Bredband2 suger värre än vad Telia någonsin gjort

Permalänk

Bredband2 suger värre än vad Telia någonsin gjort

De usla jävlarna köper upp kunderna från Adamo som lämnar svenska marknaden. Redan innan detta har de problem med sin support. Det går inte ens att få en bekräftelse på uppsägning från dem på 5 veckor. De skickar ut nya 3 månaders förskottsräkningar via kreditbolag som man har ett helvete att reklamera till.

När man ger upp försöken att kontakta deras support och ringer till deras nyförsäljningsnummer så svarar en säljare tämligen omedelbart... säljaren är iofs vettig men kan inte annat än beklaga den usla supporten.

Håll er borta från denna usla operatör!

Permalänk
Medlem

BBB sjönk samtidigt som Jonas B lämnade skutan, skitföretag idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
BBB sjönk samtidigt som Jonas B lämnade skutan, skitföretag idag.

Vad har BBB med saken att göra?
Bredband2 och Bredbandsbolaget är olika saker

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
BBB sjönk samtidigt som Jonas B lämnade skutan, skitföretag idag.

Bredband2 är ju Jonas B företag som han startade efter Bredbandsbolaget och Framfab.

Men ja, Bredbandsbolaget tappade mycket när Jonas lämnade.

Permalänk
Medlem

Jag upplever precis samma problem idag.
Mina vänner och jag har alla Bredband2 i samma stadsnät. De senaste veckorna har Internet fått för sig att hoppa upp och ner med jämna mellanrum. 21:e December skrev jag ett mail och beklagade mig över detta till deras support.
30:e December skrev jag ett igen då jag inte fått svar på det förra.
Idag skrev jag ytterligare ett mail...
Mellan varven har jag försökt att ringa deras support utan att ens få en köplats. Märkligt att det verkar ringa så jädra många en fredag 22.50 att kösystemet är fullt.
Sådant har jag varit med om på Skatteverket när det är deklarationstider. Men till en operatör i Sverige som har drygt 50.000 kunder.

Så mitt råd till er alla är som följer: VÄLJ INTE BREDBAND2 som din Internetoperatör!

Visa signatur

Laptop: HP NX9420 - Ubuntu -Intel Core 2 Duo 1,83 GHz 2MB - DDR II SDRAM 667MHz 2 GB - ATI Mobility Radeon X1600 256 MB

Server: Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB, 2x2048MB DDR2@800Mhz, 2 x 500 GB Samsung, 2 x 750 GB WesternDigital.

Permalänk
Medlem

Hade Adamo för ca:1 år sen och va hur nöjd som helst. Sen flyttade jag och valde Bahnhof- som jag för övrigt är tok nöjd med. Grannen har B2 och han e mindre nöjd. Deras uppkoppling har varit nere x-antal ggr och som många nämnde fick dom ingen hjälp av supporten.. inte ens i tel. kom dom fram.
Så håll er borta från B2 så gott ni kan, iaf tills dom har bevisat att dom e stabila igen.
Kan av egna erfarenheter rek. Bahnhof för hela slanten.

Permalänk

Det är Bahnhof jag är på väg till. (Hade Bahnhof förut och var nöjd med allt utom att de just då inte kunde erbjuda 100/100 i mitt område)

Permalänk
Medlem

För mig har Adamo/bb2 funkat bra. Bor i Örebro (södra delarna).
Ingen ner tid för min del, kan ha hänt att linan varit nere utan jag har märkt nåt av det medan jag var t.ex på jobbet eller ute.

Visa signatur

/DragonII

Permalänk
Medlem

Tycker att ni flesta som klagar på BB2 just nu borde lugna er.
Jag har själv BB2 som operatör och trivs har inte märkt av någon skillnad.
Att uppkopplingen går upp och ner beror inte på deras "support" utan era stadsnät som suger och måste byta sin utrustning. För vi alla vet att när det kommer till att ha det nyaste så suger alla städer.

Klaga inte på BB2, det är inte deras fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meastro
Tycker att ni flesta som klagar på BB2 just nu borde lugna er.
Jag har själv BB2 som operatör och trivs har inte märkt av någon skillnad.
Att uppkopplingen går upp och ner beror inte på deras "support" utan era stadsnät som suger och måste byta sin utrustning. För vi alla vet att när det kommer till att ha det nyaste så suger alla städer.

Klaga inte på BB2, det är inte deras fel.

Det går ju inte att klaga tydligen, varken via telefon eller mail och
det kan väl inte vara stadsnätens fel.

Här i vårat stadsnät skall vi felanmäla via internetleverantörerna oavsett
var felet ligger och då funkar ju inte det när kunderna hos Bredband 2 inte
kommer fram på telefon.....eller är det flaskpost som gäller.
Man blir sittande där utan lina och dåligt humör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meastro
Tycker att ni flesta som klagar på BB2 just nu borde lugna er.
Jag har själv BB2 som operatör och trivs har inte märkt av någon skillnad.
Att uppkopplingen går upp och ner beror inte på deras "support" utan era stadsnät som suger och måste byta sin utrustning. För vi alla vet att när det kommer till att ha det nyaste så suger alla städer.

Klaga inte på BB2, det är inte deras fel.

Jag är en gammal Adamo kund *läs 2 år* och har inte någonsin haft strul med deras lina annat när dom själva har sagt att det kommer att bli/vara så... d.v.s planerad nertid.

Sen jag tvångsflyttades över till bb2 så har min lina börja leva ett eget liv... jag sitter på en 100/100 lina men innan jag lyckades komma fram till supporten för att klaga så snittade jag på 40mb/sek upp vilket iof är ok men jag låg på ca: 1-1,5mb/sek ner vilket inte är godkänt... dagen efter jag lyckades komma fram till supporten så löste sig iallafall det problemet *som beror på överbelastning hos bb2*

MEN jag har fortfarande stora problem med ostabil lina som kan dö i upp till 5-10min åt gången för att sen vara uppe i ca 30-60sek... och ja jag har loggar och mätningar på detta.

mitt tips är samma som dom flesta... undvik skiten.

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrooPnet
Jag är en gammal Adamo kund *läs 2 år* och har inte någonsin haft strul med deras lina annat när dom själva har sagt att det kommer att bli/vara så... d.v.s planerad nertid.

Sen jag tvångsflyttades över till bb2 så har min lina börja leva ett eget liv... jag sitter på en 100/100 lina men innan jag lyckades komma fram till supporten för att klaga så snittade jag på 40mb/sek upp vilket iof är ok men jag låg på ca: 1-1,5mb/sek ner vilket inte är godkänt... dagen efter jag lyckades komma fram till supporten så löste sig iallafall det problemet *som beror på överbelastning hos bb2*

MEN jag har fortfarande stora problem med ostabil lina som kan dö i upp till 5-10min åt gången för att sen vara uppe i ca 30-60sek... och ja jag har loggar och mätningar på detta.

mitt tips är samma som dom flesta... undvik skiten.

Lika här, jag är f.d Adamo 100/100 mbit kund och är inte van vid överbelastnings problem så det blir Blixtvik eller Bahnhof för min del.

Permalänk
Medlem

Nöjd med BB2 men har inte behövt söka support, och tur är kanske det? Annars mycket nöjd! Västerås.

Permalänk

En motfråga...på vilket sätt suger telia ?

Har haft telia dom senaste åren utan problem...innan dess hade jag bostream som blev uppköpta av BBB.
Bostream sänkte min fart utan att tala om det för mej och när jag klagade så sa dom att vi inte finns längre utan vi är BBB och dom gjorde inte ett skit, inte ens en ursäkt för bad behavior...

Telia däremot är grymt stabilt (adsl )

Visa signatur

The Bishop

Permalänk
Medlem

Den stora frågan nu är ju vilka har bäst peering av tele2, banhof eller blixtvik...

nån som vet?

och jag vill ha fakta nu...
inte: *min polare sitter på å hans farmor tycker det är bra....*

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem

Jag håller med meastro i det här, det beror nog mer på vilket stadsnät ni använder än BB2.
Själv har jag haft BB2 som internetleverantör i "många" år (minns inte hur många, men skulle gissa på 4-5.) via Mälarenergi stadsnät i Västerås. Enda gången jag har behövt använda supporten under denna tiden var för dryga två år sedan och då funkade den finfint; inga telefonköer att tala om och kunnig och vänlig personal.
Det kanske är så att i och med uppköpet av Adamo så har BB2 fått för många kunder för snabbt och har inte hunnit expandera supporten i samma utsträckning.
Jag är i alla fall helnöjd med Bredband2, jag kan nog räkna antalet gånger nätet har "gått ner" för mig under alla år som kund hos dem på ena handens fingrar, och det har aldrig varit långvarigt. Jag har många gånger större bandbredd än jag betalar för (10/10).
Önskar bara jag kunde säga detsamma om Tele2s IPtelefoni..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrooPnet
Jag är en gammal Adamo kund *läs 2 år* och har inte någonsin haft strul med deras lina annat när dom själva har sagt att det kommer att bli/vara så... d.v.s planerad nertid.

Sen jag tvångsflyttades över till bb2 så har min lina börja leva ett eget liv... jag sitter på en 100/100 lina men innan jag lyckades komma fram till supporten för att klaga så snittade jag på 40mb/sek upp vilket iof är ok men jag låg på ca: 1-1,5mb/sek ner vilket inte är godkänt... dagen efter jag lyckades komma fram till supporten så löste sig iallafall det problemet *som beror på överbelastning hos bb2*

MEN jag har fortfarande stora problem med ostabil lina som kan dö i upp till 5-10min åt gången för att sen vara uppe i ca 30-60sek... och ja jag har loggar och mätningar på detta.

mitt tips är samma som dom flesta... undvik skiten.

Jaha? Jag har också precis varit adamo kund. Så det du sa spelar ingen roll.
Visserligen kopplade mitt stadsnät mig fel till Blixtvik istället för BB2. Men hehe Men jag har ändån rätt. era stadsnät suger

Permalänk
Medlem

Jag har läst lite vad ni skriver och tycker nog att ni har lite fel.

Mitt fel beror inte på att stadsnätet "suger".
Det är bara Bredband2-kunder i stadsnätet som upplever problemet, inte Bahnhof, Blixtvik eller någon annan.
Så felet ligger helt klart hos Bredband2.

Tjipp!

Visa signatur

Laptop: HP NX9420 - Ubuntu -Intel Core 2 Duo 1,83 GHz 2MB - DDR II SDRAM 667MHz 2 GB - ATI Mobility Radeon X1600 256 MB

Server: Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB, 2x2048MB DDR2@800Mhz, 2 x 500 GB Samsung, 2 x 750 GB WesternDigital.

Permalänk
Medlem

Efter att ha försökt nå bb2 supporten sen den 29nde för felsökning på adamos webmail har det alltid varit fullproppat på deras telefoni linje förutom en gång där jag fick vänta 50 minuter för att sedan bli bort kopplat.

Idag ringde jag till deras företagssupport istället och fick hjälp av en kille som sitter på deras kundservice.

Det viktiga frågan är då han bad mig på användarnamn och lösenord på min adamo mail konto för att kunna felsöka men det är ju inte bara jag som har problem med webmailet det är ju hela servern som inte går att nå alltså för alla adamo kunder så varför ta mina uppgifter? och jag lämnade lösenordet och användarnamnet även om jag inte gömmer scylla där.

fattar inte de hur viktigt det är med mail?
Jag har ju fan hur viktiga saker som helst där som ska/ bodde ha skötts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meastro
Jaha? Jag har också precis varit adamo kund. Så det du sa spelar ingen roll.
Visserligen kopplade mitt stadsnät mig fel till Blixtvik istället för BB2. Men hehe Men jag har ändån rätt. era stadsnät suger

du har fortfarande inte rätt... nu har jag ingen riktig fakta på detta men skulle tro att vårat stadsnät är ett av dom bättre... inte för att det spelar någon roll...

1. jag VET att bb2 är överbelastade...
2. alla som sitter på vårat stadsnät men INTE hos bb2 har inga problem alls
3. ALLA f.d adamo kunder som flytats till bb2 har samma problem.

självklart kan det va så att på ditt/era stadsnät är bb2 ett bra alternativ... det har jag ingen info om men i sollentunas nät är dom för stunden ett väldigt dåligt alternativ.

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Bishop
En motfråga...på vilket sätt suger telia ?

Har haft telia dom senaste åren utan problem...innan dess hade jag bostream som blev uppköpta av BBB.
Bostream sänkte min fart utan att tala om det för mej och när jag klagade så sa dom att vi inte finns längre utan vi är BBB och dom gjorde inte ett skit, inte ens en ursäkt för bad behavior...

Telia däremot är grymt stabilt (adsl )

Dem suger på detta sätt:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrooPnet
MEN jag har fortfarande stora problem med ostabil lina som kan dö i upp till 5-10min åt gången för att sen vara uppe i ca 30-60sek... och ja jag har loggar och mätningar på detta.

Hey, that's telia for me. Blev helt plötsligt så för ett par månader sedan och telia säger att jag har virus. (Just det samma virus på 3 Mac:ar, 1 OpenSolarisburk, 1 Windowsburk, 5 Linuxburkar.) Jag har gjort allt de bett mig göra samt bytt ut all utrustning. Fortfarande mitt fel. Fortfarande "virus"...

Finns till och med en tråd om liknande problem här på swec. Så jo telia har problem, sen så gillar folk att klaga på telia. Flest kunder == flest problem, dock inte säkert att det stämmer "problem / kunder".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Yeahaha!
Telia är fina dom \o/
Inser inte när de har att göra med en kunnig person.

Visa signatur

Laptop: HP NX9420 - Ubuntu -Intel Core 2 Duo 1,83 GHz 2MB - DDR II SDRAM 667MHz 2 GB - ATI Mobility Radeon X1600 256 MB

Server: Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB, 2x2048MB DDR2@800Mhz, 2 x 500 GB Samsung, 2 x 750 GB WesternDigital.

Permalänk
Medlem

Jag har BB2 och är väldigt nöjd. Ibland har uppkopplingen brytits men varit igång lika snabbt igen. Aldrig behövt ringa kundtjänsten så jag vet inte hur dem är.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
BBB sjönk samtidigt som Jonas B lämnade skutan, skitföretag idag.

Ja jonas är en visonär men knappast en ekonom, så det var tack vare att han lämnade skutan som gjorde att den slutade att sjunka.

Har BBB & kan knappast klaga, har då ovanpå det megaphones IP-telefoni & allt fungerar klockrent.

När det kommer till bredband2 har jag dock hört klagomål.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Det är helt omöjligt att komma fram på supporten för privatpersoner. Upptaget, eller så säger en röst att det ringer för många och kopplar ner. Mejlen svarar de inte på.

Ringde istället på företagssupporten, fick tag på en att prata med inom ett par minuter. Funkar väl att göra så tills de också är helt nedringda...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Det är helt omöjligt att komma fram på supporten för privatpersoner. Upptaget, eller så säger en röst att det ringer för många och kopplar ner. Mejlen svarar de inte på.

Ringde istället på företagssupporten, fick tag på en att prata med inom ett par minuter. Funkar väl att göra så tills de också är helt nedringda...

Haha, jag gjorde samma sak, ringde företagssupporten. Men gissa vad han säger? Att det är ingen skillnad mellan företag och privat, det är samma kö man hamnar i. Haha, det är så jävla bullshit alltihopa.

Jag har sagt upp mitt BB2 och skaffat Bahnhof nyligen och rekomenderar verkligen dom som ska skaffa bredband att välja något annat före BB2!

Permalänk
Medlem

man får ringa runt 3 på natten om man vill ha en plats i kön, sedan måste man vänta runt 40-50 min sen kommr man fram, och när man VÄL KOMMER FRAM, så är det i 70% av fallen (10ggr har jag ringt, nån gång har man fått någon vettig), resten kan inte ETT JÄVLA PISS! Detta företag är väldigt oseriös, men nu när det väl funkar har det funkat klockrent..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Vilket företag idag är "inte" oseriöst idag?

Permalänk
Medlem

Likvid, Telia är rätt seriösa. Nära på inga köer, hade problem med nedkopplingar efter att hastigheten skruvats upp (innan hade det rullat i ett år utan problem), Telia gjorde en felanmälan och teknikern kom på söndag och mätte och vi konstaterade att kablarna på utsidan var gamla, ringde Telia (ingen kö) och bad dom ställa ner hastigheten och det gjorde dom inom en minut och nedkopplingarna försvann. Jag är utomordentligt nöjd med Telia.

Men det är synd om BB2's kunder som inte kan nå fram med sina klagomål, det är en jobbig situation att sitta i.

Permalänk

hur jävla länge skall man behöva vänta i telefonkö egentligen?? fan sutit en timme nu.. och bara för att få reda på vad som är fel på mitt lösenord... (det funkar inte utav okänd anledning)

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04