omnia HD, men borde jag satsa på den nya iPhone istället?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
hade tänkt och köpa ny mobil under sommaren, en multimedia-telefon med touchskärm. har kollat på Samsung Omnia HD, men borde jag satsa på den nya iPhone istället?

Kolla in nya HTC Hero, 2000-3000:- billigare och lika bra

Permalänk
Medlem

Beställde precis en svart 3GS från italien, förhoppningsvis leverans nästa vecka
Har en 2G sen innan och är sjukt nöjd med den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agile
Beställde precis en svart 3GS från italien precis, förhoppningsvis leverans nästa vecka
Har en 2G sen innan och är sjukt nöjd med den.

Pris? 16 eller 32 gb? Olåst?

Svara gärna hur det går.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Ca. 8000, beror på €-kursen.
Beställde en svart 16Gb, olåst.

Återkommer när jag får leverans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Registrera ditt intresse och ta emot ett exklusivt erbjudande när denna produkt finns tillgänglig.

http://www.phonehouse.se/mobiltelefoner/kommande-modeller/app...

Där står det nåt om pris utan abonnemang, men eftersom det står 0:- efter så kanske det betyder att man inte kan köpa den utan abonnemang iaf.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Agile: 8000 för en 16GB? Det låter dyrt, då betalar du mer än 1000 i frakt eftersom den kostar €620 i affär (620x~11=mindre än 7000).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c-boi
Agile: 8000 för en 16GB? Det låter dyrt, då betalar du mer än 1000 i frakt eftersom den kostar €620 i affär (620x~11=mindre än 7000).

Jag ger personen som köper den åt mig en slant också, samt att den skickas med FedEx/UPS.

Så jag tycker 8000 är helt okej för en olåst telefon

Permalänk
Medlem

Agile: Cool - är ju lätt värt det om man har deg! Tänkte bara att jag frågar så du inte åker på en blåsning. Var nere i Italien nyligen när den släpptes men €719x11 var lite saftigt för min studentekonomi så det lutar åt avbetalning hos 3 eller dylikt, hehe.

Permalänk

Någon som vet nåt mer om värmeproblemen som den verkar ha? Nu litar jag inte ett dugg på Aftonbladet som det stod i men tänkte om någon visste nåt?

Permalänk
Medlem

Om jag skulle lämna in min telefon pga sprickor i bakstycket. Kommer jag behöva betala något då ifall dom bestämmer sig för att inte laga telefonen?

Någon som vet hur många SMS man kan ha i telefonen?
Jag smsar ganska mycket 4-500sms /månad. Men har aldrig märkt att den säger att minnet är fullt. Men det har blivit tyngre och tyngre att öppna SMS programmet på telefonen.

När man synchar telefonen med iTunes, sparas alla SMS då?
Eller ifall man gör en backup av telefonen. Sparas SMS, kontakter, bilder och allt sånt då?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Någon som vet nåt mer om värmeproblemen som den verkar ha? Nu litar jag inte ett dugg på Aftonbladet som det stod i men tänkte om någon visste nåt?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.238447/fodral-orsak-till-miss...

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Är väldigt sugen på en Iphone 3G, dock vill jag ha den vita. (16GB)

Kommer den vita 16GB fortsätta säljas när den nya iPhonen 3GS kommer ut?
Tror jag läste någonstans att bara den gamla 8GB kommer att fortsätta säljas som ett "budgetalternativ", men den finns ju bara i svart.
Stämmer det eller är jag helt ute och cyklar?

Tänkte köpa en vit iPhone 3G från halebop eftersom de har enligt mig bäst priser, men kostar den lika mycket som den nya kommer att göra? (Vit 32GB)

gamla 3G 16gb kommer slutas att sälja. finns ju dock 3G S vita ju?

Visa signatur

Macbook Pro 15" 2.53ghz, 4gb ram 500gb hd | Playstation 3: ibbie

Permalänk
Medlem

Nu när 3G S släpps så tänkte jag inte köpa en sån, hehe.

Jag är mer inne på billig(budgetvarianten nu då) 8gb 3G.
De enda jag spekulerar i, hur funkar det med MMS på den, snackades ju rätt friskt om att de krävdes tredjeparts program i början(inte hängt med, och hitta ingen konkret info).

Tack för hjälpen, blir nog en iphone imorgon

EDIT: hehe, dum man var..verkar ju vara OK i OS 3.0 så jag är nöjd

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog tagit en 3GS, fick min igår och kan inte säga annat än att jag är otroligt nöjd!

Använde en 2G sen tidigare som jag haft i snart 2 år.

Permalänk
Medlem

Har lite problem med syncande av saker till min iphone(har mailat Apple, men tänkte fråga här om man kanske får svar snabbare här så ^^).

Har testat att auktoriserat kontot x-antal ggr, och loggat in och ut, startat om laptopen osv.
Även testat med ett helt nytt konto.

EDIT: Värt att notera, verkar BARA vara med apps..Podcasts och musik går över utan problem

Nån som har nån idé?

Peace

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag har samma sak på min PC. Men det fungerar klockrent till min Macbook.

Har du syncat till flera datorer? Verkar nämligen bara vara en dator som det går att synca apps till.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag har samma sak på min PC. Men det fungerar klockrent till min Macbook.

Har du syncat till flera datorer? Verkar nämligen bara vara en dator som det går att synca apps till.

Med ett av kontona är de 2 datorer.
Men skapade även ett nytt ihop om att lösa det, men de gick ej som jag ville

Tror ni man kan prommenera in i butiken "MacSupport" i malmö och fråga om tips?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

haha, ja från Viewty är det nog en redig uppgradering. Lånade en polares sådan när min G900 var trasig. Sämsta jäkla pekskärm jag någonsin testat

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
haha, ja från Viewty är det nog en redig uppgradering. Lånade en polares sådan när min G900 var trasig. Sämsta jäkla pekskärm jag någonsin testat

So true

Inhandlade lite saker till min iphone idag, Speck-fodral, Belkin Protect för skärmen och ett Gelaskin(inkpond), varför jag köpte ett skin när jag har fodralet kan vara svårt att rättfärdiga...men de var så jävla snyggt!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag har haft min 3GS några dagar nu och måste säga att den är riktigt snabb.
Ett rejält lyft från min tidigare 2G.

Hur nöjd som helst med den

Permalänk
Medlem

Telia har sin sk. "iphone rea".
Har jag fattat det rätt att totalkostnaden för 8GB är: 395kr(grundavgift) +150*12+29 (Telia prata på)*24=2891kr

Isåfall är det mycket överkomligt, nåja lite gammal telefon jmfrs 3G(s) men till en 1/2 priset.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Telia har sin sk. "iphone rea".
Har jag fattat det rätt att totalkostnaden för 8GB är: 395kr(grundavgift) +150*12+29 (Telia prata på)*24=2891kr

Isåfall är det mycket överkomligt, nåja lite gammal telefon jmfrs 3G(s) men till en 1/2 priset.

179*24= 4296
4296+395= 4691kr

Permalänk
Medlem

Hos Halebop kan du få telefonen för ~2400kr kontant om du väljer deras abonnemang Halebop Vänner. Abbonnemangskostnaderna blir vanliga, alltså inte förhöjda.

De sex första månaderna betalar du bara för surfpaketet då de bjuder på det vanliga abonnemanget i sex månader. Sen blir kostnaden 118kr i månaden de resterande 18 månaderna.

Bra deal? Jag tycker det. Det är säkert redan nämnt i tråden.

Några invändningar eller saker jag missat? Annars tror jag att jag hugger på det här i slutet av månaden när jag fått lön.

Permalänk
Medlem

Hej, Nu är det så att jag är såååå intresserad av iPhone 3G då den är så billig hos halebop ^^

Men har nu lite frågor om den innan jag ska beställa.

Det förbättrade aktieprogramet som kommer med i 3.0 uppgraderingen. kan någon bekräfta om vilka börser den klarar av att hantera? Vill liksom gärna kunna se alla aktier på stockholmsbörsen inkl "first north stockholm"

Sen så läste jag något om att iPhone 3G också fått Stereo-Bluetooth stöd så att man kan koppla in sitt bluetooth headset och lyssna musik? någon som kan bekräfta detta?

//Keng

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Det förbättrade aktieprogramet som kommer med i 3.0 uppgraderingen. kan någon bekräfta om vilka börser den klarar av att hantera? Vill liksom gärna kunna se alla aktier på stockholmsbörsen inkl "first north stockholm"

Jag äger tyvärr ingen iPhone men kolla in programmet "Bloomberg". Finns klipp på youtube. Annars går det utmärkt att lägga till genvägar till Avanza.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Jag äger tyvärr ingen iPhone men kolla in programmet "Bloomberg". Finns klipp på youtube. Annars går det utmärkt att lägga till genvägar till Avanza.

Såg att det typ var kopplad till yahoo finance så det borde vara lungt