Permalänk

Elektroteknik på chalmers har 88 pers som söker i förstahand och de tar in 65. Känns som att mina 16,4 borde duga.

Gött med lite riktiga voltmoddar snart.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Elektroteknik på chalmers har 88 pers som söker i förstahand och de tar in 65. Känns som att mina 16,4 borde duga.

Gött med lite riktiga voltmoddar snart.

Haha, har sökt samma linje fast på KTH, 73st i förstahand, 200st förra året då intagningen låg på 15,6, så jag kommer troligtvis in på mina 16.9

Permalänk
Medlem

Elprogrammet/datorteknik @ NTI Luleå, sökt dessa på Chalmers:

1. Industriell Ekonomi
2. Väg- och Vattenbyggnad
3. Teknisk Fysik
4. Datateknik

.. samtliga på 300 hp. Väldigt tveksamt om 19.2 räcker för att ta sig in på Industriell Ekonomi med tanke på att antagningspoängen redan låg högre förra året. Dock så verkar VoV helt klart mer intressant, så jag klagar nog inte i alla fall (:

Visa signatur

GTX 770, i5 4670k, MSI Z87 G45, 16GB RAM

www.insomnium.net

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Elektroteknik på chalmers har 88 pers som söker i förstahand och de tar in 65. Känns som att mina 16,4 borde duga.

Gött med lite riktiga voltmoddar snart.

Förr när det var bättre tog de in en bra bit över hundra pers om året.
Nu är det inte många som vill läsa elektro.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Har sökt masterprogram på Chalmers, Management and Economics of Innovation (MEI).

Kommer med största säkerhet inte in

Men jag har andra planer för hösten.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Går datateknik på chalmers, men sökt till Väg och Vatten nu till hösten.
Tvek på att mina 14,9/0,8 räcker, men det finns ju alltid senare del av programmet.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Hedersmedlem

usch.. lite nervös.. känner mig rätt så säker på att jag kommer in men vågar inte anta för mycket. Det var nog på VHS jag så listan med antal sökande och antal platser.. fanns väl platser för ungefär 75% av dom som sökte i första hand.. hoppas man kommer in!

Permalänk
Medlem

Kom på plats 9 i reserven, de tar in 40 elever.
Känns lite osäkert då det är en KY-utbildning där dom kallar de mest intressanta till intervju.
Men man får ju hålla tummarna i alla fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Kom på plats 9 i reserven, de tar in 40 elever.
Känns lite osäkert då det är en KY-utbildning där dom kallar de mest intressanta till intervju.
Men man får ju hålla tummarna i alla fall!

Fick man svar redan nu?!?!?!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Har sökt följande kurser på KTH/SU;

1. Data- och systemvetenskapligt kandidatprogram, 180 hp
2. Kandidatprogram i datorspelsutveckling, 180 hp

Vet någon när man bör få det preliminära beskedet?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem

# Antagningsbesked 1: mitten av juli

är väl annorlunda för KY då.

Permalänk

fast jag fattar inte vad som tar sån tid, mitten av juli lixom? Vad är det för gammal dator som sammanställer allt?

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Först väntar dom väl för att alla gymnasie betyg kommer in i systemet- och det var först nu i veckan det hände. Sen är det väl varje skolan för sig som ska skicka in svar till deras server vem som kom in osv så det tar väl lång tid

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag sökte Civ. Elektroteknik på LTH, räknar kallt med att komma in och hoppas att det ska bli kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton-c
Jag sökte Civ. Elektroteknik på LTH, räknar kallt med att komma in och hoppas att det ska bli kul.

Jag kommer sannolikt att vara övningsledare i matte det första halvåret för en av fyra grupper E-ettor. Så då kanske vi ses till hösten

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag var säker på att det var i juni man fick reda på om man blev antagen eller ej. tydligen inte, mindfcked o_o

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi
Jag kommer sannolikt att vara övningsledare i matte det första halvåret för en av fyra grupper E-ettor. Så då kanske vi ses till hösten

Oh NOEEES!! Bäst jag sätter upp varningslappar!

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Ingen som ska plugga i uppsala då?

Har iaf sökt kandidat EK där

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Så du vet om att arkitekt i umeå är mer konstnärlig och estetisk och inte lika mycket matte?

Kör du på arbetsprov? Jag har inte riktigt förstått hur det där arbetsprovet görs faktiskt. Många som frågar om det i alla fall så jag försökte sätta mig in i det men det gjorde mig inte mycket klokare. Jag hjälpte till på en informationsdag på universitetet och arkitektutbildningen hamnar inom mitt ämnesområde.

Har faktiskt inte så bra koll på vad det är för "typ" av arkitektutbildning. Men troligtvis lutar det åt konstnärlig och estetisk då en civilingenjör gör det mesta av uträkningarna?

Nej har ju inte gjort det.. Dumt, då jag är väldigt mycket mer insatt i den konstnärliga och estetiska biten än riktigt bra betyg:P

Glömde övervaka tråden igen därav att jag är seg att svara..

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Har sökt högskoleingenjör Datateknik på 7 ställen

Permalänk
Hedersmedlem

Svar kommer väl runt den 10e? usch, börjar bli nervöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Har sökt följande kurser på (KTH)/SU;

1. Data- och systemvetenskapligt kandidatprogram, 180 hp
2. Kandidatprogram i datorspelsutveckling, 180 hp

Vet någon när man bör få det preliminära beskedet?

Lycka till samtliga som sökt utbildningar

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Algstrand
Ingen som ska plugga i uppsala då?

Har iaf sökt kandidat EK där

Jodå, jag har sökt juristprogrammet i uppsala faktiskt. Tänkte prova juridik under mitt sabbatsår från min andra skola. Hoppas att det är mer intressant än det förbaskade ekonomprogrammet. Oj, det var det du sökte.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Jag har sökt Civilingenjör i datateknik med internationell inriktning, japanska på KTH i första hand, och utöver det datateknik på bland annat LiTH och Chalmers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Jodå, jag har sökt juristprogrammet i uppsala faktiskt. Tänkte prova juridik under mitt sabbatsår från min andra skola. Hoppas att det är mer intressant än det förbaskade ekonomprogrammet. Oj, det var det du sökte.

Frågan är ju vilket ekonomprogram man läser, civilekonom är det klart att det är trist, därför alla läser det

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Visserligen är det här swec, men f*n vad alla söker teknikutbildningar. Ingen som valt en mer flummig utbildning, typ jurist, ekonom, eller inte varför läkare? Jag har sökt till det sistnämnda... har typ 90% chans att komma in, men känns lite jobbigt att vänta på antagningsbeskedet.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Visserligen är det här swec, men f*n vad alla söker teknikutbildningar. Ingen som valt en mer flummig utbildning, typ jurist, ekonom, eller inte varför läkare? Jag har sökt till det sistnämnda... har typ 90% chans att komma in, men känns lite jobbigt att vänta på antagningsbeskedet.

Äh, läkare är ju inte flummigt. Bra val! Jag hoppas att du tänker viga ditt liv åt forskningen nu (och inte bara till att diagnosticera människor, det är mer flummigt).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typh00n
Lycka till samtliga som sökt utbildningar

Tack detsamma!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Äh, läkare är ju inte flummigt. Bra val! Jag hoppas att du tänker viga ditt liv åt forskningen nu (och inte bara till att diagnosticera människor, det är mer flummigt).

Klinisk forskning är intressant, men behöver träffa människor och se lite action, så tror jag ska hålla mig ifrån det.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

Hur får man läkar- och juristprogrammet att öht vara en uns flummigt?

Visa signatur