Ny review av SSD diskar

Permalänk
Medlem

Ny review av SSD diskar

http://www.pcper.com/article.php?aid=733&type=expert&pid=9

visar att vertex ligger precis hack i häl med intels disk. Ibland marginellt bättre tom.

SUpertalents ME är samma disk som vertexen.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Ja, den presterar väldigt bra så länge den är i "fresh state", jag tolkar det som så i alla fall från sida 13, att testaren återställer enheten mellan varje test.

RankDisk-testet skulle ha varit mer intressant om testaren oxå hade använt RankDisk för att emulera "några dagars/veckors normalt bruk" innan testet, för att så att säga försöka efterlikna verkligheten så mkt som möjligt. Jag vet inte hur ofta de som har en Vertex eller liknande kör wiper/refresh tool (varje dag, varje boot, ngn gång per vecka/månad/år, väldigt sällan, aldrig?) men man kan väl ändå förutsätta att det inte körs hela tiden, så för de flesta är det inte prestanda i "fresh-state" som är det intressanta utan hur enheten presterar när den är ngnstans mellan "fresh state" och "steady state".

Jag säger inte att Vertex är dålig, bara det att testet ifråga egentligen inte visar den prestanda som man får i normalt bruk även om det säkert var det testaren var ute efter.

Permalänk

Om någon månad (några veckor) så kanske problemet med degradering slutligen blir åtgärdat (TRIM). Då stämmer inte den kritiken längre.

Efter "några dagars/veckors normalt bruk" så märks det, här hos mig, fortfarande inget på respons och prestanda. Det är fortfarande långt mycket snabbare än disken som blev ersattes.

Permalänk
Medlem

Ja vertex diskarna har satsat allt på att inte få problem med stuttering så de kör inte dessa underhållsfunktioner som intel disken gör, enligt reviewn.

och nu med w7 samt trim så kommer det problemet att vara ur världen

Visa signatur

Nätverksnörd