Bredband2 suger värre än vad Telia någonsin gjort

Permalänk
Medlem

Jag har sagt upp mitt Bredband2 tjänst i början av Februari. Men med förvåning så kom det ett mail idag, med 3 månaders löpande, april - juni. Ska mail till deras ekonomi avdelning om de svarar, annars e det bara ringa igen..

Tråkigt när sånt händer när man sitter så upptaget med annat..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Har själv Bredband2 och har inga problem, snarast så funkar allt utmärkt
Skulle det dock krångla så byter man bara, svårare än så är det inte

Permalänk
Medlem

Och som ett brev på posten (nåja, en pdf-faktura) kom idag en härlig prishöjning efter att B2 köpt Adamo. Nu ska de helt plötsligt ha 385 kronor i månaden. Man tackar. Fin höjning på 33% från 289 kronor per månad för 100/100-lina.

Edit: Sådär då, nu har jag sagt upp Bredband2. Frågan är om man ska ta T3 för 294 kronor/mån eller gå till Bahnhof för 319 kronor / mån.

Permalänk

Håller med dom flesta här, att bb2 är SKIT.
Har försökt ringa dom 3 dagar i streck nu men kommer aldrig fram.
Senast, för nån stund sen, så ringde jag och va på plats 2 i kön i 15 min, sen blev jag plats 1 som varade i 30 min och efter det blev jag PLATS 4 I KÖN.

:@@@@@@@@

Så, nån som har ett tips hur jag ska säga upp skiten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dvcorleone
Håller med dom flesta här, att bb2 är SKIT.
Har försökt ringa dom 3 dagar i streck nu men kommer aldrig fram.
Senast, för nån stund sen, så ringde jag och va på plats 2 i kön i 15 min, sen blev jag plats 1 som varade i 30 min och efter det blev jag PLATS 4 I KÖN.

:@@@@@@@@

Så, nån som har ett tips hur jag ska säga upp skiten?

Välj att du vill köpa tjänsten i växeln, så borde du komma fram...

Fick jäävligt dåligt intryck av bredband2 när jag ringde igår. Valde Bahnhof :).

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Jag har bredband2 i lund, inte märkt något än så länge. Bara kört det i 4-5 månader dock, har inte behövt ringa till support heller.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dvcorleone
Håller med dom flesta här, att bb2 är SKIT.
Har försökt ringa dom 3 dagar i streck nu men kommer aldrig fram.
Senast, för nån stund sen, så ringde jag och va på plats 2 i kön i 15 min, sen blev jag plats 1 som varade i 30 min och efter det blev jag PLATS 4 I KÖN.

:@@@@@@@@

Så, nån som har ett tips hur jag ska säga upp skiten?

Om du har tillgång till fax.
040 12 58 90

Annars kan du skicka ett rekommenderat brev innehållande din uppsägning.
Du får ett kvitto på att dom har tagit emot brevet, dvs din uppsägning.

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Välj att du vill köpa tjänsten i växeln, så borde du komma fram...

Fick jäävligt dåligt intryck av bredband2 när jag ringde igår. Valde Bahnhof :).

Nice, tog inte ens 1 minut innan dom hann svara när jag valde att jag ville beställa deras bredband2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dvcorleone
Nice, tog inte ens 1 minut innan dom hann svara när jag valde att jag ville beställa deras bredband2.

Hahaha, det är fanimej helt otroligt!

EDIT: Tror att vi har B2 (pappa som sköter det) och det funkar bra för oss (bor i västerås). Det enda som krånglar är spel, tex dåligt med servrar i cs osv, men tror det beror på våran skitsak till router. Nån netgear som dom har lagt mer tid på utseende än funktion...

Permalänk
Medlem

Nu tryckte dom bort mig i kön igen. Värdelöst företag. Håller på och byter till ett dyrare.

Permalänk
Medlem

Man får inget svar på email ifrån dom. Väntar man i 45m+ så svarar dom dock på telefon.

Väldigt kass support *men* dom är en av de billigaste. Jag gillar 30/30mbit, priset och farten är bra i båda riktningarna.

Iofs får man se hur det går med ipred skiten och allt som har att göra med det. Kan ju bli "tvingad" in på VPN igen och då är det katastrof fart igen... /suck. Jag skall inte ljuga dock, hade rätt så bra fart med ivacy. Trodde dock att dom hade "sug" fart men just nu har jag i princip samma fart med bb2 som jag hade med ivacy. Lite dyrt bara, vill ju bara ha portforwarding... hade räckt med 50 spänn då hade det varit finemang.

Permalänk
Medlem

Har BredBand2/Labs2 Sky... eller vad fan det nu heter. Har för mig att BredBand2 äger Labs2 medans Skyforce eller vad det nu heter äger Bredband2.

Iaf, grymt nöjd med dem, har 10/10mbit och när routern testar hastigheten så får jag 9985 kbps och på bredbandkollen ca 9/9mbit med 2/3ms

Nätet har inte varit nere sen 2005 vad jag kommer ihåg. Tänker köpa 30/30 med full duplex.

Btw, sitter i Malmös stadsnät.

/Peace Out

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Får i veckan möjligheten att ansluta mig till "fiber" via BB2 här i Gislaved.

Nätet är helt nybyggt och tror att Biggnet som är den lokala leverantören står för stadsnät osv och att BB2 bara sköter om allt så att säga.

Men efter denna tråd blir man ju lite tveksam..

Har telia adsl 8/1 nu vilket fungerar klockrent.

BB2 ger mig fiber in i förrådet där det omvandlas till koppar in i lägenheten vilket ger möjlighet för höga hastigheter.

Kan det vara så, att stabiliteten hos BB2 handlar mycket om stadsnät och lokal hårdvara ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Kan det vara så, att stabiliteten hos BB2 handlar mycket om stadsnät och lokal hårdvara ?

Tyvärr har jag ingen exakt info men det känns ju som att det beror lite på det, en hel ISP kan ju inte vara värdelös överallt.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold